[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

1. Gewoon bij McLaren

18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De mening van een van de commentatoren van ITV:

Ik lees tevens verschillende geruchten op internet dat Alonso aan het eind van het seizoen weleens weg zou kunnen gaan bij McLaren. Hij schijnt contact te hebben opgenomen met Flavio over een eventuele breuk met McLaren. Alonso zou namelijk terug willen naar Renault. Tevens zou Alonso Ron Dennis een ultimatum hebben gesteld. Of hij (Alonso) bij McLaren in 2008 of Hamilton. Het zijn allemaal maar geruchten, maar het mag duidelijk zijn dat het niet goed zit bij McLaren.

En nog een gerucht:

Het begint er steeds meer op te lijken dat er volgend jaar toch echt een van de twee McLaren rijders weg gaat. Ik acht echter de kans dat Alonso weg gaat een heel stuk groter dan Hamilton die weg gaat.

2. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Toch wel zonde hoor, door zulke domme incidenten vergooit McLaren een ideale situatie wat het had kunnen zijn. De beste auto op de grid en twee van de beste rijders, Ron Dennis had het veel beter moeten doen.

3. JeePee

JeePee Guest

Slim hoor van Ferrari, om te zeggen dat ze Hamilton willen hebben voor 35 miljoen. Het loopt verre van soepel daar, en hierdoor maken ze het voor Hamilton makkelijker te vertrekken. Alonso wil denk ik sowieos al weg. Mocht er nog zo'n incident gebeuren als in de kwalificatie dan mag Mclaren op zoek naar 2 nieuwe rijders.

(wel sneu voor Massa trouwens, zo'n uitspraak)

4. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik denk niet dat Hamilton zo snel al zal vertrekken bij McLaren. Een paar weken geleden zei hij nog dat hij de rest van zijn loopbaan bij McLaren wil blijven. Hij is van jongs af aan door Ron Dennis geholpen, dan keert hij die echt niet zo snel de rug toe. En als Alonso al zou vertrekken, hoeft hij niet meer te gaan.

Wat Massa betreft, die hoort ook niet in een Ferrari. Onbegrijpelijk hoe hij daar terecht is gekomen. Ik denk dat er wel een stuk of 10 betere coureurs dan Massa zitten in de F1 op dit moment.

5. JeePee

JeePee Guest

Idd. Rosberg, Kubica, Vettel... die zou ik best bij Ferrari willen zien naast Kimi. Of Alonso natuurlijk. Kunnen we EINDELIJK zien wie er nou het snelste is van die twee.

En Hamilton zei inderdaad niet weg te willen, maar er is veel veranderd de afgelopen dagen. Wat Ferrari doet is gewoon een beetje olie op het vuur gooien. Wat denken jullie voor volgend jaar. Ik denk:

Ferrari: Raikkonen - Massa
    Mclaren: Hamilton - geen idee (Vettel misschien?)
    Renault: Piquet - Alonso
    BMW: Kubica - Heidfeld
    ProDrive - Paffet - Albers

6. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Als er al iets terecht komt van dat ProDrive, dan zal Albers daar niet naartoe gaan ben ik bang. Het wordt namelijk het B-team van McLaren, dus dat zullen de la Rosa en Paffett wel worden. Gezien Albers' prestaties dit seizoen, zal hij niet meer terugkomen :mad:. Maar ik hoop dat je gelijk krijgt :).

7. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmm, volgens veel berichten is juist hamilton onder vuur komen te liggen binnen het team van McLaren. Dat van Massa vind ik dan weer gek, eerst was Kimi die onder druk stond, nu weer Massa. Overigens ben ik het met Fisichella eens dat hij niets in een Ferrari te zoeken heeft. Ik snapte al niet dat hij er naartoe ging, daar hij in drie jaar Sauber nu bepaald niet dezelfde impact had als Kimi destijds in één jaar.

Ik denk voor volgend jaar:

Ferrari: Raikkonen-Massa
    McLaren: Alonso-Hamilton
    Renault:Kovalainen-Fisichella
    BMW: Heidfeld-Kubica
    Williams: Rosberg-Piquet
    ProDrive: De La Rosa-Paffet (mocht het team er überhaupt komen en een deal aangaan met McLaren)
    Red Bull: Webbert-Coulthard
    STR: Vettel-Liuzzi of misschien één van de jongere rijders als buemi ofzo
    Toyota: Trulli-Sutil
    Honda: Button-Barrichello
    Super Aguri: Sato-Davidson
    Spyker: Auf den Flashe

Laatst bewerkt: 6 aug 2007
  8. JeePee

JeePee Guest

Mwah, de la Rosa? Vergeet niet dat Albers nog steeds contacten heeft met Mercedes en dat Norbert Haug heel goed weet wat hij kan (ook qua technisch inzicht) En mocht het inderdaad de la Rosa zijn, dan is er een plekje vrij bij Mclaren als 3de rijder... Albers?

9. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmm, het is nu niet zo dat testcoureurs echt veel kilometers maken maar het zou zo maar kunnen. Ik denk echt dat de la rosa naar prodrive zou gaan, hij heeft jarenlang keihard voor het team gewerkt en ze hebben hem niet voor niets vorig jaar laten rijden ipv paffet of hamilton in te laten stappen.

10. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Een testcoureur bij mclaren maakt meer kilometers dan een racecoureur bij spyker. Volgens had wurz in zijn tijd als testrijder bij mclaren altijd het meeste kilometers gemaakt in het jaar.

11. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad: periode 2001-2005. Nu zijn de testkilometers zeer beperkt, doorgaans zetten teams maar één auto in voor het testen en dan moet deze ook nog gedeeld worden met de racecoureurs. Bij teams als Red Bull en BMW komen testrijders zelfs helemaal niet aan de bak.

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Voor 2008 denk ik het volgende:

Ferrari: Raikkonen-Massa
    McLaren: Hamilton-Rosberg??? (of Paffet)
    Renault: Kovalainen-Alonso
    BMW: Heidfeld-Kubica
    Williams: Fisichella ???-Piquet
    ProDrive: De La Rosa-Paffet (als idd de deal met McLaren komt)
    Red Bull: Webber-Coulthard
    STR: Vettel-Bourdais
    Toyota: Trulli-Sutil
    Honda: Button-Barrichello
    Super Aguri: Sato-Davidson
    Spyker: geen idee, misschien is het team er niet eens meer

Heb echt geen idee wie men bij McLaren zou kunnen laten rijden mocht Alonso weg gaan.

13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De geruchten over Alonso's vertrek worden steeds heftiger.

The soap continues..

EDIT:

Alonso's vertrek word steeds waarschijnlijker:

Het blijven geruchten, maar het lijkt mij echt niet onwaarschijnlijk.

14. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Hamilton gaat echt niet weg bij McLaren, een paar incidenten kunnen al die jaren echt niet overschaduwen en beide partijen willen ook blijven samenwerken.

Van Alonso weet ik het niet, het is duidelijk dat hij zich niet meer op z'n plek voelt maar de pers (vooral de Spaanse) maakt hier natuurlijk graag een grote soap van dus ik denk dat het gewoon afwachten is wat het zal worden, ook op Renault die over 2 maanden (?) z'n rijders voor 2008 zal bekendmaken.

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Alonso verlaat eind dit seizoen Mclaren lees hieronder de link maar...

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_546863.html?wt.bron=categorieArt1

Laatst bewerkt: 7 aug 2007
  16. JeePee

JeePee Guest

Alonso gaat helemaal niet weg.
    Hij antwoorde op de vraag of hij z'n contract van 3 jaar ging uizitten: "Dat weet ik niet". Niks is zeker dus.

17. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik las op nu.nl ook zo'n soort bericht, maar er wordt al snel over 1 belangrijk woord heen gelezen. Er staat namelijk dat Alonso weg mag en niet moet. Er wordt verderop in die berichten dan alweer gedaan alsof hij ook weggaat, maar dat heeft Alonso zelf nog niet gezegd.

18. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zelf denk ik niet dat het zo'n briljante actie van McLaren zou zijn: Alonso draagt veel bij aan de ontwikkeling van de auto (in hoeverre Hamilton dit ook kan is nog maar de vraag) en hij heeft toch een hogere commerciële waarde dan Hamilton. Kijk maar eens naar de McLaren van dit jaar: Santander en Mutua Madrilena zijn heus niet ingestapt omdat ze Hamilton in Spanje zo geweldig vinden. Ik denk dat het simpelweg silly season geruchten zijn, daar Alonso zijn positie juist is versterkt binnen het team na de actie van Hamilton van afgelopen zaterdag.

19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Als je de berichten en uitspraken van Dennis mag geloven hebben geen van de coureurs hun positie versterkt binnen het team. Hamilton niet vanwege het negeren van een order en het vloeken en Alonso voor zijn ophoud wraakactie + het feit dat hij niet meer met Hamilton praat. Daarnaast heeft Dennis al toegegeven dat de relatie met Alonso met het team vanaf het begin al ijzig en niet goed is en dat nog steeds zo is. Naar mijn idee is Alonso nog steeds de meest schuldige in dit hele verhaal. Zijn wraak ophoud actie heeft hem een straf opgeleverd (en terecht)en de vage uitleg/redenering van het team heeft ook een straf opgeleverd (onterecht). Hamilton zijn actie was ook niet ok, maar ik kan me wel in zijn uitleg vinden over het Raikkonen verhaal. Hamilton heeft dit inmiddels met Dennis besproken en uitgesproken. Alonso schijnt McLaren dus inderdaad voor de keuze te hebben gesteld of ik of Hamilton.

20. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De red bull formaties hebben weer een drivers line-up om u tegen te zeggen. Zucht...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina