Wilders wil verbod op Koran

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tediz, 8 aug 2007.

1. Bartho

Bartho XBW Security

Leuk Bevonden:
    0
    maar wat zeurt iedereen nouw eigenlijk.
    geef wilder gewoon geen aandacht weetje

alle moslims moeten slim zijn.
    wat beter is dan een moord of doodslach
    of moord en brand roepen.

gewoon niets op zeggen totaal geen aandacht geven.
    er moet niet eens media aandacht komen.
    dan sterft hij sneller en uiteindelijk bloed hij wel dood.
    en tog zonder de wet te overtreden.

maarja hij weet precies de zwakke plek van de moslims.
    ik kan er wel om lachen.

het lukt tog niet.

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.764
    Ik ben dan wel gelovig, protestants gereformeerd, maar dit doet me toch wel een beetje zeer, ook al ben ik geen moslim. Wilders heeft voor een deel gelijk in zijn uitspraken, dat Nederland zich niet hoeft aan te passen aan Moslims, maar dat Moslims zich dienen aan te passen aan Nederland en haar cultuur en normen en waarden. Eigenlijk doet deze hele discussie rondom Wilders me wel een beetje denken aan die ene Southpark aflevering dat Cartman een Wii wil, twee afleveringen eigenlijks. Het heeft er verder wel niks mee te maken, maar het idee achter een wereld zonder het geloof in een opperwezen zet mensen denk ik ook wel aan het denken. Op die manier hebben we geen imams, dominees, priesters of mensen als Wilders meer nodig. De wereld zou er een stuk zaliger uit zien denk ik.

3. Boogiemaster

Boogiemaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.nu.nl/news/1189411/11/Moslim_Raad_nodigt_Wilders_uit_voor_%27constructieve_dialoog%27.html

Een goede reactie van de Moslimkant moet ik toegeven. Ze willen dit op een vreedzame manier oplossen, wat Wilders niet echt van plan is. Ik vind dat Wilders er wel mee moet gaan praten (alhoewel het waarschijnlijk niets word), want zo kan je toch iets bereiken dan bijvoorbeeld door geweld. Ik vind het wel krom dat Wilders nooit eerder een uitnodiging heeft aangenomen van de Moslim Raad. Dat heeft een blijk van zwakte in mijn ogen.
    Maar ja, ik verwacht er niet veel van.

4. Tim_S

Tim_S Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zulke uitspraken van Wilders zijn natuurlijk totaal niet genuanceerd. Of je er voor of tegen bent dat doet er natuurlijk niet toe, maar deze uitspraken zijn erg apart.

Dat je een aantal extremistische moslims hebt, betekend niet dat je daar de hele moslim wereld op mag aankijken. Het is jammer dat een aantal van deze extremisten het gelijk verpesten, al is dat ehlaas de realiteit.

Als je de Koran zou verbieden, moet je ook de Bijbel etc verbieden. Dit is iets wat in tegenspraak gaat met de Nederlandse grondwet.
    We zijn nu eenmaal multicultureel geworden, of je dat wilt of niet:p

Al met al vind ik of je nou voor of tegenstander bent van Wilders dat hij zijn zelfbeheersing moet houden met zulke uitspraken. Kritiek uiten ok,want wij moeten ons natuurlijk niet grotendeels aanpassen.
    Maar om meteen een belangrijk onderdeel van een geloof te verbieden slaat natuurlijk nergens op.

Ik kan alleen maar lachen om deze onnozele uitspraken. Zeker om de uitspraak over Mein Kampf, pffff.

Laatst bewerkt: 9 aug 2007
  5. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Het verschil tussen Dewinter en Wilders is dat Dewinter nog de moeite doet om zijn meningen te voorzien van enige argumentatie. Als hij ergens uitgenodigd wordt komt hij opdagen, en de dreigende rechtzaken zorgen er in ieder geval voor dat hij een beetje in toom blijft en geen al te gekke dingen gaan roepen.

Gisteren gaf hij ook een reactie op Wilders zijn uitspraken, en ik moet zeggen dat hij een zeer volwassen reactie gaf. Dat wil voor de rest niet zeggen dat ik het met hem of zijn partij eens ben, maar hij haalt me altijd nog minder het bloed onder de nagels vandaan dan Wilders.

6. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van mening dat er nogal raar wordt aangekeken tegen de Islam, omdat mensen zich veel te veel laten meeslepen door de media en wat er op bepaalde plaatsen in de wereld aan onrecht geschiedt... Daarbij wordt veel te veel gefocust op het politieke misbruik van de islam en de Koran... Ik zal dit hieronder verduidelijken, en aangeven dat de Koran veel ruimhartiger van opzet is... Geert Wilders maakt er een duivelse karikatuur van, omdat hij geen verstand heeft (van de Koran en de Islam)...

De Koran geeft in het algemeen aan dat joden, moslims en christenen feitelijk allen in dezelfde God geloven. Allah staat net zo goed voor het woord "God" dan dat dit geldt voor christenen en joden. Wat dit betreft is de Islam ruimhartig en laat het ruimte voor het judaïsme en het christendom. Dat bepaalde extremisten hier wat anders van maken, heeft eerder met een mijns inziens politieke interpretatie te maken, dan met datgene wat de Islam daadwerkelijk predikt. En dat is niet anders dan vrede.

Dat wat met name Joden en christenen als overeenkomst hebben met moslims is dat zij allen afstammen van de profeet Abraham. Vandaar dat de Islam ruimte laat voor het christendom en het judaïsme, ze hebben als het ware allemaal dezelfde bron. De profeet Abraham trouwde met twee vrouwen en elk van deze dames kreeg een kind van hem, Izaak en Ismaël. De joden stammen af van Izaak, de zoon van Abraham en Sarah en Ismaël is de zoon van Abraham en Hagar. De profeet Mohammed is een afstammeling van Ismaël. Eigenlijk is het dus één grote familie, vandaar dat religieus racisme feitelijk verboden is in de Islam.

De Koran geeft aan dat God zijn profeten overal ter wereld deed heen reizen. Al deze profeten spraken over het geloof in één en dezelfde God. De Islam verplicht moslims zonder enig onderscheid te geloven in al deze - door God gezonden – profeten. Ook Jacob en Mozes horen daartoe, en dat zijn feitelijk de belangrijkste profeten van het jodendom. Het is dus feitelijk onjuist dat er twist zou ontstaan tussen Joden, christenen en moslims... Dat er politiek misbruik wordt gemaakt van religieuze geschriften, dat kleeft aan de handen van degenen die er misbruik van proberen te maken... En niet anders...

7. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    in de koran staat "vermoord de ongelovigen" verder niks aan toe te voegen

8. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En weet je wie het goede voorbeeld altijd hebben gegeven? De christelijke vorsten... Die hebben bijna de halve wereld vermoord... Als voorbeeld geef ik hier Karel de Grote... Die heeft omstreeks het jaar 800 bijna heel Europa e.d. veroverd... En de zogenaamde "barbaren" die hij gevangen nam, gaf hij de keuze: of je kop er af, of christen worden...

Dus voordat je een beschuldiging uit, steek dan eerst de hand in eigen boezem, zou ik zo zeggen... :D

Ik citeer nog effe Mohammed zelf:

Art. 17 : "Geen enkele jood zal benadeeld worden omwille van zijn jood-zijn." (Profeet Mohammed, in zijn Charter van Medina)

9. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Hebben we het over vroeger of over nu ?

10. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan hier maar één ding op zeggen: de door jou gestelde vraag is haar eigen antwoord...

11. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Ja het klopt in de Koran staat: 'Vermoord de ongelovige". En nog meer verzen die aanzetten tot oorlog. Alleen weet niemand de context eromheen. Ik qoute de stukjes waar Geert van wakker ligt.

Dit zijn twee citaten die men maar op een manier kan beredeneren en dat is: dood de ongelovige. Alleen weet bijna niemand wanneer deze verzen zijn neergedaalt, volgens de islam.

Allebei de verzen zijn mekkaans wat betekent dat deze verzen naar de Profeet zijn gegaan wanneer de stad waarin de moslims zaten in oorlog was met de Arabische en Joodse stammen. Een metgezel vroeg aan de Profeet hoe ze moesten strijden in de Heilige maand, ramadan, en vervolgens gaf Allah die openbaring. Dus de eerste qoute is situationeel en kan eventueel door worden getrokken tot het huidige Irak waar moslims vechten voor de vrijheid van hun land, iin mijn optiek een goede daad zoalang het maar tegen Amerikaanse soldaten is.

Nu de tweede qoute. Toen de moslims grote delen van Arabië hadden veroverd was mekka hun hoofdstad. Maar ze waren nog steeds in oorlog. Wat belangrijk is in deze vers is de context en die geef ik even:

Het gaat dus om die periode van strijd en tijdens deze openbaring worden dus meteen regels gelegd voor de moslims hoe te gedragen in oorlog. Zoals deze:

De Koran is het woord van Allah, dus er staat ook alleen zijn woorden in en niet de situatie waarin de woorden zijn neergedaalt. Dus daarom zeggen wij moslims: 'Je weet niet waar over je praat'. Om de context te begrijpen moet je diepe kennis hebben van de Koran en de Hadieth. En ik vrees dat Geertje die niet heeft. En om nog even een aanal qoute's te geven om aan te tonen dat de Quran wel vredelievend is:

De just causes worden door alle geleerden als deze beschouwt: Corruptie, en oorlog tegen jouw land

12. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Nou lees dan goed, de christenen waren vroeger soms wat minder goed, alhoewel dat ook af en toe is. Maar in de bijbel van NU staat niet dat je ongelovigen moet vermoorden, en fanatieke christenen blazen zichzelf ook niet op ....

..... nog zo'n Anti Amerika gast... *sigh*

13. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een voorbeeldje van het NU dan... Toen de WTC ramp voor bij was van 11 september 2001 heeft Amerika het land Afghanistan gedurende maar liefst zes weken platgebombardeerd... En dat alles om één man te pakken te krijgen, Osama Bin Laden... In die zes weken zijn meer mensen omgekomen dan ooit zijn gestorven door de aanslag op het WTC... Hoe gek kun je zijn om een totaal failliet land nog effe plat te walsen met je moderne wapens... Om één man te pakken te krijgen? Wie is er nu eigenlijk agressief in deze wereld???

14. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    1 man, euh nee. Eerst moest het leger aangepakt worden , die gelukkig geen schijn van kans maakten tegen de lange afstands wapens, enfin daarna moest de taliban aangepakt worden.

Wat ik dan ook niet begrijp is, datde lokale bevolking eerst blij was immers "taliban onderdrukt" en even later moeilijk gaat doen. Je Afghanistan voorbeeld is btw ook niet sterk, als je Amerika wilt bashen kan je beter Irak erbij pakken. :)

15. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Jazker, Amerikaanse politiek is gewoon gebasserd op leugens. Irak is totaal onrechtvaardig. Ben in de zomer naar Amerika geweest was super, de mensen waren heel aardig totaal niet anit-islam. Het is alleen die domme Bush. Geef mij een goede reden waarom 'we' in Irak zitten en dan houd ik mijn mond :{

De fanatieke christenen hebben tegenwoordig een leger. Kijk ierland. Palastijnen hebben geen leger dus dan maar creatief doen.

16. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niks "leger aanpakken"... Amerika heeft de totaal weerloze bevolking neergemaaid... En zeer zeker was het in hun ogen bedoeld om één man te pakken te nemen ja... Ik herhaal: Osama Bin Laden...

Jou verhalen zijn wat dit betreft wel sterke verhalen... Want als we over Irak gaan beginnen kan ik nog wel een beerput open trekken... Irak is het moderne Vietnam en er is nog nooit zo'n grote chaos geweest aldaar... Het lukt zelfs het grote Amerika niet om er vrede te brengen, nee... Logisch als je met de verkeerde bedoelingen een land binnen valt als grootmacht... Saddam Hussein was een wrede dictator, en ik wil zijn gruweldaden niet goedkeuren... Zeer zeker niet... Maar er is nog een andere dictator in deze wereld... Eén keer raden wie...

Antwoord: "Economy rules"

17. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0

Tja ik gaf Irak aan omdat ik daar zelf ook niet erg happy mee ben, ja ik sta achter Amerika en achter de militaire politiek. De jongens zijn helden voor mij, maar het punt is.

IN IRAK BLIJVEN EN DAAR ONSCHULDIGE MENSEN VERMOORDEN ZORGT ALLEEN MAAR VOOR MEER TERRORISME, ik stel me dan voor dat me vader word vermoord ofzo en dan zou ik ook radicaal worden . Maarja mijn mening daarover doet er verder ook niet veel toe

Men ziet mij nu toch al als een blinde USA lover enzo :{

18. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    In het Oude Testament staan anders ook een paar onfrisse verhalen. Christenen blazen zichzelf over het algemeen niet op (al bestaan er wel degelijk christelijke terroristen; IRA, anti-abortusterroristen en talloze christelijke vrijkorpsen in Afrika die plunderend en verkrachtend rondtrekken in de naam van God), omdat christenen over het algemeen veel meer welvaart hebben. Als iedereen in Palestina een huis, een baan, en een hypotheek had, dan was het zo afgelopen met Fatah, Hamas, en waarschijnlijk ook het hele conflict.

19. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Wat je hier zegt is het probleem van het Westen en met name (natuurlijk niet helemaal) van de totaal geindoctrineerde jeugd hier... Men slikt voor zoete koek wat Amerika voorschrijft... Je ziet de Amerikaanse militairen als "helden"... Heldenverering is mijns inziens de eerste stap naar geweld, maar goed... En of je een blinde USA lover zou zijn, ik oordeel daar niet over... Je gooit dat balletje zelf op...

Geert Wilders is wat dit betreft ook iemand die zijn politiek misbruikt om herrie te maken ten opzichte van de zogeheten allochtonen... Maar alles wat hij doet is meer haat zaaien... En wie haat zaait, zal haat oogsten, neem dat maar van mij aan...

20. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Dat klopt, maar wat moet je dan denken van het filmpje in de volgende link...
    Dat is alvast groot nieuws hier in belgië.....

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_549248.html?wt.bron=hlnBottomArtikels

Deel Deze Pagina