Tour de france 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door jackie brown JR, 9 jul 2007.

1. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Baal er ontzettend van, mijn sympathie voor Rabo is als sneeuw voor de zon verdwenen. De rest van de ploeg zal zich ook wel genaaid voelen, heel de tour voor niks de pleuris gereden. Straf die gast op een andere manier dan deze.. Al zit er in het verhaal van Svennies ook wel wat...

2. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Inderdaad zeg.. Wat ongelooflijk lullig voor die gasten die zich helemaal de tyfus hebben gefietst om het geel te behalen en te handhaven.. :/

Btw, bestaat er een soort doping wat effect kan hebben op de lange termijn? Dus dat je in je voorbereiding wat neemt en dan de tour clean kan doorkomen en nog de effecten benutten van middelen die voorafgaand aan de tour ingenomen zijn??

3. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Wat moeten we als kijkers nou nog? Een paar dagen terug vond ik het nog zo knap van Vinokourov dat hij zich zo terugknokte, en diezelfde avond kon hij z'n koffers pakken. Vandaag staat de Cofidis ploeg stil in protest tegen dopinggebruik, en nog voor de etappe erop zit wordt er bekend gemaakt dat één van hun renners betrapt is op het gebruik van doping, met als gevolg dat de hele ploeg zich terugtrekt uit de Tour. Dan heb je zoveel sympathie voor die kleine Deen die de hele Tour dirigeert, en dan hoor je in de Avondetappe dat ook hij deze Tour niet uit zal rijden. Echt overal waar je bewondering voor hebt blijkt allemaal nep en bedrog te zijn. Hoe kun je de wielersport nu nog volgen zonder overal je vraagtekens achter te zetten?

Echt onbegrijpelijk, dit.

4. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn god, wat een drama
    ik heb zoveel onbegrip over Rasmussen. Waarom doet/deed hij dat.

5. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    beh, nou als de Tour al niet verkracht was... dan is het nu wel zo 8)

Nu heb ik niks meer te doen overdag :+ Nu de gele trui drager exit is heeft het weinig nut om nog met overgave de tour te kieken ! En hij is nog dopingvrij ook en dan krijgen we dit :mad: !!!

6. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben der echt ziek van.. Onbegrijpelijk dit ..De tour is ook voor mij nu dood. Bah wat een KLOTE FUCK streek van Rasmussen, zoveel respect vanmiddag, alles weg nu. Wat een einde voor Boogaard. Onbegrijpelijk, tranen staan heel dichtbij nu.. Wat een gitzwarte avond voor de tour en het wielrennen.

7. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    streek van rasmussen? het is nie alsof hij positief getest is. tuurlijk heeft hij fouten gemaakt maar vind niet dat het zo opgeblazen had moeten worden. ik heb nog steeds veel respect voor rasmussen en zolang hij niet positief is blijft dat respect ook.

8. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    tjah, door het bewust liegen flikt ie zijn team die mannen die zo gevochten hebben voor hem en naaistreek. De vraag is dus naar hoe of wat. Heeft rasmussen toegegeven (met zulke drastische acties lijkt me dat wel) en waarom heeft ie hier over gelogen, en nog belangerijker wat deed ie dan in Italie. En ja dat vind ik een streek iets wat hij niet kan maken tov van bijv Bogaard..

Hijs nog steds negatief. Geldige prestatie, maar die wordt nu wel volledige overschaduwd.

Nog steeds geen woorden voor hoe ziek ik me hiervan voel

9. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Voor mij als wielerliefhebber écht niet...Daarom is de beslissing van rabobank zo hoopgevend...Het is het definitieve signaal aan de renners dat de sponsors het niet nemen dat hun werknemers hun quasi ongestraft zomaar wat voorliegen,en door hun gesjoemel de goede naam en de reputatie van een cleane ploeg in gevaar brengen....
    En het is tevens ook de bevestiging dat Rasmussen niet om een leugentje meer of minder verveeld zit,hij maakt zichzelf ongeloofwaardig.Hoe kan een ploeg als rabobank nog vertrouwen in hem hebben,daarom dat ze deze beslissing genomen hebben.Dit is echt een historisch feit,en het siert hen,wees maar blij,en ze zullen er sterker uitkomen als team óók.
    Ik zeg in elk geval Well done rabobank.

Zozo , niet goed op de hoogte van de hele dopingproblematiek zie ik.Een renner die niets te verbergen heeft is altijd bereikbaar, het staat trouwens in het charter...
    Nu was rasmussen 22 dagen gerust en kon hij zijn hele preparatie voor de tour ,dopingprodukten zoals epo inbegrepen voorbereiden zonder dat een mens hem tijdens die voorbereiding lastigviel met een controle....
    Het is niet omdat zijn tests nu negatief zijn dat hij géén doping heeft gebruikt om zich voor de tour klaar te stomen mijn beste,ze kunnen hem voor epo alleen maar betrapppen in die periode waarin hij zich prepareert.

Haha, contador is eigenlijk niet vrijgepleit, ze hebben met andere woorden zijn dossier van tussen de stapel genomen omdat hij bereid is om mee te werken aan het onderzoek om het volledige systeem van Fuentes te ontrafelen.Zo wordt Contador daarvoor dus later niet vervolgd,de anderen zullen ongetwijfeld gaan boeten,terwijl er ééntje die net zo schuldig is de dans gaat ontspringen....

Rasmussen heeft deze uitspraak nog maar pas gedaan op een persconferentie afgelopen weekeinde in de tour.Dus kan je maar moeilijk van Davide Cassani gaan verwachten dat hij al voor de tour gaat reageren op deze uitspraak van rasmussen.Beetje logisch blijven....

Wat mij betreft \o/\o/\o/\o/\o/ ,de wielersport kan er alleen maar bij winnen als ze de dopingzondaars en de leugenaars zonder medelijden eruit knikkeren...
    Zoals Tom Boonen recent zei, controleer ze verdomme elke dag als het moet.En als ze een positief plasje afleveren direkt levenslange schorsing......

Laatst bewerkt: 26 jul 2007
  10. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Hulde voor de Rabobankploeg, ben het er volledig mee eens om hem op staande voet te ontslaan.

11. Maver21

Maver21 *PS4-BOX-one*

Leuk Bevonden:
    20
    Ik ben er echt gewoon ziek en kapot van dit, ik als wielrenliefhebber heb nu echt pijn vanbinnen. Ik kan er effe ook niets verder over zeggen. Ik doe zelf ook wielrennen al een paar jaar in vrije tijd vorm en ik hou echt van deze sport.

Dit is de zwartste dag die ik ooit heb gevoeld van binnen!. :mad:

De sport is geen spel meer ! hier wil ik het bij laten, ik ga slapen

:mad:=(

12. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    ben er ook echt dood ziek van, en denk sowieso dat heel de ploeg eruit stapt denk niet dat ze over deze klap komen, en net gehoord dat ze nog aan het vergaderen zijn, normaal moeten ze nu al slapen willen ze morgen aan de bak kunnen.

13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Hoe kan je in godsnaam rasmussen gaan straffen op een andere manier dan deze...
    Nu is hij werkelijk gestraft voor zijn leugens,Dag gele trui en eindoverwinning in de ronde...En waarschijnlijk daag hele rasmussen bij rabobank.
    Als ze hem erin laten wordt hij net beloond voor diezelfde leugens en staat hij in parijs in de gele trui te blinken.
    Als ik tegen mijn baas zeg dat ik 22 dagen heb thuisgezeten met een geblokkeerde rug en ik breng hiervoor een doktersbriefje binnen,en terwijl een collega van mij in diezelfde periode mij in al mijn glorie, nou ja,ergens op een strand in spanje ziet liggen,zal ik óók wel mogen opduvelen....
    In elk geval Chapeau van rabobank.....daar is moed voor nodig en het strekt hun volledig tot eer en is hopelijk een signaal naar alle valsspelers toe dat de tijden van prikken en slikken voorbij is.

Inderdaad , een bijzonder moedige daad van de rabobankploeg...
    Misschien dat dank zij dit signaal er terug naar een meer dopingvrije wielersport wordt teruggekeerd...
    In elk geval ,rabobank is voor mij veruit dé ploeg van het jaar.....

14. Conquistador

Leuk Bevonden:
    5
    Hij is op staande voet ontslagen, daarnaast is zijn droom in een keer totaal uiteengespat.

Is dit een toepasselijke straf voor zoiets wat onbenulligs lijkt? Ik zeg volmondig ja, het vergeten van het optijd opsturen en enkel een waarschuwing krijgen kan. Maar als je daarnaast ook nog eens liegt waar je uithangt tegen je gehele ploeg en de rest. En deze leugen tot stand houd zelfs op een persconferentie.

Ja groot gelijk van de Rabobank is mijn enigste conclusie. Hij heeft zich ergens anders vertoeft dan waar aangegeven en heeft tegenover het hele team en alle wielerbonden gelogen. Hij heeft in feite fraude gepleegt.

15. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het in dat opzicht eens met svennies en conquistador. Ondanks dit ben ik nu wel "tour moe" het was zo mooi. Maar momenteel heerst er alleen maar een kut gevoel waarvan ik hoop dat af ben volgend jaar als er dan nog een tour zou zijn.

16. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    svennies ik vind echt dat je te ver gaat. Rasmussen is niet positief getest op doping, klaar, ze kunnen doping ook controleren als het neit in de prepareerfase is, zo niet, dan geloof ik niet in de wielersport omdat ik er dan ook zeker van ben dan boonen, met een onmenselijke sprint?, evens, tijdrijder en klimmer?, contador, stond al oplijstje fuentes, boogaard, meersterhulpje van rasmussen etc etc. doping innemen als water.

Als renners een manier hebben weten te vinden waarbij ze niet door de mand weten te vallen, geloof dan alsjeblieft niet dat het maar een paar renners zijn, maar dan doen waarschijnlijk alle topklassement/punten en klimmers het, zo simpel zit dat!

Hij is niet positief getest, een renner wordt vandaag de dag 24/7 gevolgt door de wieledbond, ze moeten elke dag elk moment van de dag vertellen wat ze doen etc., ik geloof in een leugentje om bestwil. Svennies, jou dopingverhaal van rasmussen kan zo zijn, 21 dagen is veel, maar het is net zo goed verzonnen als ik zou zeggen dat hij 21 dagen bij zijn minnares was en een verhaal verzon om zijn huwlijk niet op de klippen te jagen, beide puur gebasseerd op verhalen van het brein, wat ga je zeggen als het hele varhaal eigenlijk een kleinigheidje ging (zoals bijv. met vreemdgaan), dan heb je een droom verwoest van een cleane renner, nee, iemand uit de ploeg schorsen is naar mijn mening alleen mogelijk door doping, zolang je presteerd mag je van mij alles, behalve doping!

17. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Volledig met je eens.....

Nu is hij pas écht goed gestraft, hopelijk gaan de andere valsspelers nu eens twee keer gaan nadenken en hun afvragen of het ,het risco wel waard is...

18. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik volg de Tour de France niet (heb niks met wielrennen), maar ik lees er wel over in de krant en zie het op TV. Van al die dopingszaken en nu weer het hele leugen verhaal met Rasmussen word je best droevig. Dit verkloot gewoon een sport, elke sport. Vind het heel terecht dat hij naar huis is gestuurd door de Rabo ploeg.

19. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Kameo, hij is niet gepakt op doping, ik denk dat niemand het recht heeft te zeggen dat er doping in het spel staat omdat er toch niets gevonden is,of wel svennies?....

Svennies, vergeet niet dat hij vorige jaren even goed presteerde in de bergen als dit jaar, en net zoals dit jaar gewoon elke gram probeerde te besparen op ze fiets, net zoals nu, en toen klopte alle papieren wel, zeer slap om een toprenner om zoiets weg te zetten, je moet je juist verdedigen en achter je man gaan staan als ploeg, wat us postal altijd deedt met amstrong, meer nee, rabobank is door de druk bezweken!

20. Conquistador

Leuk Bevonden:
    5
    Je mist totaal het punt want het gaat niet eens om doping bij Rasmussen op het moment.

Deel Deze Pagina