De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, uitslagen & discussie] [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 1 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    De allerlelijkste Spaanse kampioen sinds decennia. Werkelijk te triest voor woorden.

2. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Gelukkig zegent Internazionale ons al decennia lang met oogstrelend voetbal_0/

Waar kan je die krijgen!:D

3. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, te triest voor woorden. 10 overwinningen, 1 gelijkspel, en 1 nederlaag (nota bene door 2 onterecht toegekende penalties) in de laatste 12 wedstrijden. Inclusief geweldige comebacks tegen Sevilla, Espanyol, en Valencia. Op die manier een gat van 8 punten gedicht met een Barcelona dat de titel al met één hand vast had. Zulke strijdlust, toewijding, en harde arbeid kan natuurlijk niet. Nee, het zal eens een keer spannend worden. :emo:

C1000. :cool:

Hij was eigenlijk bedoeld voor mijn slagen, maar hoewel ik geslaagd ben, heb ik hem koud laten staan voor vanavond.

Laatst bewerkt: 18 jun 2007
  4. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Gelukkig hoef je geen spijt te hebben met het koud laten staan :9

5. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik dacht nog toen het zo lang 0-1 bleef: "misschien moet ik straks m'n verdriet weg gaan drinken". :+

Maar gelukkig eindigde het anders. :)

En het bleef nog lang onrustig in mijn bierglas. *)

6. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ik heb het niet over de laatste twaalf wedstrijden, ik heb het met name over de eerste twee derde van de competitie. Je weet zelf ook dat het ronduit schandalig slecht was. En zonder de ineenstorting van Barça was Madrid nooit kampioen geworden.

En wees nou eerlijk; je kunt toch niet beweren dat Madrid mooi heeft gevoetbald dit seizoen? Uiteraard zaten er wel betere wedstrijden tussen maar 80% er van was gewoon Madrid-onwaardig.

Vandaar, kampioen van de armoede, net zoals PSV in Nederland.

7. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond die laatste 12 wedstrijden anders aardig mooi. Het zal niet het overheersende voetbal zijn geweest wat er pakweg 5 jaar terug werd gespeeld, maar op het psychologische vlak zat het beter dan ooit, en dat is nou net het onderdeel waar Real Madrid zoveel kritiek op had ontvangen in de afgelopen jaren. Je kan niet verwachten dat als een club een nieuwe trainer krijgt die een verfrissende aanpak met zich meebrengt, en het team opnieuw opbouwt, het vanaf het begin loopt. In het begin van het seizoen was het heus niet altijd genieten, en zeker rond de winterstop draaide het barslecht, maar sinds die 3-3 in Barcelona draaide het geweldig, en werd ook het neutrale publiek niet in de steek gelaten. Dat is wel wat anders dan dat voetbal wat PSV heeft laten zien. Real Madrid, werkelijk een hect team, kan dit gebruiken als een opmaat naar een nieuwe succesperiode, terwijl PSV het alleen maar moeilijker zal krijgen, aangezien het dit seizoen op een handjevol spelers leunde.

8. FallingDarkness

FallingDarkness Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    onverdiend man, laatste 3 wedstrijden hiervoor maakte ze steeds kutgoals in de laatste 5-10 min. zwaar onverdiend, lijkt 020 wel _0/

9. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dan zijn we het in ieder geval eens. Maar in die 12 wedstrijden hebben ze ook amper mooi voetbal laten zien... Alleen inderdaad sinds die wedstrijd tegen Barça (toen ze overigens wél goed speelde) hebben ze het mentaal goed voor elkaar.

'Het draaide geweldig sinds die 3-3' vind ik wat overdreven. Zeg dan dat het in de koppies goed zat, dan kan ik het er mee eens zijn.

Bottomline (en tevens mijn eerdere conclusie): het is niet het kampioenschap van het mooie voetbal..

10. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Vette shit!!

M'n broertje was gisteren met m'n oom in Madrid, en is ook naar de wedstrijd geweest :eek:. Die zal wel een kater hebben vanmorgen :b:

11. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Real is 4 jaar geen kampioen geweest en nu worden ze het eindelijk weer eens. Zal de meesten echt een worst zijn hoe real kampioen is geworden. AZ speelt altijd mooi voetbal tot het naieve aan toe en ze grepen naast alle prijzen. Barcelona speelt mooi voetbal, mist talloze kansen, vernaggeld het op de momenten dat het een voorsprong op real kan krijgen.. en dan krijg je dit gezeur weer. Barcelona heeft het zelf verkloot en real maakt daar dankbaar gebruik van. Niets dan respect voor real dat van zo ver moest komen. Ook leuk voor Van Nistelrooij. Hij die aan het einde van de competitie bovenaan staat heeft het gewoon verdiend. Je staat daar niet voor niets.

12. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Als het 3 keer op rij gebeurt heeft het weinig met geluk te maken denk ik, hè? Alleen vorige week hadden we gemazzelt toen Tamudo nog gelijkmaakte tegen Barcelona (al kon Barça ook niet klagen met die volleybal goal), maar toch. Real Madrid bleef de gelijkmaker zoeken zonder dat het toen geholpen zou hebben. Diarra knalde zelfs nog bijna de winnende erin. En daarvoor: welk team blijft in de overwinning geloven na 0-2 achter te komen, en in de rust zelfs 1-3 achter te staan? Als je dat om weet te buigen naar 4-3 dan zal het heus niet alleen een mazzeltje zijn hoor. Sure, om te scoren heb je altijd wat geluk nodig, maar als je het keer op keer afdwingt zal er heus wel wat meer achter schuilen. Als je zoveel geloof hebt in je team en er zo voor blijft knokken is het in ieder geval niet 'onverdiend' te noemen. Maar aangezien jij kennelijk ook in de 'lucky Ajax' theorie gelooft had ik niet beter van je verwacht.

Het draaide wel degelijk geweldig, als je kijkt dat een half jaar geleden, een achterstand voor Real Madrid in 95% van de gevallen de nekslag betekende. Dat is dan wel grotendeels een mentaal aspect, maar dat is in voetbal ook belangerijk, aangezien iedereen in maart Real Madrid al had afgeschreven voor het kampioenschap.

Er is nog wel veel mis met het team, vooral in de verdediging, en daar zal aan gesleuteld moeten worden in de zomer. Maar als je teams zoals Valencia en Sevilla verslaat zal het niet zo beroerd lopen, ook op voetbalgebied. Het is vaak spannend geweest, maar het voetbal was niet 'niet om aan te zien' of iets dergelijks. De neutrale toeschouwer was zeker gebaat bij Real Madrid wedstrijden.

Ik vind het gewoon knap. 3 maanden terug was Real Madrid nog afgeschreven. Johan Cruyff zat continu te zeiken: eerst maakte Real Madrid alleen maar kans op de Copa del Rey, toen was Real Madrid een auto zonder motor (Barcelona anyone?), en toen Real Madrid eenmaal bovenaan stond zou Real Madrid direct willen ruilen met Barcelona gezien het moeilijke speelprogramma. En toch won Real Madrid het kampioenschap. Voor flitsend foutloos voetbal hebben we een aantal jaren terug kunnen aanschuiven, in een periode waar Real Madrid weer werd verweten zonder hart en ziel te spelen. Wat zat betreft zullen een heleboel mensen, om een Van Gaal-term te gebruiken, altijd weer lekker negatief gaan doen over Real Madrid. Wat ze ook doen, het is toch nooit goed. Maar we hebben wel een beker, die een aantal andere clubs heel graag hadden willen hebben. :thumbs:

13. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Gefeliciteerd RM fans die alles in perspectief zien en normaal reacties weten te plaatsen, álá Tediz. Natuurlijk is dit alles ons team nog het meest aan te rekenen, maar uiteindelijk draait het allemaal om wie er aan het einde van de competitie bovenaan staat. Wij hebben wel veruit de meeste goals gescoord, en samen met Getafe het minste aantal goals tegen gekregen, maar die periode waarin we constant knullig puntverlies hebben geleden heeft ons genekt. Achja, dit zal er wel waarschijnlijk voor zorgen dat een hoop spelers op mogen hoepelen, en dat er een nieuwe lading gemotiveerde gasten bij komt. Volgend jaar dan maar weer vol gaan voor de CL en het kampioenschap.

14. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    pfffffffff echt he?!?:{

Omdat hij langer member is bij XBW betenkt niet gelijk dat hij de enige RM fan is. En je bedoelt natuurlijk ook Conquistador...

15. FallingDarkness

FallingDarkness Active Member

Leuk Bevonden:
    0

haha kom nou "real vergelijken met ajax" man er valt niks te vergelijken, real walst 020 plat.

over mijn vorige post, niet dat ik real haat ofzo, ik vondt het gewoon niet verdiend, leuk dat ze gewonnen hebben, maarja blijft een raar spelletje, voetbal.

16. eVe FuSionZ

eVe FuSionZ Guest

AjAx is de beste!!!!!!!!!!!!

17. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wie heeft het nu hier over een wedstrijd tussen Ajax en Real Madrid?

Jij begint anders met "lijkt 020 wel".
    Wat bedoel je daar nu mee?

18. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    ik herriner nog een wedstrijd van Ajax tegen Real, Ajax won die met 2-0. En schoten 5x tegen de lat/paal. Toen was Ajax wel goed(wedstrijd met Kluivert enz.) Maar kom op zeg, jou reactie is echt fanboy! Real is niet zomaar de beste club ooit. Dus dat betenkt dat Real vroeger ook al beter was, en nu ook gewoon beter is. Mensen gaan je uitlachen gozer, als je Ajax vergelijkt met Real. Ajax kon dit jaar niet eens Champions League halen...

19. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Hoe komen jullie bij de voetbalvergelijking tussen Real en Ajax? Jezus wat een niveau hier zeg. Sommige mensen hebben echt de hersens van een visstick hier.

Uiteindelijk, achteraf gezien heeft het de laatste maanden, qua punten, goed gedraaid, ja. Daar waren we het al min of meer over eens. Maar op voetbalgebied was het niet oogstrelend. Sterker nog (derde keer dat ik het ga zeggen); 70% van het seizoen was niet om aan te zien, en dat zeg ik dus als neutrale supporter (wij waren absoluut niet gebaat bij wedstrijden van Madrid kan ik je vertellen).

Daar kun je gewoon niet omheen. Real is de grootste club ter wereld maar heeft naar hun maatstaven slecht voetbal laten zien dit seizoen.

20. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    in rotterdam kunnen ze niet eens scoren:emo:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina