[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

1. Gewoon bij McLaren

18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Fisichella ook bestraft, totaal onnodig wat ie deed. Het was hier juist mogelijk om een gat te slaan t.o.v. Kovalainen, maar dat is nu wel even anders :mad:

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb totaal gemist wat Fisico deed. Heeft ie iemand geblocked of opgehouden?
    Trouwens, uit Alonso's verklaring (die totaal niet geloofwaardig is) kunnen we opmaken dat hij het express deed. Hij checkte namelijk of de juiste banden erop zaten en er was verkeer op de baan (één auto). Ik vind echt dat McLaren en Alonso zich gisteren voor schut hebben gezet en met dit soort zaken de sport schaden. Als ik alles zo eens terug lees, dan vind ik het terecht dat McLaren en Alonso zijn gestraft. McLaren had natuurlijk al een waarschuwing staan na de GP van Monaco vanwege twijfelachtige uitspraken over dat Hamilton Alonso niet mocht aanvallen. Eigen schuld, dikke bult. Je gaat je eigen coureur toch niet piepelen..

3. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Mooi zo, net goed voor Alonso. De vraag is of hij hiervan zal leren...

4. JeePee

JeePee Guest

Fisichella ook 5 plekken terug wegens het hinderen van Yamamoto (in mijn ogen lag de schuld bij de STR die in de laatste bocht veel te langzaam reed waardoor Fisi en dus ook Yamamoto moest remmen, maargoed)

Onofficiele startgrid voor straks:

1. L. Hamilton McLaren
    2. N. Heidfeld BMW Sauber
    3. K. Räikkönen Ferrari
    4. N. Rosberg Williams
    5. R. Schumacher Toyota
    6. F. Alonso
    7. R. Kubica BMW Sauber
    8. J. Trulli Toyota
    9. M. Webber Red Bull Racing
    10. D. Coulthard Red Bull Racing
    11. H. Kovalainen Renault
    12. A. Wurz Williams
    13. G. Fisichella
    14. F. Massa Ferrari
    15. A. Davidson Super Aguri
    16. V. Liuzzi Toro Rosso
    17. J. Button Honda
    18. R. Barrichello Honda
    19. T. Sato Super Aguri
    20. S. Vettel Toro Rosso
    21. A. Sutil Spyker F1
    22. S. Yamamoto Spyker F1

Alle oneven nummers starten op de schone kant van de baan.

5. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    De straf voor Fisico vind ik onnodig, alsof Yamamoto sneller was dan Fisico _0/

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Even een gerucht:

Trouwens, Hongarije houd zijn reputatie van straffen wel hoog, geld ook voor Alonso. :)
    Ik ben het wel eens met de straf voor Alonso en McLaren, maar ik vind de straf van Fisichella niet terecht. Vraag me af wat Yamamoto hier voor baat bij heeft. Sowiezo had Yamamoto geen snellere tijd dan de 22e gereden (met veel mazzel misschien 21e).

7. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    schandalig actie weer eens van die ferrari rukkende idioten bij de fia. Alonso straffen is tot daar aan toe, maar McLaren geen punten toekennen? Dat slaat echt helemaal nergens op, naar mijn mening hebben ze niets gedaan wat andere teams ook niet zouden doen. Ik hoop dat beide ferrari's uitvallen en dat alonso wint voor hamilton.

8. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    McLaren is al in hoger beroep gegaan tegen het niet ontvangen van punten. Ik denk dat deze straf is uitgedeeld met de spionagezaak in het achterhoofd. Veel mensen vielen over de uitspraak, hiermee laat de FIA zien dat het McLaren wel degelijk straft als er bewijs voor is. Straf voor McLaren is misschien wat aan de zware kant ja, maar er is gelogen tegen de stewards en dat hadden ze niet moeten doen. Daarnaast hadden ze een verklaring die niet stond. Had naar mijn idee dan beter geweest om alleen de punten die Alonso haalt niet mee te tellen en die van Hamilton wel, ofzoiets (ik zeg ook maar wat). ;)

9. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Die paar regels onderaan dat bericht geven nog een beetje hoop dat het niet per se Fisico's einde hoeft te zijn, maar zo'n straf helpt niet echt mee natuurlijk. En op het moment zijn Fisichella en Kovalainen ongeveer gelijkwaardig aan elkaar, dus dan is het eigenlijk wel logisch als er wordt gekozen voor de jongere coureur.

Het zou wel plotseling zijn als ie opeens geen stoel meer kan vinden, een paar maanden geleden ging er nog een gerucht over een contractverlenging. Het is eigenlijk allemaal verkeerd gegaan uitgerekend op zijn favoriete baan Canada, waar hij een zwarte vlag kreeg en Kovalainen zelfvertrouwen.

Support hem al 11 seizoenen, geen idee wie ik dan eventueel volgend jaar moet supporten..:'-(

10. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Piquet Jr. :+
    Heb geen idee waar Fisico naar toe zou kunnen eventueel. De topteams zitten al vol voor komend seizoen. Denk dat hij met zijn ervaring en kennis bij een kleiner team best wel een rol kan vervullen zoals Coulthard bij Red Bull doet.

11. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Beide Renault-coureurs van volgend jaar zijn de boosdoeners. Kovalainen heeft hem weggejaagd en Piquet vervangt hem. Weg met Renault :+

Nouja, misschien dat hij nog bij Williams terecht kan. Zo'n gerucht las ik ook afgelopen week. Maar als dat het ook niet wordt, is er niets meer. Of ze zitten al vol of hij wil er zelf niet heen. Misschien als Ralf ook weggaat dat het daar nog kan..

/Edit:

Dit lucht alweer een beetje op:

De kansen zijn nu dus nog 50-50 :)

Laatst bewerkt: 5 aug 2007
  12. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmm, wat dacht je van toyota ofzo? Ralf daar vrijwel zo goed als zeker weg en het is niet zo dat iedereen staat te springen om dat plekje over te nemen.

13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Even een vraagje, is de race ook ergens live op internet te volgen?

14. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Denk dat sopcast wel een stream heeft.

15. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een kutzooi! Die straf voor Alonso kan ik nog een beetje inkomen maar geen punten voor de constructeurs is belachelijk en gewoon veel te zwaar!

16. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    idd, zoals ik al zei: Ferrari heeft McLaren erg zwaar gestraft. Of bedoelde ik nu de FIA? Of zijn die twee vrijwel hetzelfde?

17. JeePee

JeePee Guest

De vleugel aanpassingen, de V8 motoren, de bandencompounds...
    Allemaal regels om de dominante Ferrari's van 2000 t/m 2004 langzamer te maken, zodat andere teams weer mee deden om de titel.

Schumacher die vorig jaar van 1 naar 22 ging... Alonso gaat slechts van 1 naar 6.

De FIA is echt geen Ferrari. Anders zou Mclaren wel een straf gekregen hebben voor het spy scandal.

18. SVS

SVS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Youre talking to deaf ears \o/

19. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    laat ik het zo zeggen: het is niet de eerste keer dat de concurrentie van ferrari zoiets overkomt. Schumacher vorig jaar was gewoon niet te vermijden, daar schumacher niet alleen alonso naaide, maar vrijwel iedereen die destijds aan een ronde bezig was.

Nog iets: grote veranderingen waren er alleen in 2003 en 2005, in 2004 was Ferrari nog met afstand het snelste.

V8 motoren, vleugels en bandencompounds zijn bedoeld om het racen en/of goedkoper of spannender te maken. Geen maatregelen tegen Ferrari.

20. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    omg, Waarom maakt iedereen hier er zich zo druk om? x"D Ik kijk liever naar SPANNENDE races, dan naar een team dat met 50 sec afstand alle races wint. Niemand hier weet toch wat zich allemaal achter de schermen afspeelt, en eerlijk gezegd boeit het me ook niet. Gaat toch om leuke races?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina