Beste MP3-speler!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tronky, 17 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Tja, keuzes maken is niet altijd makkelijk. Die Samsung is zegmaar een iPod Nano en de batterij gaat wel langer mee dan die Creative.

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja, helaas wel. Maar je kunt net als voor de iPod een usb-stopcontact adapter kopen.
    In de omgang is hij echt heeeeeel erg makkelijk. Via Explorer gewoon muziek slepen en je kunt zelfs via de pc mbv m3u bestanden playlists maken die je Meizu herkent. Er zit een heel makkelijk, klein programmaatje bij die video's convert. Alles wijst zich vanzelf uit. Ik heb een Chinese handleding, helemaal niet nodig gehad.

3. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, lijkt me wel een leuk dingetje.. :{ Heb jij hem uit China dan:confused:

4. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Die hebk, dan de plus versie en 8 gig. Erg goede en degelijke MP3 speler :) (alleen geen adapter erbij...dus alleen via de pc opladen >_>)

5. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb ook een meizu miniplayer (2gb) en vind het echt een superding, en klein! heb hem gekocht bij mp3shop

6. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    hier een foto van mijn meizu player!

Ze zijn klein snel en 8 GB!!! en super handig menu

Je kunt 20 uur muziek luisteren op 1 volle accu!

ik heb nog 1 witte liggen! dus heb je intresse pm mij maar!

Laatst bewerkt: 18 jun 2007
  7. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb dan toch liever de zwarte... Maar ik heb nog een vraagje: http://www.youtube.com/watch?v=qJOjVUMvJpY&mode=related&search=

Hier zie ik dat dat touchpad niet echt lekker werkt.. is dat nog steeds zo of is dat al verholpen door firmware?

8. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22

Het touch pad werkt op zich goed je moet er alleen even aan wennen
    En als je eenmaal de juiste nummers in je playlist hebt staan heb je eigenlijk het toutchpad niet meer nodig!
    Ik zelf ben links handig en kan er bijna zonder moeite mee scrollen alleen links rechts wil niet echt goed maar dat heb je aleen bij de spelletjes nodig!

(Zwarte krijg ik eind volgende week weer!)

9. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met dat touchpad zal het dan wel lukken.
    En van hoeveel GB krijg je die zwarte?*) Ik ben er nog niet helemaal zeker van of ik die meizu neem, maar ik ga nu op bed:+

Laatst bewerkt: 18 jun 2007
  10. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Touchpad is gefixt in een firmwareupdate. Zolang je niet te hard erop drukt of te dicht bij de knopjes scrollt, lukt het goed. Zoals Appie zegt, het is even wennen, maar je krijgt het snel onder de knie.

11. HellBoy

HellBoy AjaCied

Leuk Bevonden:
    0
    Als nog :

je kunt het via de computer opladen, en je kunt zo ding kopen voor in de auto opteladen, en je kunt zo ding kopen dat je aan het stopcontact kan opladen..

de accu gaat erg lang mee..

De meizu is echt klein en erg dun.
    als je je hand plat legt dan kun je de meizu diagonaal of recht leggen dan past hij daar zo makkelijk op ..

ik heb de 4 gb is nu nog 150 euro.. ( heb er 170 voor betaald in maart)
    de foto's zijn erg scherp.
    de videos erg goed, software is makkelijk en handig.
    Radio zit erop ( als je de nieuwste firmware erop zet )
    Calender,2 spelletjes,stopwatch, rekenmachine ,sleep timer,geluids opnemer,een EQ kun je zelf helemaal instellen , er staat ook 1 lijst wat automatisch is afgesteld ( die gerne) , je kunt playlisten maken gaat erg handig.,goeie touchpad,menus makkelijk doortelopen..

touchpad is in het begin wel effe wennen.

De Meizu Miniplayer ook de M6 genoemd, is 1 van de beste mediaplayertjes, voor weinig geld en geloof me aan 4 gb heb je genoeg..

de ipod nano is zo vreselijk lelijk ding, die videos zijn daar echt lelijk.. alleen meer geheugen.

dit is minder geheugen maar het kwaliteit is super !!

als je de firmware erop zet kan je geluid ook harder ;)
    je kunt ook een afbeelding als achtergrond gebruiken..

bij die ene foto ziet het blauw, dat is de standaard, ik heb een best donkere foto dan zie je de letters nog helemaal goed maar het is echt een goed ding, komt ongeveer als een 9.2 uit de bus dus :) echt een aanrader
    ga hier maar eens kijken ::
    http://www.mp3shop.nl
    deze online shop echt goed te vertrouwen , bestellen voor 20:00 heb je het de volgende dag binnen en dat is echt waar komt met de tnt post . echt netjes brief erbij hoeveel het kosste en bla bla bla goed ingepakt met papier ering, geseald,piepschuim daar kan echt niks mee gebeuren.

had zondag de Logitech MM28 besteld speaker maar was naar 8 uur , . smaandags bericht gekregen dat ik hem dinsdags zou krijgen , dus het is heel goed georganiseerd , : als er iets met je apparaatje is, bel de helpdesk en je word vriendelijk geholpen.

weet iemand toevallig of je er ook ipod spelletjes ofzo op de meizu kan plaatsen? zo ja hoe ..

Laatst bewerkt: 19 jun 2007
  12. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    De iPod nano kan geen video's afspelen, Hellboy. ;)

13. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Hellboy,

Wow, bedankt voor al deze info:thumbs: Ik denk zelf dat ik aan 2 gb ook wel genoeg heb, luister er toch alleen muziek op. Video's kijken dan is de batterij vrij snel op dus dat doe ik denk ik niet. En kun je die firmware gewoon via de computer eropzetten? En hoeveel liedjes kunnen er op 2 gb?

14. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik ga de meizu kopen, ws via appie :)

15. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja dat kan, maar dan moet je wel goed oppassen dat je de juiste firmware download. Er zijn namelijk twee soorten Meizu's in omloop, een met een scherm van Toshiba en de ander met eentje van Samsung.

16. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Er kunnen geen nieuwe spelletjes op wel zijn er skins die de blokjes en plaatjes aanpassen!
    oei bij sommige shops is hij wel erg duur ! hehe :)

oei bijna aan mijn 2.000 bericht hier! :+

17. HellBoy

HellBoy AjaCied

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet dat ;)

maar ik vind ipod gewoon niks :p

je gaat op de meizu site , je download de goede versie , ( de meeste die je nu koopt zijn SP )

Staat op de achterkant van de meizu staat onder het aantal gb dus bijij 4gb in het grooot daaronder staat version : SP .

Je sluit je meizu aan dat je zegmaar muziek erop kan zetten ofzo..
    je pakt het bestandje uit, krijg je als het goed is 2 andere bestandjes..

die zet je in het gewone menu van de meizu dus niet in die mapjes er gewoon los in , je haalt het usb kabeltje uit de usb poort. en dan doe je de meizu aan dan zie je dat hij zegt Update software ofzo..

Er kunnen 180 muziek bestanden op van ongv. 3 tot 6 minuten..

bedankt.

18. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thnx.. Nu zag ik trouwens weer een leuke staan bij mp3shop.nl:

iRiver heeft in Zuid-Korea een nieuwe versie van de Clix mp3-speler (U10) op de markt gebracht. Deze heeft 4GB flash-geheugen, een 2,2 inch AMOLED-kleurenscherm met QVGA-resolutie, de bekende D-Click-bediening, een mooie flash-interface, FM-radio en foto-viewer.

De speler kan naast audio (mp3/wma/ogg) ook video (wmv9, mp4) afspelen en is erg compact: 80,3 x 46,8 x 12,8 mm. Leuk om te weten is dat er ook mooie accessoires voor de nieuwe Clix verkrijgbaar zullen zijn, zoals een dock en een lederen draagtasje.

Misschien dat hierbij iets van hetzelfde staat maar post het toch ff:

Ultrascherp 2,2 inch LCD-scherm

De iRiver Clix 2 doet uw ogen verblinden, niet alleen met zijn oogstrelende design maar ook met het ruime 260.000 kleuren tellende AMOLED-scherm. Alle bedieningsknoppen zitten 'onder' en op het scherm waardoor de bediening zeer simpel en intuïtief werkt.
    Muziek, video, foto's, tekst en games

De iRiver Clix 2 speelt uw muziek en meer. Naast de meest gangbare MP3-formaten ondersteunt de speler ook foto's, MPEG 4 video's, text en zelfs gedownloade games. De Clix 2 vergezeld u graag waar u ook gaat. Of het nu een lange of korte reis is, de ingebouwde accu staat garant voor 25 uur speelduur en levert dus entertainment tot de eindbestemming.
    FM-tuner en voice-recorder

Voor de nodige afwisseling beschikt de Clix 2 over een ingebouwde digitale FM-tuner. Handig voor bijvoorbeeld het laatste nieuws, de TOP40 of live sportverslagen. Radiosignalen kunt u zelfs vastleggen, de voice-recorder neemt naast stemgeluid ook uw favoriete radioprogramma op. Gewekt worden door de iRiver Clix 2 kan ook door de geïntegreerde klok-chip met alarm-functie

Heeft iemand deze toevallig al?

19. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    iRiver Clix 2

Specs:
    Accu
    InformatieStroomvoorziening Li-Polymeer accu
    InformatieSpeelduur audio 25 uur
    InformatieLaadmogelijkheden USB
    InformatieAccu verwisselbaar Nee
    Audio
    InformatieSignaal-ruisverhouding 90 dB
    InformatieUitgangssterkte per kanaal 15 mW
    InformatieFrequentiebereik 20Hz~20kHz
    InformatieAudio-in Mini-jack 3,5 mm
    InformatieAudio-out Mini-jack 3,5 mm
    Body
    InformatieBreedte 8,03 cm
    InformatieLengte 1,28 cm
    InformatieHoogte 4,68 cm
    InformatieGewicht 55 gram
    InformatieKleur Zwart
    Display
    InformatieSchermresolutie 260,000 pixels
    InformatieSchermdiagonaal 2,2 inch
    InformatieSchermtype AMOLED
    InformatieKleurdiepte Full color
    InformatieNummerweergave via ID-Tag
    Geheugen
    InformatieGeheugencapaciteit 4 GB
    InformatieType geheugen Flash
    InformatieInterface USB 2.0
    InformatieBestandsformaten MP3, WMA, OGG Vorbis, ASF, JPEG, AVI, MPEG, TXT, MPEG4
    InformatieOndersteunde besturingssystemen Windows XP with SP2 of nieuwer
    InformatieMuziekoverdracht Windows Explorer, iRiverplus software
    InformatiePlug & Play (data) Ja
    InformatieUSB-host Nee
    InformatieGeheugenreader Nee
    Features
    InformatieFM-radio Ja
    InformatieVoicerecorder Ja
    InformatieDirect MP3 Encoding Nee
    InformatieBluetooth Audio Nee
    InformatieWiFi Nee
    Tuner
    InformatieFrequentiebanden FM
    Overig
    InformatieGarantie 1 jaar
    InformatieHandleiding Nederlands (schriftelijk)

Heb hem nu een weekje, ben er zeer tevreden over. Ik heb als vergelijkingsmateriaal me oude mp3speler (iRiver IFP 190) en heb ook vaak met ipods gewerkt (Shuffle, Video, Nano etc.).

Design:

Strak, klein en lichtgewicht. De zijkanten zijn niet helemaal strak aan elkaar, wat niet mogelijk is door het Clix-systeem. (later meer). Nou is smaak verschillend en vind ik de ipods mooi qua design, maar hij verslaat op dit vlak wel de grote/loge Zen Video en ik vind hem ook een stuk stylisher dan de Meizu. Groot voordeel trouwens van de clix: hij is volledig te 'pimpen'. Honderden flash/plaatje achtergronden kunnen (evt. voor elke dag in de week) ingesteld worden. Ook bewegende achtergronden behoren tot de mogelijkheden. Zelfs het lettertype is aan te passen!

Bediening:

Bediening gaat met de zijkanten en bovenkanten boven het scherm, een soort D-pad onder de bovenkant van de speler dus. De menu's zijn logisch ingedeeld en dus kun je vrij gemakkelijk blind navigeren (handig voor op de fiets etc.). Aan/uit - speciale knop / hold / volumeknoppen zitten aan de zijkant. De volume knop zit voor me gevoel verkeerd om (links = harder ipv zachter) maar dat is gewoon even wennen.

Functies:

Natuurlijk muziek, maar ook video wat erg strak is. Video's kun je het best converten met de bijgeleverde converter, maar dan ziet het er ook goed uit. Het scherm is sowieso een AMOLED scherm; inkijk vanuit elke hoek + lager energieverbruik. Verslaat qua scherpte/diepte de ipod video ruim. Naast video zijn er ook plaatjes te bekijken, teksten te lezen en spelletjes te spelen (Flashlite). Deze spelletjes (+- 200 kb each) zijn erg vermakelijk en op internet zijn er al tientallen te vinden.

Geluid:

Nou ben ik geen musicus, maar ik vind het erg goed, ruim klinken. Beter dan me vorige mp3speler iig (Sony in-ear oordopjes). Ook de bijgeleverde oordopjes zijn niet slecht, maar het beste geluid krijg je er natuurlijk niet uit.

Nadelen:

Het scherm is erg mooi, maar ook erg snel vies (vingerafdrukken) en de speler heeft 'slechts' 4 GB geheugen (wat overigens wel flash is, dus sneller dan een HDD-speler (ipod video bijvoorbeeld) en een stuk minder fragiel (handig voor sporten). Ook is er geen mogelijkheid tot opladen via een stopcontact (los wel verkrijgbaar)

Cradle:

Een soort dock, die de speler op kan laden en een speaker heeft. Handig om zo je clix-wekker te gebruiken.

Advies:

kopen! Kan vooralsnog alleen dmv import en hier.

Laatst bewerkt: 22 jun 2007
  20. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Veel te duur als je wet dat je voor 159 euro al een meizu 8 Gb hebt!
    Het laad station is echter wel mooi!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina