Van Marwijk haalt protégé Sahin naar De Kuip
5/7/2007 14:36
Feyenoord heeft voor komend seizoen opnieuw een speler vastgelegd. Nuri Sahin (1
wordt voor een seizoen gehuurd van Borussia Dortmund.
‘Ik kijk er ontzettend naar uit om hier te spelen', zegt Sahin op de Feyenoord-website. 'Ik denk dat deze stap heel goed is voor mijn ontwikkeling. Mijn doel is om zo veel mogelijk minuten te maken en als ik naar de selectie kijk, denk ik dat we mee kunnen doen om de prijzen.’
‘Nuri is een multifunctionele linksbenige speler met een ongelooflijke goede techniek', aldus Feyenoord-trainer Bert van Marwijk. 'Hij is inzetbaar op alle posities op het middenveld, maar dreigde door alle aankopen buiten de boot te vallen bij Borussia. Daarom wilde Nuri dolgraag naar Feyenoord, waar hij meer kans maakt op speelminuten.’
Van Marwijk liet Sahin op zestienjarige leeftijd zijn debuut maken bij Borussia. Tijdens het seizoen 2005/2006 begon de middenvelder 23 keer in de basis. Na het vertrek van Van Marwijk tijdens de afgelopen jaargang verscheen hij nauwelijks nog aan de aftrap.
Door zijn wedstrijden in het eerste elftal van Borussia speelde Sahin zich in de kijker van de Turkse nationale ploeg. De jongeling kwam inmiddels elf keer uit voor het geboorteland van zijn ouders en scoorde tijdens die interlands één keer.
Bij Feyenoord is Sahin van één van de zeven nieuwelingen. Eerder trokken de Rotterdammers Luigi Bruins, Andwelé Slory (beiden Excelsior), Tim de Cler (AZ), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Kevin Hofland (VfL Wolfsburg) en Roy Makaay (Bayern München) aan
Klik om te vergroten...