Mmm… Je probeert mijn toeleiding van de Amerikaanse bombardementen op Afghanistan na de WTC-ramp na 11 september 2001 in de richting van Osama Bin Laden te bagatelliseren… Waarom, is mij niet duidelijk… Ik ben zeer zeker geen anti-Amerikaan, maar de wijze waarop de VS in het buitenland tekeer gaat, is op zijn minst merkwaardig te noemen... Dat is één van de redenen dat terroristen zo gekant zijn tegen Amerika... Er zijn hier nog meer mensen die van mening zijn dat ik te simpel en te generaliserend denk, het kan toch niet waar zijn dat Bush Afghanistan 10 weken lang (ik schreef eerder dat dit 6 weken gescheidde, maar ik heb me vergist) bestookt omwille van één man? Die man, Osama Bin Laden stond en staat centraal in dit proces ja… Volgens zijn videoboodschap die aan de wereld werd getoond door de Amerikaanse regering na 11 september 2001 was hij er zelf pas vijf dagen voorafgaande aan 11 september 2001 van op de hoogte dat de aanslag zou gaan plaatsvinden. Verder blijkt dat de vliegtuigkapers tot op het laatste moment niet eens wisten dat ze een zelfmoordactie zouden gaan uitvoeren, waaruit je kunt concluderen dat zeer weinig mensen daadwerkelijk af wisten van deze aanslag.
Na de aanslag ging er onder leiding van president Bush en het beruchte CNN network een ware patriottistische golf over Amerika: het was volgens Bush in zijn War on Terror duidelijk dat het de terroristen zou gaan om de welvaart, de vrijheid en de verworvenheden van het hedendaagse Amerika. Er werden talloze duizenden Amerikaanse vlaggen verkocht… In plaats van dat Amerika zich afvroeg en afvraagt hoe het toch komt dat terroristen zich zo sterk op de Verenigde Staten richten qua agressie, heeft men de kop in het patriottistische zand gestoken. Want wat is de werkelijkheid? Amerika voedt haar eigen economy met het bloed van miljoenen. De wapenindustrie vreet jaarlijks $ 330.000.000.000,=, een astronomisch bedrag. Deze wapens worden ingezet om welk ander regime dan ook wat zich niet houdt aan wat Amerika wil neer te sabelen. De Verenigde Staten hebben een lange traditie van het bombarderen van diverse landen, hetgeen ze ook deze keer weer hebben herhaald. Ik zei al eerder dat ze als wraakactie Afghanistan gedurende 10 weken achtereen hebben bestookt met bombardementen. Amerika is er eigenlijk stilzwijgend vanuit gegaan dat iedereen die de Taliban regering steunde verantwoordelijk zou zijn voor de 11 september aanslagen. Terwijl dus blijkt dat zeer weinig mensen moeten hebben af geweten van deze aanslagen en wanneer ze precies zouden plaatsvinden. Osama Bin Laden wordt gezien als de leider van deze aanslagen, vandaar dat het toch logisch zou zijn om deze man op te sporen en te berechten? Hij was en is het symbool voor de zogenaamde heilige oorlog die is uitgeroepen door Al-Quaïda.
Maar goed, hoe het ook zij: de Verenigde Staten hebben Afghanistan bestookt met AGM-86D-raketten, Daisy Cutter raketten en AGM130-raketten, bommen met verarmd uranium en clusterbommen. Dit leverde een stroom op van honderduizenden binnenlandse vluchtelingen. Het is zeer de vraag hoeveel van deze mensen ooit daadwerkelijk bewust iets te maken hebben gehad met de 11 september aanslagen. Amerika meldt dan nog doodleuk dat al die duizenden burgerslachtoffers volledig onopzettelijk waren. Dit wordt afgedaan met de kreet collateral damage, terwijl bommen met verarmd uranium mijns inziens weinig te maken hebben met zogenaamde precisiebombardementen. Na de dodelijke inslag van met verarmd uranium ingepakte bommen volgt een verstuiving van verarmd uranium in een fijne nevel van deeltjes die zich in het menselijk lichaam verspreiden en zodoende hun dodelijke radioactieve werk doen. Dit leidt tot long k a n k e r, genetische afwijkingen, nierziekten, en ga zo maar door. Uit technische rapporten blijkt, dat dergelijke radioactieve deeltjes met de wind kunnen worden meegevoerd over een afstand van maar liefst 40 kilometer. Nee, de bombardementen op Afghanistan na 11 september 2001 waren niets minder dan een wraakactie… Maar wraak op wie? Dit leidt naar Osama Bin Laden en in tweede instantie de Taliban. Maar heeft een totaal failliet land zo lang platbombarderen iets te maken met het opsporen en inrekenen van een terroristische leider? Als een gek ergens in de Verenigde Staten mensen op straat gaat afknallen met een sniper gun achtervolgt de FBI die gek net zo lang totdat ze hem hebben, zonder burgerslachtoffers te maken op grote schaal… Ik vind het allemaal te triest voor woorden dat onze bondgenoot van de geallieerden zo ruw te werk gaat met het platgooien van alles wat maar los en vast zit buiten zijn eigen landsgrenzen.
Laatst bewerkt: 10 aug 2007