[Muziek] Metal algemeen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

    Ashavan Guest

    Sta meestal voor aan bij het podium in het midden. Kijk altijd eerst de kat uit de boom qua moshpits. Als er wat pubertjes met losse armpjes en beentjes in staan als een stel epileptische mongolen dan blijf ik er buitem.
     
  2. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik ga een dag eerder naar Soulfly, dan spelen ze op Huntenpop in de Achterhoek. Ga eigenlijk alleen voor hun daarheen en neem de rest op de koop toe.:D Ben echt benieuwd. Ik zie Max Cavalera qua vocals als een van mijn voorbeelden.

    Over die Metallica CD's. Zet gewoon een advertentie op Marktplaats. Ik heb veel reacties binnengekregen en heb nu alle studioalbums gekocht. Morgen krijg ik Garage Inc, Kill Em All en St. Anger waarschijnlijk binnen.
     
  3. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Same here, bij converge was dat helaas het geval.

    @ Mttz: Thx man, ik zal het eens proberen. Wil vooral Master of Puppets toch wel hebben.
     
  4. Ashavan

    Ashavan Guest

    Naast het oppaken van een gitaar na een jaar of 2 besloot ik ook te grunten. Maar ja had geen zin om na een paar uur hees te zijn. Ging kijken voor grunt lessen en vond Melissa Cross. Haar DVD's Zen of Screaming deel 1 en 2 zijn geweldig :eek:

    www.melissacross.com
     
  5. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, al merk ik dat het bij moshpits steeds vaker zo is dat je gewoon in het midden kan staan zonder echt omver geduwd te worden. Ik ga de laatste tijd toch al veel minder naar concerten. Tot dusver staat alleen Dimmu Borgir in de planning.
     
  6. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Die heb ik nog in de winkel gekocht. 17 euro kostte die, maar echt elke cent is hij waard. Mijn alltime favoriete album_O_
     
  7. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou enkel naar Dimmu gaan als Amon Amarth ook een main act waren, nu zijn ze echter voor programma en ik ga niet betalen voor een half uurtje Amon :p
     
  8. Ashavan

    Ashavan Guest

    Vindt het wel best. Meestal spelen voorbands ook 45 minuten en vind ik wel lang zat. Dimmu erbij en me maat en ik gaan het naar onze zin hebben. De kaartjes liggen al een maand of anderhalf op de kast te wachten :p

    Moet nog wel kaartjes voor Bibelot met All Shall Perish regelen en dat ding in november in de HMH

    En dat midden in de pit staan zonder problemen is herkenbaar. De meeste mannetjes rennen rondjes aan de buitenkant achter elkaar aan als een stel homo's. Het lijkt meer op een cirkel of "death" dan een moshpit, maar het is het allebei toch ook weer duidelijk niet. Steek je been uit zodat er 1 valt en je hebt een domino effect dat is dan soms wel weer leuk om te doen :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 aug 2007
  9. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Luister op het moment Ensiferum echt echt top bad _O_ geweldig gewoon.

    Ook helemaal in de ''hemel'' van heaven shall burn ook top bad.
     
  10. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh, is dat de support act? Dan moet ik misschien maar wat later gaan. Ik kan sinds ik Nanowar heb ontdekt niet meer normaal naar die vikingmuziek luisteren. :9
     
  11. Ashavan

    Ashavan Guest

    Nanowar of Manowar?
     
  12. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Nanowar. Een parodieband op voornamelijk power metal.

    www.nanowar.it als je wilt luisteren. ;)

    Tricycles of Steel en King zijn de geweldigste nummers.
     
  13. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ja van die laatste zijn de albums Antigone en Deaf to our Prayers echt helemaal te bruut:D
     
  14. Ashavan

    Ashavan Guest

    Me maat kwam net weer langs met zijn maandelijkse lading. Dit keer magertjes qua aantal. Het waren maar 25-30 albums deze keer om te beluisteren. Er zitten wat pareltjes tussen voor de power/melodic metal fans :D

    En ik meen me te herinneren dat er iemand in het verleden naar vroeg dus bij deze nog wat bands.

    White Wolf - link naar jukebox
    Shadowland is minder, maar nog steeds lekker genoeg
    Mylidian, Mehida en The Order hadden een lekker strak ritme gaande.

    De band Kronos is death metal en klonk ook wel aardig.
     
  15. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb deze net geplaatst in het "wat luister je nu topic", maar ik moet hem hier ook even uitdelen. Wat een brute techniek!

    [yt]Cac2-dTkayY[/yt]

    Heb trouwens ook bijna alle albums van Slayer binnen. Lang leve "A decade of agression".
     
  16. Ashavan

    Ashavan Guest

    Dat album vind ik persoonlijk de beste van ze ;) Althsns dat is toch degene die life tijdens een show was opgenomen? *kijkt in kast* yup that's the one :D
     
  17. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Yeah tis echt een vette plaat. Gezien het ook echt een live band is.

    Heb vandaag voor het eerst Nile's nieuwe cd geluisterd. Dat eerste nummer is echt insane. Lange tijd geleden dat ik zo'n gevoel kreeg bij de eerste keer beluisteren van een nummer.

    Zieke cd, en zeker een aanrader voor iedereen die van het zware beuk werk houd.
     
  18. Ashavan

    Ashavan Guest

    Slayer is inderdaad beter live dan via muziek cd's. In Oktober toen ze in de Brabanthallen stonden werd je gewoon weggeblazen. Zelfs toen ik eerder weg moest vanwege openbaar vervoer voelde je helemaal achterin nog je broek wapperen op de sound :p


    Ik raad nog steeds All Shall Perish en dergelijke boven Nile aan. Ben het blijven proberen en vind het nog steeds een ruk bent die niks laat zien wat eerder geclaimed werd. In 2tal nummers van After Forever en Ancient Rites kom ik nog meer perzisch/egyptische elementen terug en die 2 zijn niet eens death metal. Enige wat egyptisch is zijn de teksten/onderwerpen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 aug 2007
  19. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Over Slayer gesproken. Ik kwam laatst dit tegen:
    http://www.ultimate-guitar.com/news/general_music_news/the_end_of_slayer.html
    Vreselijk jammer als ze gaan stoppen, maar aan de andere kant is het misschien ook wel slimmer. Beter op tijd stoppen dan een schaduw zijn van wat ze ooit waren =P.




    Zeker een aanrader als je van brute technische death metal houdt. Ik moet alleen bekennen dat ik stiekem meer ervan had gehoopt, ik was een klein beetje teleurgesteld toen ik m voor t eerst luisterde =P. Die lange intermezzo's die ze eerst in hun muziek wel hadden zijn weg. Maar ja dat had Karl Sanders in interviews ook al aangegeven. Daar richt hij zich nu met zijn solo project genaamd 'Karl Sanders' (=P) op geloof ik (Zijn cd Saurian Meditations is ook zeker een aanrader als je van dat soort muziek houdt trouwens). Maar voor de rest zijn de egyptische elementen nog steeds duidelijk aanwezig maar meer gefocused op bruutheid.
     
  20. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem net ook besteld, weet niet wat ik ervan moet verwachten...meer van hetzelfde? anyway, zeker even Acid Bath checken gasten, ze hadden zoveel talent. sludgy metal afgewisseld met accoustische (sp) nummers

    [yt]WerzZ4aSXxU[/yt]

    iemand die misschien weet of er nog een site is die hun debutalbum verkoopt?
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina