Nja opzich mogen ze Crysis van mij gerust naar de consoles brengen, ik ben niet zo iemand die bij exclusiviteit zweert....laat een andere doelgroep er ook van profiteren denk ik meestal. Maar met de komst van Windows Vista en DX10 is het gewoon een feit dat de PC qua technologie inmiddels weer voorloopt op zowel de 360 als de PS3. Het kost alleen een aardige duit meer, zeker als je het een beetje bij wilt houden. En dat is dan ook meteen de donkere zijde van die snel vooruitstrevende technologie
@ janter : Je hebt je overduidelijk niet verdiept in Crysis. Bovendien snap ik je beredenering niet. Als Crysis alleen "rondbanjeren en mannetjes omleggen in de jungle" is, is Halo dan niet alleen "rondbanjeren en mannetjes omleggen op een andere planeet", en is BioShock dan niet alleen "rondbanjeren en mannetjes omleggen in een verzonken stad" ? Ik begrijp je punt ergens wel, qua setting is het een kwestie van smaak, maar ik vind het een beetje raar om het zo te benaderen. Uiteindelijk is Crysis idd gewoon een shooter, net als de andere titels die je aanhaalt. De gameplay gaat alleen wel wat verder dan jij suggereert. Op het moment dat de aliens besluiten om de omgeving te freezen, verandert de gameplay bijvoorbeeld drastisch. Je zult op zaken moeten gaan letten waar je voor dat punt geen rekening mee hoefde te houden. Bijvoorbeeld je wapens die minder goed gaan functioneren vanwege de vrieskou, of het geluid wat je maakt als je je door een bevroren struikgewas begeeft en waarmee je misschien je positie verraad aan de vijand. Iets wat voorheen niet of niet zo gauw zou gebeuren aangezien bevroren materiaal eerder breekt/stuk gaat en dan ook meer herrie maakt dan niet-bevroren materiaal. In de startpost staan een aantal links waarin je meer kunt lezen over dit soort voorbeelden.
Ik hoop trouwens dat die datum op GameSpot klopt, 11 september duurt niet al te lang meer en dan zullen we het allemaal gaan zien of de ophef terecht is geweest of niet. Maar ik heb er het volste vertrouwen in dat de mannen van Crytek weer iets revolutionairs hebben weten te maken op het gebied van shooters !
Laatst bewerkt: 9 jul 2007