Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Opzich vind ik wel dat Halo voor een revolutie heeft gezorgt, aangezien de hierboven genoemden games geen voertuigen hadden, geen uitgestrekte vlaktes voor zowel single als multiplayer, geen revolutionäre besturing van voertuigen, minder slimme vijanden, geen co-op FPS. Golden Eye is en blijft een meesterlijke game dat wel, die multiplayer heb ik ook zoooo vaak gespeeld!

2. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Sja, toch denkt zo'n beetje de wereldwijde gamepress daar anders over.
    Een beter verhaal is tenslotte een mening en het betrof niet alleen dual wielden aangezien dat in Halo CE niet eens zat :)

Halo heeft de FPS op consoles in ieder geval naar het grote publiek gebracht en multiplayer voor consoles groot gemaakt.

Edit: wat Excess-Denied zegt ;)

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    voertuigen, grote vlaktes: Starsiege: Tribes
    minder slimme vijanden: Is logisch, omdat die games al jaren eerder uitkwamen. Daarnaast was de AI van Darkbots in Perfect Dark toch erg goed.
    Co-Op: Perfect Dark had Co-Op en zelfs Counter-Op <-- Counter Op is dan pas een revolutie te noemen, een persoon speelde de held in de missies en de ander kon in de huid kruipen van alle enemies.

Niet dat ik iets tegen Halo heb, vind het zelf ook een leuke game, maar het is gewoon geen revolutie. Meer misschien voortbouwing op wat er al was, maar revolutie: no way.

Het enige wat revolutionair (imo) aan de game genoemd kan worden is het Health systeem dat later door veel developers overgenomen is.

Maarja, Halo niet revolutionair noemen op een xbox forum gaat toch niet overkomen, so i rest my case...

Laatst bewerkt: 24 jun 2007
  4. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Dat is per persoon verschillend of hij/zij het een revolutie vond, wat jij allemaal noemt zijn onderdelen uit games. Halo was de eerste waar al die elementen (+meer ik noemde al voertuigen, hele slimme AI, erg relaxte besturing van voertuigen etc etc) te samen kwamen in een heel vermakelijk pakketje. Zo zie ik het... dat hele pakketje te samen heeft er voor mij persoonlijk voor gezorgt dat ik de eerste Halo als een mijlpaal zie in het FPS genre.

5. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Een beetje een dood doener, so I rest my case met wat feitjes ;)

Sja, het woordje revolutie komt er niet in voor.... Maar goed, het blijft een xbox forum :D8)

Edit: Bron Wikipedia

6. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.723
    Is erg leuk hoor, al die cijfertjes, maar er staat zoals je zelfs zegt nergens dat het een revolutie is op FPS gebied, en daar doel ik op. Ik vind de game zelf ook erg goed en vind ook wel dat de game minimaal een 9 verdient, maar dit hoeft niet te betekenen dat het een revolutie is.

Om de pers nou echt heel erg serieus te nemen met hun statements, zo noemden verschillende bronnen Zelda: OOT the best game of all time bij zn release. (ok, dat is ie ook, maar that aside :+) Soms claimen ze gewoon te veel en gaan ze in een hype op.

En daarnaast is het natuurlijk allemaal een persoonlijk iets. Zo heeft bijvoorbeeld Far Cry mij vele malen meer impressed dan Halo.

Laatst bewerkt: 24 jun 2007
  7. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Far Cry was in eerste instantie geen console game maar ik snap wel wat je bedoelt...

Halo CE had eigenlijk geen hype voordat de game uitkwam. Hij werd door dezelde pers zeker nog niet juigend ontvangen tijdens de E3 voor de release... (2001).
    De prijzen die de game heeft gewonnen zijn echt niet alleen binnen gebracht door de hype maar door het complete pakket dat de game was (is).

Maar goed, het blijft een eeuwige discussie en die word vaak gevoed door een mening dus laten we het hier bij houden ;)

Ik kan niet wachten op Halo 3! \o/

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.723
    Ik ook niet, hoor. Om dat maar wel ff te bevestigen ;)

9. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ook niet, om dat ook maar ff te bevestigen :) LOL.
    Maar ik hoop wel dat de sites niet opgaan in de hype zoals met halo 2. Want die heeft in mijn ogen onverdiende hoge scores gekregen. Persoonlijk vond ik de singleplayer t.o.v 1 een stuk minder(zaten wel een paar ubercoole levels in,daar niet van). Maar ik vrees dat halo 3 ook hogere scores gaat krijgen,als hij terug zoals 2 is. Maarja, laten we gewoon hopen dat de game bom gaat zijn :).

10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.723
    Maarja, om nog ff het bericht dat dit had veroorzaakt eer aan te doen:

11. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De co-op in halo was altijd gewoon vet. Ik had dat nog nooit eerder gezien in een shooter.

Tja.. Ik vond Halo ook veel vetter dan halo 2. Er zaten weinig grote open ruimtes in 2. De dual wield was wel vet en het feit dat je vijanden van zo'n scooter af kon schoppen. En meer voertuige. Oh ja en het zwaard.

Maar vond deel 1 stukken beter. Hoop dat ze met Halo 3 een mooi eind maken aan het verhaal.(zou toch ook het laatste deel worden?)

12. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij was Halo een trilogy.

13. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, een trilogie. Zou Halo3 het laatste deel moeten worden. Hoop dat ze er een mooie knaller van maken.

14. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Halo als fps is een trilogie, er wordt nog wel verder geborduurd op het verhaal met Halo Wars en mssn nog andere titels.

15. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus Halo wordt ook een beetje uitgemolken?

16. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Halo 4 komt echt wel hoor. Dit is misschien het laatste deel van deze trilogie, maar dan beginnen ze gewoon weer een nieuwe trilogie. Net als de GTA3, vice city en San Andreas. En nu weer GTA4 wat ook weer een nieuwe trilogie wordt.

17. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    Je gaat toch niet beweren dat de afgelopen 3 GTA's samen een triologie vormden? Ja ze kwamen voor de zelfde systemen uit en gebruikten de zelfde engine, maar de verhalen hadden naast een paar verwijzingen helemaal niks met elkaar te maken 8)
    Ik zou VC en SA eerder enorme uitbreidingspakketen noemen.

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Bungie heeft bevestigd dat er geen Halo 4 komt ... er komen wel spin off's Halo Wars en de episodic game van onze LOTR regisseur

19. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Misschien wel ja, maar kwaliteit is voor Bungie een noodzaak. Kwalitatief uitmelken vind ik best hoor. :+

20. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    We zullen wel zien, maar ik vermoed dat MS Halo voor meer dingen zal gebruiken dan alleen Halo Wars en die andere game. Ik kan me moeilijk voorstellen dat er op de 360 en Xbox720 geen FPS Halo meer komt. Misschien dat er geen nummertje 4 achter wordt geplakt, maar toch is Halo voor MS te belangrijk om zomaar dood te laten bloeden.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina