Wat zijn de beste boeken die je gelezen hebt?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door captain vimes, 17 nov 2003.

  1. tmffirework

    tmffirework Willem II Tilburg!

    Berichten:
    1.789
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu in De client van John Grisham, voor leesverslag. Vind hem best goed ;)
     
  2. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch moet je die boeken wel in het Engels lezen om ze volledig te kunnen waarderen. Er gaat bij de vertaling een hoop verloren in details. Zeker bij de benamingen etc. van mensen ed. Daarom heb ik the farseer trilogy gelezen ipv de boeken van de zieners. Verder ben ik nog niet gekomen, maar het is wel leuk leesvoer idd.
     
  3. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je de vervolgen: "De terugkeer van de Godfather" en "De wraak van de Godfather" ook al gelezen dan? Ze zijn niet geschreven door Mario Puzo, maar het zijn wel goede boeken.
     
  4. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zag dat 'De wraak van de Godfather' verder gaat waar het boek van Mario Puzo ophoudt. Waar gaat 'De terugkeer van de Godfather' dan over?

    Ben nu zelf bezig met The Godfather, nog zo'n 150 pagina's. Prachtig om te lezen, en verrassend veel uitgebreider dan de film. Had wel verwacht dat het meer zou zijn, maar het is echt 5x de film qua omschrijvingen etc.
    Is die pocket versie van bol.com trouwens ingekort (die van 5 euro)? Ik heb zelf de hardcover versie, 438 grote pagina's, terwijl die pocket niet veel meer pagina's beslaat, maar qua grootte van de pagina veel kleiner is..
     
  5. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Kleinere lettertypes doen wonderen :/
     
  6. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Times New Roman, grootte 10 of 12, dat is de lettertype van mijn boek. Veel kleiner dan dat lijkt me niet echt prettig meer lezen..

    Zal misschien minder 'lucht' tussen de teksten zitten, alinea's, lege pagina's etc.

    EDIT: Ik heb al gezien, het aantal pagina's van de pocket versie is aanzienlijk groter (600+), hardcover is 438.
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2007
  7. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    De terugkeer v/d godfather gaat verder waar de godfather ophoudt en de wraak van de godfather gaat verder waar de terugkeer v/d peetvader ophoudt.

    De terugkeer gaat over de familie tussen de eerste een de tweede film en de wraak over de periode tussen de tweede en derde film.
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2007
  8. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Kheb bij bol.com David Copperfield van Charles Dickens besteld. Is woensdag binnen gekomen.

    Ik moet wel eerst nog The Pickwick Papers (ook van Dickens) uitlezen, voordat ik daaraan begin.
     
  9. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net Black Swan Green van David Mitchell uitgelezen. Het is een vrij herkenbare en weinig originele greep uit het leven van een 13 jarige jongen. Het gebrek aan originaliteit wordt gecompenseerd door de schrijfstijl en de geslaagde karakterisering van de personages van David Mitchell. Omdat het een vrij herkenbaar boek is voor jongeren, denk ik dat het een goed boek is voor de engelse leeslijst op de middelbare school. (in diezelfde categorie is catcher in the rye, van J.D Sallinger een nog betere keuze)

    Verder heb ik dit jaar de Japanse schrijver Haruki Murakami ontdekt. Geniale schrijver. Zelden boeken gelezen die zo surrealistich zijn en toch volkomen grijpbaar, zo abstract en toch zo concreet opgeschreven. Ik zou bijna Japans gaan leren, alleen om hem in het origineel te kunnen lezen.
     
  10. Blieb

    Blieb Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Sowieso de rest ook gaan lezen. Ze zijn zeker net zo goed of beter! :)
     
  11. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb laatst "I am legend" van Matheson gekocht. Ben erg benieuwd. Schijnt 1 van de beste vampier verhalen te zijn.
     
  12. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    laatste tijd weer een paar boeken gelezen:

    Everything is illuminated - Jonathan Safran Foer
    In het Engels gelezen, is ook de enige echte taal om Dit boek in te lezen. Is wel een aanrader.

    Honderd jaar eenzaamheid - gabriel garcia marquez
    In het Nederlands gelezen, omdat ik geen Spaans/Portugees kan. Voor veel mensen is dit een heel goed boek, voor mij was het niet zo geweldig. Toch blijf je wel lezen, om te weten hoe het verder gaat.

    Het lijden van de jonge Werther - Johann Wolfgang Goethe
    In het Nederlands gelezen, wellicht nog beter om in het Duits te lezen. Goethe is een goed verteller en de vertaling is goed gedaan. Een klassieker, die ook nog eens vlot leest. Valt dus wel aan te raden.

    Nu ga ik door met De steppenwolf - Hermann Hesse.
     
  13. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb hem in het Nederlands gelezen terwilj ik de Engelse versie ook had ( ik had hem dubbel en ik had de Engelse weggedaan). Echt wel spijt van, het is echt een boek waarbij je ook merkt dat je de helft mist door de vertaling. 8)
     
  14. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een tijdje terug Don Quixote de La Mancha van Miguel Saavedra de Cervantes gehaald. Ik heb een heel klein stukje gelezen, en het bevalt me goed. Ik moet nog steeds The Pickwick Papers van Charles Dickens uitlezen, maar in de vakantie lees ik gek genoeg zo weinig. De twee boeken lijken ergens wel op elkaar. Allebei de boeken bestaan uit een soort van reisverhaal met in plaats van een vast plot, allemaal aparte avonturen en gebeurtenissen.

    Ik ga proberen om ook een stukje van Don Quixote te lezen wanneer ik van het najaar in Madrid ben, aangezien La Mancha dichtbij Madrid ligt, en ik het leuk vind om boeken op locatie te lezen. Helemaal uitlezen zal niet gaan (1000 bladzijden in 5 dagen op een actieve vakantie gaat me wat te ver), maar ik kan in ieder geval wel een stukje lezen.
     
  15. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    Mijn favoriete boek op het moment is "Het bernini mysterie "(Angels & Demons) van dan Brown. IMO veel beter dan da vinci code. Vooral als je geintereseerd ben in secret societies, illuminatie, free masonry en dat soort dingen zeker een aanrader
     
  16. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar moet ik binnenkort ook naar beginnen, heb hem hier liggen. Maar ik ga eerste Damien lezen van Hesse.

    Heb ook net de laatste Harry Potter uit. Een super leuk boek. Spannend en mooi.
     
  17. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik word persoonlijk een beetje niet goed van die boeken over wereldwijde complotten met religieuze sekten en duistere overheidsinstanties die de hoofdpersoon altijd een stap voor zijn, en zijn contacten en informanten op mysterieuze wijze laten verdwijnen. Ludlum heeft dat echt al tientallen keren gedaan in van die dikke pillen.

    Tegenwoordig is het met bijna iedere 'nieuwe en sensationele page-turning thriller' zo. Dan wordt in hoofdstuk 1 weer eens een religieus object gevonden, en dan weet je voor de volgende 500 bladzijden weer hoe laat het is.

    Maar ja, dat is mijn mening. :9
     
  18. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    ieder zn ding he..maar bernini mysterie is totaal niet voorspelbaar dat weet ik wel
     
  19. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Demian heb ik hier ook liggen, maar ik lees ze andersom :+
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.577
    Kan je hem meteen vergelijken met de film die eind dit jaar komt. ;)

    heeft iemand enige informatie over The Children of Hurin van Tolkien?
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2007

Deel Deze Pagina