Op jaarbasis verzend ik denk ik zo'n 300 paketten en 100 enveloppen. Je zou zeggen dat er met pakketjes zorgvuldiger omgegaan wordt en ze eigenlijk nooit kwijtraken. Het rare is dat ik al een aantal keer een onderzoek heb moeten opstarten voor een pakket en nog nooit voor een envelop..
De manier waarop er met die "onderzoeken" om wordt gegaan is totaal klantonvriendelijk.. Het lijkt wel alsof ze hopen dat je het op een gegeven moment gewoon opgeeft omdat het je alle moeite niet waard is.
Ze geven altijd aan dat je teruggebeld wordt, wat je dus niet wordt, nooit.
In de afgelopen 12 maanden heb ik 9 onderzoeken gestart en ze verliepen allemaal rampzalig. Ik moest er altijd zelf achter aan bellen en als ik dan belde gaf het miepje aan de telefoon aan dat het inderdaad erg raar was en ik (hoe kan het ook anders) teruggebeld zou worden door de persoon die daar over ging.
Nu heb ik het een beetje door en doe ik het als volgt:
-Bel, vraag een formulier aan (NIET! via de website doen, duurt eeuwen)
-Vul hem in, stuur hem gelijk terug met de bijgevoegde envelop
-Bel na 2 dagen of hij ontvangen is en al in behandeling is (antwoord is meestal; ja, U wordt binnen 5 werkdagen teruggebeld)
-Bel na 5 dagen en geef aan dat je nog niets gehoord hebt, als ze dan weer aangeeft dat je teruggebeld gaat worden vraag je of ze je door kan verbinden met de desbetreffende afdeling (ongeacht of de persoon die over je zaak gaat aanwezig is of niet)
-Waarschijnlijk krijg je nu de goede persoon aan de lijn, leg het uit, houd het nummer van je onderzoek bij de hand
-Binnen een paar werkdagen ontvang je nog een aantal formulieren en moet je aan kunnen tonen wat erin zat en wat de inkoopprijs daarvan was.
Wat ik bij Xbazar gedaan heb is gewoon het bonnetje van de Bart Smit erbij doen als inkoopprijs, en een uitdraai van het email/pm verkeer waar in staat voor welke prijs hij weg is gegaan.
-Als het goed is heb je het dan binnen een paar weken (duurt even) op je rekening staan.
Het is trouwens een totaal onverklaarbaar bedrag, ik heb een keer iets verzonden met 80euro inkoopprijs, verkocht voor 50euro en toen 150euro teruggekregen.
Ik hoop dat iemand er iets aan heeft
Klik om te vergroten...