Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Heb me schema weer eens aangepast aangezien ik voorlopig niet meer voor een toernooi specifieke spiergroepen hoef te trainen.

Heb besloten op spierconditie te trainen dus iets lichter dan normaal met meerdere herhalingen. Daarnaast 3 been en 2 buikoefeningen toegevoegd. De grootste spiergroepen in het lichaam trainen verhoogt de verbranding nog meer dan normaal en zal dus lekker afvallen op die manier :D

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Zag zojuist iemand met een boek op de hometrainer. Voor het eerst dat ik iemand met een boek (leesboek) in een fitnesszaal zie. Voor die 10minuten lezen op de hometrainer zou ik geen boek meenemen. Lijkt me ook niet eens lekker lezen.

3. The Watcher

The Watcher I'll Be Watching You

Leuk Bevonden:
    0
    Ha bij ons was laatst een man die zat de koran te lezen :D.

4. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.956
    Ok, hartstikke bedankt voor je hulp. :)

5. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    Bij mij in de sportschool zijn er mensen die serieus gewoon 2 uur lang gaan zitten fietsen. Er hangen dan wel TV's... maar toch. Lijkt mij echt niks.:{

Nooit op gelet welk merk eigenlijk, ik zal vanmiddag is kijken. Is dat zo'n goed merk dan?

6. Ashavan

Ashavan Guest

Je ziet vaak mensen op de loopband lopen. Ik vraag me dan af wat het nut is om naar een sportschool te gaan en 10minuten te lopen op een loopband. Loop dan buiten even een blokje om. Is veel goedkoper. Hoeveel toegevoegde waarde heeft 10minuten lopen nu qua verbranding of beweging?

Of mensen die de hellingsgraad verhogen en dan denken dat ze hun voeten evenredig op de band moeten blijven houden. Ze pakken dan de zijkanten beet met de handen en leunen dan ook nog eens voorover. Hoe graag wil je een scheve rug en blessures ontwikkelen? Als je een heuvel oploopt loop je toch ook niet zo vaag of wel soms?

Of als ze op die helling evenredig met het hele lichaam lopen en dan met de handen de zijkanten vasthouden om te voorkomen dat ze naar achter vallen.

Zelf lees ik geen boek als ik 60min op de crosstrainer sta. Heb wel muziek op me kop en sluit soms me ogen om een kort dutje te doen tijdens het trainen.

7. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    60min op een oefening doe ik nooit, hoogstens een kwartier.
    Loop zelf ook geregeld 10-15min op de hometrainer, oplopend tot een behoorlijk tempo, waarbij vetverbranding hoger is dan menig ander cardio-apparaat.
    Is vaak dat ik een of meerdere cardio-oefeningen doe, in combinatie met krachttraining.

Zijn ook mensen die constant dezelfde oefening doen, die ze thuis ook zouden kunnen doen. Fitness zal dan wel gezelliger zijn, omdat ze buiten de duur komen ofzo.
    Wat ik niet snap is waarom sommigen zo licht trainen, met namen vrouwen bij krachtoefeningen. Even rustig cardio doen, paar lichte trainingen. Niet inspannen, maar wel kunnen zeggen dat je fitnesst. Vraag me af wat voor zin dat heeft. Wellicht het idee dat ze in beweging zijn.

8. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Vrouwen sporten meestal niet met de intentie om sterk en breed te worden.
    Uithoudingsvermogen en vet verbranden staan meestal een stuk hoger op het lijstje.

Wat ik altijd zo zwaar achterlijk vind, is dat mensen met de auto naar het sportcentrum komen, om daar vervolgens te gaan fietsen.
    En dan bij mooi weer.

Apart..

9. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe regelmatig een kwartiertje loopband en ga dan door naar de andere oefeningen. Zo hou ik mijn conditie ten minste nog een beetje op peil. Nu ren ik wel gelijk op een hoge snelheid zodat ik snel moe ben. Anders kost het me gewoon teveel tijd. Ik zou zelf dus echt niet buiten gaan lopen, daar heb ik gewoon te weinig discipline voor. Nu ga ik gewoon minimaal 2x per week fitnessen en daar kan ik me wel gewoon aan houden.

10. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.956
    Ik heb een conditie van niks maar ik kom alleen naar de sportschool om me spieren te trainen.

11. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    @ Reckuuza

Het is wel belangrijk dat je naast je krachttraining wel wat cardio doet. Of dat nu in het fitnesscentrum is of buiten. Staat allemaal met elkaar verbonden. het verbeterd de doorbloeding en voert afvalstoffen af.

@ kevf

Hoe doe jij het met je eiwitten als je op vakantie gaat? ik ga namelijk over anderhalve week weg en ben er niet helemaal uit hoe ik in mijn eiwit behoefte ga voorzien. Vraag het aan jou omdat jij volgens mij ook redelijk goed op je voeding let.

12. Ashavan

Ashavan Guest

Heb de laatste tijd dat ik de 2e training van de week me brak voel. Halverwege de krachttraining gaat het niet meer en moet ik lichtere gewichten doen. is kut.

13. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Lach ik me ook altijd kapot om:) Staan heel die parkeerplaatsen vol.

14. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Tja, niet iedereen woont dichtbij, of is gewend om overal de auto voor te pakken. Als het 200m verderop is pakken sommigen de auto al.
    Maar goed, die gaan dan nog fitnessen. Je hebt ook mensen die helemaal niet aan beweging doen.

15. Shapes

Shapes Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik ook al een tijdje last van. Precies toen ik een ander schema had gebeurde het, volgens mij heb jij dat ook dus dat kan wel de oorzaak zijn.
    In het begin ging het heel erg kut want halverwege krachttraining verzuurde de hele boel, na buikspieroefeningen voelde ik me licht misselijk en af en toe was ik erg gedessoriënteerd bezig.
    Nu een paar weken later heb ik er eigenlijk weinig tot geen last meer van. Ben meer aan het wennen aan men schema en neem meer de tijd. Ook wissel ik veel meer met trainingen. Eerst deed ik gewoon een vast patroon => 10 min intensief roeien, onderlichaam, biceps/triceps/rug/borst.
    En nu wissel ik gewoon men oefeningen af zodat als ik bijv. me bij de krachttraining niet goed voel dat ik ff ga roeien of lopen en dan zakt het bij mij meestal wel af

16. Ashavan

Ashavan Guest

Zou goed kunnen. Heb ook af en toe het gevoel beetje doelloos rond te lopen niet wetend wat ik nu moet doen. En dat terwijl er een duidelijks chema is.

17. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    @ Ashavan

Het is benauwder buiten nu en dus minder zuurstof. Verder weet ik niet of je minder in je callorieeën bent gaan zitten om je vetpercentage omlaag te brengen deze zomer?

Hou anders even op het moment de cardio en de krachttraining gescheiden. In de winter eet je vaak ook veel meer waardoor je meer energie hebt.

verder goed slapen en neem anders een multivitamine erbij (gewoon bij de kruidvat of etos halen). Kan zijn dat je daar ook wat tekort aan hebt, wat ook weer voor vermoeiheid kan zorgen. Fitness sloopt je imuumsysteem en een aantal vitamines en mineralen krijg je nauwelijks via voeding binnen.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

Als ik naar het buitenland ga simpelweg niet. Gewoon veel te lastig. Daar bunker ik ontzettend veel, maar probeer wel (verzadigde) vetten links te laten liggen. Als ik hier in Nederland op vakantie ben is het of een pot mee of bakjes kwark en bakjes tonijn (overal wel te krijgen) die het moeten doen. Op vakantie eet ik altijd vrij veel en weet dus zeker dat ik in de hoeveel eiwitten wel goed zit, de calorien zijn misschien wat overdadig O-)

19. Ashavan

Ashavan Guest

Ben erg laag in me calorien gaan zitten inderdaad. Eet 1 yoghurt om 7. om 10 een pakje sultana. om 11 een plakje boterkoek met boter, 12 uur 2 sneetjes brood en om 3 uur weer een pakje sultana. 4 uur naar sportschool en om 6 uur 1 halfbord warm eten.

Maar dat zou toch gewoon genoeg moeten zijn lijkt me :confused:

Slapen...tja ben erg vermoeid. Laatste 2 dagen lag ik al om 8 en 8.30 in bed ipv normale tijd 10-10.30. Ga proberen morgenochtend uit te slapen en in de middag Spinning gevolgd door 30min pauze en BodyAttack.

20. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Als je zegt dat je erg vermoeid bent, kan je toch gewoon een paar dagen rust nemen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina