1. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Het verschilt inderdaad erg per vestiging/omgeving. Zelf zit ik hier in de stad Groningen en ik heb gelukkig de grootste dienst van 't compartiment (4.05 uur :{), en deze zijn alleen in de zomer maar te halen. Vooral rond kerst ben je soms 2 uur langer bezig (ik kreeg nog een postzak vol Djoser-reisgidsen die zelfs niet door de grootste brievenbussen pasten:'-().

Maar als zaterdagwerker verdien ik wel 75% meer dan 't minimumloon! Hiernaast krijg je natuurlijk ook nog geld voor je fiets, winstuitkering en een mooi kerstpakket (lang leve de grillpan!\o/).

2. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel is 75% meer dan het minimumloon? :) En is postbode geen rotwerk? Wind, regen, sneeuw,..

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dinsdag is inderdaad de minst leuke dag. Dan hebben we ook 3 huis-aan-huis. (2 weken geleden zelfs 4, toen zat er een PABO-boekje bij).

Bij ons in het dorp is het nog allemaal wel te doen, er wordt veel gelachen en gepraat tijdens het zetten van de post. De radio staat aan en de sfeer is relaxed. Ook het vrij vragen is absoluut geen probleem, je schrijft gewoon in de agenda wanneer je vrij wilt hebben.

Ik werk er nu bijna 3 maanden als zaterdagmedewerker (in de vakantie ook door de week) en het bevalt me - na 6 jaar in een supermarkt gewerkt te hebben - uitstekend! Ook het salaris is stukken beter.

4. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Het zou op maandag bezorgd moeten worden.
    Maar reken maar gewoon op dinsdag.

5. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb onlangs de pech gehad dat het spel gewoon niet aangekomen is.
    Ik had Forza2 naar anubisnefer gestuurd op een zaterdag en het kwam niet aan.
    Vervolgens heb ik een verzoek tot onderzoek ingediend bij tnt waarvan ik helemaal niets meer heb teruggehoord.
    Dat is nu denk ik al meer dan een maand geleden.

Heb ik de onkosten gedeelt met de tegenpartij koste toch weer 20 euro extra.
    Over het algemeen gaat het wel goed maar zendingen uit het buitenland gaan ook met regelmaat verloren in de post.

Het best kun je versturen vanaf het postkantoor met een tracking code erop, dan kun je in ieder geval nagaan waar je pakket heen gegaan is.

6. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Idd ..... 20 euro extra kosten ........ Heb hem toch gekocht (Forza 2) heb afgelopen week een 50inch plasma gekocht en toen dacht ik gelijk aan Forza2

Soms komen dingen gewoon niet aan , helaas ...... ben wel blij dat we eruit zijn gekomen SHD ! :thumbs:

gelukkig voor beide kwam Motorstorm wel bij jou op het matje

7. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja wat dat betreft heb ik nog mazzel gehad.
    Leuk voor je dat je een grote hd TV hebt gekocht.
    Nu nog een strak geluidsetje en je game experience is top.

8. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb zelf al een hoop verstuurd en ontvangen, meestal kwam het de volgende dag al aan.

Ik heb al 30 dvd's uit america besteld, nooit problemen mee gehad. Alhoewel dat wel vaak per busje bezorgt wordt.

@bolster:"
    Toen ik begon bij de post, 6 jaar terug was het echt relaxed werk. Ideaal voor student/scholier. Eenmaal op straat werk je je eigen tempo, niemand die zegt hoe je het doen moet, lekker in beweging en je komt genoeg mensen tegen! Ik heb in die 3 jaar weinig regen gehad op zaterdagen!

9. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe zelf post als bijbaantje.. ben 17 dus combineer het met school. Werk dan wel niet bij de TNT en hoef geen apenpakje aan, maar weet wel hoe het is. Het is best wel een fijne baan, zolang je per stuk betaald krijgt:9 Sneeuw is irritant, wind en regen is te doen.

Verder moet ik zeggen dat de hele TNT zuigt. Postbezorgers schieten niet op, bezorgen slecht en regelmatig is er al in de brieven gekeken terwijl ik de eerste zou moeten zijn die dat doet. |:- Privacy.. zij blijven van de inhoud van iemands brieven af.
    Wat betreft het bezorgen.. ze bezorgen bijvoorbeeld nummer 25 van straat A bij nummer 25 van straat C. Dat is niet leuk mensen:9 Laatst kwam een vrouw me de post lopend doen.. mijn halve dorp/stad doorkruist. Heel aardig en behulpzaam van die vrouw, maar dat hoort die vrouw niet te doen. Daar is de TNT voor. Wat een zooitje is het daar.

10. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Omgerekend naar loon per uur zitten mensen bij bijv. Sandd onder het minimumloon waar wij TNT-ers daar ver boven zitten. Daarnaast krijgen wij nog extra's als korting op je zorgverzekeraar (scheelt mij €100,- per jaar), winstuitkering, fietsvergoeding, kortingen op reizen, 38% korting op schoenen, gratis kleren zodat je eigen kleren niet verslijten maar je toch warm blijft en nog veel meer.

Postbezorgers schieten niet op? Ik probeer het zo snel mogelijk te doen, zonder fouten te maken. En hoezo wordt er regelmatig in de brieven gekeken, omdat ze open zijn? Veel mensen vouwen de 'flap' van een envelop naar binnen i.p.v. deze dicht te plakken, daardoor lijkt het net alsof die al geopend is. En ik kan je garanderen.. het kan een postbode echt niets schelen wat er in de post van de gemiddelde Nederlander staat.

Hier nog een bron over je 'geweldige' loon: http://www.nu.nl/news/963392/36/rss/'Nieuwe_postbedrijven_ontduiken_minimumloon'.html

11. miepjuu

miepjuu KriepKriep

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb eigenlijks haast nooit problemen gehad met TNT post, alleen had ik vorigeweek maandag, een spel gewoon via de brievenbus verzonden. hij kwam pas vrijdag aan! Dat vind ik dan toch wel matig, maar verder geen problemen mee zoals ik al zei. :)!

12. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0

Kan wel merken dat jij nooit bij de TNT heb gewerkt.. :x en per stuk beter dan gewoon per maand? Heb je wel eens je loon vergeleken met dat van iemand die bij de tnt werkt?

13. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    T'is een klote baan ja xD,

Ten eerste zaterdags wordt de post niet gehaald dat gebeurd zondags voor 17:00 uur en de post komt eigenlijk altijd op dinsdag op later. Maandag is er eigenlijk nooit post. Dus normaal gesproken moet dinsdag aankomen.

14. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    meestal als je games verstuurd in die pakketjes dan moet je het op een verzend post versturen van TNT, alleen sommige daarvan worden niet op zaterdag "gelost" om zo maar te zeggen, daar word het pas op maandag gedaan dus als je vrijdag na 15:00 verstuurd ben je dus de lul en kan de ontvanger tot dinsdag wachten op z'n pakketje.
    vind ik altijd een beetje jammer.

ik heb laatst ook een pakketje gekregen die gewoon heel verstuurd was(was van de bank) en ik moest tekenen om hem aan te nemen. alleen op dat moment was net mijn paspoort en id kaart niet in huis dus hij moest later terug komen, toen zat ie echt dat pakketje in zn tas te proppen.
    toen ik hem uiteindelijk kreeg zaten er allemaal kleine scheurtjes in, en helemaal verkreukelt zelfs zo erg dat sommige woorden aardig moeilik te lezen waren.
    vind dat erg slordig moet ik zeggen...

15. RRroger

RRroger Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als wij een pakje van de buren aannemen dan vraagt de postbode altijd of hij nog een briefje in de bus bij hun moet doen. Dus misschien is dat in dit geval ook zo en zeggen je buren gewoon van: wij bezorgen het straks wel.

16. polmannetje

polmannetje Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Op jaarbasis verzend ik denk ik zo'n 300 paketten en 100 enveloppen. Je zou zeggen dat er met pakketjes zorgvuldiger omgegaan wordt en ze eigenlijk nooit kwijtraken. Het rare is dat ik al een aantal keer een onderzoek heb moeten opstarten voor een pakket en nog nooit voor een envelop..

De manier waarop er met die "onderzoeken" om wordt gegaan is totaal klantonvriendelijk.. Het lijkt wel alsof ze hopen dat je het op een gegeven moment gewoon opgeeft omdat het je alle moeite niet waard is.
    Ze geven altijd aan dat je teruggebeld wordt, wat je dus niet wordt, nooit.
    In de afgelopen 12 maanden heb ik 9 onderzoeken gestart en ze verliepen allemaal rampzalig. Ik moest er altijd zelf achter aan bellen en als ik dan belde gaf het miepje aan de telefoon aan dat het inderdaad erg raar was en ik (hoe kan het ook anders) teruggebeld zou worden door de persoon die daar over ging.

Nu heb ik het een beetje door en doe ik het als volgt:
    -Bel, vraag een formulier aan (NIET! via de website doen, duurt eeuwen)
    -Vul hem in, stuur hem gelijk terug met de bijgevoegde envelop
    -Bel na 2 dagen of hij ontvangen is en al in behandeling is (antwoord is meestal; ja, U wordt binnen 5 werkdagen teruggebeld)
    -Bel na 5 dagen en geef aan dat je nog niets gehoord hebt, als ze dan weer aangeeft dat je teruggebeld gaat worden vraag je of ze je door kan verbinden met de desbetreffende afdeling (ongeacht of de persoon die over je zaak gaat aanwezig is of niet)
    -Waarschijnlijk krijg je nu de goede persoon aan de lijn, leg het uit, houd het nummer van je onderzoek bij de hand
    -Binnen een paar werkdagen ontvang je nog een aantal formulieren en moet je aan kunnen tonen wat erin zat en wat de inkoopprijs daarvan was.
    Wat ik bij Xbazar gedaan heb is gewoon het bonnetje van de Bart Smit erbij doen als inkoopprijs, en een uitdraai van het email/pm verkeer waar in staat voor welke prijs hij weg is gegaan.
    -Als het goed is heb je het dan binnen een paar weken (duurt even) op je rekening staan.

Het is trouwens een totaal onverklaarbaar bedrag, ik heb een keer iets verzonden met 80euro inkoopprijs, verkocht voor 50euro en toen 150euro teruggekregen.

Ik hoop dat iemand er iets aan heeft :)

17. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10

Als je een pakket verstuurd moet je het gewoon in een zo groot mogelijke doos doen, kost hetzelfde en kleine pakketten raken sneller zoek dan grote :)

18. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Een pakket zou eigenlijk helemaal niet zoek moeten raken.

19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zit eraan te denken om bij de post te gaan werken, niet als bijbaantje maar gewoon fulltime als het ff kan. Ben 23 en niet in het bezit van een rijbewijs. Wat zijn mijn kansen ? Wat verdient het ?

Laatst bewerkt: 31 jul 2007
  20. polmannetje

polmannetje Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Amen _O_

En er is ook een keer een pakket kwijtgeraakt wat in een verhuisdoos zat, dat zit volgens mij aardig tegen het maximumformaat aan :emo:

Deel Deze Pagina