Inderdaad ,van een ezel maak je géén koerspaard.Maar als dat koerspaard clean rijdt, en die ezel volop doping pakt ,tja dan komt dat koerspaard wel méé in de problemen.
Hieronder een stukje uit mijn oorspronkelijke quote
A bon, deze percentages zijn dus afhankelijk van wat het koerspaard écht waard is tegenover die ezel.Dit is dus een meerwaarde die men heeft aan het begin van de tour...Bij gebruik en bekentenissen van andere renners en verzorgers hebben al uitgewezen dat renners in de eerste twee weken van de tour kleine dosissen epo van ongeveer 2000 eenheden kregen toegediend teneinde hun hermatrocrietwaarde op peil te houden.Daartegenover staat die cleane renner die vertrekt met een handicap van tussen de 5 en 12 percent.Diens weerstand en uithoudingsvermogen breekt langzaam maar zeker af,wat resulteert in een uitermate natuurlijke afname van het hermatocrietgehalte van het bloed.Dus hoe langer de tour duurt hoe groter het verschil in weerstandsvermogen tussen de niet-gedopeerde en de gedopeerde renner toeneemt.
En deze feiten zijn mij bevestigd door een onderzoeker in de universitaire instelling gasthuisberg te leuven op wiens terrein de epo produkten zoals nesp en aranesp helpen om doodzieke patienten hun bloed op het gewenste zuurstofniveau te houden
Veel hangt van de sportbond af van het land waaruit je afkomstig bent mijn beste, kijk maar naar de VS en de schandalen die wat doping betreft onder de amerikaanse spurters gaande zijn,Enne Armstrong is óók een amerikaan weet je.Het zou me verbazen dat ze net hun best gaan doen om hun gecontesteerde sprinters uit de wind te halen en net hem zouden laten stikken.....Ach ,hoeveel ex-k*nkerpatienten ken jij zoal die na hun ziekte tot zulke grootste daden tenmidden van een peloton gedopeerden in staat waren terwijl ze zelf absoluut clean waren....En dit dan 7 jaar na mekaar....
Nou mijn zus was ook een k*nkerpatiente, en na de chemotherapie was ze een wrak,en ze is nooit meer op haar oude peil van vroeger teruggekomen alhoewel die meid in géén jaren ziek was geweest,was ze nu volledig gekraakt, en dit in een fase dat de dokter zei dat ze er snel bij waren en het allemaal nog niet zo erg zou wezen,dit was dus in 1992,waarbij ze na haar behandeling als volledig genezen verklaard werd, wel op 1 september 2000 heb ik haar dus begraven mijn beste en in die tussentijd is ze nooit meer de oude geworden...
En dan zou die goeie oude armstrong na zijn ziekte en bijbehorende chemotherapie doodleuk 7 tours winnen tegen een stelletje gedopeerden ala pantani,Virenque en Ullrich en de rest van het rapalje.....Weak up,its no dream....
Nee , dit klopt niet, het echte gevaar wat betreft atleten voor tromboses, zeg maar bloedklonters duikt pas op vanaf een hermatocrietwaarde van om en bij de 54,voor een modale niet-sportbeoefenaar zal deze grens uiteraard lager liggen .De door de uci bepaalde grens van 50 is sowieso géén natuurlijke grens mijn beste,sterker nog wie geacreditteerd wordt met een waarde van 48 a 49 mag gerust tot de categorie dopingfoefelaars geklasseerd worden aangezien de natuurlijke waarde varieren tussen de 42 en 44 met hier en daar een zeldzame uitschieter van 46 a 47.
Zozo, vertel me dan maar eens ,amfetaminen,wat is hun werking,en vooral wat is hun nut....Helpt het ,of niet.....
Wat k*nker aanricht heb ik bij mijn eigen zus gezien,van een gezond persoon in een wrak getransformeert zonder weg terug,wat na de chemo genezen bleek te heten was bijzonder tijdelijk wat betreft de ruimtetijd, maar vooral lichamelijk was het een metaformose van een uiterst gezond iemand naar een persoon die haast niets meer kon,en dan hebben we het over borstk*nker..
Wat tijdelijke verlamming betreft mijn beste, dat heb ik destijds zelf aan de lijve mogen ondervinden...Fin de carriere wat voetbal betreft,een gevecht met mezelf om terug te komen en de acceptatie dat met elke dag die ik ouder wordt die rug steeds meer begint op te spelen...Net terug uit het leger waar ik destijds serieuze risicovolle operaties heb meegemaakt en je daar ongeschonden uitkomt, en dan krijg je bij je eerste wedstrijd die je terug speelt een doodsschop te verwerken....
Edit:Bjarne Riis won destijds zijn tour met een hermatocrietwaarde van méér dan 60 ,en het mooie is hij ontkent het niet, maar zegt alleen dat dit het verleden is en dat ze zijn gele trui mogen komen halen....
Misschien eens een keer het boek van Jef D'hondt lezen,zou ik ook eens moeten doen.Maar dan valt de hele wielrennerij met een bons van zijn sokkel....En Virenque 7 bolletjestruien van het bergklassement op epo...en Armstrong 7 keer gele trui....Clean it up....
Edit 2: zojuist van het laatste nieuws online geplukt,de jonge belofte blijkt óók een bekende van dokter Fuentes te zijn.......
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_532505.html?wt.bron=homeArt1
Laatst bewerkt: 24 jul 2007