[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

1. Gewoon bij McLaren

18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Geen idee wat er met Massa was, maar het was vandaag echt een zootje bij Ferrari. Vond het trouwens niet bepaald netjes van Alonso dat hij tot 2 keer toe Ron Dennis compleet negeerde en hem tot 2 keer toe straal voorbij liep toen Dennis hem aansprak.

Trouwens erg netjes van Rosberg!

2. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Eindelijk echte strijd. Twee super rijders die een gevecht met elkaar aangaan. Echt mooi voor de sport. Sport hoeft niet netjes te zijn, als sport eerlijk zou zijn had rasmussen de tour gewonnen, won het nederlands elftal het WK etc. etc. Sport is sensatie, en dit is super!

3. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    Volledig mee eens, ik hoop dat Hamilton het niet op zich laat zitten en zelf probeert Alonso terug te pakken. Het liefst op baan en niet in de pitstraat:)

4. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Wat is er eigenlijk uit het onderzoek gekomen met Fisichella en die coureur die nog trager is dan een slak in zijn winterslaap?

5. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    Het zou bekend worden gemaakt na Q1, maar er staat indd niets over op de sites, we horen het morgen ongetwijfelt

6. JeePee

JeePee Guest

Jep, under investigation.
    Net zoals de laatste pitstop van Alonso trouwens...

7. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb het niet helemaal kunnen volgen, miste massa al in q3. Over het pitincident: nog ff wachten voordat we weten wat er echt is gebeurd.

8. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Moest weer werken en zo te horen weer een mooie kwali gemist maar als ik alle berichten zo lees dan heeft Alonso niks verkeerd gedaan volgens mij, het is logisch dat hij pas weggaat als z'n team dat zegt en als dat vijf seconden later is dan houdt hij zich daaraan lijkt me.

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik Q3 zat Alonso achter Hamilton, maar Alonso had vooraan moeten rijden om een extra benzine te verbranden. Dennis heeft tegen Hamilton meerdere malen geroepen over de radio om Alonso voorbij te laten, maar Hamilton gaf daar geen gehoor aan. Volgens Hamilton nam Alonso teveel afstand van hem en als hij dan Alonso voorbij had moeten laten, dan had Hamilton onder druk van Raikkonen gestaan of was hij zelfs ingehaald door Raikkonen, daarom ging hij volgas door.

Volgens mij heeft Hamilton wel gelijk. Alonso had best een aardige afstand en als hij hem voorbij had moeten laten gaan, dan had hij inderdaad Raikkonen op zijn nek gehad.

Lekkere slimme uitspraak van Alonso over de zure gezichten bij het team, komt de sfeer vast ten goede. Ik denk het volgende over het incident. De actie van Alonso was een bewuste actie van hem om Hamilton terug te pakken omdat hij hem niet voorbij liet. Ron Dennis zegt nu dat het een besluit was vanuit het team zodat Alonso meer benzine kon verbranden, hiermee probeert hij een eventuele straf voor Alonso te voorkomen. Dennis werd namelijk pas pissig toen Hamilton net z'n 2e run niet haalde, terwijl hij bij Hamiltons uitrijden uit de pits al wist dat hij het niet zo redden. Daarnaast ontliep Alonso Dennis na het uitstappen en negeerde hem compleet terwijl Dennis hem aansprak.

Begint toch aardig te lijken op Senna vs Prost. Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat we volgend jaar een andere rijder bij McLaren gaan zien. Het klinkt misschien heel gek, maar ik heb geen idee welke er eventueel zal verdwijnen. Als er eentje zou gaan, dan gok ik toch Alonso. Alonso voelt zich nog steeds niet happy bij McLaren en er is een flinke onderlinge spanning in het team. Er gaan de laatste tijd geruchten over een terugkeer van Alonso bij Renault of zelfs over een overstap naar BMW. Het zijn maar geruchten.

10. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Hoe meer punten Hamilton uitloop op Alonso , hoe geirriteerder Alonso wordt
    Een wereldkampioen die buitenspel gezet wordt door een rookie kan toch niet.

Laten we het maar niet hopen dat het net zo wordt als tussen Prost en Senna.
    Die vochten de ruzies uit tijdens de race , met als resultaat dat beiden de finish niet haalden.

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Inderdaad. Maar als het zo door blijft gaan met Hamilton en Alonso, dan zie ik de Senna en Prost acties nog wel gebeuren.

Alonso is 2 voudig wereldkampioen, is voor veel geld gehaald en vind dat hij nummer 1 is in het team. Verslagen worden door een rookie hoort er niet bij.

Hamilton debuteerd fantastisch en heeft gewoon geen zin om 2e viool te spelen en wil (en neem het hem eens kwalijk) gewoon de titel pakken.

Is best een lastige situatie voor McLaren.

De eerste bocht kan morgen nog weleens wat worden.

12. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Maar dit is wel mooi zo. Volgens mij heb ik nog nooit een seizoen gezien waarin het WK ging tussen twee teamgenoten. Altijd was 1 teamgenoot veel beter dan de andere. Ik kijk nu mijn 11e seizoen, dus dat is al wel even geleden. 1996 ging het wel tussen twee rijders van 1 team, maarja laat ik nou net in 1997 pas F1 zijn gaan volgen :+ O-)

13. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    alonso heeft heeft een driejarig contract, om hem daar ff uit te liften moet mclaren wel diep in de buidel tasten. Bovendien: volgens Dennis was het Hamiltons schuld, niet iets wat hij zou zeggen als het niet zo zou zijn aangezien die twee praktisch vader en zoon zijn.

14. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Bron NOS.nl

De kwalificatietraining krijgt echter nog een staartje, want de internationale autosportbond FIA heeft een onderzoek ingesteld naar het gedrag van Alonso. De Spanjaard hield Hamilton op in de pits, waardoor de Brit geen tijd meer had voor een laatste vliegende ronde.

Michael Schumacher blokkeerde vorig jaar in Monaco in de slotminuten van de kwalificatie de baan. Voor straf moest hij vanaf de laatste plaats starten. Alonso wacht mogelijk hetzelfde lot.

15. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Nou, door de schuld bij Alonso weg te halen en hem bij Hamilton neer te leggen (en door te zeggen dat het een beslissing van het team was om Alonso te laten staan) kan Alonso een eventuele straf ontlopen. Het is McLaren te kostbaar als een van de rijders naar achteren word gezet. McLaren wil graag de rijderstitel hebben, maar nog liever de constructeurstitel. Er valt voor zowel Dennis als Hamilton wel wat te zeggen.

Trouwens, ik heb even een poll toegevoegd.

16. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de vergadering daarover zou al om half zeven zijn begonnen, dus of het duurt heel lang, of er veranderd vrijwel niets. Feitelijk is het heel simpel: als zijn engineer tegen hem 'hold it' of iets dergelijks zei, dan heeft hij simpelweg niets verkeerds gedaan.

En nogmaals: Dennis roept echt niet dat Hamilton de schuldige was als dat niet zo zou zijn.

17. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik denk dat het Alonso wordt. Hamilton staat er nu wel boven, maar ik heb niet het idee dat ie ook echt sneller is dan Alonso. Hij heeft minder pech gehad en daardoor meer punten kunnen scoren. Eigenlijk alleen in Noord-Amerika was hij beter dan Alonso. En zelfs in de VS was Alonso de snellere, alleen Hamilton verdedigde goed. Ik heb gewoon niet het gevoel dat Hamilton het wordt.

Raikkonen had ik na Monaco al afgeschreven. Hij had toen een behoorlijke achterstand opgelopen en ik zie hem niet alledrie de rivalen inhalen. Hij is nog sterk teruggekomen, maar hij pakt ze imo echt niet alledrie nog even in 7 races tijd. Die lijkt na 2003 en 2005 weer zijn kansen in de Nurburgring te hebben vergooid.

Massa, tja, behoudens een gedemotiveerde Villeneuve nooit een teamgenoot verslagen. Moet dat WK worden? Lijkt me niet.

18. JeePee

JeePee Guest

Kheb op Kimi gestemd. Waarom?
    Ik denk toch dat na een dominante race op de Hungaroring de FIA besluit Mclaren en zijn coureurs een punt of 10 - 15 af te trekken wegens het spionageschandaal, om het kampioenschap zo toch nog spannend te houden. Mclaren gaat morgen oppermachtig winnen, en daar wil de FIA eind Augustus een eind aan maken. Dan staat iedereen vrijwel gelijk in het kampioenschap (met de hoop dat Kimi morgen 3de of 4de word) en dan denk ik dat in de resterende 6 races het toch Raikkonen is die het tempo van Frankrijk, Engeland en toch ook wel op de droge Nurburgring weer naar voren haalt en zich als snelste toont, aangezien er zich geen Mickey-Mouse banen meer voor doen.

Maar dit kan ook blinde hoop zijn :9

19. JeePee

JeePee Guest

Alonso morgen 5 plekken terug en Mclaren krijgt géén punten na de race wegens het 'liegen' tegen de stewards of the meeting.

heb ff geen bron, dus je moet me maar geloven :9

Laatst bewerkt door een moderator: 5 aug 2007
  20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Zo dan, dat had ik dus even niet verwacht. :eek:

Zowel iemand bij McLaren als Alonso zaten dus fout, als je het bovenstaande leest. Ben heel erg benieuwd wat dit voor de sfeer gaat doen.

Alonso werd in de pits gehouden vanwege het verkeer op de baan.... Niet dus:

En Alonso's verklaring:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina