[auto]: Snelheidstopic / boetes/ waarom etc

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MetalSonic, 29 jul 2007.

1. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0

Hierbij dan het snelheidstopic, maar meteen even zeggen dat het geen verkapt topic is om te zeggen hoe snel jouw(papa's) auto kan rijden. Maar meer om dingen te bespreken als:

Vragen

1 ) Zijn we al eens geflitst ?
    2 ) Hoe hard rijden we als we te hard rijden ?
    3 ) Waarom doen we dat wel of niet
    4 ) Tips als je toch wat vaker te hard rijd ?

De aftrap:
    1 ) nog niet geflitst
    2 ) ligt eraan vaak 10 á 20 kilometer, maar soms als ik echt even moet wel 30+ en dan voor een seconde of 20
    3 ) Ik zal niet zeggen dat ik een ervaren autorijder ben, heb mijn rijbewijs nu 2 jaar en iedereen denkt dat hij goed is of niks meer kan leren. Ik rijd harder op wegen die ik al goed ken, of als het echt kan.
    4 ) Tja let gewoon op je spiegels ivm KLPD , en flitspalen etc ...

Tot slot
    Boetes voor het (foutieve) parkeren, of boetes voor andere auto relaterende zaken kunnen hier ook neergezet worden. Ook hier geld weer, heb je tips voor de andere mobilisten ? Meld ze dan even !

Bedankt voor de leuke reacties op mijn topic ! Dat er nog veel mag worden besproken :thumbs:

Laatst bewerkt: 30 jul 2007
  2. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    1. Ja.
    2. Laat ik zeggen dat het allemaal wel wat harder mag dan 120 km/h op de Snelweg.
    3. Doe het over het algemeen onbewust.
    4. Tips voor te hard rijden... 8)

Edit: Ik zie net dat je meer van deze super lauwe topics aanmaakt!
    Ga zo door!

Laatst bewerkt: 29 jul 2007
  3. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    1) Zijn we al eens geflitst ?
    zo vaak :'-(, nee serieus bijna geen. Denk stuk of 3.
    2) Hoe hard rijden we als we te hard rijden ?
    Meestal rond de 10 km te hard al heb ik ook paar van 3 tot 6 km te hard op de snelweg. Wat een onzin zijn die laatste boetes, daar kan ik echt pissig over worden.
    Tja, ik rijd altijd zo'n 10 a 20 te hard op de teller, dus dat is in het echt wat minder. Waarom? Omdat het best kan. Doe dat trouwens alleen buiten de bebouwde kom en op 30 wegen rijd ik 45ofzo. Eigelijk schiet je er vaak niets mee op, met te hard rijden, marja 8)

Gister van eindhoven naar gemert, had de hele weg niemand die voor mij reed, dan heeft hard rijden wel zin, maar als het druk is kan je het net zo goed niet doen meestal.
    4) Tips als je toch wat vaker te hard rijd ?
    Gewoon goed kijken en blijven opletten. Ga ook niet associaal te hard rijden. (bumperkleven en/of inhalen op plekken waar het niet verantwoord is) en houdt het veilig. Op sommige plekken kan je gewoon niet harder en op andere kan het wel.
    Luister ook goed naar de flitsinfo op de radio, scheelt een boel boetes als je veel op de snelweg rijdt.

4. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Hehe ,dat er nog niemand aan gedacht heeft om hier een topic over te openen, ikzelf inbegrepen,gefeliciteerd daarvoor en misschien je startpost nog even aanpassen en het aantal keren dat je beboet wordt voor verkeerd parkeren erin opnemen.En voor de grote pschvogels onder ons die betrapt zijn met een glaasje teveel op...

Nu punt 1 dus:Al méér dan genoeg geflitst zowel in belgie,nederland als duitsland .Waarbij de overtreding in nederland wel de top of the bill was....
    Bleek ik toen net 1 tiende van een seconde te snel te hebben gereden over een afstand van 1 kilometer tussen de eerste post en de tweede,enfin het was maar 20 gulden destijds,maar toch....

2:als ik te snel rij , ja dan is het wel erg snel en dat kan variëren van snelheden tussen de 150 en 200 km per uur op autostrades waar ik weet waar ze zoal kunnen staan en dan telkens mijn snelheid verlaag en dan na zo een plaats terug voluit te gaan...

3:ik rijd nu zo'n 33 jaar officieel voorzien van een rijbewijs en daarvoor 4 jaar als het ware in het zwart omdat mijn vader mij destijds al op 14 jarige leeftijd op de openbare weg met de auto liet rijden...ÓÓK hulde aan mijn vader zaliger dus..
    4:Wij hebben in belgie omdat wij zo een zware superboetes hebben dus radioprogrammas zoals donna ,studio brussel en q-music die geregeld over vallende sterren rapporteren.Zij krijgen sms'jes van luisteraars die op de autostrades flitscontroles spotten en dit dan doorgeven zodat de rest van de luisteraars hierbij dan ook verwittigd zijn...
    En tenslotte mijn tipp, koop een tomtom navigatiesysteem,terwijl mijn geïntrigeerd navigatiesysteem in mijn auto vredig blijft zwijgen,maakt het tom tommeke in de auto van mijn dochter een kabaal telkens hij een vaste flitspaal nadert om daarna zedig te zwijgen tot hij de volgende flitspaal detecteert...

5. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn stickers te koop voor je kenteken, zodat het kenteken niet meer de flitsen is :)

6. JeePee

JeePee Guest

Of je rijdt gewoon 270km/h zodat de flits te laat komt :+

7. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    1) Nee ik ben nog nooit geflitst of gelaserd, terwijl ik altijd te hard rijd.
    2) Meestal rijd ik zo'n 25 kilometer te hard, en soms als ik ff zin heb om hem vol te trekken kan het tot 80 oplopen.
    :cool: Als ik niet veel te hard rijd is het onbewust, en veel te hard omdat ik gewoon ff wil racen soms.
    4) Doe het alleen op wegen met goed zicht op de zijkanten ivm met flitsers en lasers. Sowieso niet op de snelweg waar je te vaak wordt geflitst.

8. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Dat klopt, en óók zijn er hoezen die je over je nummerplaat kan bevestigen die het licht van de flash weerkaatsen zodat je plaat niet meer leesbaar is,maar o wee als men je met dit stukje accessoire betrapt,Dan betaal je je blauw ,zelf als het nog geen enkele keer voor jou van nut is geweest.Hetzelfde met mobiele radardetectoren, zij mogen vrij in belgié verkocht worden , maar als er één in je auto geplaatst is wordt je voertuig gewoon verbeurd verklaard....

Jeepee,let wel dat ze tot snelheden tot 300 km per uur je perfect kunnen flitsen,het zijn die goeie oude multinova's van destijds helaas niet meer....
    Met die eerste generatie was je bij een snelheid van boven de 220 niet meer te flitsen...maar dat was toen,nu hebben ze je gewoon liggen...

9. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    1)Zijn we al eens geflitst?
    Euhm, ja. Éénmaal, net toen ik mijn eigen autotje nog maar 1 dag had. Was ergens op een binnenweg in Eindhoven, reed 56km p/uur waar je 50 mocht..

2) Hoe hard rijden we als we te hard rijden?
    Ik mag absoluut niet klagen dat ik nog maar 1 keer geflitst ben. Elke dag rij ik stuk snelweg naar mijn werk in Den Bosch. En tja, het ligt nu eenmaal in mijn aard om 'standaard' 140km p/uur te rijden. Ook vaak nog wel eens uitschieters naar boven als ik weer eens een 'leuk' Golfje of een te dure Audi tegen kom.. ;) Let wel, ik rij alleen dan die snelheden op stukken waar het niet te druk is. Tevens rij ik haast nooit te hard binnen bebouwde kom en al hélemaal niet in een woonerf o.i.d. Met levens mag je m.i. niet spelen.

4) Tips als je toch wat vaker te hard rijd?
    Tja, soms heb je nu eenmaal van die 'standaard' plekken waar je gewoon met je logische verstand weet dat het risico erg groot is dat de brigade juist daar staat. Daar hou ik dan ook meestal in. Ook goed spiegelen en érg ver vooruit leren kijken.. Op gegeven moment ontwikkel je wel een getraint oog voor de auto's met de streepjes.. En tja, 'undercovers' ontdek je ook vanzelf wel wanneer ze ineens wel érg enthousiast achter je aan gaan of lopen te sparren.

10. Hezzel

Hezzel Peace in my Panties

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb zelf nog geen auto ik ben 14
    maar toen ik 10 was kreeg me pa een bekeuring voor geen gordel om de agent was zoals me pa zij een puistekop hij zij weet je moeder wel dat je hier werkt kon je niet studeren?
    de gast was zo stil dat hij me pa liet gaan:lol:

11. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    9 op de 10 keer zal dit echter leiden tot een zwaar gefrustreerde agent (zwaar terecht) die een totale controle op je auto gaat uitvoeren en een boete uitschrijft voor elk lampje dat het niet doet..:{

12. Hezzel

Hezzel Peace in my Panties

Leuk Bevonden:
    1
    i know maar ik denk dat dat z'n eerst werkdag ofzow was een persoon met totaal geen zelvertrouwen:x

13. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1447 km/h. Doe je best ;)

Ik vind dit soort discussies altijd een beetje bullshit. Als je nou zonodig te hard moet rijden loop je kans op een bon, als je die krijgt is het dus je eigen schuld. Simpel zat!

14. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    leuk topic dit, wel pijnlijk.

Nee, helaas wel een paar dagen geleden beboet voor het stilstaan (parkeren noemen ze dat geloof ik :{)
    50% meer dan toegestaan :+ (enkel snelweg)
    t gaat sneller he, en een snelweg heet niet voor niets SNELweg... bovendien biedt het wat meer uitdaging aan een vaak toch lege weg.
    Rijdt niet te hard in een gebied wat je niet kent, en controleer regelmatig wijzigingen en mobiele controles op bestaande routes (via i-net/radio)

15. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Toevallig net een boete binnen van 60 euro. :mad: Tyfushoeren

16. jackie brown JR

jackie brown JR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    laatst geflits tijdens rijles 8) Nog geen rekening van gezien :D

17. C O U G A R

C O U G A R Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst om half 1 's nachts:
    Ik ging zo'n 5km lang 140p/u sta ik bij het stoplicht staat er een politiewagen(volvo)naast mij!Je mag daar maar 100!
    Nu ben ik de lul dacht ik en nee hoor hij ging gewoon netjes verderO-)
    Voor de rest 2 bekeuringen van mijn werk:1 van 36km waar je 30 mag.
    En 1 van 56 waar je 50 mag.
    Dit zijn allebei ook wegen waar je bij de 1 50 rijdt en de andere 80.

18. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Nee
    meestal 130km/h met uitschieters t/m 140km/h. Harder trekt de swift niet
    :cool: Waarom doen we dat wel of niet
    Lekker tempo
    Spiegels goed gebruiken, altijd weten wat er om je heen aan de hand is. Niet te lang links blijven rijden. Oppassen voor bepaalde 307's en volvo's (KLPD).

19. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Hier rijden ze veel in polo's rond, best sneue auto's eigenlijk O-)

Camera auto's zitten altijd 2 man in en ze hebben meestal een camera onderhun binnen spiegel hangen. Als je daar een beetje op let komt het meestal wel goed.

20. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4

1a. Ja.
    1b. heb nu 14 jaar mijn rijbewijs en heb nog maar 4 bekeuringen gehad.
    2. Hooguit 10 Kilometer.
    3. Ik hou van doorrijden , op de snelweg rij ik altijd minimaal 10Km harder dan de rest.
    4. Heb alle flitspalen van Europa (behalve Zwitserland) in de TomTom Go 910 staan.

Deel Deze Pagina