Ik heb het spel vandaag gehaald bij Intertoys. De sfeer is zeker goed, echt de harry potter films sfeer met aardige graphics en zeer goede muziek. De personages lijken goed op de personages uit de film, maar echte next-gen graphics moet je niet verwachten. Ik ben qua missies nog maar net bezig met de game, maar dat is leuk, maar niet super. Als je geen echte harry potter fa nbent vind je dit denk ik geen supergame, anders is de game zeker vermakelijke en leuk te noemen. Maar daarover kan ik nog niet echt oordelen, omdat ik het spel nog maar net heb, dus beschouw dit meer als een eerste indruk.
Leuk is dat je het verhaal uit de boeken en films volgt, alhoewel je daar vrij snel doorheen geloodst wordt. Je verjaagd wat Dementors in een tunneltje, leert wat spreuken van Sirius in het huis van de Orde, afgewisseld met wat krantenberichten over famous Harry Potter en dan ga je naar Zweinstein, waarmee je meteen je eerste achievement haalt. Leuk is dat je ondanks dat je geen Wii Remote of PS3 Sixaxis hebt je toch een soort van vormpje moet maken met je rechter stick om een toverspreuk uit te voeren. De toverspreuken zijn onderverdeeld in "gewone" spreuken en duelleer spreuken. Je moet bijvoorbeeld eerst met je rechterstick omhoog, dan naar rechts, naar links en weer naar rechts en hoppa, de tafels zweven door de lucht.
De stemmen zijn in het Engels en goed geacteerd, maar wanneer Harry ingaat tegen Omber die weer een van haar gemene acties levert, geeft dat niet hetzelfde gevoel van onrecht als in het boek. Dat komt ook omdat je niet echt in het verhaal meegezogen wordt. Hiermee wordt weer duidelijk dat je echt de boeken gelezen moet hebben om deze game te kunnen volgen, want anders ontbreekt het grotendeels aan een verhaal.
Laatst bewerkt: 27 jun 2007