1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] [PC] Crytek's Crysis

Discussie in 'Games' gestart door baszs, 24 jan 2006.

1. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    :p dan heb jij vast niet Far Cry gespeeld. Want waar die zich van onderscheide van de rest van de shooters, was dat het niet alleen mooi eruit zag, maar ook nog eens zeer uitgestrekte levels had waar je bijna alles kon doen (heen kon) waar je wou. Dat en de tropische sfeer die in geen andere shooter nog zo goed tevoren kwam, maken Crysis (Far Cry) anders dan de rest. Meer en deel van de shooters spelen in het donker af, makkelijker voor de makers om details erin te stoppen maar Crysis en Far Cry kan je lekker in het zonnetje spelen.

En idd de 360 krijgt ook mooie shooters, maar toch spelen denk ik de mensen die deze topic over het algemeen bezoeken een shooter liever op de pc als op een console.

2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Crysis lijkt in het begin veel op Far Cry denk ik, qua setting. Totdat de aliens de boel freezen, dan krijgen we Lost Planet-achtige taferelen :+

Nee, behalve de vette graphics denk ik dat de gameplay ook erg vetjes gaat worden :)

Laatst bewerkt: 7 jul 2007
  3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Graphics hebben vooral met te maken met de grafische kaart... . Natuurlijk heeft de CPU ook een bijrol, maar hoe hogere de resolutie hoe minder belangrijk. Zelfs als speel je op 800*600 dan is de belangrijkste factor voor de graphics naar steeds de grafische kaart, maar heeft de CPU toch wel een vrij grote rol. Ookal heb jij er dan een Core 2 Quad CPU van 5GHz aanhangen, met de 8500 GT moet je niet echt iets verwachen op het gaming gebied (op eender welke resolutie).

De 8500 GT is een low-end kaart die de hedendaagse games al niet meer op high aan kan en de performance zal alleen nog maar erger worden in DX10 (zoals met elke DX10 kaart nu op de markt).

4. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Nou dan neem ik even Fear als voorbeeld, uit eigen ondervinding op mijn oude 6200 kaartje 256mb draaide het bagger, zag er lelijk uit maar de kaart had wel 256mb. Nu heb ik een nieuwe pc waar een 7300 in zit, deze kaart zou 256mb hebben maar bleek later maar 64mb te hebben (jaja standaard crap kaart) maar daarintegen heb ik wel dual core 2,8ghz (2gig ram) die er voor zorgt dat niet de boel gaat stotteren, daarnaast ziet het er uitaard ook beter uit, maar het blijft 64mb. Maargoed ik ga het binnenkort wel even uitproberen, geloof best dat Crysis niet op high zal draaien op die kaart maar zeker wel op medium setting, want low draait zoals eerder genoemd de 7600 kaart, en de 8500 is wel een 8 serie kaart dus verwacht echt wel dat hij beter draait als de 7600. :)

5. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    De 8500 GTS is een low-end (misschien een low mid-end) kaart. Natuurlijk is ie beter dan de low-end kaart van de 7 serie, maar het blijft een low-end kaart. Deze kaart is qua performance ongeveer gelijk aan de 7600 GS. De ene keer is de 8500 even goed als de 7600 GT, maar de andere keer is ie niet veel beter dan de 7300 GT.

Je hoeft echt niet te verwachten de 8500 beter is dan de 7600 reeks. Het is algemeen bekend dat de mid-end en lager series teleurstellende prestatieboosts hebben gekregen in vergelijking met de vorige series.

Oh ja, hoger dan 256MB op die 8500 GTS is zo goed als nutteloos. Die kaart is niet sterk genoeg om het volledig te benutten.

6. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het niveau graphics van Crysis zie je nog niet op de 360. En ook al zie je die wel, dan ben ik benieuwd hoe het gaat met de framerate. Veel 360 games hebben last van framerate problemen.

De wereld in Crysis is dynamisch, alles beweegt mee, kan kapot etc. Dat zie je dus echt niet in normale shooters. Een enkeling misschien. Nee, het zijn neit alleen de graphics.

7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De makers van Crysis hebben ook gezegd dat als ze Crysis naar de consoles (360/PS3 ) zouden willen poorten, ze de game aan moeten passen. Ik denk bij het woord aanpassen dan aan downgraden, en dat zegt genoeg lijkt me.

8. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Zo gek is dat natuurlijk niet. Bij bij komt er dagelijks nieuwe hardeware. Koop je nu een pc, dan is ie ongeveer nu verouderd :9 Dus ontwikkelaars kunnen daar ook mee in ontwikkelen. Bij consoles zit je toch vast aan wat de console te bieden heeft. Ik vrees dan dus ook dat we geen dingen op de console gaan zien die zo diepgaan als bij Crysis (grafisch), al vind ik dat bioshock wel een goede basis legt :)

Een "gedowngrade" versie van Crysis op de console zal denk ik ook alleen maar tegenvallen. Lekker alleen op de pc uitbrengen dus!

9. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Ik vond far cry op de pc niet echt mijn spel :/ op de xbox360 vond ik hem veel leuker :p weet niet waarom maar het is gewoon zo :p. En de gfx van crysis: jaaa die vonken, explosies maar vooral die lichteffecten vind ik echt zo mooi maar mij boeit het niet zo dat spel. Zou hem ook nooit kopen misschien ff een keer een demotje downloaden hoe het bij mij eruit ziet xD maar daaar blijft het bij. Wat ik tot nu toe heb gezien lijk me de gameplay echt zoooooo klotezooi ik weet niet het is gewoon niet echt meer fatasierijk ik vind het persoonlijk een beetje kut alleen maar serieus (behalve die quick run weet ik veel :9) maar ik vind het gewoon ook kut alleen maar in die klote jungle bangeren :p ik wil meer bijvoorbeeld bij the darkness of bioshock of prey weet ik veel :p dat is leuk je komt eens in een andere sfeer maar bij crysis is het continue beetje bij beetje mannetje omleggen in alleen de jungle. Nee deze game pas ik ondanks hij zooooo mooi is :p en ik geloof er wel in dat ie op de 360 komt maar daar zou ik hem ook niet nemen ;)

10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nja opzich mogen ze Crysis van mij gerust naar de consoles brengen, ik ben niet zo iemand die bij exclusiviteit zweert....laat een andere doelgroep er ook van profiteren denk ik meestal. Maar met de komst van Windows Vista en DX10 is het gewoon een feit dat de PC qua technologie inmiddels weer voorloopt op zowel de 360 als de PS3. Het kost alleen een aardige duit meer, zeker als je het een beetje bij wilt houden. En dat is dan ook meteen de donkere zijde van die snel vooruitstrevende technologie :+

@ janter : Je hebt je overduidelijk niet verdiept in Crysis. Bovendien snap ik je beredenering niet. Als Crysis alleen "rondbanjeren en mannetjes omleggen in de jungle" is, is Halo dan niet alleen "rondbanjeren en mannetjes omleggen op een andere planeet", en is BioShock dan niet alleen "rondbanjeren en mannetjes omleggen in een verzonken stad" ? Ik begrijp je punt ergens wel, qua setting is het een kwestie van smaak, maar ik vind het een beetje raar om het zo te benaderen. Uiteindelijk is Crysis idd gewoon een shooter, net als de andere titels die je aanhaalt. De gameplay gaat alleen wel wat verder dan jij suggereert. Op het moment dat de aliens besluiten om de omgeving te freezen, verandert de gameplay bijvoorbeeld drastisch. Je zult op zaken moeten gaan letten waar je voor dat punt geen rekening mee hoefde te houden. Bijvoorbeeld je wapens die minder goed gaan functioneren vanwege de vrieskou, of het geluid wat je maakt als je je door een bevroren struikgewas begeeft en waarmee je misschien je positie verraad aan de vijand. Iets wat voorheen niet of niet zo gauw zou gebeuren aangezien bevroren materiaal eerder breekt/stuk gaat en dan ook meer herrie maakt dan niet-bevroren materiaal. In de startpost staan een aantal links waarin je meer kunt lezen over dit soort voorbeelden.

Ik hoop trouwens dat die datum op GameSpot klopt, 11 september duurt niet al te lang meer en dan zullen we het allemaal gaan zien of de ophef terecht is geweest of niet. Maar ik heb er het volste vertrouwen in dat de mannen van Crytek weer iets revolutionairs hebben weten te maken op het gebied van shooters ! :)

Laatst bewerkt: 9 jul 2007
  11. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is Killzone 2, als ik me niet vergis die daar eerst mee was. Nouja, wat maakt het uit...

Trouwens, veel wordt hier nog niet gezegd over Timeshift, de concurrent van Crysis. Hier lees ik ook wel leuke dingen over :).

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mja er komen ook weer zoveel (vette) shooters aan dat het moeilijk is om alles te volgen, laat staan uiteindelijk een keuze te maken 8)

13. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Timeshift een concurrent van Crysis?! :lol: No way, die laatste trailers in HD kwa grfx komt het er al niet in de buurt, en linearder kan gewoon haast niet. Hij kan zo in het rijtje van Doom en Quake, niet dat linear gelijkt slecht is. Maar Crysis is naar mijn weten niet linear, althans ja je zal missies moeten voltooien maar hoe je dat doet daar ben je vrij in. En dat is de kracht van Far Cry & Crysis.

Laatst bewerkt: 12 jul 2007
  14. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Timeshift zal inderdaad een 'gewone' shooter zijn. Maar qua grafics kan hij BIJNA mee met Crysis. Zeker ook qua gameplay (als je de tijd stilzet, blijven miljarden regendrupples hangen, of als je naar boven kijkt, vallen ze op je vizier [niets nieuws, maar toch mooi]). De tijd stilzetten kun je niet in Doom en Quake, dus ik zie niet in waarom hij in dat rijtje zou moeten.

En, linear? Hmm... Ik zou het betwijfel, aangezien ik nog geen games gespeeld heb waar je de tijd kan stilzetten (misschien zijn er wel, maar dan ken ik ze niet). Integendeel, ze komen eens met iets anders.

15. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Prey had ook een soort van tijdstilzetten, alleen dan in de vorm van dat je uit je lichaam trad. Met linear bedoelde ik ook meer dat er weinig bewegingsvrijheid in de levelbouw zit, of dit nu nog steeds zo is weet ik niet maar als je zo naar de HD trailer kijkt kan je het er eigelijk al een beetje uit op maken. En met dat rijtje bedoelde ik dus het rijtje met lineare shooters F.E.A.R., Prey, Doom, Quake allemaal shooters waar je een pad moet volgen en meestal is maar 1 pad de goede richting. :) Begrijp me niet verkeerd want vind TimeShift er ook erg goed uitzien, maar persoonlijk vind ik dat je deze 2 niet echt als concurrenten kan beschouwen.

16. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb Crysis en BioShock vandaag maar vast gepre-ordered bij de Dynabyte :)
    Wat ben ik benieuwd naar die twee spellen zeg. En ook naar hoe ze draaien :eek:

17. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
  18. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Erg vet idd, ik had de trailer al wel gezien in gewone uitvoering maar in HD ziet het er allemaal nog eens ff wat vetter uit! :thumbs:

19. Xbox360boy

Xbox360boy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wordt zeker een erg mooi spel.Ik heb gelezen,dat een medewerker van Crytek zei dat je als je een 6600 duo core hebt,met een 8800GS,en 2 GB,dat je het spel al op Ultra High kan spelen.

20. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.758
    Deze ga ik zeker kopen! Ik heb mn systeempje al besteld op de videokaart na. In november, als de game uit komt, komt namelijk ook de nieuwe nVidia serie. ff afwachten dus.

Deel Deze Pagina