[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

1. Gewoon bij McLaren

18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toch blijf ik het details vinden. albers is toch meer iemand van grote bek geen daden. En heeft zich imo als coureur niet echt kunnen bewijzen. Het is nou eenmaal zo dat hij een auto had waar je niks mee kon, nou.. zorg dan dat je je races uitrijdt, foutloos blijft en je teamgenoot verslaat. Dat heeft hij gewoon niet gedaan dit seizoen, klaar.

2. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Dit seizoen heeft hij inderdaad niet gepresteerd zoals men verwachte, maar nu doet men meteen alsof hij in 2005 en 2006 ook niets anders heeft gedaan dan brokken maken. Terwijl hij in deze jaren toch goede prestaties neerzette. Probleem met Albers is alleen dat meesten hem arrogant vinden, of die dat ook is maakt mij niets uit, en men dus over zijn prestaties heen kijkt en alleen maar op zijn arrogantie let.

Dit is maar goed ook, anders waren mijn twee favoriete coureurs in drie dagen tijd ontslagen of op non-actief gesteld.

3. JeePee

JeePee Guest

piiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep

ik = doof na vandaag

My god was klinkt die BMW hard zeg, van 20 meter afstand doet het nog steeds zeer. Kwas vandaag in Spa en heb van 9.00 tot 18.00 F1 motoren horen gillen. Heb echt serieus nu 4 uur een piep in m'n oren. De Ferrari's, Spykers en Torro Rosso's zijn wel aan te horen, maar die BMW motor scheurt echt je trommelvlies kapot. Het is de 9de dag dat ik een F1 auto hoor en zie rijden IRL, maar nog steeds was ik vol verbazing toen ik de eerste auto langs hoorde komen. Dat volume... ongeëvenaard.

* piept verder

4. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Dan ben je dank zij dat gepiep in je oor goed op weg om blijvende gehoorschade op te lopen.
    Ga maar naar de dokter als dat morgen niet beter is, je kan best wel eens met het fenoneem tinnitus opgescheept zitten.
    In sommige gevallen gaat dat gepiep nooit meer weg.....
    Psst..één goede raad , doe oordopjes in .
    Het geluid van F1 bolides mag nog zo keigoed klinken ,het weegt niet op tegen blijvende gehoorschade voor de rest van je leven....

5. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    Albers heeft echt veel gepresteerd, hij heeft twee waardeloze coureurs weten te verslaan, ene Friesacher, die daarvoor zo'n 10 jaar F3000 heeft gereden (supertalent!), en nog een sponsor geldzak Tiago Montiero, die twee seconden per ronde te langzaam was.

Hulde voor deze 'geweldige' prestaties. In drie jaar tijd heeft ie zoveel inhaalacties laten zien (inclusief bij de starts, waar het geen fuck uitmaakt hoe langzaam je wagen is), dat je ze op 1 hand kunt tellen.

wow.

6. JeePee

JeePee Guest

Drie. Ook ene Robert Doornbos ;)

7. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    die wel altijd sneller was in de races dan Albers....

8. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Helemaal niet, dat ging wel aardig gelijk op. Doornbos is geen topper, net als Albers. Zie dat nou maar onder ogen. Vandaar dat ik ook meer sympathie heb voor CA dan voor RD. CA wordt altijd met de grond gelijk gemaakt en RD is nog net niet de nieuwe Schumacher, terwijl ze beide gelijkwaardig zijn qua niveau.

9. c.ronaldo7

c.ronaldo7 AJAX AMSTERDAM

Leuk Bevonden:
    0
    RD, CA. Zeg gewoon Doornbos of Albers.;) En misschien zijn mensen zo negatief over Albers omdat hij altijd overal overheen lult, hij zegt altijd dat het veel beter gaat dan het eigenlijk is...

10. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Of omdat het nooit zijn schuld is als hij weer eens een fout maakt.
    Zelf vind ik doornbos beter dan Albers. Die heeft alleen maar 2 pay-drivers verslagen en nu krijgt hij een echt talent als teamgenoot en wordt hij compleet om de oren gereden.

11. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ook niet zo gek als je bedenkt dat Albers ook niet veel meer dan een "pay-driver" is ;)

12. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    had het niet beter kunnen zeggen.

13. JeePee

JeePee Guest

Nou vraag ik me toch af of je die mening trekt uit de stuurmanskunsten van beide heren, of uit de glimlach op hun gezichten? Van mij mag je Doornbos beter vinden hoor, maar ik kan er niet bij omdat Albers werkelijk ALLES beter deed toen deze jongens bij Minardi racete. Meer snelste rondes, meer gewonnen kwalificatie duels, meer hoogste klasseringen in de races... en toch is Doornbos beter? Vreemd.

Ben trouwens wel benieuwd wat er met Albers gaat gebeuren. De kans bestaat dat hij alsnog in Duitsland aan de start staat, vanwege de rechtzaak die hij wellicht gaat aanspannen. Hij beweerd namelijk zwart op wit te hebben staan dat hij het seizoen mocht uitrijden. En anders gun ik hem volgend jaar wel een plek bij Pro-Drive. De connecties met Haug helpen hem daar zeker bij. En mocht hij niet meer rijden dit seizoen dan zie ik graag Klien in de Spyker. Ik verwacht namelijk dat ook hij verslagen wordt door Sutil en dan is het meer 'de snelle Sutil' dan 'de slechte Albers'.

En de piep in mijn oren was er vannochtend nog steeds :eek: Pas om een uur of 1 was hij weg. Kan verder nog goed horen dus niet zo'n probleem :cool:

14. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Nou, ik heb Albers anders ook wel een aantal keren horen zeggen dat hij zijn zaakjes gewoon niet goed voor elkaar heeft. Canada 2006 was daar een mooi voorbeeld voor, Melbourne 2007 en ook afgelopen race zei hij ook nog dat ie zich afvroeg waar Sutil die snelheid vandaan haalde, waar hij dus mee aangeeft dat hijzelf niet snel genoeg is. En hij heeft dan wel veel excuses, maar de meeste van die excuses zijn heel goed onderbouwd, dus dan mag hij ze van mij aanvoeren.

En Doorbos heeft ook zo zijn nare trekjes. Ik meende dat het Duitsland 2005 was, toen zat ie een beetje stom te zwaaien naar Jack Plooij zo van 'moet ik nou op hem (Albers) wachten voor mijn interview'. Ook heeft ie een aantal incidenten met Alonso gehad, waar hij ook maar dom overheen lulde alsof het hem niet interesseerde. Dat heeft ie imo wel vaker trouwens..

Wat de prestaties betreft, ja Albers heeft alleen maar pay-drivers verslagen. Maar Doornbos heeft nog helemaal niemand verslagen. Want wie beweert dat ie beter was dan Albers, kan door bovenstaande feiten van Jeepee al niet meer serieus worden genomen. En die drie races in die Red Bull deed ie het wel heel goed, maar dat is veel tekort om te zeggen dat ie beter is dan Coulthard.

Tja, en voor de rest is het hem nog niet eens gelukt om een compleet seizoen te rijden, maar wel die grote bek tegen Alonso opzetten. Als Albers dat deed was het weer arrogant, maar als Doornbos het doet, is het stoer.

Albers = arrogant, dus dan geldt Doornbos = Senna. Logisch toch? :cool:

15. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    eh, ik neem aan dat je doelt op hongarije 2006? Bekijk de beelden nog maar eens goed zou ik zeggen. Ik weet niet wat Alonso toen bezielde, maar wat hij daar flikte kon echt niet door de beugel. Ik heb veel respect voor Alonso, maar hoop dat hij zoiets nooit meer flikt.

En over dat laatste: dat is helemaal niet logisch, het is ook lastig uit te leggen waarom ik denk dat doornbos beter is dan albers, het is een gevoel. Ik denk echt dat doornbos albers had verslagen als hij een heel seizoen had gereden en de matige red bull rb2 op de tiende startplaats zetten in de stromende regen vind ik toch een verdienstelijke prestatie.

16. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Hongarije was 1 van die incidenten, dat was Alonso's schuld ook wel, daar is hij voor bestraft. Maar de manier hoe Doornbos daarover praatte, kon toch echt niet. 'Aah with Fernaando' op een respectloos toontje tegen Jack Plooij, terwijl die maar gewoon een testrijder was en Alonso de WK. Bovendien had ie in Turkije het ook alweer aan de stok met Alonso en dat was toch wat anders dan Hongarije. Maar ook toen stond ie er weer een beetje stom bij te lachen.

Vlak voordat Doornbos mocht testen bij Jordan gaf hij in een interview ook aan dat hij pas iets naar buiten brengt als het echt helemaal rond is, doelend op Albers die wel steeds geruchten verspreidde. Ook niet echt netjes en ik lees tegenwoordig ook vaak zat geruchten over Doornbos die niet uit blijken te komen. Die gozer is echt niet zo perfect qua persoonlijkheid. Hij zegt gewoon wat het volk wil horen. Hij is een beetje de Dirk Kuyt van de F1, je kan hem er best bij hebben, maar het mag soms ook wel wat minder populair allemaal.

Laatst bewerkt: 15 jul 2007
  17. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar het is nogal een verschil: Albers die geruchten zelf verspreid of geruchten over Doornbos die hij niet zelf verspreid. Overigens meende ik mij te herrineren dat RD over het Alonso incident zei dat er niet zoveel aan de hand was en later bij de stewards nog heeft gezegd dat hij er niet zo zwaar aan tilde.

18. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ja ok, maar het is natuurlijk ook niet zo dat elk Albers gerucht door hem zelf naar buiten wordt gebracht. Bovendien is dat nog geen vrijbrief voor Doornbos om zo'n sneertje richting Albers te maken, Heidfeld, Fisichella en Alonso zeiden er toch ook niets over. Waarom moet hij dat dan wel doen? Blijft dus niet netjes van hem.

Dat over dat incident wat je zegt, klopt volgens mij wel ja. Maar dat zei hij er pas later achteraan. Eerst vond hij het even nodig om Alonso een beetje uit te lachen via de Nederlandse pers.

Maar van mij mag ie wel F1 komen rijden hoor. Dat ie een aardig potje kan sturen, heeft ie wel bewezen. Alleen hij heeft mij nog niet bewezen dat ie beter is dan Albers of welke voormalig teamgenoot dan ook. Hij moet proberen volgend jaar een compleet seizoen te kunnen rijden en dan zijn teamgenoot verslaan. Dan kun je pas oordelen of ie echt een vaste waarde in de F1 kan worden.

19. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hier ga je op enkele voorvallen in. Over de gehele linie kan je gewoon oordelen dat Albers vaak excuusjes aanvoerd, zelfs als hij goed presteerde zat 'ie nog te zeiken over tire compounds en weet ik het allemaal nog meer. De gemidelde kijker geeft daar niet om, die ziet (net zoals ik) Albers als een nerdje, met veel woorden zonder daden, met name dit seizoen. Jullie vinden het misschien geil als hij over tire presures begint te lullen, maar jullie zijn wss ook veel grotere F1-freaks dan 99% van Nederland.

Albers heeft dit seizoen verzaakt, en wist het balengrijkste in een niet-competatieve auto, je teamgenoot verslaan, niet te fixen. Dan helpen zaken als niet betalen en je brandstofslang mee nemen niet echt of wel?

Van mij hoeft Albers dan niet een zitje volgend jaar. Zoutloze rijder, dan liever iemand als Doornbos of weet ik welke nederlander, waarop het ook echt lijkt alsof hij het LEUK vind om in de F1 te rijden. 0.053 per rondje sneller zijn, zie je namelijk niet, wel hoe iemand zich daarbuiten gedraagd. Wat is er namelijk mis mee dat Doornbos zich wat opener gedraagd in interviews?

20. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Hier wil ik nog wel even op reageren. Want Doornbos opener dan Albers? Doornbos die zegt juist alleen maar wat het volk wil horen, zoals ik al eerder zei. Het is altijd helemaal geweldig en super maar nooit is ie eens eerlijk. Nooit zegt ie eens wat er beter kan, terwijl Albers dat juist wel doet.

Maar je geeft het zelf al aan, het grote publiek zit blijkbaar niet te wachten op oorzaken van het niet presteren. Albers geeft gewoon antwoord op die vragen van waarom het niet goed ging en als hij dan die tyre pressure aangeeft, kan hij er niets aan doen dat het grote publiek dat niet wil snappen. Die noemen het dan ook direct excuses ipv redenen. En tussen het zoeken van excuses en het zoeken van redenen zit nogal een verschil.

Als Doornbos niet bestaan had, werd er hier heel anders over Albers gepraat.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina