[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

1. Gewoon bij McLaren

18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Je kunt het gezeur noemen, maar Colin Kolles noemt het professioneel en dat het aangeeft dat Albers weet waar die mee bezig is en het team naar een hoger niveau probeert te tillen.

Dat Doornbos zijn team meer weet te motiveren dat Albers, betwijfel ik. Want met opmerkingen van 'yeah het was echt stoer om in die auto te rijden' heeft een team ook niets. Een team heeft meer aan goede opbouwende kritiek en dat kan Albers ze wel geven.

Dat was zeker knap van Doornbos, maar ook Klien was wel eens sneller dan DC. Dit verklaart dus nog niet waarom Doornbos beter zou moeten zijn dan Klien.

Niet dat ik het Doornbos niet gun, maar ik vind dat anti-Albers en pro-Doornbos gedoe een beetje irritant. Als ie zo goed zou zijn, had ie allang een stoel gehad. Kubica is een voorbeeld die in dezelfde situatie zat en hij mag wel blijven, dus hij heeft het team wel overtuigd.

2. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    toen doornbos echter kon racen had red bull webber al vastgelegd. Albers mag van mij best zeuren, als hij ook presteert. En dat laat hij al lange tijd afweten. Dieptepunt voor mij was de kwalificatie van spanje, waar hij zo klaagde over verkeer, terwij hij als met afstand langzaamste coureur van het veld zélf een rijdende chicane was.

3. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Mensen in hun outlap rijden altijd langzamer dan iemand in een snelle ronde. Ik denk dat hij bedoelde dat er steeds mensen uit de pits kwamen, want hij had het over verkeer in de eerste bocht.

Maar als Red Bull echt had gedacht dat Doornbos beter zou zijn dan Webber, dan waren ze heus wel onder dat contract uitgekomen, zeker een team dat zo smijt met het geld als RBR moet dat kunnen. Kubica stapte immers ook in, terwijl Villeneuve nog een contract had, dus contracten zeggen lang niet altijd alles.

Naar mijn idee zijn Doornbos en Albers ongeveer evensnel en maakt het niets uit wie daar in die Spyker zit.

4. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je vergeet dat vooral adrian newey aandrong om ervaren rijders in de auto te zetten. Newey had bij McLaren ook al grote invloed op de rijderskeuze van het team.

Ik ben van mening dat doornbos sneller is dan albers (maar ik ben dan ook doornbos fan) en hij heeft bovendien persoonlijkheid, iets wat albers een beetje mist. Misschien is hij best een aardige gast, maar hij komt zo vaak over als een lulletje rozenwater op tv.

5. JeePee

JeePee Guest

Australie: Aanrijding met Davidson door hem aan te tikken. Schuld lag bij Sutil
    Sepang: Bocht 4 reed hij iemand van achteren aan waardoor hij de grindbak inschoot en zijn race over was
    Bahrein: Bocht 4. Ik weet niet wie de schuldige was, maar hij was er iig wel bij betrokken met z'n kapotte neus.
    Monaco: Bocht 2 ondersturend de muur in.
    Canada: 1ste Chicane ondersturend de muur in.

Alleen in Barcelona had hij geen brokken ;)

6. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Om daar nog even op terug te komen. Stel dat 't zo is. Dan snap ikdie Gascoyne echt niet. Het is echt een enorme inspanning om in zo'n F1 auto te rijden. Niet iedereen kan tippen aan bijvoorbeeld Hamilton. Ik vraag mij ook af of die Gascoyne ooit zelf wel in een F1 heeft gezeten. Het is echt geen pretje om met 250 een bocht door te gaan en dan tegen een muur aan te smakken. Ook is het gewoon enorm inspannend om meer dan anderhalf uur top-concentratie te hebben, G-krachten weerstaan, op het scherpst van de snede rijden, over de 300 km/h rijden etc. Snap zoiets niet.

Maar ja... wie ben ik!

7. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Dus als Newey niet had aangedrongen, zou Red Bull voor Doornbos hebben gekozen i.p.v. Webber? Dat je Doornbos beter vindt dat Albers kan best, maar in je laatste twee posts lijkt het net alsof je wil zeggen dat Doornbos ook beter is dan Webber. Dat is toch iets teveel van het goede. Dat je Doornbos-fan bent, komt dan ook snel boven water :+

8. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet wat red bull had gedaan als newey niet op een ervaren rijder had aangedrongen. Dat is op dit moment niet relevant. En ik vind Doornbos inderdaad een betere coureur dan Webber, die eigenlijk nauwelijks iets aan het startveld toevoegd (net als het gehele team van toyota trouwens, maar dat terzijde)

9. SWYV_MHAGTA

SWYV_MHAGTA MHAGTA pwned jou ^^

Leuk Bevonden:
    0
    volgende race is in de VS, ben wel echt benieuwd wat Lewis Hamilton gaat uitspoken !!!

die gast is niet normaal zo goede piloot voor een rookie

Laatst bewerkt: 13 jun 2007
  10. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Webber is wel regelmatig sneller dan Coulthard, iets wat je bij Doornbos nog zo geweldig vond. Bovendien heeft hij best leuke races gereden. Webber is ook niet mijn grootste favoriet (net als heel RBR en Toro Rosso, maar dat terzijde), maar hij heeft toch wel wat leuke resultaten behaald.

Als je vindt dat Webber dit jaar niets toevoegd, dan deed Doornbos dat vorig jaar ook niet. Beide zijn sneller dat Coulthard (geweest), maar tuffen maar wat rond in het middenveld.

11. SWYV_MHAGTA

SWYV_MHAGTA MHAGTA pwned jou ^^

Leuk Bevonden:
    0
    ik kan mss wel begrijpen hoe de Albers fans over Doornbos denken dat die niet zo erg super is dan hun idolen, maar ik vind Doornbos toch wel een betere racepiloot, niet in de F1 maar wel in de champcar vind ik hem wel goed bezig, laatst op 3de plaats heb ik gehoord ofzo

12. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik ben niet zozeer Albers-fan, het maakt me niet uit welke Nederlander het goed doet, ik support ze allemaal wel. Maar ik vind sommige uitspraken in dit topic niet helemaal op hun plaats over Albers en Doornbos en het waarom, staat er wel bij :)

13. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad meer dan ik had verwacht maar in Australië konden hij en Davidson de race wel uitrijden en in Maleisië was het chaos bij de eerste bocht. Maar het is wel terecht dat hij ook wordt gewaarschuwd.

14. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Maar hij moet ook wel iets goed doen als Toyota na 5/6 races al lichte interesse in hem heeft

15. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Slechter dan Ralf gaat nu ook moeilijk, zou mooi zijn voor Sutil als hij hogerop kan.

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik denk dat Ralf het seizoen niet afmaakt bij Toyota. Snap eigenlijk niet waarom hij daar al zolang rijd. Hij heeft het best wel een paar keer aardig gedaan, maar voor het merendeel niet. Denk dat het geduld bij Toyota met Ralf en Trulli nu echt op zijn einde begint te lopen. Denk dat het voor Toyota ook wel goed zou zijn om een frisse wind door het team te laten waaien.

Ben het met hem eens. Ik denk dat Alonso inderdaad nooit had verwacht dat een rookie zoals Hamilton voor zoveel concurrentie zou zorgen.

17. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Nou ja, vorig jaar en in 2005 was Ralf op z'n minst gelijkwaardig aan Trulli, maar dit jaar maakt ie er wel puinhoop van.

Ik hoop zelf dat Sutil naar Toyota gaat, dan krijgt Albers een nieuwe teamgenoot, die hij hopelijk wel kan verslaan.

18. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Toyota moet zelf eerst maar eens een normale auto bouwen. Ralf en Trulli hebben beide bewezen prima coureurs te zijn. Dat is echt niet opeens bij beide tegelijk verdwenen.

19. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Webber heeft wel vaker laten zien dat hij goed kan kwalificeren, maar er in de race vervolgens helemaal niets van bakt.

20. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Jammer, had Kubica graag zien racen, maar als het niet kan dan maar even een race langs de zijlijn staan :).

Vijf Duitsers aan de start in de VS :eek:.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina