Grappig hoe jij steeds weer de katholieke leer in 1 adem noemt als zijnde de Christenheid.. Alleen dit ene simpele feit al verteld mij dat jij (op dit moment) niet de juiste persoon bent om een objectieve discussie mee te voeren..
Grappig te zien inderdaad dat jouw 'haat' zich vooral richt op datgene wat zich in het verleden heeft afgespeeld.. Zie je eigen woorden er maar op na. Maar waarom moet dit tekenend zijn voor het heden? Datgene wat is gebeurd is inderdaad nooit of te nimmer goed te praten, sta ik hartstikke achter (tjonge, hebben we toch nog 1 ding gemeen). Het is NOOIT geoorloofd om vanwege je geloof iemand van het leven te beroven of wat dan ook.
Ook nu nog is er helaas erg veel ellende vanwege bepaalde personen die het Christendom en/of andere stromingen (vooruit dan maar) PRETENDEREN te beleiden.. Is dit dan de fout van het geloof pur sang, of juist van diegene die het, willens en wetens, verkeerd beleiden en/of andere mensen hierin meetrekken. Scheer a.u.b niet iedereen over 1 kam, dat is mijn boodschap (ookal 'vrees' ik dat je hier weinig boodschap aan zal hebben)
Doe mij (en anderen) een plezier en lees deze zin nu nog eens zelf een keertje goed door.. Een religie en/of geloof is een verzekerde verwachting van een persoon. Hoe kan een verzekerde verwachting bestaan alvorens er überhaubt iemand is die een zekere verwachting kàn vormen... Hoe kan een verwachting bestaan zonder een mens om hem te vormen n.a.v. dingen die hij in zijn leven ondervind of kennis die hij opdoet??
Tja, nogal logisch dat je dat vind. Hij past/praat precies in 'jouw straatje'..
*GROTE ZUCHT*.. Ben jij nou werkelijk zo kortzichtig of heb je gewoon behoorlijk grote oogkleppen op? Begrijp me niet verkeerd, van mij mag je die oogkleppen best ophouden hoor..
Ik ga ten eerste niet nògmaals mijn zienswijze/reden opgeven waarom IK in een God/schepper geloof. Dit heb ik reeds gedaan, wat waarschijnlijk niet goed tot je is doorgedrongen. Ik ga echter wel een vergelijking maken, puur en alleen gebaseerd op jouw redenatie en jouw zienswijze (om je hopelijk te laten zien dat jouw woorden kant noch wal raken)..
Jij verteld mij dat het mijn Ego is die mij in een God doet geloven. Ik baseer schijnbaar mijn Geloof op mijn radeloze angst voor het onbekende, vrees voor de dood, vrees voor eeuwige vernietiging en/of pijniging (btw, dit is tevens geen bijbelse zienswijze, maar dat terzijde) en de hoop om eeuwig in de hemel te leven (ook dit is geen bijbelse zienswijze, maar dit óók weer terzijde)..
Ik draai het hele verhaal even om, wat nu als ik jou beschuldig dat je juist niet in een God geloofd, puur en alleen voor je angst tegenover iemand verantwoording voor jouw daden af te leggen?? Het ontkennen van iets dat ons geschapen heeft, maakt echter de weg vrij je eigen gang te gaan en aan niemand je verantwoording te hoeven afleggen..
Zie je nu hoe krom deze woorden zijn? Toch is dit m.i. één op een één letterlijke vertaling van jouw beschuldiging naar mij toe, alleen dan vanuit de andere kant bezien.. Ofwel dikke bullshit die enerzijds kant noch wal raakt en anderzijds gebaseerd is op jouw mening!! (Jij verteld mij toch dat IK geloof uit pure vrees?? Hoe weet jij dit? Statisch onderzoek wellicht?!)
Tja, ik durf je onderhand niet meer tegen te spreken.. Maar sorry, ik doe dit in dezen toch..
Het kan goed zijn dat creatonisten zo denken. Ik ben dit echter niet, zoals ik net al vermelde.. Btw de bijbel leert niet dat dinosauriers tegelijk met mensen hebben geleefd. Sterker nog, dit staat nergens vermeld. Het gaat te ver hier mijn zienswijze te uitten, dit doe ik dan ook niet. Ook dat van de planteneters vond ik een knap staaltje denkwerk van je, maar daar blijft het dan ook bij..
En dit mijn beste, is waar ik mijn 'redetwist' met jou wil beëindigen. Nogmaals, lees je eigen woorden nog een rustig en je weet waarom ik stiekem diep van binnen moet grijnzen.. Je spreekt jezelf tegen kerel, en niet zo'n beetje ook.. *zal ik jouw woorden; 'Dus.. think twice before you speak..' ook aanhalen?? Neeeeeeh, toch maar niet...*
Btw, nog even over het begrip 'geloof'.. Leuk dat de haters onder jullie het geloof willen verbannen, 'het zou verboden moeten worden' (en om één van jullie opmerkingen aan te halen; óók dit komt uit een bekende reclamespot).. Maar het leuke hierin is dat, m.i., jullie mening OOK een geloof is! Jullie GELOVEN dat er geen God is, dat dit puur en alleen een maaksel is van onze eigen ego en/of dat de natuur een maaksel van de evolutie is.. Ik GELOOF dat er een schepper is, die alles om ons heen heeft geschapen.. We kunnen niet alle twee gelijk hebben.. Volgens jou kan ik niet mijn gelijk bewijzen met harde feiten, volgens mij kan jij ook niet jouw gelijk bewijzen met harde feiten..
Vertel mij nu eens, wat is het verschil tussen JOUW geloof en MIJN geloof...
Laatst bewerkt: 30 jul 2007