iRiver Clix 2
Specs:
Accu
InformatieStroomvoorziening Li-Polymeer accu
InformatieSpeelduur audio 25 uur
InformatieLaadmogelijkheden USB
InformatieAccu verwisselbaar Nee
Audio
InformatieSignaal-ruisverhouding 90 dB
InformatieUitgangssterkte per kanaal 15 mW
InformatieFrequentiebereik 20Hz~20kHz
InformatieAudio-in Mini-jack 3,5 mm
InformatieAudio-out Mini-jack 3,5 mm
Body
InformatieBreedte 8,03 cm
InformatieLengte 1,28 cm
InformatieHoogte 4,68 cm
InformatieGewicht 55 gram
InformatieKleur Zwart
Display
InformatieSchermresolutie 260,000 pixels
InformatieSchermdiagonaal 2,2 inch
InformatieSchermtype AMOLED
InformatieKleurdiepte Full color
InformatieNummerweergave via ID-Tag
Geheugen
InformatieGeheugencapaciteit 4 GB
InformatieType geheugen Flash
InformatieInterface USB 2.0
InformatieBestandsformaten MP3, WMA, OGG Vorbis, ASF, JPEG, AVI, MPEG, TXT, MPEG4
InformatieOndersteunde besturingssystemen Windows XP with SP2 of nieuwer
InformatieMuziekoverdracht Windows Explorer, iRiverplus software
InformatiePlug & Play (data) Ja
InformatieUSB-host Nee
InformatieGeheugenreader Nee
Features
InformatieFM-radio Ja
InformatieVoicerecorder Ja
InformatieDirect MP3 Encoding Nee
InformatieBluetooth Audio Nee
InformatieWiFi Nee
Tuner
InformatieFrequentiebanden FM
Overig
InformatieGarantie 1 jaar
InformatieHandleiding Nederlands (schriftelijk)
Heb hem nu een weekje, ben er zeer tevreden over. Ik heb als vergelijkingsmateriaal me oude mp3speler (iRiver IFP 190) en heb ook vaak met ipods gewerkt (Shuffle, Video, Nano etc.).
Design:
Strak, klein en lichtgewicht. De zijkanten zijn niet helemaal strak aan elkaar, wat niet mogelijk is door het Clix-systeem. (later meer). Nou is smaak verschillend en vind ik de ipods mooi qua design, maar hij verslaat op dit vlak wel de grote/loge Zen Video en ik vind hem ook een stuk stylisher dan de Meizu. Groot voordeel trouwens van de clix: hij is volledig te 'pimpen'. Honderden flash/plaatje achtergronden kunnen (evt. voor elke dag in de week) ingesteld worden. Ook bewegende achtergronden behoren tot de mogelijkheden. Zelfs het lettertype is aan te passen!
Bediening:
Bediening gaat met de zijkanten en bovenkanten boven het scherm, een soort D-pad onder de bovenkant van de speler dus. De menu's zijn logisch ingedeeld en dus kun je vrij gemakkelijk blind navigeren (handig voor op de fiets etc.). Aan/uit - speciale knop / hold / volumeknoppen zitten aan de zijkant. De volume knop zit voor me gevoel verkeerd om (links = harder ipv zachter) maar dat is gewoon even wennen.
Functies:
Natuurlijk muziek, maar ook video wat erg strak is. Video's kun je het best converten met de bijgeleverde converter, maar dan ziet het er ook goed uit. Het scherm is sowieso een AMOLED scherm; inkijk vanuit elke hoek + lager energieverbruik. Verslaat qua scherpte/diepte de ipod video ruim. Naast video zijn er ook plaatjes te bekijken, teksten te lezen en spelletjes te spelen (Flashlite). Deze spelletjes (+- 200 kb each) zijn erg vermakelijk en op internet zijn er al tientallen te vinden.
Geluid:
Nou ben ik geen musicus, maar ik vind het erg goed, ruim klinken. Beter dan me vorige mp3speler iig (Sony in-ear oordopjes). Ook de bijgeleverde oordopjes zijn niet slecht, maar het beste geluid krijg je er natuurlijk niet uit.
Nadelen:
Het scherm is erg mooi, maar ook erg snel vies (vingerafdrukken) en de speler heeft 'slechts' 4 GB geheugen (wat overigens wel flash is, dus sneller dan een HDD-speler (ipod video bijvoorbeeld) en een stuk minder fragiel (handig voor sporten). Ook is er geen mogelijkheid tot opladen via een stopcontact (los wel verkrijgbaar)
Cradle:
Een soort dock, die de speler op kan laden en een speaker heeft. Handig om zo je clix-wekker te gebruiken.
Advies:
kopen! Kan vooralsnog alleen dmv import en hier.