[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

  1. Gewoon bij McLaren

    18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

    49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

    17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    McLaren heeft wel een van de meest indrukwekkende fabrieken van het veld, daar kan toyota niet aan tippen. De enige die qua R&D gelijk (of zelfs iets boven McLaren) staat is Ferrari.

    Over 2005: die basis van die auto was gewoon niet oke. Na het seizoen 2004 heeft men een matige evolutie als nieuwe auto gepresenteerd, terwijl de overige teams zich helemaal lam zijn geschrokken van 2004 en een grote inhaalslag maakten. Daarnaast was ook het bandenregelement in het voordeel van de Michelin teams.

    Overigens geeft ferrari zelf aan dat het grote probleem de banden zijn, op een of andere manier krijgen ze de voorbanden niet goed op temperatuur, terwijl dit eerder geen enkel probleem was (zie www.formule1.nl).
     
  2. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Er werd inderdaad veel gesproken over die dempers, het is natuurlijk niet het enige wat de McLaren zo snel maakt maar het speelt zeker mee. En in Frankrijk gaan ze inderdaad ook veel over de kerbs. *)
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    't Zou wat zijn zeg...
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dat zou zeker wat zijn. Ferrari genaaid omdat ze maar één windtunnel gebruik(t)en. :eek: Maar 'word is that', dus bevestigd is het nog niet. Maar ja, aan de andere kant, wie verzint zoiets? Máár, als je er verstand van hebt, kan je zo iets natuurlijk wel bedenken. Of het is gewoon waar! Afwachten word het denk ik.
     
  5. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dan toch meer een kwestie van slecht onderhoud? McLaren gebruikt er volgens mij ook maar 1, net als bmw, honda en renault. Volgens mij gebruikt alleen spyker er twee.

    Maar als je windtunnel het niet (goed) doet ben je inderdaad de lul in de huidige f1, zoals honda momenteel laat zien. Ook McLaren had last van windtunnelproblemen (in 2001).
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

  7. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    was hij niet al weg bij het raceteam van ferrari?
     
  8. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had gelezen dat het niet om een bepaalde gebeurtenis ging, maar om zijn gedrag.
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Je gaat toch niet iemand voor de rechtbank slepen vanwege zijn gedrag? :9
     
  10. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.944
    Als je vanwege slecht gedrag probeert zijn contract te ontbinden kan dat wel via de rechter gaan.

    Maar zolang er nog geen officiele uitspraak van Ferrari of de justitie is blijft de echte reden toch maar gok werk
     
  11. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
    ik keek nog eens naar de GP van Amerika (aangezien ik tijdens de race bijna in slaap viel) en toen kwam dat moment weer waar Nico Rosberg uitviel.

    Wat zo raar was is dat toen de Williams stil viel, de achterkant zo'n 20 cm naar beneden viel, wat erg veel leek op illegale actieve wielophanging (alleen achter). Iemand die dit ook gezien heeft? ik zou het erg jammer vinden als dit de manier is waarmee Williams competatief wil zijn, want dan verdienen ze uitsluitsel voor het hele seizoen, net als Tyrrell in '84 (die tankten toen loden balletjes in de benzine vlak voor de finish, ook triest).

    Maar ik kan het me niet echt voorstellen, alhoewel Williams natuurlijk wel een beetje in een positie zit waar vals spelen erg aantrekkelijk zou zijn, het is toch een belangrijk seizoen voor het team, vorig jaar was namelijk echt bagger en nog zo'n jaar zou veel sponsoren weg kunnen jagen wat dan misschien wel eens het einde voor het semi-top-team zou kunnen zijn.

    Maar wat zou het anders geweest kunnen zijn?...
     
  12. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.944
    Ja zag het ook en volgens mij had Mol het er ook nog over tijdens de race
     
  13. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
  14. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
    nou, hoe lager de auto tegen het asfalt aan licht, hoe meer grip, dus in een bocht wil je de wagen zo dicht mogelijk bij de grond hebben.

    Maar grip op een recht volgas stuk, waar Rosberg dus stilviel, zorgt ook voor (lucht)weerstand en dus een lagere top snelheid.

    Zou je de wagen dus een paar cm optillen op het rechte stuk, dan heb je veel minder luchtweerstand en ga je dus sneller (hogere topsnelheid en acceleratie), aangezen je die grip daar toch niet nodig hebt, je gaat toch rechtdoor en de downforce van de vleugels is al meer dan voldoende om de wagen stabiel op de baan te houden.

    edit: en trouwens nou ik erover nadenk zou het dan ook best logisch kunnen zijn om alleen de achterkant op te tillen, zo voorkom je dat de neus te veel naar boven zou komen en de 'wind' onder de auto kan slaan waardoor je gaat vliegen, ook is het systeem dan makkelijker te verbergen natuurlijk, als het alleen achter ergens zit verstopt.

    ik denk dat er zeker een halve seconde mee gewonnen kan worden, afhankelijk natuurlijk van het circuit en de lengte van het rechte stuk. Dan zou Monza dus best een goede race kunnen worden voor Williams.
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2007
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Voor een hoge top hoef je alleen de voorkant omhoog te doen. Als je op het rechte stuk alleen de achterkant de lucht in gooit maakt het weinig uit wat betreft topsnelheid. Daarnaast worden deze aanpassingen gedaan in slechts enkele centimeters. De achterkant van Rosberg donderde een heel eind naar beneden en raakte volgens mij ook gewoon de grond. Ik denk dus dat door de vlammen die uit de motor kwamen de draagarmen van de achterwielen gesmolten waren en gewoon kapot gingen. Normaal zit er al een speciaal stuk stof op om de armen tegen de warme uitlaat lucht de beschermen, maar met zo'n overdosis aan hoge tempratuur kan het goed zijn dat ze gewoon knakte.
     
  16. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Het geheim waarom Hamilton zo goed is:

    [​IMG]
     
  17. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
  18. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Die is erg leuk ja. :9
    Deze is ook wel mooi.

    [​IMG]
     
  19. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
    vorig jaar dacht ik al, die hamilton heeft gewoon 100pk extra in de GP2.

    Wat ik me zou kunnen voorstellen is dat ze bij McLaren de ultieme automatische besturings computer aan boord hebben en dat alonso tegen een machiene rijdt, terwijl Hamilton gewoon van het uitzicht geniet en een beetje aan het stuur draait voor de show.

    Waarschijnlijk licht het er meer aan dat de meeste F1 coureurs gewoon niet goed genoeg zijn. Hamilton degradeert ze allemaal, met zijn senna helmpje.

    Ik kan niet wachten tot volgend jaar, dan rijden er tenminste 4 McLarens vooraan om de titel te strijden, veel leuker (prodrive wordt het tweede McLaren team, ben benieuwd met welke coureurs)
     
  20. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    //Edit...ben echt stom:+ Hamilton was paar posts hiervoor al gepost...
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina