Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Een triceps curl bestaat niet :+ ;) Zal wel triceps press/extension geweest zijn...

Vandaag ook weer bij incline dumbell fly een nieuw gewicht gepakt, setjes van 10x met 20kg. Soms bij laatste 2 hh een beetje hulp erbij, en damn wat een gevoel zeg 8)

2. gotcha

gotcha Monkey Business

Leuk Bevonden:
    0
    zo irritant post ik afgelopen week een trainings/voedings-schema op het forum van dutchbodybuilding en kijk ik een dag later of er gereageerd is ligt de site al bijna een week plat 8)8)

3. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Met cardio is het idd belangrijk om net voor de ademhalingsstress te zitten. Die licht voor jouw leeftijd meestal rond de 160. Vet heeft veel zuurstof nodig om te verbranden.

Wat betreft de machines geef je het antwoord al. Je gebruikt geen stabiliserende spieren. Om echt sterk te worden zul je dan ook voornamelijk losse gewichten moeten gebruiken. Machines kunnen soms ook handig zijn omdat je de spier weer net even anders gebruikt. Daarom ben ik ook van mening dat een combinatie van beiden, met de nadruk op los, het beste is. Althans voor mij dan.

Oefening die je bedoelt is de one arm dumbell tricep extension. Triceps curl zou niet goed zijn maatje ;) Dan heb je een beetje onnatuurlijke gewrichten.

@ kevf

Ik doe idd een HST schema. Moet ff een goede link voor je vinden.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hey DBB ligt er idd uit. Wat is daar aan de hand?

Hier mijn training weer van afgelopen zaterdag:

Full Squat (61,66,70,75,80)kg x5
    Bench Press 95kg x (5x5)
    Barbell Row 92kg x (5x5)

maak me toch zorgen om mijn knieen. Tijdens de training nergens last van, maar de dagen erna voel ik ze wel. Misschien toch een tijdje weer 90graden squats doen en misschien deze week wel helemaal niet.

Vorm is bij squat en bench zeer netjes. Bij Barbell Row ook nog zeker voldoende, maar het wordt met deze gewichten wel erg moeilijk om vorm te houden. Voel me op mijn knieen na wel echt super en heb ook echt het idee dat ik progressie boek.

5. T!jg3rn00tj3

Leuk Bevonden:
    1
    Ik doe zelf ook alleen maar 90 graden squats. vind full beetje link.

zowieso ff voorzichtig doen. Je kan er evt wat Glucosamine bij gebruiken. goed voor de gewrichten.

6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Vanavond ook weer even lekker getraind.
    Blijf roeien niet zo zwaar vinden. Eerst een kwartier intensief wezen hardlopen, oplopend tot bijna hoogste hellingsgraad en max. snelheid. Daarna kwartier roeien, standje 9 van de 10. Bijna 3km in een kwartier. Morgen ga ik die 3km wel halen. Daarna kon ik nog wel wat cardio gaan doen, maar vond het wel mooi geweest en ben krachttraining gaan doen, waar ik flink progressie in boek, maar ook nog flink in kan verbeteren. Vind roeien wel leuk om te doen, evenals hardlopen. De overige cardio apparaten vind ik wat minder. Op een of andere manier heb ik dan nooit een optimale houding of kan ik niet lekker in het ritme blijven.

BTW, is het mogelijk dat je na ruim 2 weken al resultaat begint te zien (lichte toename spiermassa in de armen) of beeld ik mezelf dat in?

7. Ashavan

Ashavan Guest

Heb steeds vaker moeite om me te motiveren naar de sportschool te gaan. Na het werk ben ik mentaal zo moe/duf dat het zwaar is om me er toe te bewegen naar de sportschool te fietsen.

Enige suggesties hoe hier mee om te gaan?

8. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Gewoon gaan. Zelf heb ik ook altijd moeite om iets te doen of ergens aan te beginnen, maar zodra ik ermee bezig ben gaat het wel.
    Na werk en eten neem ik zelf altijd even wat rust, voordat ik naar de sportschool ga.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Glucosamine is me te duur, en ik vergeet mijn visolie caps steeds te nemen :mad:

deze week geen squatten, want ik voel ze nog steeds.

at 2k: zeker mogelijk! met de goede voeding en training kan je relatief snel al wat versteviging voelen.

10. Ashavan

Ashavan Guest

Ik ga op dinsdag en donderdag direct van me werk uit om 16.00 naar de sportschool. Als ik eerst naar huis moet en eten...zodra ik zit heb ik al helemaal geen behoefte meer om te gaan. Daarnaast is het ook een enorme omweg en zou ik de hele avond qua tijd kwijt zijn terwijl ik ook nog wat tijd voor mezelf wil.

Maar ja dat dwingen van mezelf werkt ook niet ideaal :confused:

11. T!jg3rn00tj3

Leuk Bevonden:
    1

11 euro bij de kruidvat. doe je 1,5 tot 2 maanden mee.

12. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    Een gemotiveerde trainingsmaatje zoeken :thumbs: Spreek met hem gewoon een vast tijd af, 7 uur bijvoorbeeld. Je komt om 4 uur thuis, even uurtje lekker relaxen. Daarna eten en dan lekker knallen in de sportschool.

Werkt voor mij erg goed, als ik geen zin heb betekend dat ik m'n trainingsmaatje op moet bellen dat ik niet ga en uitleggen waarom. Dan ben je toch veel eerder geneigd om gewoon wel te gaan, en dan zal je zien dat je er geen spijt van hebt. Als je dan een tijdje lekker traint dan komt de motivatie vanzelf weer, iedereen heeft wel is een dipje.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Serieus? Ik ga zo toch nog even naar de winkel. Heb jij een url voor mij waaruit blijkt wat de aanbevolen hoeveelheid is? En ik zit ook nog op de url van hst te wachten ;) O-)

Morgen naar de dokter voor mijn knieen. Er zal wel rust voorgeschreven worden, maar ik heb echt een klotegevoel in beide knieen. Ik vermoed dat ik mijn kniebanden heb opgerekt, maar wil het wel even zeker weten. Mijn eerste blessure in negen jaar trainen, fuck |:-

14. FreeShooter

Leuk Bevonden:
    1
    Nooit lichte blessures gehad? Sowieso heel netjes om 9 jaar zonder noemenswaardige blessures intensief te sporten :)

Ik heb ook nog niet blessures gehad, af en toe wel wat vervelende pijn. Ben vorige weer met voetballen door m'n knie heen gegaan, dus nu even een weekje maar geen benen trainen.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    At Tijgernoot: net naar de kruidvat geweest. Aanbieding! Twee potten van 120 stuks voor 15,-. Niet verkeerd, ik hou het eerst bij 2 tabletten (1500mg) per dag.

@ Freeshooter: nope nog nooit ook maar de minste blessure geweest. Hoogstens eens een keer een stijve rug. Toen ik nog tafeltenniste op hoog niveau (trainde 14 uur in de week) ooit eens een schouderblessure, maar verder niks.

Baal er behoorlijk van, morgen om 8.30 naar de dokter want lopen gaat ook erg stroef :mad:

16. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Verwacht niet echt een duidelijke prognose van je huisarts, die zal waarschijnlijk gewoon rust adviseren. Een fysio kan er vaak veel meer van vertellen, want met pijn in de knie is rust niet altijd de beste remedie..

17. FreeShooter

Leuk Bevonden:
    1
    Sowieso hebben maar heel weinig huisartsen begrip laat staan verstand van krachttraining/bodybuilding.

Fysio lijkt me inderdaad een goede oplossing, wij hebben er eentje in de sportschool, dat is helemaal ideaal.

18. Ashavan

Ashavan Guest

kan nauwelijks op me benen staan op moment. Bij crosstrainer even een niveautje of 2 omhoog gegaan omdat ik anders niet aan de juiste hartslag kwam. Maar das zwaar als je het een half uur doet.

19. biggie

biggie ----Xbox360----

Leuk Bevonden:
    0
    zit nou 2 maanden elke dag te fitnisse en ik zie het verschil echt goed.....ik kan 8 maanden niet sporten in verband met een knie blessure en nu mag ik dus krachttrainging doen met mijn benen en het gaat ook lekker.

20. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Elke dag fitnessen? Laat me niet lachen :D

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina