1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ligt er een beetje aan, als een multiplatform game beter is op de 360 dan haal ik 'm daar gewoon op. Andersom voor de PS3 ook. Echter, zou 't verschil te verwaarlozen zijn tussen beiden versies op 't gebied van content, graphics en gameplay dan haal ik 'm op 't systeem waar ie 't eerste op uitkomt. Wat dat betreft heb ik geen specifieke voorkeur voor een platform.

    Maar goed, we zien nu een aantal developers die met extra hulp van Sony (achteraf) een 'verbeterde' versie uitbrengen van hun game. Mja, zolang de verschillen minimaal zijn/blijven lijkt 't me voor de mensen met een 360 en PS3 niet de moeite om langer te wachten.
     
  2. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
  3. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Over de Halo vs. Killzone, lijkt het me toch een makkelijk verhaal. Halo > Killzone. Dat was zo en dat gaat weer zo zijn (denk ik). En dat denk ik door de sfeer in de game en het verhaal er omheen. En de nieuwe Killzone straalt wat mij betreft wéér niet zoveel uit (filmpje hieronder).

    Heeft wel wat weg van Gears imo, maar dan minder boeiend. Grafisch ziet het er oke uit, maar niet meer dan dat en ook niet meer dan oke.
     
  4. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Voor jou persoonlijk is het misschien een makkelijk verhaal. Maar ik vind het veel te vroeg om dit nu al te zeggen. We vergelijken de games nu aan de hand van slechts één trailertje. De rest word gebaseerd op resultaten uit het verleden, maar die bieden geen garantie voor de toekomst.
    Ik zie in deze thread erg veel de volgende redenatie: Halo 3 word vet, omdat we de voorgangers tof vonden en omdat het Halo is en Killzone is nu al helemaal niks (we hebben er amper wat van gezien maar goed), omdat deel 1 niet leuk was. Kan nu volledig omgekeert zijn, maar het voordeel van de twijfel word niet eens gegeven.
    Er zijn een aantal mensen die Halo de heilige graal vinden en de game op een voetstuk plaatsen en er zijn een aantal mensen die het niks meer en niks minder dan een middelmatige shooter vinden (waaronder ik)
    Maargoed, dat is gewoon een eindeloze en nutteloze discussie hier.
    Lijkt me beter om een Halo 3 vs Killzone 2 thread aan te maken, kunnen we het hier weer over console vs console hebben. :)
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind 't allemaal een beetje vergezocht. Waar weinig detail aanwezig is, hetzij textures of andere technieken, kan ook weinig detail verloren gaan.

    Vind hier 't verschil al een stuk groter:

    [​IMG]

    [​IMG]

    De scherpte in 't algemeen, de achtergrond enz....Dit is een officiële screenshot een geen capture uit een trailer.

    Zie hier dat er zo goed als niets verloren gaat in de gedeeltes waar weinig detail aanwezig is:

    [​IMG]

    [​IMG]

    RB: Vegas draaide intern gewoon op 720p, dus imo is deze methode nietszeggend, aangezien de games met veel detail duidelijk minder mooi worden, en de games met minder detail -logisch- zo goed als niets veranderen.
     
  6. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad. Het is dan ook erg jammer dat er juist zo weinig detail aanwezig is! Op een dik LCD scherm wil ik dat deze generatie HD resoluties optimaal tot hun recht komen.

    Dit is je originele 720p afbeelding:

    [​IMG]

    En dit in mijn 480p > 720p versie die vele malen scherper is dan die aangepaste afbeelding van jou:

    [​IMG]

    Al het 'detail' in de originele afbeelding blijft behouden. Het verschil is nihil.

    Ook bij MGS4 zie je iets soortgelijks, het enige wat daar enig detail heeft zijn de karakters. De omgevingen zien er qua texture werk echt bizar slecht uit.

    [​IMG]

    Next-gen? Mwoaaahhh .. Allemaal heel leuk en aardig al die close-ups van karakters maar tijdens gameplay zie je dat 90% van de tijd toch niet.
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Mja, we hebben 't hier over een game in de pre-alpha fase, dus ik wacht nog even met m'n eindoordeel. Van wat ik tot nu toe heb gezien bevatten de textures niet bijzonder veel detail, maar 't totaalplaatje ziet er desondanks prima uit. Ze hebben nog even te gaan. :)

    Precies, en zo beschikt elk fotobewerkingsprogramma over verschillende filters voor 't verkleinen/vergroten van afbeeldingen, dus hoe betrouwbaar is 't nou eigenlijk?

    Vind ook jouw versie aanzienlijk minder mooi dan 't origineel.
     
  8. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik het helemaal mee eens hoor. Maar een titel als MGS4 zag er tijdens de TGS van vorig jaar op dat vlak ook al beroerd uit en dat doet het nog steeds. Ik zie echt 0,0 vordering op dat vlak. Wellicht is het geheugen van de PS3 toch te beperkt, iets wat al vaker door developers is aangegeven.

    Vandaag is er trouwens weer een Sony event in Japan waar ook MGS4 gedemonstreerd zou worden, ik ben benieuwd of we daar nog beelden van te zien zullen krijgen.

    In ander nieuws ..

    http://www.nytimes.com/2007/07/17/technology/17game.html?_r=1&oref=slogin
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2007
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Heeft niet zozeer met geheugen te maken, maar meer met 't stijltje van de MGS reeks. Kijk maar naar de voorgaande delen. Niet alle games behoeven blijkbaar overladen te zijn aan bump en displacement maps op textures en modellen.

    Logisch natuurlijk, voor developers, en met name de kleinere, zijn Wii projecten financieel gezien veel interessanter dan dure X360/PS3 projecten.
     
  10. gnudde

    gnudde MGMT

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    4
    Nog even over dat "PS3 games uitstellen om het optimaal gebruik van de Cell te garanderen"

    Als je ziet dat ze na jaren op de XBOX1 nog een grafische toptitel als Black uit dat kastje weten te persen.. dan moet er uit de 360 ook nog wel het een en ander te toveren zijn wat we nu nog niet hebben gezien.

    Ik hou het gewoon op de conclusie die al gemaakt is door de mensen die er uiteindelijk het meeste verstand van hebben, de game developers, die zeggen dat uiteindelijk het verschil MINIMAAL zal zijn tussen 360 en PS3, de ene keer in het voordeel van de een, en de andere keer (bv met exclusives) voor de ander.
     
  11. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ach man, je lult er gewoon op los. Ik snap trouwens de hele discussie van de voorbije pagina's niet. Het is discussiëren om te discussiëren. Er valt gewoon niet om te discussiëren, het ziet er allemaal bom uit. Ook al is het verschil klein in HD en geen HD, en blablabla. Kijk naar pgr3, dat spel ziet er practisch niets beter uit in HD. Maakt dit uit? Nee, het zag er mooi uit op een HD tv, en daar gaat het om. Wilt men zich puur focussen op HD, oke, dan doet men maar, boeit niet, zolang het er maar scherp een goed uitziet...
     
  12. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus het stijltje is de reden van die low-res textures in de speelwereld? Sorry, dat gaat er bij mij niet in. De karakters kunnen er wel allemaal gedetailleerd uitzien. MGS4 is juist DE titel die alleen met de kracht van Blu Ray en Cell gerealiseerd zou kunnen worden en dan gaat men dit soort graphics produceren? Ik zeg niet dat bump en displacement maps nodig zijn, ik mag op zijn minst de teksten kunnen lezen op een of ander krat in plaats getrakteerd te worden op een wazig plaatje dat me doet denken aan de PS2.

    Interessante uitspraken voor iemand die zo'n fel voorstander is/was van HD resoluties waaronder 1080p.

    Er is niks, noppes, nada 0,0 scherpte te zien in de Killzone 2 beelden. Verwar je nu niet een overdadig gebruik aan blur (ook in stilstaande beelden) met 'scherpte'? Ik blijf erbij dat de post processing effecten waaronder dus de blur gebruikt worden om de zeer lage resolutie textures te verdoezelen. Jij mag het mooi vinden, ik vind het niet meer gepast in deze generatie en ik vind dat al helemaal niet 'de bom' uit zien. De gemiddelde muur in COD2 ziet er beter uit.

    Daar sluit ik mij helemaal bij aan.
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2007
  13. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    ...
     
  14. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Hehe das een vage quote mix boss, ik snap er niks van. Ach ik heb gisteren in een presentatie gezien dat mijn maat Peter Molyneux vertelde dat Fable 2 10keer zo groot word. Ik ben benieuwd, met de komst van Fable 2 speel ik geen andere games meer en zit ik jarenlang opgesloten in me huis achter me hd tv al depressief te gamen. Boeiend...
     
  15. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een discussies weer, maar ja dat mag hier.:D

    Wat wel opvalt is dat Snake in mGS4 er wel heel gedetaileerd is. (De gespen van zijn jasje komen mooi naar voren. En je kunt echt de diepte van zijn pak zien.) Maar de omgevingen zijn allemaal een beetje van hetzelfde. En ook niet uitermate gedetailleerd.

    Killzone daarentegen heeft hele mooie gedatailleerde omgevingen, maar de "poppetjes" zijn minder gedetailleerd dan Snake.

    Het ligt ook aan ontwikkelaars waar ze de kracht van de console voor gebruiken.

    Maar hoe zit het eigenlijk met het comprimeren van MS? Heb er nog weinig over gehoord de laatste tijd. Wil het al een beetje lukken? Blue Dragon is in japan iets van 3 dvd's ofzo.

    Niet dat ik het heel erg vind, maar Sony zal wel eens een streepje voor kunnen hebben met blue-ray.
     
  16. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb gewoon mijn antwoorden in zijn quote gezet :).
    ps: Ik kijk ook erg uit naar fable 2, goed geamusseerd met 1 :).
     
  17. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor, ik kijk ook naar screens. Onvolkomendheden van een in-game engine vallen veel eerder op in een goede statische screenshot dan in een snel gemonteerde flitsende trailer. Dat lijkt mij vrij logisch.

    Ik heb de trailer live en tevens in HD gezien voordat ik de screenshots zag.

    Dus als een karakter met zijn rug tegen een muur staat dan is het normaal dat de muur een wazige zooi is? De HD trailer die ik zojuist nogmaals gezien heb barst van de low-res textures, zowel in als uit focus. Vorig jaar zou je kunnen zeggen dat het normaal is omdat de game nog in een vroeg stadium is. En nu wordt beweerd dat dit normaal is omdat Hideo Kojima zo 'filmt'. Sorry, maar dat klinkt meer als een excuus voor de matige in-game engine. Ik vind het niet mooi, maar goed, smaken verschillen nu eenmaal.

    Ik was de eerste op dit forum die melding maakte van een HD torrent van Killzone 2 en misschien wel de eerste die hem in HD zag. Ja, het ziet er goed uit. Hoogtepunt van E3? Dat heb je mij niet horen zeggen dus leg nu niet voor de zoveelste keer woorden in mijn mond.

    Precies, mijn hele punt. De karakters steken erg af bij de rest van de omgeving en dat is jammer.
     
  18. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Wablief dude? Dit soort zaken zeg je dus altijd tegen mij." Ik heb dat helemaal niet gezegd, en leg voor de zoveelste keer niet de woorden in mijn mond, blabbla," begin dat wel stilletjes beu te worden. Hier, even je geheugen opfrissen dude:
    http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=2422182&postcount=1095
    En over mgs4, ik heb de trailer gezien, en het viel me onmiddellijk op, als Snake kijkt naar iets, dat het dan ook scherp wordt. Maar ik ga er niet over discussiëren met u. Heeft 0,0 % nut...
    We zien wel hoeveel het op graphics krijgt als de game uit is, dan spreken we elkaar nog wel eens terug, denk dat ik dan eens goed ga lachen...
     
  19. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doelde op je Uncharted en Lair opmerkingen, beetje slordig gequote van mij. Excuses! :b: Uncharted ziet er schitterend uit, gameplay is nog even afwachten. Lair heeft veel vorderingen geboekt maar is niet het soort spel wat mij persoonlijk ligt.

    Tsja, je mag van mij lachen tot je een ons weegt. Ik bekijk puur de situatie op dit moment, zoals wij eigenlijk allemaal toch doen? En op dit moment is de game-engine nog niet op een niveau wat ik van een next-gen platform verwacht. Maar misschien komt het allemaal nog goed hoor. Wellicht is het wel de reden dat deze titel verschoven is naar 2008?
     
  20. gnudde

    gnudde MGMT

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind die "PS3 redenering" die sommige mensen hier aanhangen zowieso krom: "We stellen spellen uit zodat ze optimaal de Cell gaan benutten".

    Als je reeds uitgekomen 360 titels nog een jaar zou uitstellen dan kunnen die toch ook nog tot uit den treure getweaked en opgepoetst worden?

    Neem nou Oblivion, met een jaar extra had je nu volgens mij hetzelfde kunnen laten zien als de PS3 versie, het is maar hoeveel tijd en geld een developer er aan kan/mag besteden.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina