Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Dan doe je of de oefeningen niet goed of je hebt geen fatsoenlijk schema. Als ik vlak voor een race toernooi nog wat gewicht kwijt moet en wat spieren sterker moet hebben dan train ik 3-4 weken lang 2x per dag en geloof me...dan zie je echt wel resultaat hoor.

-edit- Oeps ik las dat je zei dat je nog geen goed verschil zag na een maand. Het is nog vroeg. *rent vlug naar de koffie automaat* :p

Maar als ik het zo lees zou ik wel wat meer variatie er in stoppen. Elkde dag dezelfde spiergroep trainen is ook niet gezond als je het niet minimaal 1dag rust tussendoor geeft. Train op de 2e dag dan wat andere spiergroepen.

Laatst bewerkt door een moderator: 4 jul 2007
  2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    weet ik, maar om nou direct naar de fysio te gaan .

Net geweest en de nieuwe huisartse in opleiding (:thumbs:) heeft er behoorlijk naar gekeken en aan lopen sjorren ed.

Resultaat: het zijn sowieso niet mijn banden maar de spieraanhechtingen. Waarschijnlijk heb ik met die full squats de boel wat opgerekt. Ze adviseerde het rustig aan te doen, maar mijn benen zeker niet te ontzien. De last kan zo'n zes weken duren (waarom is zes weken altijd zo heilig in de medische wereld?).

Belangrijkste is dat ik verder geen ernstige blessure heb en volgende week pak ik het squatten en deadliften gewoon weer op. Squatten wordt dan 90 graden.

Training van gisteren:

Bench press: (80, 90, 95, 102, 108 )kg x 5
    Chins 3x8
    Seated Military Press (50, 60, 65)kg x 8

assist: hyperextensions and situps

Dat bankdrukken gaat super! Stang gaat nog steeds netjes tot aan de borst en 5 x 108 kg kreeg ik nog zonder hulp omhoog. Goed gevoel. Alleen wel ontzettend balen dat ik benen minstens een week moet ontzien.

@Biggie: verdiep je een beetje in de materie. Het kan veel efficienter en beter. Je zegt trouwens dat het verschil goed te merken is. Hoe zijn je stats veranderd?

Laatst bewerkt: 4 jul 2007
  3. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    @ kevf

effecten van glucosamine ga je na 2 weken merken.

Verder tijdens het squatten heel goed op de positie van je voeten letten. Zorg er eventueel voor dat je een spotter hebt om je te corrigeren.

voor die url van het HST schema moet je ff tot het weekend wachten. Niet zoveel tijd nu. aan het werk he...tussendoor een kleine post :+

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Voeten staan goed, recht onder de heupen en met de tenen enigzins naar buiten (klein beetje). Spotter en alles er al bijgehad. Waarschijnlijk toch door het gewicht dieper gegaan dan ik normaal zou kunnen. Ik wacht rustig af!

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Begin net onder mn vingers, in de handpalmen, blaren te kweken. :mad:

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Blaren? Serieus? Je roeide toch redelijk veel, kan erg goed de oorzaak zijn. Ik zou trouwens geen handschoentjes gaan gebruiken, zorgt alleen maar voor meer wrijving. Daarnaast pakt een echte held het oud ijzer met zijn blote klauwen vast ;)

7. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Waren nog net geen blaren. Die drukpunten zijn ondertussen weer bijna volledig weg, na een dag rust en een dag wat rustiger aan trainen.
    Heb nog niet zo veel geroeid, aangezien ik nog niet lang bezig ben met fitness, maar wellicht die paar x wat te intensief geroeid. Ook werden die punten later weer belast bij vele andere oefeningen. Vanavond iig weer licht intensief trainen en van het weekend weer paar daagjes rust houden, om maandag weer wat zwaarder te trainen.

8. Ashavan

Ashavan Guest

Blaren? ouch :confused:

Zelf heb ik wel last van eeltvorming aan de binnenkant van me hand bij de aanhechting van de vingers vanwege de LAT machine.

Maar ben op een punt gekomen waar ik enorm veel geduld moet gaan hebben. Met me armen kan ik meer tillen dan me polsen toelaten. Dus nu moet ik voor me gevoel met baby gewichtjes trainen tot me polsen sterker zijn geworden. Best frustrerend en demotiverend. Heb er een extra pols oefening aan toegevoegd waarbij je meteen de onderarmen ook traint in de hoop dat het zo sneller gaat.

9. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Eelt krijgt iedereen kerel...

Maar nu we het over de pols hebben!
    Dan mag je me meteen even een stuk of 3 goede oefeningen daarvoor geven :)

Ik ga binnenkort misschien ook nog breakdancen, een sterkere pols komt alleen maar ten goede dan.

10. Ashavan

Ashavan Guest

The pols curl <- verzin die naam ter plekke

Je neemt zo'n dunne dumbell van 8kg ofzo, wat jij kan hebben, gaat zitten en houdt je arm recht. Laat de hand dan naar beneden zakken en met de pols weer omhoog. Het is dezelfde bewegen als je met buikspieroefeningen doet, maar dan met je pols alleen.

Weet niet hoe beter te omschrijven.

11. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Was die oefening niet voor je onderarm..?

12. Ashavan

Ashavan Guest

Oorspronkelijk voor de pols, maar je traint er inderdaad ook je onderarm meteen mee

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    In je polsen zitten geen spieren, alleen pezen en aanhechtingen. Die kan je zeker wel sterker maken, alleen dat doe je dus door je onderarmen te trainen. Polsen kan je dus niet los van je onderarmen trainen. Sterker nog in de krachtsport worden ze ook niet gescheiden ;)

Met je armen meer tillen dan je onderarmen toelaten is trouwens een vaag verhaal.

Hoogstens met je biceps kan je moeite hebben het gewicht vast te houden, met triceps en schouders kan dit echter geen probleem opleveren omdat je het gewicht ondersteunt.

Laatst bewerkt: 6 jul 2007
  14. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Hell yeah! :cool:

15. Ashavan

Ashavan Guest

Hmmm...vind het zelf niet zo vreemd. Op Eurosport heb ik vaak genoeg gezien hoe iemand met gewichtheffen zijn armen of benen brak met de botten die door het vlees staken omdat die delen van het lichaam het gewicht niet aan konden.

Maar neem als voorbeeld de triceps extension. Als ik het gewicht omhoog haal en daar een tel vasthoud krijg ik last van me pols ipv de triceps en als ik bicep curl doe heb ik eerder last van me pols dan me biceps met het tillen van het gewicht. En ik weet ook 100% zeker dat de oefening goed uitgevoerd wordt anders krijg ik een klap op me kop van me pa dat ik beter op moet letten.

Dat je de pols niet expliciet kunt trainen begrijp ik na je uitleg wel. Dus met dat deel ben ik het eens :D

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het kan voorkomen dat iemand wat breekt, echter dat is dan grotendeels afhankelijk van het de sterkte van het bot en je moet echt bovenmenselijke gewichten tillen wil je een bot breken bij het normaal uitvoeren van een oefening, dat lukt ons echt niet ;)

Triceps extension is normaliter een oefening die je naar beneden uitvoert:
    http://www.bodybuilding.com/fun/exercises.php?Name=Cable One Arm Tricep Extension

Uit jouw verhaal vermoed ik dat je er een machine voor gebruikt. Mocht dat het geval zijn dan raad ik je aan over te stappen naar losse gewichten. Een machine kan je nl in een bewegingsbaan drukken die niet 100% overeen komt met je eigen gewenste bewegingsbaan. Stress op de gewrichten is dan het gevolg.

Daarnaast blijft het vreemd dat je zo snel last krijgt van je pols. Is het wel je onderarm die als spier de bottleneck vormt of heb je gewoon last van je pols doordat je bijvoorbeeld ook teveel computert of een andersoortige blessure hebt?

Want als je met biceps curl al last hebt, dan ben ik namelijk wel heel erg benieuwd hoe je rugoefeningen uitvoert of deadliften. Dat zijn oefeningen waar je rustig twee tot drie keer zoveel gewicht gebruikt als bij biceps of triceps oefeningen. Hoe heb je dat dan?

17. Ashavan

Ashavan Guest

Deadliften doe ik niet en rugoefening ook niet echt op wat simpele machines na zoals de LATmachine en Vertical Row. Bij Vertical Row heb ik de laatste 2 herhalinge van 1 set last van me pols.

Tricep Extension doe ik met losse gewichte. Je moet het inderdaad naar beneden doen, maar je moet het gewicht dan weer omhoog tillen zodat je triceps aanspant. Zodra ik boven ben en het gewicht rust dus bijna volledig op me pols voordat ik hem weer laat zakken dan voel ik de pols na een tijdje wel.

Mijn onderarmen voelen de laatste 2-3 weken ook vreemd aan en dat is de periode dat ik overmatig last heb van me polsen. Als ik de Vertical Row heb gedaan staan de spieren daar enorm strak, maar voelen nog niet aan alsof ik over de top ben gegaan er mee. Vervolgens buikspieroefeningen en daarna doe ik pas de tricep extension en dat gaat niet lekker.

18. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Waarom doe je nauwelijks rugoefeningen en dan wel Lat machine en vertical row (machine?). Er zij veel effectievere oefeningen man, waarom je trouwens last kan krijgen van je pols bij die oefening omdat hij word geforceerd een onnatuurlijke houding aan te nemen, en dat is niet fijn als je met een gewicht traint..

19. Ashavan

Ashavan Guest

Tja de effectievere oefeningen zijn losse gewichten e.d. en aangezien ik wat dat betreft de coordinatie van een walrus heb schiet het niet op :p Daarom heb ik erg weinig losse gewicht oefeningen in me pakket zitten. En moet ik helaas wel machines als alternatief gebruiken. heb anders ook geen idee wat te doen.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    gewoon wel doen tot ze goed gaan. Ik weet niet wat je precies doet met vertical row, maar als dat zo'n complete machine is kan ik me voorstellen dat je last krijgt van je polsen. Deadliften, barbell row, bench press, military press en squatten zijn echt oefeningen die je in je schema moet openemen.

En wat Sostic zegt: met wat voor een reden doe je nauwelijks rugoefeningen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina