Wilders wil verbod op Koran

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tediz, 8 aug 2007.

1. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Dat valt mij ook op, dat er inderdaad mensen met rare rechtse ideeën op dit forum zitten... Ik ben er eigenlijk een beetje van geschrokken dat er zo wordt afgegeven op de Marokkaanse medemens, alsof deze bevolkingsgroep een soort bron van alle kwaad zou zijn in Nederland... Wat een klinkklare flauwekul... Er zijn raddraaiers onder de Marokkanen, maar rotte appels heb je binnen elke bevolkingsgroep of cultuur... Er zijn genoeg criminele Nederlanders... Reken maar! Ik vind het nogal raar dat hele bevolkingsgroepen worden geëtiketteerd als zijnde degenen die de wortel van het kwaad zouden zijn... Dit is net zo goed haat zaaien als die idioot Wilders doet, besef dat goed... Ik ben een Nederlander en ik ken genoeg Marokkanen die volkomen normaal zijn, netjes zijn en respect hebben voor mij, anderen en iedereen...

En Wilders mag van mij oprotten uit de Kamer, want hij maakt feitelijk alleen brokken... Aan de andere kant zou het misschien nog niet eens zo raar zijn om hem totaal te negeren, maar zo werkt dat eigenlijk niet... Er zijn altijd mensen gekwetst door zijn lulkoekies... Logisch, maar Wilders geniet van alle aandacht, ook van negatieve publiciteit... Maar dat is mijn mening... :D

Laatst bewerkt: 8 aug 2007
  2. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat beeld hebben veel Nederlanders anders wel. Wat je zo hoort van cijfers zijn ze iig niet degene die het gemiddelde omlaag halen. In verhouding een redelijk groot aantal (t.o.v. de autochtonen) is wel crimineel bezig. Dus doe niet net alsof ze poeslief zijn. Maarja daar gaat dit niet over..

Zolang mensen Wilders's ideeen aanhangen doe je er weinig tegen. Wat je ook wilt, wat je ook denkt. Of je bent zoals Volkert v/d G. (zo heette hij toch?) gaan doen.. leg em om. Gewoon geen aandacht aan schenken, dan is de bevolking em zo vergeten.

3. Bartho

Bartho XBW Security

Leuk Bevonden:
    0
    jongens kom op nederland is niets meer ik vind dit een goede actie.
    nu zien we hoe bang die luie donders zijn in de tweede kamer om gelijk de wereld rond te zeggen dat ze er niet mee eens zijn.

het zijn bange honde die zielig in de schaduw staan van de machtige mense.

nee geert is onze nieuwe verlosser.
    Geert laat zien datwe niet bang zijn.
    van alle geziek en gezeur van de klote moslims en andere toneel spelers.

je mag geloven maar doe dat lekker inje huis weetje en hou je mond over het geloof .
    waar ik me aan erger is dat iedereen graag gezien wilt worden.
    en als schaapjes andere gaan volgen.

De kkk is toch wel verboden dat is tog krom dan.
    waarom mogen de moslims en andere geloven wel zeggen dat jode varkens zijn.
    maar bijvoorbeeld kkk niet mag zeggen of boeken er over maken dat zwarten/witte duivels zijn of afval.
    als de koraan niet verboden mag worden dan mag de kkk of iets anders in die richting ook niet verboden worden.
    want de kkk is ook een geloof maar dan kleinschalig(dat moet zo blijven).

nee nederland is bang en is 1 groot poppenspel van geloven tegen elkaar.

Laatst bewerkt: 9 aug 2007
  4. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Ik vind dat je niet kan oordelen over klote moslims als je ze zelf ook kent, of bij een familie woont die moslim is. Ik verzeker je dat Moslims niet slecht zijn, het zijn meestal de jongeren die niet opgevoed worden waardoor ze de slechte kant op gaan. Ik ben zelf Moslim en ben Nederlands / Egyptisch maar ik ben heus geen klootzak of iemand die Joden uitscheld. Mensen die zelfmoordplegen in Irak enzovoorts moeten het zelf weten, maar om dat daar gebeurt moet je hier de Koran verbieden ?

In ieder geval, we moeten geen aandacht besteden aan Wildersje die volgens mij niet eens een Koran heeft gelezen ;)

Het is niet de Koran, het zijn sommige mensen in de Moskee. M'n vader gaat soms naar de Moskee, maar het is geen terrorist enzo. Maar je hebt gasten daar die mensen spreken en vertellen over de Amerikanen en over de Joden, uiteindelijk word je meegetrokken in hun groep en zie je je zelf veranderen in zo iemand die Joden haat, hierbij gefen ze je dingen uit de Koran om er op te wijzen dat je het niet eens bent met de Joden enz. hier door krijg je radicalering. Ik weet zeker dat er genoeg normale Moslims zijn, Wilders is op zoek om de Moslims weg te hebben zonder ook maar iets van ze te weten.

5. Bartho

Bartho XBW Security

Leuk Bevonden:
    0

6. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    tuurlijk moet er iets veranderen.. wat is nou probleem nummer 1 in NL?

7. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Achja het is een Heilige Boek dat kan je denk ik niet zomaar veranderen. Maar als er in staat, dan is het zo. Ik denk dat de normale Moslim dat gewoon leest maar voor de rest er niks mee doet. Het zijn de Radicale gasten die er een super probleem van gaan maken en zo het 'slechte' voorbeeld gefen. Even als de jongeren die de verkeerde kant op gaan omdat ze geen aandacht van ouders krijgen, en geen verzorging. Dan ga je vanzelf de straat op en ga je de verkeerde kant op.

Toch aardig dat je me geen klootzak vind :+ Biertje ? :b:

8. Bartho

Bartho XBW Security

Leuk Bevonden:
    0
    geloof is nummer 1 probleem, het lijkt wel of de koraan verbied samen te leven naast andere geloven.
    daarom vind ik het zo LOMP dat mensen die met de koraan onder hun arm nederland in gaan waar de CDA de macht hebben(als ik het even zo mag zeggen).

maarja je kan het geloof niet veranderen dus waarom de moeite.
    nee het geld en alle moeite kan beter in andere dingen gestopt worden.

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb het persoonlijk sowiezo niet op religies, ik heb helemaal niks tegen de aanhangers (tenzij ze foute dingen doen), maar ik heb er gewoon niks mee. Religies leveren alleen maar elende op. Moet je eens kijken bij hoeveel oorlogen, foute groeperingen en andere zaken religie de oorzaak is. Ik heb zelf op een Christelijke school gezeten (niet vanwege het geloof, maar omdat het de beste school was in Gouda) en daar kreeg je dus vanzelfsprekend veel zaken over het Christendom. Zaken waar ik me totaal niet in kan vinden (en dan zeg ik het nog netjes). Heb vaak genoeg de discussies gehad met de leraar. Waarom zijn er miljoen onschuldige Joden vermoord? Waarom sterven er elke dag duizenden kinderen in Afrika etc? Antwoorden die ik dan kreeg waren zaken zoals: dat is de wil van God, dit is wat God wil, dat is het plan wat God heeft met die mensen. Nou, dat soort zaken bevestigen nog maar eens waarom ik dus niet gelovig ben, vind het echt kant en klare onzin.

Religie is iets wat uit de oudheid is, het was vroeger iets om groepen onder bedwang te houden. Als je steelt en moord werd je door God gestraft, dat soort zaken. Vroeger werd alles aan god(en) gerelateerd.

Echter, vandaag de dag is dat even iets anders. Tegenwoordig werkt dit niet meer. Steeds meer ongelovigen onder jongeren. Dit is niet kwetsend bedoeld, maar persoonlijk vind ik het allemaal maar een beetje een sprookje.

Verder sluit ik me aan bij het volgende:

Ik heb trouwens even Wilders zijn hele verhaal in de startpost gezet. Voor de luie mensen onder ons zet ik hem ook hier maar even neer. :+ ;)

10. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Meen je dit serieus of houd je er wel van om een forumgimmick aan te nemen?

Ik hou het er bij dat je precies in de val van Wilders trapt. Hij zegt enorm extreme dingen waarvan hij weet dat ze onzin zijn of in ieder geval dat de meeste mensen ze onzin vinden, en dan kan hij zeggen dat hij de enige is die zijn mond open durft te trekken. Hij duwt zichzelf in een de rol van een soort outcast zodat hij lekker kan gaan wijzen naar alle andere politici, omdat je geen verantwoordelijkheid af hoeft te leggen als je in de oppositie zit en dus ongestraft een grote bek kunt hebben.

Voor de rest zal ik maar niet ingaan op die post, behalve door te zeggen dat het lijkt alsof je echt een karikatuur maakt van geloof en doet alsof iedereen die de islam aanhangt tegelijkertijd ook over fascistoïde gedachtegoed moet beschikken.

11. Bartho

Bartho XBW Security

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het geloof wel goed en moet wel blijven.
    ik zelf geloof niet integendeel, zelfs geloof ik niet in het begin van leven.
    er is nooit een begin geweest en er komt geen einde.
    alleen wezens sterven uit maar alles erom heen blijft.

maar ik wil wel zeggen dat het geloof zeer goed is voor veel mense.
    Ik ken een meisje die was haar hele leven misbruikt en geslachen, gewoon 1 grote hel.
    zij is er met geluk uit gekomen na 18 jaar hel.
    Geestelijk wasze kapot en gebroken.
    maar omdatze werd opgevangen door zwaar cristelijken mense
    en daardoor god leerde kennen leerde ze wat liefde was enzo konze kracht uit god halen.
    Ik zelf ben niet gelovig maar dit vind ik zo mooi aan het geloof, iemand die van binnen kapot is kan genezezn tot een geweldig persoon.

ze heeft nog veel problemen en te veel littekens.
    waarze nooit meer overheen komt.
    maar ze kent wel weer het mooiste wat er is en dat is lievde.
    daarom is het geloof om zulke mensen die veel hebben meegemaakt of nog mee maken tog dat gevoel te geven dat er iets is na de dood en datze veilig is in haar geloof ondanks alle gebeurtenissen daarom moet het geloof blijven.

en als mensen van de koraan gellukig worden mag dat niet verboden worden.
    Maar pas het wel aan aan de omgeving om samen een goed leven te maken.
    want iedereen wilt lievde en geluk om zich heen.
    en moslims of andere geloven kunen gewoon samen leven zolang er maar kleine aanpassingen komen.
    en niet blocken.helaas gebeurd dat te veel.

12. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Dus heeft Wilders volgens jou nou gelijk of niet?

13. Bartho

Bartho XBW Security

Leuk Bevonden:
    0
    wilder heeft een punt,hij laat zien dat de rest van de tweede kamer bange honde zijn.
    en laat zien dat de koraan (niet alleen de koraan vind ik)aangepast moet worden aan de leef omgeving.
    ook al bedoelt hij het niet zo,maar dat komt omdat hij zeer rechts is.

verbieden is stom.

14. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, hij laat zien dat hij zelf niet over nuance beschikt en voortdurend met dat domme gelul van hem alle kranten haalt terwijl hij in geen enkele nieuwsuitzending op komt dagen om zijn standpunt te verdedigen. Denk je echt dat het bevorderlijk zou zijn voor de leefbaarheid van Nederland als figuren als Balkenende en Bos gaan zeggen dat ze de Koran willen verbieden en met scherp op Marokkanen willen schieten? Dat is geen bangigheid, dat is je verstand gebruiken.

En natuurlijk moeten moslims de koran niet letterlijk toe gaan passen op de Nederlandse samenleving, maar precies hetzelfde geldt voor de Bijbel en de Torah; dat is gewoon logica. Zoals je al zei, dat bedoelde Wilders helemaal niet, dus is hij vanuit een intellectueel standpunt gewoon oerdom bezig, maar vanuit een politiek standpunt slim, omdat hij weet dat hij hierdoor media-aandacht (en dus waarschijnlijk ook stemmen) zal krijgen.

15. Bartho

Bartho XBW Security

Leuk Bevonden:
    0
    maar dan heb ik weer een vraag vind jij en alle andere gelovige dat de koran aangepast moet worden?

of moet het zo blijven??

Pas de regels een beetje aan zodat we naast elkaar kunnen leven zonder elkaar vies of boos aan te kijken.

want als ik langs kom op een verjaardag bij jouw of een andere moslim wil ik graag een biertje drinken.
    en als ik nu aan kom met een 6 pack biertjes mag ik het huis niet eens in.

16. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Ja en dan? Als je met een six-pack niet op de verjaardag van een moslim mag komen? Het is toch zijn huis en zijn verjaardag? Wie moet zich dan aan wie aanpassen?

'Aanpassen' vind ik echt een eng woord. Ik wil me helemaal niet aan de eerste de beste randdebiel op straat aanpassen. Ik maak zelf wel uit aan wie ik mij aanpas, als ik wil dat er geen bier op mijn feestje wordt gedronken dan wordt er geen bier gedronken. Een moslim mag er precies hetzelfde over denken.

Aanpassen...laten we allemaal hetzelfde denken en hetzelfde doen, bij een verjaardag hoort bier anders hoor je er gewoon niet bij. Bah, bekrompenheid. Dat is precies waar Wilders voor staat: ouderwetse kleinzielige bekrompenheid.

17. Bartho

Bartho XBW Security

Leuk Bevonden:
    0
    ik wil er niet bij horen ik wil gewoon leuk gezellig een biertje drinken.
    wil er niet stoer mee zijn of beter.
    maar ik niet alleen ik word er wel wat losser van en gezelliger op op een andere manier.
    daarmee wil ik niet zeggen dat ik of de rest altijd ongezellig is.
    maar persoonlijk word ik wel losser.

enje hebt gelijk over de huisregels.
    laat ik dan een ander voorbeeld geven.
    ik vraag aan veel mense die moslims zijn om wat te drinken en ofze het dan erg vinden als ik bier drink vele zeggen dan datze dat niet willen.
    al ben ik in de stad ze zeggen datze wel gedag zeggen en een klein praatje mar daarna weg gaan omdatze het niet fijn vinde dat ik bier drink.

ik ga niet slaan ofzo 1 2 biertjes is echt geen probleem in mijn oog.
    maarja ik vind het dit een niet bij de topic meer horen.daarom hou ik er maar over op hoe raar sommige dingen zijn.

18. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    vind zelf dat wilders dit niet kan maken als politicus. Vind ook dat hij uit zijn ambt gehaald moet worden voor deze uitspraak.Of in ieder geval een reprimande. In ieder geval ergens voor gestraft moet worden. je kan dit niet zomaar zeggen in een multi-culturele maatschappij.Als het buitenland dit oppikt worden we weer raar aangekeken.

19. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Ze hebben hun eigen opvattingen over het gebruik van alchohol, maar hoezo is dat zo raar dan? Ze verbieden je toch niet om te drinken, ze zijn er alleen liever niet bij. Dat is hun keuze. Als je een oud alcholist als vriend hebt en die zegt: ik heb liever niet dat je drinkt en als je wel drinkt dan ga ik liever ergens anders een praatje maken. Vind je dat ook raar?

We dwalen, inderdaad, een beetje offtopic. Maar het gaat hier uiteindelijk wel om, wilders vindt de koran en dus de islam (want de islam zonder de koran is ondenkbaar) niet passen bij de nederlanders en dus verbieden maar. Maar op welke gronden dan? Kom eens met concrete voorbeelden meneer wilders i.p.v een opportunistsche vergelijking met mijn kampf. Het is allemaal zo oppervlakkig. Die man echt een lopend slogan, zolang het maar lekker bekt, kort en krachtig is. Voor de rest vooral nergens over nadenken.

20. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    1. Ik ben geen moslim of 'andere gelovige'.

2. De Koran aanpassen heeft geen zin. Dan zullen de wat conservatievere groeperingen moord en brand schreeuwen en bereik je het tegenovergestelde effect. Je moet letterlijke interpretatie van de Koran tegengaan en dat doe je door fundamentalisten het gras voor de voeten weg te maaien. Dat is dus niet gaan roepen dat moslims achterlijk zijn en dat hun heiligste boek verboden moet worden, want zo maak je vreemdelingen van ze en jaag je ze tegen jezelf in het harnas. Het helpt echt geen zak als je een Koran uit gaat brengen waarin staat dat het goed is als mensen bier drinken op verjaardagen.

Deel Deze Pagina