[geloof] Wat vinden jullie ervan? [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    De wereldgeschiedenis. Alsof de christenen hun geloof op dezelfde manier beleiden als pakweg 1000 jaar geleden. Kom op zeg. Zelf tussen christenen zelf zit een enorm verschil. Jij scheert ze voor het gemak over een kam.

    Bulleta, zegt dat JIJ op DIT MOMENT op mensen neerkijkt met je anti-christen zooi, en jij gooit gelijk de hele wereldgeschiedenis naar hem: Alsof bulleta en andere christenen verantwoordelijk zijn voor de daden van andere christenen gepleegd duizende jaren geleden. Kom op, man. Reken je de spanjaarden de 80-jarige oorlog ook nog steeds aan?

    @shirko

    Oke, point taken, ik ben niet zo bijbelvast. (lang geleden dat ik het boek heb gelezen)
     
  2. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Ik hoor de laatste tijd of eigenlijk al mijn hele leven alleen maar negatieve dingen over verschillende godsdiensten. Er komt alleen maar ellende van, terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling is.
     
  3. Mavi

    Mavi Active Member

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt !! van mij mogen ze die hele godsdienst afschaffen.. volgens mij is godsdienst ook ruzie/oorlogoorzaak nummer 1 :confused:
     
  4. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Grappig hoe jij steeds weer de katholieke leer in 1 adem noemt als zijnde de Christenheid.. Alleen dit ene simpele feit al verteld mij dat jij (op dit moment) niet de juiste persoon bent om een objectieve discussie mee te voeren..

    Grappig te zien inderdaad dat jouw 'haat' zich vooral richt op datgene wat zich in het verleden heeft afgespeeld.. Zie je eigen woorden er maar op na. Maar waarom moet dit tekenend zijn voor het heden? Datgene wat is gebeurd is inderdaad nooit of te nimmer goed te praten, sta ik hartstikke achter (tjonge, hebben we toch nog 1 ding gemeen). Het is NOOIT geoorloofd om vanwege je geloof iemand van het leven te beroven of wat dan ook.

    Ook nu nog is er helaas erg veel ellende vanwege bepaalde personen die het Christendom en/of andere stromingen (vooruit dan maar) PRETENDEREN te beleiden.. Is dit dan de fout van het geloof pur sang, of juist van diegene die het, willens en wetens, verkeerd beleiden en/of andere mensen hierin meetrekken. Scheer a.u.b niet iedereen over 1 kam, dat is mijn boodschap (ookal 'vrees' ik dat je hier weinig boodschap aan zal hebben)

    Doe mij (en anderen) een plezier en lees deze zin nu nog eens zelf een keertje goed door.. Een religie en/of geloof is een verzekerde verwachting van een persoon. Hoe kan een verzekerde verwachting bestaan alvorens er überhaubt iemand is die een zekere verwachting kàn vormen... Hoe kan een verwachting bestaan zonder een mens om hem te vormen n.a.v. dingen die hij in zijn leven ondervind of kennis die hij opdoet??

    Tja, nogal logisch dat je dat vind. Hij past/praat precies in 'jouw straatje'.. ;)

    *GROTE ZUCHT*.. Ben jij nou werkelijk zo kortzichtig of heb je gewoon behoorlijk grote oogkleppen op? Begrijp me niet verkeerd, van mij mag je die oogkleppen best ophouden hoor..
    Ik ga ten eerste niet nògmaals mijn zienswijze/reden opgeven waarom IK in een God/schepper geloof. Dit heb ik reeds gedaan, wat waarschijnlijk niet goed tot je is doorgedrongen. Ik ga echter wel een vergelijking maken, puur en alleen gebaseerd op jouw redenatie en jouw zienswijze (om je hopelijk te laten zien dat jouw woorden kant noch wal raken)..

    Jij verteld mij dat het mijn Ego is die mij in een God doet geloven. Ik baseer schijnbaar mijn Geloof op mijn radeloze angst voor het onbekende, vrees voor de dood, vrees voor eeuwige vernietiging en/of pijniging (btw, dit is tevens geen bijbelse zienswijze, maar dat terzijde) en de hoop om eeuwig in de hemel te leven (ook dit is geen bijbelse zienswijze, maar dit óók weer terzijde)..
    Ik draai het hele verhaal even om, wat nu als ik jou beschuldig dat je juist niet in een God geloofd, puur en alleen voor je angst tegenover iemand verantwoording voor jouw daden af te leggen?? Het ontkennen van iets dat ons geschapen heeft, maakt echter de weg vrij je eigen gang te gaan en aan niemand je verantwoording te hoeven afleggen..

    Zie je nu hoe krom deze woorden zijn? Toch is dit m.i. één op een één letterlijke vertaling van jouw beschuldiging naar mij toe, alleen dan vanuit de andere kant bezien.. Ofwel dikke bullshit die enerzijds kant noch wal raakt en anderzijds gebaseerd is op jouw mening!! (Jij verteld mij toch dat IK geloof uit pure vrees?? Hoe weet jij dit? Statisch onderzoek wellicht?!;))

    Tja, ik durf je onderhand niet meer tegen te spreken.. Maar sorry, ik doe dit in dezen toch..

    Het kan goed zijn dat creatonisten zo denken. Ik ben dit echter niet, zoals ik net al vermelde.. Btw de bijbel leert niet dat dinosauriers tegelijk met mensen hebben geleefd. Sterker nog, dit staat nergens vermeld. Het gaat te ver hier mijn zienswijze te uitten, dit doe ik dan ook niet. Ook dat van de planteneters vond ik een knap staaltje denkwerk van je, maar daar blijft het dan ook bij.. ;)

    En dit mijn beste, is waar ik mijn 'redetwist' met jou wil beëindigen. Nogmaals, lees je eigen woorden nog een rustig en je weet waarom ik stiekem diep van binnen moet grijnzen.. Je spreekt jezelf tegen kerel, en niet zo'n beetje ook.. :) *zal ik jouw woorden; 'Dus.. think twice before you speak..' ook aanhalen?? Neeeeeeh, toch maar niet...*


    Btw, nog even over het begrip 'geloof'.. Leuk dat de haters onder jullie het geloof willen verbannen, 'het zou verboden moeten worden' (en om één van jullie opmerkingen aan te halen; óók dit komt uit een bekende reclamespot).. Maar het leuke hierin is dat, m.i., jullie mening OOK een geloof is! Jullie GELOVEN dat er geen God is, dat dit puur en alleen een maaksel is van onze eigen ego en/of dat de natuur een maaksel van de evolutie is.. Ik GELOOF dat er een schepper is, die alles om ons heen heeft geschapen.. We kunnen niet alle twee gelijk hebben.. Volgens jou kan ik niet mijn gelijk bewijzen met harde feiten, volgens mij kan jij ook niet jouw gelijk bewijzen met harde feiten..

    Vertel mij nu eens, wat is het verschil tussen JOUW geloof en MIJN geloof... ;)
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2007
  5. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    @BFalcon: Blijkbaar maakt mijn mening nogal wat los... Maar goed, dat is verder geen probleem... Als jij in een god gelooft, prima! Ik geloof er niet in, klaar! Ik probeer mijn mening te geven en te onderbouwen, ik vind al die godsdienstige praatjes "heilige drek", simple is that... Dat je dat blijkbaar shockerend vindt, dat is verder jouw interpretatie en emotie... Ik kan daar verder niks aan veranderen...

    Dat je beweert dat de weg vrij zou zijn voor onverantwoordelijk gedrag als je niet in een schepper gelooft, is in mijn ogen klaarblijkelijke onzin, met alle respect... Ik heb mezelf vrij gemaakt van de knellende banden van het christelijke geloof, ik heb de weg van het Boeddhisme tijdelijk bewandeld en ik ben er achter gekomen door levenservaring dat het christendom (of welke religie dan ook) voor mij niet werkt... De enige waarachtige groep binnen het christendom is mijns inziens de gnostici... Die streven naar de vrijheid, de persoonlijke vrijheid...

    Een god is mijns inziens de laatste barrière die de weg blokkeert naar de eigen vrijheid en de eigen verantwoordelijkheid... Want godsdienst belooft dat als je in god gelooft, je in de hemel zal komen... Doe je dat niet, dan wacht je (zwart/wit gezien) de hel... Dat is een zeer simplistische en onderdrukkende wijze van mensen een bepaalde idee op te dringen... Als je die god opzij zet, zoals ik dat doe, dan ben je juist TOTAAL verantwoordelijk voor je leven en al je daden... Je kunt het nooit afschuiven op een duivel, en geen vergiffenis vragen aan één of andere godheid... JIJ bent verantwoordelijk, dus dat scherpt je bewustzijn... Ik kies voor die weg... Als die god van jou JOUW weg is, ga je gang... Je moet je niet door mij laten storen, maar het stoort je blijkbaar wel... Waarom? Als je rotsvast gelooft, neem je mijn woorden als een korrel zout... Maar ergens is er blijkbaar twijfel?

    Maar goed, ik geef hier mijn mening, en jij geeft de jouwe... Dat is alles... En of ik het met jou eens bent, ach... Dat zal waarschijnlijk niet gebeuren, maar dat is wat mij betreft geen probleem...
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2007
  6. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    @Hellspawn.. Blijkbaar begrijp je mij dus óók totaal verkeerd. Maar dat is dus waar het in dit topic continu om lijkt te gaan (?!) Hoor je mij ergens zeggen dat IK geshockeerd ben door wat jouw mening is? Nee, m.i. niet. Ik probeer alleen de dingen in een wat objectiever daglicht te bekijken..

    Dat ik beweerde dat de weg vrij zou zijn als je niet in een schepper geloofd, dat is inderdaad klaarblijkelijke onzin. DAT IS DUS NU OOK PRECIES wat ik aan wilde tonen met mijn 'redenatie', in mijn optiek eenzelfde soort van redenatie als dat svennies gebruikte. Svennies opperde toch ook dat wij als gelovigen alleen in een God geloven uit pure angst etc.. etc.. Of zit ik verkeerd?? ;)

    Ik twijfel totaal niet aan wat ik geloof en/of denk. Daar heb ik ook absoluut geen reden voor. Noch heb ik enige beweegreden om hier mijn gelijk te bewijzen. Ofwel, jouw woorden neem ik ook inderdaad met een (grote) korrel zout, net als jij dat met mijn woorden doet en/of gaat doen. WEL heb ik belang in het feit dat hier letterlijk 'over 1 kam geschoren wordt'/bepaald wordt wat de reden is waarom iemand geloofd in een God (wie bepaald dat voor anderen?!)/ danwel verkeerde zienswijze bestempeld worden als dè zienswijze die, in dit geval, in de bijbel staan.

    Om jouw woorden aan te halen.. Waar haal jij uit de bijbel vandaan dat je eeuwig gestraft wordt in een hel? Waar haal jij uit de bijbel vandaan dat je als je goed leeft eeuwig in de hemel leeft? Snap je mijn punt? Jij praat ook mee 'met de menigte' (no offense), in die zin dat je denkt dat dit hetgene is wat de bijbel leert. O hoe zeer is het tegendeel waar..

    Voornoemde is hetgene waar ik mij over stoor, niet het simpele feit dat jij een andere zienswijze op e.e.a. hebt als ik. Daar zijn wij dan ook derhalve beiden vrij in. Ofwel, mijn inziens tevens geen probleem.. Peace :)
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2007
  7. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om alles wat ik vind of niet vind helemaal uit te gaan leggen... Ik heb in deze topic al zoveel uitgelegd... Dan lees je de pagina's hiervoor maar eens goed door...

    Blijkbaar breng ik je niet aan het twijfelen, zo zeg je, ook goed... Geloof nou maar wat je wilt, ik heb er geen problemen mee...

    Ik weet wie ik ben, en ik weet wat mijn weg is... De weg die vrijgemaakt is van elke religieuze onzin... Ik maak er korte metten mee, ik maak er de kachel wel mee aan... Dan hebben we er nog wat warmte van in koude tijden... :b:
     
  8. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Probeer je er nu nou maar bij neer te leggen dat ik vrede heb met jouw zienswijze. :) :) Ik vraag je in mijn voorgaande post ook niet om e.e.a. opnieuw uit te leggen.. Tenminste, hoe ik ook probeer, ik kan het niet terugvinden..

    Jij jouw ding, ik mijn ding.. Beiden zijn we niet 'gestoord' en/of 'gek'.. Is dat nou niet het mooie van een vrije wil en de vrijheid te geloven waar je zelf van overtuigd bent?

    *alleen heb ik al wel in de gaten dat je graag tegen 'zere beentjes' aan trapt... ;)*
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2007
  9. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Van mij mag iedereen geloven wat die zelf wil ,zolang het geen kwaad doet bij een ander.

    Plus nog 1 belangrijk detail : Dat het je niet wordt opgedrongen....

    Als ik ergens een pleuris hekel aan heb,dan zijn het wel jehova getuigen die om de maand aan je deurbel staan te rinkelen......... |:-

    Elke woord die je aan die mensen uitspreekt is een woord teveel,dan geef je ze weer VOER om jou weer een vraag te stellen..... ZEER IRRITANT. Gewoon zeggen : Geen zin in,ga maar naar het volgende huisje ...Fijne Avond en gelijk deur dicht smijten............................

    Zo dat is eruit.......

    Geloof geeft voor veel mensen houvast en hoop. Ik zelf weet wat goed en/of slecht is voor mezelf en anderen en zo leef ik ook.Ik geloof ook niet zozeer in een bepaalde godsdienst. Waarom ? Sinds dat ik kan relativeren zie ik alleen maar oorlogen onstaan omdat GELOOF A niet eens is met GELOOF B ......

    Wat een bullshit......

    Voor mij is er een stelregel : Doe een ander niet aan wat jij zelf niet zou willen .................... ( beetje breed maar de meeste snappen dit wel)

    Dan heb je volgens mij helemaal geen geloof nodig.....

    Een Romeinse kerk die voor miljoenen aan marmer en nog meer shit hebt staan...... belachelijk voor woorden ..... Jezus had toch ook geen paleis ?

    Voor de gelovigen onder ons ... Ik heb niks tegen jullie,leef hoe jullie willen leven ,maar kom niet met shit als God is Almachtig etc......en Gij zult branden in hel enzo...........:lol:

    Seks is iets natuurlijks , Dat moet bepaalde godsdiensten niet als KWAAD zien
     
  10. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Vrije wil? Ik zal binnenkort nog wel eens een stevige reactie hier posten... Want mijn vrije wil staat totaal en lijnrecht tegenover het "geloof"... Dus bereid je er alvast maar op voor hier... Mijn ervaringen met het geloof zijn vrijwel allemaal negatief... Ik ken slechts een handjevol oprechte christenen, de rest speelt de schijnheilige door zich beter voor te doen dan dat men in werkelijkheid is... Dat is een andere makke van het geloof... Want het heeft over het algemeen sektarische trekken: wij behoren tot de juiste groep... Dat is mijns inziens een zeer egocentrische gedachte... En omdat alle godsdiensten dat doen, hebben we al duizenden jaren oorlog... Dat klinkt kort door de bocht, maar het is waar...

    Ik heb het gehad met "geloven"... Als de dood niet als "einde" bestond, en we konden weten wat daarachter komt of niet komt, dan zou het geloof mijns inziens verbleken, totaal vergaan... Want niemand weet wat komen gaat na de dood... Ik ben er van overtuigd dat het heel wat anders zal zijn dan die onzin die men godsdienst noemt... Hoe ik dat weet? Omdat ik zie dat het geloof in mijn optiek onzinverhalen verkoopt... Ik geloof er geen barst van... Door eigen ondervinding is het geloof wat ik ooit had totaal verbleekt... En ik weet wat mijn weg is geweest en dat hij pal voor mijn neus ligt, ik duld geen afleiding in de vorm van welke religie dan ook... Het klinkt egocentrisch, ik weet het, maar ik kan het niet anders verwoorden... Ik heb lang geleden besloten dat het beter is om niet mee te lopen met het geloof, met religie en godsdienst... Omdat het mijns inziens ZO gemakkelijk is om op te gaan in die mooie verhalen... Maar het blijven verhaaltjes... Heel soms zit er wel wat levenswijsheid in, zoals dat je een ander niet iets moet aandoen wat je jezelf nooit zou aandoen... Voor de rest is het een paar duizend bladzijden blabla... Ik vind het troep, rommel... Het leid je af van je eigen zelfonderzoek... Ik heb geen spiegel nodig in de vorm van een bijbel, omdat het een vervormd beeld geeft... Ik wil mijn eigen weg zien zonder dat deze vervormd wordt door andermans visioenen en illusies... Als ik een illusie wil, dan kies ik die zelf wel uit... Ik kijk wel in mijn eigen spiegel zonder het stof van al die godsdiensten... Het is niets meer dan literatuur, verhalen... Ik heb ze gelezen, en ze gewogen... Ze zijn te licht bevonden, ik heb er afstand van gedaan... Literatuur, niets meer... Ik leef mijn leven wel zonder dat soort literatuur...
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2007
  11. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Je mag van mij best hier, in jouw ogen, stevige reactie posten. Als je daar vrolijk van wordt, waarom niet.. Mensen die jouw verhaal lezen zijn (hopelijk) zelf in staat hun eigen mening hierover te vormen.

    En wat betreft dat vrije wil verhaal. Ik sta daar nog steeds hélemaal achter, geloof moet je hebben uit vrije wil. Heb je dat niet, dan is het niet je werkelijk geloof maar iets dat opgedrongen is.. Ofwel, dan kom je dus terug op dat verhaal wat je net zelf aanhaalde. Het fenomeen waar je zelf zo'n hekel aan hebt.

    Grappig is wel weer het navolgende (hierna zal ik er niet meer op terug komen), ik citeer;
    ALS de dood niet als einde bestond, ALS we konden weten wat daarachter komt of niet komt.. ALS, ALS, ALS.. Jouw conclusie is m.i. óók een geloof, JOUW geloof. Iets wat jij net zomin hard kan bewijzen, behalve dan dat je je zo gevormd hebt door je ervaringen.. Gelukkig zeg je er dan nog net bij dat het jouw mening is. ;)

    Btw, AnubisNefer.. Heb jij ooit letterlijk aan die mensen gevraagd wat de beweegredenen zijn van die mensen om langs de deuren komen? Even los van het feit dat het makkelijk is om in dit opzicht 'met de menigte mee te praten'? ;)

    Maar om af te ronden, mijn voornemen is om niet meer veel in dit topic te posten. Ik blijf bij mijn mening dat haast alles wat je hier ook maar typt uit zijn verband gerukt wordt en/of als aanval wordt gezien.. Jammer, puur en alleen omdat er iemand is die e.e.a. ook vanaf de andere kant tracht te belichten.
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2007
  12. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Jij gooit je midden in een discutie zonder dat je de voorafgaande pagina's eens fantsoenlijk doorleest.....
    Wat mij betreft begin eerst maar eens alles te lezen voordat je hier aan de boom komt schudden.


    Als jij niet kan accepteren dat ik die hoop verschillende sektes die er zoal zijn onder de algemene verzamelnaam het christendom vernoem laat zien hoe tolerant jij je gedraagt tenover anderen die jouw mening niet blijken te delen....
    Als we van de christelijke tegenhanger de islam praten mijn beste is dit ook maar een verzamelnaam voor de verschillende islamitische strekkingen onder te brengen.
    En nergens heb ik dan ook maar gesteld dat alle christenen schuldig zijn.
    Dat maak jij er dan maar gemakshalve van...

    Ooit er al eens aan gedacht dat wij deze stelling óók zouden kunnen gebruiken wat gelovigen met oogkleppen op betreft.
    Alleen zijn wij zo beleefd om dit niet hardop te zeggen en of te schrijven....


    Zozo ,jij verwart een vaststelling van geschiedkundige feiten dus met haat...
    Het is dankij die excessen van vroeger dat de kerk in de huidige tijd zo rijk en machtig mee geworden is.En waar heb ik gezegd dat dit tekenend is voor de huidige christenen mijn beste....
    En inderdaad, het is nooit geoorloofd om vanwege je geloof iemand om te brengen.En toch gebeurt het nog in deze tijd...

    Of dacht jij soms dat de inwoners destijds in de koloniën er zelf om vroegen om bekeerd te worden door de hordes missionarissen die de bezetters in het spoor volgden

    O zo ,je gaat niet nogmaals jouw zienswijze opgeven.Als je het fantsoen had gehad om het hele topic door te lezen vanaf deeltje één in plaats van net in een discutie te springen en vervolgens wild om je heen te schoppen dan had je gelezen dat ik streng gelovig ben opgevoed,om na jarenlang twijfelen en na het meemaken van bepaalde zaken mijn geloof én mijn oogkleppen heb afgeworpen....



    Hahaha, zo naief,voor zover ik weet heeft mijn moeder en mijn vader mij geschapen na een zwoele vrijpartij,overgens niets goddelijks aan....

    Ik heb meer dan 30 jaar in die christelijke sprookjes geloofd,alvorens ik er finaal ben uitgestapt....
    Ik leg mijn verantwoording af aan mijn eigen geweten mijn beste, nog altijd het hoogste op aarde.
    Bij eventuele fouten ga ik niet mij verstoppen achter een god die mij bij zogezegd oprecht berouw mijn fouten en zonden vergeeft,zodat je alsmaar fouten en zonden kan blijven maken omdat jouw god je bij oprecht berouw toch altijd vergeeft.Wel een beetje slap gelul wat dat betreft mijn beste...
    Ik ga zélf voor de spiegel staan mijn beste, en eventuele fouten zal ik mezelf niet vergeven en alzeker niet vergeten,ik leg bij mezelf de verantwoording wel af,daar heb ik geen verzonnen figuur uit een oude stoffige boek voor nodig om te weten hoe ik mijn leven op het goede pad moet leiden....

    Dat is dan wederzijds mijn beste,het blijkt dan óók maar weer dat ik alvast de
    enige niet zal zijn ,zou je óók eens moeten doen om te zien hoe belachelijk jij je zogenaamde stellingen gebouwd op los zand hier poneert....
    och zo ontroerend hoe de gelovigen het niet kunnen hebben dat er mensen zijn die er niet in willen geloven....
    Dat zij hun ogen sluiten voor de bewijzen die de wetenschap aandraagt,om in een verzinsel te geloven dat eeuwen geleden is geschapen.
     
  13. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Btw, AnubisNefer.. Heb jij ooit letterlijk aan die mensen gevraagd wat de beweegredenen zijn van die mensen om langs de deuren komen? Even los van het feit dat het makkelijk is om in dit opzicht 'met de menigte mee te praten'? ;)

    Eigenlijk niet.Heb ook wel is discussies met jehova's gehad. Langer dan een kwartier :+, alleen het deed me nooit wat.Het enige wat ik van hen vraag is niet meer bij mijn deur aan te bellen.

    Weet jij dan wat hun beweegredenen zijn ?
     
  14. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Je maakt jezelf er mee schuldig aan mijn beste, alleen zie je dat niet van jezelf....
    Je valt binnen midden een discutie zonder de voorafgaande pagina's ook maar door te nemen......

    Vooral die laatste zin van jou, alsjemenou.....:lol:
     
  15. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ongelovig, Ik heb respect voor het feit dat jij geloofd in een schepper, die alles heeft geschapen, en dat jij dat niet met harde feiten kan bewijzen.
    Wat ik echter niet snap, is het feit, dat jij jarenlang onderzoek dat harde feiten heeft opgerakeld, de grond in stampt, als niet echt bewijs..
    Zolang jij niet verder komt dan een boekje en je ideeën vind ik het ronduit dom als je alsnog durft te zeggen, dat tonnen aan bewijs, van stukjes bot tot de logische evolutie van de mens vanuit een aap, waar toch echt bewijs van is gevonden.
    Ik ben misschien heel theoretisch/praktisch ingesteld, maar ontkennen dat de evolutie bestaat, wat jij dus in weze doet, want ik ben ongelovig en weet dat de evolutie echt is, en jij zegt dat ik dat niet kan bewijzen, is echt zo kortzichtig.. En dan begin jij tegen Svennies over oogkleppen.. :{
     
  16. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Zeggen dat 'het bewijs' voor evolutie er is, is evengoed kortzichtig. De evolutie is puur een theorie, dat tevens vol met gaten zit.
     
  17. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Het geloof ook mijn beste ,heeft net zoveel gaten en levert óók geen bewijs.
     
  18. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn punt is dat het geloof in de evolutie-theorie niet op een op wetenschap en bewijzen gebaseerd geloof is, zoals God's Gamer stelt.
     
  19. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Eh? Dus jij wilde twijfelen aan een aap die veel op een mens lijkt, die gevonden is?
    Dus jij wilde twijfelen aan een compleet skelet van een shitload aan dino's?
    Noem es wat gaten? Want ik weet tenslotte ook niet alles ;)
     
  20. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Jongens, jongens, jongens.. Eens te meer blijkt wel weer hoezeer dit een flametopic wordt.. Dit is nooit te meer een bedoeling geweest van de topicstarter, althans dat neem ik gemakshalve dan maar even aan.

    Er wordt mij verweten dat ik niet geheel het topic zou hebben gelezen (dat is inderdaad waarheid als een koe, verder dan 7 pagina's terug kwam ik inderdaad niet), maar al met al kan je mij dat niet echt kwalijk nemen aangezien dit topic uit reeds meer dan tig x tig pagina's bestaat. Mij hierop afrekening is m.i. dan ook niet redelijk..

    Neem het mij dan ook vooral niet kwalijk dat ik uit voorgaande 7 pagina's duidelijk kon opmaken dat er een bepaalde 'negatieve' gevoelens c.q. zienswijzen werden verkondigd over het geloof, waarbij het geloof gemakshalve over 1 kam werd geschoren. Het zal dan wel mijn fout zijn dat deze opvatting bij me te boven kwam.. Als jullie je er goed bij voelen neem ik deze woorden dan ook terug. Neemt niet weg dat ik blijf bij mijn voorgaande standpunt..

    OM te beginnen, ik heb wel degelijk respect in datgene wat jij gelooft. Neemt niet weg dat in mijn optiek, sorry als ik je hiermee kwets (dat is absoluut niet mijn bedoeling), evolutie ook een niet te bewijzen reden van oorsprong voor het leven is.. Óók de evolutieleer, mijn beste, is m.i. niet te bestempelen als vaststaand feit, hoezeer je dat nu ook als zijnde voorschoteld (nogmaals, niet om je te kwetsen)..

    Neem van mij aan dat ik wel degelijk HÉÉL erg veel nazoekwerk heb gedaan over evolutie vs. schepping. IKZELF heb voor mij de conclusie getrokken dat evolutie niet realistisch kan zijn. Net zozeer dat jij voor jezelf, waarschijnlijk na weloverwogen onderzoek, de conclusie hebt getrokken dat evolutie veel aannemelijker is dan een scheppingsverhaal.

    Dit verschil in MENING is prima, ik (en hopelijk jij ook) stoor mij daar totaal niet aan. Jij hebt jouw onderzoek gedaan, ik de mijne. Daarom snap ik ook niet dat ik nu ineens bestempeld wordt als iemand met oogkleppen op. Maar goed, zo zij het, ik leg me er dan ook maar bij neer..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina