Pro Evolution Soccer 2008

Discussie in 'Algemeen' gestart door basovich, 8 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom staat alle info niet lekker samengevat in de openingspost?
     
  2. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, zulk soort vroege filmpjes zeggen niets, je kan beter wachten tot Leipzich, dan is er echt ingame video materiaal beschikbaar.
     
  3. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet je ff aan basovich vragen ;)
     
  4. basovich

    basovich Guest

    zal het vandeweek of vanavond alsk ff tijd heb ff samenvatten:).

    EDIT: done:)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 aug 2007
  5. HellBoy

    HellBoy AjaCied

    Berichten:
    768
    Leuk Bevonden:
    0
    goed gedaan basovich :)

    kan niet wachten, want ik erg me toch wel aan de gameplay van pes6
    altijd scoren ze van een rebound ..
    kypers zijn veelste zwak vind ik je kapt ze zo uit.
    en ik vind dat je met het schieten de bal een goede richting kan geven.

    en de spelers zoals sneijder, ( die niet al te goed is in deze game ) hij kan nog beter aangepast word en want hij is ook beter.
    dat ze alles gewoon doen zoals het hoort te zijn, en niet bij adriano full powered, want als je iemand tegen over zet, hij wint altijd met lichaam altijd . elk schot wat hij bijna doet zit.

    eerst maar afwachten op trailers / de demo :D

    ps. dit vond ik net ergens.

    Pro Evolution Soccer 2008
    Gespeeld | 7 augustus 2007 - Als fan zijnde koop ik Pro Evolution Soccer elk jaar trouw in de winkel. Want ja, niet elke uitgever stuurt altijd maar bakken games op en dan ben ik niet te beroerd een game in de winkel te kopen (geldt ook voor Kris, Jelle, Jeffrey, David, Sander.. etc..). Wat schetste echter vorige week mijn verbazing? Een preview code van Pro Evolution Soccer 2008 glimlachte ons toe op ons eigen kantoor. Wat een unicum in de historie van PES!

    ‘Preview code’ houdt negen van de tien keer in dat je te maken hebt met een erg vroege versie van de game in kwestie en dat is deze keer niet anders. Zowel de ‘current-gen’ versie (PlayStation 2) als de ‘next-gen’ versie (getest op Xbox 360) zijn nog lang niet gevrijwaard van talloze bugs en meer ongemakken die het spelen er niet leuker op maken. Maar goed, zoals gezegd: een vroege versie. Bij de PlayStation 2 hield dat in dat de keepers absoluut geen niveau hadden en op de Xbox 360 bleek de bedroevend lage framerate het grootste obstakel; af en toe kwam het spel zelfs kortstondig stil te staan. Je kunt het een beetje vergelijken met de lag die je online wel eens tegenkomt. Dit is echter typisch iets dat de ontwikkelaar in de laatste fase van de ontwikkeling gaat fixen, dus we maken ons (nog) geen zorgen.

    En dus werd (en wordt) er uitbundig gevoetbald op de redactie en dat zegt eigenlijk al genoeg over de nieuwe PES. Ondanks alle bugs en ondanks dat lang niet alle transfers zijn doorgevoerd nog, is de preview code verreweg het populairst van alle games die we op de redactie hebben liggen. Toch zijn de meningen, zoals bij elke nieuwe PES, verdeeld. Jeffrey vindt het een slechte zaak dat het veld groter lijkt , waardoor het tempo langzamer lijkt. Ook heeft Jeff nog behoorlijk wat problemen met het rondspelen van de bal. Ikzelf had dat juist prima onder controle, maar moest meer in algemene zin wennen aan het spel. En daar ontstaat de eerste tweedeling tussen de Xbox 360 en de PS2; alléén de next-gen versie kun je zien als volwaardige nieuwe game. Er is in PES2008 voor de PS2 erg weinig veranderd ten opzichte van vorig jaar; slechts wat magere tweaks en kleine veranderingetjes. Voordeel is dat je nauwelijks hoeft te wennen, maar om daar nou weer 60 euro voor neer te tellen..?

    Ik focus me vanaf hier dus ook op de Xbox 360-versie die ik gespeeld heb, want over de PS2-versie valt gewoon niet veel te vertellen, behalve dat de spelers net weer een tikje beter op zichzelf lijken en het weer net iets soepeler moet lopen allemaal. De stap op de 360 is niet al teveel groter. De graphics zijn sterk te noemen, waarbij zeker de details in de gezichten niet zijn vergeten. De emotie is af te lezen van een ieders gelaat en dat maakt het toch behoorlijk echt. Uiteraard is alles haarscherp (HD) en zijn de bewegingen weer iets realistischer. Toch is het niet een onbeschrijflijke megastap, maar gewoon een degelijke grafische update. Echter: waar de engine vorig jaar nog leek op een veredelde PS2-engine, lijkt dit toch verdacht veel op een echte next-gen engine en dat is wel zo fijn.

    Natuurlijk gaat dat gepaard met de nodige inhoudelijke veranderingen. Het shirtje trekken was al bekend en ook schijnt de schwalbe zijn intrede te doen in de PES-serie, maar beide bewegingen heb ik tijdens het spelen niet bewust ervaren. Ofwel we hebben ze gewoon niet ontdekt, ofwel ze zitten nog niet verwerkt in de preview code. Wat is er dan nieuw? Nou, niet zo gek veel. Er zijn in de tactieken wat nieuwe opties, waaronder de mogelijkheid om je koppers bij corners zelf te kiezen. Zo kon ik dus met Ajax Stam en Vermaelen mee naar voren sturen, in plaats van dat de computer standaard je drie aanvallers voor het doel neerzet.. Mitea is namelijk niet zo’n geslaagde kopper.. Een leuke toevoeging dus, maar of het genoeg gaat zijn voor de fans, dat is nog even afwachten.

    Er is weinig mis met het voetbal in Pro Evolution Soccer 2008. Lichte aanpassingen zorgen ervoor dat het net even lekkerder speelt, maar dat is ook niet het potentiële probleem waar deze PES mee zou kunnen kampen; het voetbal was namelijk al goed. Wat mij een beetje tegenvalt is het aantal opties. Oké, we hebben nu dan wel een Edit-modus, wat al een hoop scheelt, maar dan nog zitten er in de PlayStation 2-versie meer opties en dat blijft gewoon raar. Het is de vieze nasmaak die na vorig jaar is blijven hangen en die niet geheel weggespoeld wordt door deze PES. Natuurlijk mogen we die conclusie nu nog niet trekken, maar hoewel het spel (de bugs en lag daargelaten) als een zonnetje speelt, zijn we nog niet helemaal overtuigd van PES2008. Op de Games Convention kunnen we waarschijnlijk met een nieuwere versie aan de slag en ook zal daar de PlayStation 3-versie speelbaar zijn. Verwacht rond 22 augustus dus een volgende update!
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2007
  6. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat dit nog wordt verbeterd, verrassend dat de PS2-versie wéér meer opties heeft :{
     
  7. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Die functie dat je kunt kiezen wie je maar voren stuurt bij corners is precies wat ik wilde
     
  8. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Logisch dat de PS2 versie meer opties heeft. Daar programmeren ze al jaren voor. Ik denk dat ze een beetje bang zijn om fouten te maken (snap dat ze zich dat niet kunnen permiteren).

    Maarja, ik heb er alle vertrouwen in!
     
  9. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik vind die preview van insidegamer ( daar komt die tekst van Hellboy vandaan ) maar flut. Ze kennen het spel niet en weten niet eens dat je de schwalbe maakt door de twee schouderbuttons en de linker trigger in te drukken. Verder niks van teamvision en slechts één zinnetje over de uitgebreide editor. Ze hebben zich daar duidelijk niet eerder met PES 2008 beziggehouden, anders hadden ze wel geweten hoe een schwalbe moet en hadden ze wel op teamvision gelet. Gewoon door mij laten testen, dan krijg je een goede preview :)
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2007
  10. Nick.Hoeven

    Nick.Hoeven Active Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij word de preview dan ook niet helemaal opjectief ;)
     
  11. YunSung

    YunSung Active Member

    Berichten:
    539
    Leuk Bevonden:
    0
    Iid niet echt heel erg boeiend, worden ook weinig nieuwtjes verteld. Ze kunnen er vast ook weinig zinnigs over zeggen, anders hadden ze het wel gedaan. Ik eis toch eigenlijk wel de nodige updates en aanpassingen van deze PES, al ben ik bang dat ik teleurgesteld zal worden. Dan speel ik de game nog honderden uren waarschijnlijk, maar toch vind ik het zonde.

    Simpele dingen als uittrappen met de keeper zijn gewoon slecht uitgewerkt. Ook kan je de bal maar naar 1 CB spelen, hierdoor zet ongeveer iedereen zijn spits bij die CB neer in de hoop een makkelijke goal te kunnen scoren. Ik zie alleen maar voordelen wanneer je de andere CB of 1 van de backs kan aanspelen. Je kan sneller een aanval opbouwen, die lompe goals worden vermeden en het geeft meer afwisseling.

    Ook heb ik het wel is gehad over meer posities voor de spelers. Een WB voor in de verdediging lijkt mij ideaal, vooral wanneer iemand de flanken open laat. Natuurlijk duikt je back er ook wel in, maar dit veroorzaakt vaker frustratie dan dat het goed werkt. Dit doet die ook wanneer je het niet wilt waardoor je weer achter de feiten aanloopt. Die backs mogen wel is aan de zijkant blijven, anders zet ik wel een cb neer.. Hetzelfde geldt voor een WF op het middenveld, een winger die als verkapte buitenspeler fungeert. Zelfs wanneer ik met LMF's en RMF's speel met de defence op low gaan ze toch naar achter. Ook geeft dit veel meer mogelijkheden en afwisseling, maar het belangrijkste lijkt mij dat je zo de belachelijke opstellingen van PES 6 vermijdt. Gasten die met een verdediging en een aanval spelen (4 CB's, 2 middenvelders en 4 spitsen bv). Die opstellingen komen toch vooral omdat spelers hun werk niet doen, vooral de backs laten snel gaten vallen en dan is het makkelijk om 4 CB's neer te zetten. Daar zet ik dan al snel 4 spitsen tegenover omdat je anders altijd outnumbered bent en minder kansen creëert.

    Ook ben ik voor een uitgebreider systeem qua stats, vooral de sterren. Geef spelers bv een halve ster ipv een hele ster. Of maak een systeem met 3 sterren oid. Nu heb je vaak spelers die er of echt niks van kunnen, of elke bal er in knallen. Een halve ster lijkt mij dan gepast. Het is allemaal wishfull thinking, maar dat is wel leuk op zijn tijd.
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2007
  12. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    In ieder geval niet zo feit-loos. Ik laat niks weg. Maar vanuit mijn eigen standpunt gezien is het héééél oBjectief ;)
     
  13. LostBoyz

    LostBoyz JWT

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog maar 2 maanden ongeveer :thumbs:
    Speel dit echt al zo lang en kijk telkens uit naar het nieuwe deel..

    Hoop dat de framerate dit jaar flink opgepoetst zal worden, vooral voor HD-TV gebruikers want als enige spel geeft PES nog wel eens vertraging bij hoge/lange ballen of snelle passes :x
     
  14. Molly

    Molly #PES2015 #FTW

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    7
    Geweldige details op de shirts! Mooi shot dat juichen van die portugezen. Kan niet wachten tot er een serieuzere gameplayvideo boven water komt!
     
  15. basovich

    basovich Guest

    ik vind dat broekje erg mooi glimmen bij C. Ronaldo!:)

    [gt]23222[/gt]
     
  16. darth malak

    darth malak Day Dreamer

    Berichten:
    521
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe zit het eigenlijk met de opties dit jaar, kunnen we weer uitgebreid editen?

    meer online mogelijkheden?

    nog andere leuke toevoegingen?
     
  17. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Laatst bewerkt: 7 aug 2007
  18. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Laatst bewerkt: 7 aug 2007
  19. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Klinkt allemaal erg mooi. Hopelijk pakt het zo goed uit als dat het klinkt ;)
     
  20. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Het komt van iemand die met een zeker Japans bedrijf intensieve kontakten onderhoudt, dus dat lijkt me wel betrouwbaar ;) Ik heb hem zelf aan de telefoon gehad...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina