Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

De endomorf is het stevigste lichaamstype. De endomorf heeft een hoog vetpercentage en aanleg om spieren op te bouwen. De spieren zijn echter vaak niet goed te zien door de grote hoeveelheid onderhuids vet. De endomorf heeft zware botten en vaak korte armen en benen. Mensen die endomorf zijn, moeten niet teveel koolhydraten eten.

Leuk hoor :mad:

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Tis maar een indicatie he ;) daarnaast is het meer een continuum denk ik, ipv strikt gescheiden groepen. Ik zat een beetje tussen ecto en meso in, echter dat ecto zie je er door al die jaren flink eten niet meer aan af :+

3. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Leuk zo'n topic. Zit zelf al een tijdje op Xboxworld maar lees alleen af en toe de nieuwtjes.
    Ik run zelf een sportschool in de avond, en begeleidt mensen persoonlijk. Voeding/training.

Mijn stats: 94kg @ 1.70m (10%)
    Ik zit btw ook op DBB/AR.

Laatst bewerkt: 9 aug 2007
  4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hey toch nog een ervaren bodybuilder. Je stats liegen er niet om trouwens! Volgens mij sta je met stipt op 1 qua massa hier. Ik ben 1,80m en 89-90 kg, kom er niet in de buurt dus :+

Run je een bekende gym? Ik zit zelf bij Harimau, gezien je woonplaats vermoed ik dat je die wel kent.

edit: ik zit zelf ook bij DBB, AR ken ik niet.

5. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Meer gericht op probleemjongeren/taakstraffers/ex-verslaafden/jeugdzorg en dergelijke.

Tof dat je in Grunn traint, ik hoor vaak dat Harimau is 1 v/d betere gyms in het noorden is :)

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat is wel een andere slag trainen idd ;)

Harimau is in Groningen eigenlijk de enige 'hardcore-gym', veel grote jongens, maar nog belangrijker: veel mensen die komen om hard te trainen. Prima apparatuur (Panatta) en toffe eigenaren. Ik ga daar dus echt niet meer weg :)

7. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Ik begin nu een beetje een wasbordje te krijgen. Als ik mijn buikspieren aanspan, kan ik duidelijk zien dat mijn rechterbuikspieren een halve centimeter tot 1 centimeter hoger zitten als mijn linker. Is dit normaal, of horen buikspieren recht te lopen. Als het laatste het geval is, moet ik even bij een begeleider aan de bel trekken. Dan train ik waarschijnlijk verkeerd.

8. Amadeuz

Amadeuz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Doe je niks aan, de vorm van de buikspieren is genetisch bepaald.

9. Gauner

Gauner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu ongeveer een maandje aan het fitnessen en het bevalt me prima. Ik zie ook een duidelijke vergroting van de spiermassa.. Nu is mij bekend dat spieren zwaarder wegen dan vet en ik zou
    dan ook denken dat ik zwaarder zou zijn geworden maar dat is dus niet het geval.. Ik zou graag wat bijkomen (vind mijn gewicht te laag). Hoe kan het dat ik niet tot nauwelijks zwaarder word in
    gewicht en hoe kan ik volgens jullie het beste aankomen zonder gewoon veel vet te eten want daar heb ik ook weinig zin in..

10. Ashavan

Ashavan Guest

Je gaat in het begin altijd gewicht omlaag. Je verliest dan voornamelijk vocht en vetreserves en goed veel drinken is dan het advies. Geeft het nog een maand of 2 en dan zul je je gewicht weer omhoog zien gaan. Alleen zal het dan wel je spieren zijn.

Als je aan wilt komen veel eiwitten eten/drinken en veel op massatrainen

11. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Voordat ik ging fitnessen verloor ik al de nodige kilo's, gedurende een langere periode (ruim een jaar iets van 10 kilo). Zat voor het fitnessen iets onder de 70kg, nu er iets boven (ben ongeveer 1m83 ).
    Spiermassa zie ik nog steeds lichtelijk toenemen en ook qua gewichten ga ik nog steeds lekker omhoog. Geeft toch wel een goed gevoel als je merkt en ziet dat je prestaties toenemen. Doe het nog geen 2 maanden, maar zag na een paar weken al flink wat verschil.
    Doe de laatste weken wat minder aan cardio. Soms sla ik het over of doe ik maar een oefening van 10/15min. Ga proberen om daar wat meer regelmaat in te krijgen en het niet helemaal af te laten zakken.

12. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe train je vettieten weg8)

13. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    stoppen met eten ;)

14. Ashavan

Ashavan Guest

Ha ha Sostic :D

Stoppen met eten is 1 manier en een belangrijk onderdeel. Maar je zegt het zelf al...vettieten. Om dat weg te trainen moet je eerst zorgen dat je minder kalorien gaat eten en veel meer intensief gaat trainen.

Aangezien je niet plaatselijk vet kan verliezen moet je trainen om in je totale lichaam vet te verliezen. De snelste manier is dus veel been en buikoefeningen te doen aangezien dat de grootste spiergroepen zijn. Je gooit je vetverbranding dan flink omhoog. Doe daarbij ook nog borstoefeningen en je trekt de huid op de borst strakker. Na de krachttrainingen nog een half uur crosstrainen (cardio in het algemeen). Zorg dat je er achter komt wat voor jouw het ideale hartritme is en op de cardio zorg dat je hartslag daar 70-75% van gebruikt voor optimale verbranding. Vet heeft zuurstof nodig om te verbranden.

Aangezien je dan geheel op vetverbranding gaat storten moet je ophouden met veel ongezond en vet eten naar binnen te werken. Vet, koolhydraten(suikers) moeten minimaal zijn van je totale inname. Zelf hou ik de regel aan door proberen zo weinig in te nemen dat je net geen hoofdpijn krijgt en na een intensieve training net niet flauw valt en dat ik dan meteen me avondeten naar binnenwerk. Maar je kan ook zeggen 30% van je totale kalorie inname. Koolhydraten die niet verbrand worden zet het lichaam automatisch om in vet. Het is ook belangrijk regelmatig te eten zodat je lichaam weet wanneer het wat krijgt. Anders gaat het hamsteren en is ook niet goed. Eiwitten omhoog gooien, 50% van je totale kalorie inname om precies te zijn. Maar ook hier geld wat niet verbrand wordt zet het lichaam om in vetreserves. Voordeel is dat eiwitten wel het 1 en ander stimuleren in je lichaam. De overige 20% van je totale kalorien dienen dan bepaalde vetten zijn. Ik haal steeds verzadigd en onverzadigd door elkaar, maar je moet degene nemen die niet stolt als je het zou koken. Vloeibare substanties worden namelijk sneller opgenomen en verwerkt door je lichaam.

Maar het kost aardig wat tijd heb ik in het verleden gemerkt. 3-4maanden 3x in de week trainen gaf het resultaten dat me vettieten waren verdwenen. Maar het is niet alleen vet op die plek. Er zit ook erg veel vocht, zeker achter de tepels waar gewoon niks achter zit op dat moment.

Wat voor mij werktte is praktisch hetzelfde eet/trainingschema wat ik als laatst voor mezelf heb opgezet een pagina of 3 terug. Maar omdat je minder gaat eten gaat je maag vaak knorren en heb je het hongergevoel. Dit moet je zien te negeren zodat je maag gaat krimpen en gewoon niet veel meer kan eten. Op die momenten helpt het om wat water te drinken. Ook helpt het om 1 of 2 weken lang nadat je wakker wordt elke ochtend ananassap te drinken. Door de zuren gaat je mag sneller krimpen en verdwijnt dat honger gevoel ook sneller en kun je je op andere zaken richten.

Laatst bewerkt door een moderator: 10 aug 2007
  15. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik eet nu veel minder (vooral minder vet), en drink veel meer op een dag. Ik druk 's ochtends en 's avonds 30x op, en ook af een toe 5-10 x optrekken. M'n zomerpens is er al af, verder ben ik eigenlijk niet dik ofzo, maar die tieten blijven zitten8) Ik zit er wel aan te denken om komend seizoen een abbo te nemen op de plaatselijke sportschool :)

Laatst bewerkt: 10 aug 2007
  16. Hcoach

Hcoach Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :):
    Ashavan,
    ik wil graag reageeren op jou voedingsprogramma.
    Op dit moment ben jij je lichaam aan het uithongeren. Zo gaat je buik heel slecht weg.Alles wat je eet, slaat hij nu als vet op. Je lichaam kan pas vet afbreken, als je hem genoeg te eten geeft.Wel natuurlijk goede voeding. Alleen je rustmetabolisme ligd al tussen de 1808 -1932 kcal. Eet dus meer als 1500 kcal. Werk je, dan moet je nog minimaal 500 kcal erbij tellen. Pas dan geef jij je lichaam de mogelijkheid om vet aftebouwen.
    Je dagelijkse behoefte aan proteïne ligt trouwens tussen de 125 - 150 gr.
    Als advies zou ik je voedingshakes aanraden. Die geven je alles wat je lichaam nodig heeft. De samenstelling van eiwit, vitaminen en mineralen zijn optimaal op elkaar afgestemd. Het werkt dus ook optimaal in je lichaam.
    De voedingshake kan je ook helpen om aftevallen. Hoopelijk vind je dit nuttige informatie.

17. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar wanneer brand je nou vet weg dan? Ik snap de verhouding tussen vet/calorien niet helemaal? Gister heb ik bijvoorbeeld ongeveer 2000 cal aan voedsel binnengekregen, en met fietsen 1500 cal verbrand, verder loop je op een dag volgens mij ook wel voor meer dan 500 cal, dus verbrand je toch iets wat je niet binnen hebt genomen>?

18. Gauner

Gauner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Let op het verschil tussen caloriën (cal) en kilocaloriën (kcal), zo loop je op een dag bijvoorbeeld nooit voor 500 kcal..

19. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee oke 500 is wel veel, maar met 60 kilometer fietsen kom je toch wel een eind?

20. Ashavan

Ashavan Guest

Bedankt voor het advies. Zal zeker shakes bekijken mbt het aanvullen wat ik eventueel te kort kom. Op het moment maak ik eigen shakes van simpele magere kwark, water en 4-5 bananen. Daar doe ik vervolgens een 5-6 dagen mee a 1 glas per dag.

Zelf heb ik niet het gevoel me lichaam uit te hongeren. Ik eet zelfs zoveel dat ik gewoon het gevoel heb veel te veel te hebben. Vandaar dat ik van 2 blikjes a 190gr tonijn naar 1 ben gegaan en in de avond 75gr kipfilet heb toegevoegd om de eiwitten in balans te houden. Kreeg de tonijn gewoon niet op in 1x zoveel was het.

Daarnaast meet ik elke week mijn centimeters en ben in totaal 8cm kwijt in een week waarvan 3 rond mijn buik. Dus er zit vooruitgang in. Als alles inderdaad omgezet zou worden in vet zou het dan niet logischer zijn dat mijn buikomvang juist zou groeien? Zo niet alleen mijn buik, maar de rest ook aangezien vet niet plaatselijk aanzet maar in het gehele lijf.

Vervolgens zijn de cijfers van 1800-2000kcal maar gemiddeldes van het central gezondheids centrum van nederland. En gemiddeldes zijn voor gemiddelde mensen en niet voor sporters, fitnessers, bodybuilders. Daar gelden weer compleet andere berekeningen voor waardoor je of veel hoger, of veel lager uit komt. Zoals een zekere Veenstra die 8000kcal op een dag nodig heeft en dan nog afvalt puur vanwege zijn enorme spiermassa. Daarnaast verbruikt mijn lichaam gewoon erg weinig, slome stofwisseling etc etc. Dus als ik meer eet dan kom ik juist aan wat niet de bedoeling is. Volgens een programmatje genaamd "Eet Meter" zou ik volgens mijn levensstijl 3400kcal moeten eten. Als ik dat doe in de juiste proporties (20% vet, 30% koolhydraten/suikers en 50% eiwitten) dan groei ik dicht en zo rond als een ton. Volgens verscheidene berekeningen die ik zelf, me pa, instructeur op school....kwamen allemaal rond de 1500-1600kcal per dag uit wat ik nodig heb. Aangezien ik nog voldoende reserves heb om te verbruiken ga ik daar ook nog eens onder zitten voorlopig.

Het is gewoon lastig om een schema te hebben waar alles in zit. En daarom worden alle tekorten weggewerkt door 5-6 dagen aan het schema te houden en de 7e dag "normaal" te eten. Zodra mijn reserves op zijn zal ik natuurlijk wel meer gaan eten om te voldoen aan wat me lichaam benodigd.

Wat ik bedoel te zeggen is elk lichaam is anders en die gemiddeldes uit boekjes werken in de praktijk veelal niet. Je neemt een standaard pakket en dat pas je aan op de individu.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina