[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

  1. Gewoon bij McLaren

    18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

    49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

    17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ze reden op dat moment nochtans allemaal op regenbanden...het is dank zij al die bolides die de pits indoken om regenbanden te laten steken dat hij op kop gekomen was aangezien hijzelf al van bij de start op regenbanden vertrokken is vanuit de pits ....
    Wat die spyker betreft,eens een kameel,altijd een kameel,hoeveel toeters en belletjes je er ook aanhangt.
    Zonde van al die piloten dat ze handenvol geld moeten spenderen om in een bolide te mogen rijden die bij wijze van spreken sneller achterwaarts rijdt dan voorwaarts.Met zo een auto kan je helemaal niets bewijzen....
    Ze hebben géén geld om deze voort te ontwikkelen en hem vooral een stuk aërodynamischer én baanvaster te maken.Dus zullen ze ook niet al te veel geld hebben om terug vanop nul te beginnen en een kompleet nieuwe bolide te maken én uit te testen....
     
  2. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    De rest reed op intermediate banden bij de 2e start, das een groot verschil met de Heavy Rain (Full Wet heten ze officieel) banden. Die Full Wet banden hebben veel diepere groeven, op een droge baan ben je dan alleen maar je rubber er aan het afschrapen. Een intermediate is eigelijk gewoon een slick die ook water kan afwateren.

    Ik denk dat de geldproblemen bij Spyker behoorlijk meevallen. Ik vermoed dat Yamamoto een onderdeel is van een motordeal met Honda.
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2007
  3. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik denk dat het hele probleem bij spyker niet zozeer bij de motor ligt, het zit hem eerder in het chassis en ophanging....
    Kortom die honda motor zal het verschil heus niet gaan maken...
    Ze moeten eerder terug naar de tekentafel en hun hele concept herwerken,en zoiets kost handenvol geld,en dus zullen ze de rest van het seizoen wel weer achterop blijven hinken.
     
  4. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Het feit dat Ferrari de bodemplaat moest aanpassen, kan louter voortkomen uit het feit dat deze waarschijnlijk toch niet conform het regelement is. Het feit of deze informatie uit een dubieuze bron komt, staat los van het feit of die bodem legaal is (en dus mag worden gebruikt). Moet wel zeggen dat ik dit hele verhaal amper ken, echter is het natuurlijk wel een bewegend aerodynamisch deel hetgeen simpelweg verboden is.

    Op Indianapolis was het verschil minimaal, top 4 finishte binnen 15 seconde van elkaar. Daarnaast is de ontwikkeling van de Ferrari natuurlijk een tijdje gestagneerd door de "problemen" met de windtunnel. Ik zou daar eerder het tijdsverlies in zoeken. Daarnaast zit McLaren gedurende het seizoen ook niet stil en had men al lang aangekondigd dat men na een paar races met een upgrade zou komen. Net zoals Ferrari dat een tijdje terug heeft gedaan en toen weer duidelijk de snellere van de twee werd.

    Betreffende mijn opmerking over het "gefrustreerd zijn", sloeg op het feit dat je verhaal een beetje overkwam als dom geschreeuw in plaats van een met feiten onderbouwde mening. Is mij bekend dat je voor Raikkonnen bent (kijk nog wel vaak op het forum, alhoewel ik bijna nooit meer wat post). Echter genoeg reden natuurlijk voor de Raikonnen fan om gefrustreerd te zijn, rijdt ie weer in de snelste auto, maar weer lijkt de titel ver weg door betrouwbaarheid. En de ironie, McLaren dit jaar 100% betrouwbaar in de races. :thumbs:
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Dat doet inderdaad pijn. Maar in tegenstelling tot vorige jaren heeft Kimi's teammaat nu evenveel problemen. Kimi 2x (elektronica in Spanje en hydrolica in Duitsland) en Massa ook 2x (versnellingsbak in Australie en afgeslagen motor in Engeland) alleen komen die van Raikkonen op het verkeerde moment... namelijk tijdens de race :+
     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Lees dit zojuist:

     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Krom voorbeeld, want waar heb je meer aan? De complete informatie over de F2007 of de woorden van Hakkinen die zegt dat hij onderstuurd in bocht 3? Daarnaast had Mclaren toen wel best een rechtzaak kunnen aanspannen en hadden die wie weet nog gewonnen ook. Maar wie niet waagt wie niet wint hè? En misschien kreeg Hakkinen na afloop wel de gesprekken tussen Salo en z'n engineer onder z'n neus gedouwd ;)
     
  8. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    22 miljoen dollar of Klien, lijkt me geen lastige keuze
     
  9. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Gaat er niet om waar je meer aan hebt. Gaat om de integriteit van de desbetreffende personen. Volgens mij geeft die regel die Coughlan overtreden heeft aan dat je geen gevoelige informatie van de concurrentie in je bezit mag hebben. Het genoemde voorbeeld is hetzelfde.

    Sta van het verhaal van Salo overigens niet van te kijken, volgens mij doet iedereen dit bij iedereen. Is niet goed te praten maar wel de realiteit. Ferrari dacht in dit geval echter een goede kans te zien om zich te verzekeren van het WK en wil daarom roomser dan de paus doen.
     
  10. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    helemaal geen krom voorbeeld, laat gewoon zien dat ferrari er zelf ook niet vies van is, wat op zich al lang bekend was.
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Wel een krom voorbeeld. Als je tijdens de race op de tribune zit kan je gewoon met je eigen kastje de onboard gesprekken van de teams afluisteren mits je de goede frequentie te pakken hebt. Volgens mij luisteren teams nu nog steeds elkaars verkeer af. Daarom is het ook slim tijdens de race een paar keer van frequentie te wisselen. Maar dit weegt no way op tegen het hebben van alle info van de op dat moment snelste auto van het veld.

    En by the way, zelfs Ron Dennis wist van het document. De hele Mclaren top wist er vanaf. Zou de eigenaar van de kopieerzaak Ferrari nooit hebben ingelicht na het zien van het kopieeren door de vrouw van Coughlan, dan zou Ferrari hier nooit achter zijn gekomen, en kon Mclaren ongestoord verder gaan. En dat er dan nog mensen zijn die durven te beweren dat Mclaren niks met de info gedaan heeft c.q. niks met die info ging doen... dan had je toch allang gemeld bij Ferrari en de documenten op de dag dat je ze kreeg direct weer terug gebracht |:-
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Er is bewijs dat McLaren wat met de info heeft gedaan? Zaten er Ferrari zaken op de McLaren auto? Nee, is NIET bewezen.
    De McLaren top wist dat Coughlan de documenten had ja. Misschien hadden ze dat beter zelf aan kunnen geven. Maar als jij in hun positie stond, had jij het dan gedaan? Trouwens, alsof Ferrari zo'n ''eerlijk'' team is...
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Ik weet dat het niet bewezen is, maar voor sommige dingen heb je aan je verstand genoeg. Het is heel erg naïef om te denken dat ze niks met de info gedaan hebben. Dan hadden ze Coughlan al veel eerder ontslagen en hadden ze de documenten direct aan Ferrari terug gegeven.

    Als ik NIKS met de informatie zou doen dan zou ik het uiteraard direct melden bij Ferrari. Als de info wel bruikbaar is dan zou ik het uiteraard verzwijgen. En het gaat hier nu niet om of Ferrari in het verleden eerlijk is geweest of niet. Dit gaat om Mclaren. Als Ferrari zo illigaal bezig is dan moeten de andere teams dat maar aandringen bij de FIA.
     
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Als ze iets met de info hebben gedaan, dan moet dat te zien kunnen zijn en dan had de FIA dat gevonden. Echter, men heeft niks kunnen vinden.
    Geloof mij maar als ik zeg dat McLaren momenteel niks, maar dan ook helemaal niks meer van die documenten in bezit heeft.

    Je loopt hier alleen maar moord en brand te roepen over hoe vies en oneerlijk McLaren is, echter Ferrari heeft de afgelopen jaren genoeg dingen gedaan, dat lijk je echter te vergeten. Met veel van deze zaken heeft Ferrari heel veel mazzel gehad met de FIA (ondanks dat meerdere teams in de loop der tijd bezwaar hebben aangetekend).
    Nogmaals als er wat met info is gedaan, dan had men dat gezien. Onschuldig totdat schuld is bewezen, schuld is niet bewezen, dus onschuldig.
     
  15. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Misschien, maar je kunt onmogelijk iemand straffen als er geen bewijzen zijn. Zo gaat het er in de maatschappij ook aan toe, als er geen bewijzen zijn, wordt de verdachte vrijgesproken.

    Misschien dat je dat bij een ander team had kunnen doen, maar bij Ferrari is dat vragen om problemen. Die hadden dit direct bij de FIA gemeld, want die doen alles om WK te worden, ook al is het tenonrechte. Ook dat heeft Ferrari in het verleden al bewezen.
     
  16. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Je neemt het te letterlijk JP, feit dat Salo dat zegt gaat er gewoon om dat Ferrari "het" ook doet, en elk team, gaat om het principe. Niemand kan namelijk weten of McLaren gebruik heeft gemaakt van die documenten
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10

    Inderdaad, helemaal mee eens.

     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Aldus Todt. Flavio Briatore is het hier ook mee eens.

    Maarja, in ieder geval leuk dat Melbourne toch de openingsrace is. Vind het altijd wel leuk om vroeg m'n nest uit te duiken voor de eerste race van 't jaar, zeker voor Melbourne. Ik vind Bahrein maar niks als seizoensopener.
     
  19. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    oftewel de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet
     
  20. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Bah, wat een vies ventje is het ook die Jean Todt :+

    Las net trouwens dat Jos Verstappen misschien naar de Champcar gaat. Ik hoop voor hem dat het dit keer wel lukt, want de vorige keer lukte het niet omdat er weer eens gedonder was met geld, contracten en dat soort 'Verstappen' zaken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina