[Muziek] Alternatief / Punk / Rock :

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Burt Macklin, 5 feb 2007.

1. Heartbeat

Heartbeat Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jep eindelijk is de echte Sum 41 weer terug. De vrijgekomen nummers klinken iig al lekker dus het Album wordt genieten hoop k

2. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Iemand bekend met Kula Shaker? Band in de jaren negentig die sindskort weer bij elkaar zijn, en binnenkort met een nieuw album komen. Psychedelische rock, met bij sommige nummers wat Indische invloeden.

Hush, Hey Dude, Knight On The Town, Smart Dogs, Mystical Machine Gun zijn wel leuke nummers van ze. :)

3. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  4. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Heb vandaag kaarten gehaald voor:

Sick of it all, oldschool NY hardcore punk, in de melkweg;
    As I lay dying / Maroon, hardcore, ook melkweg;
    The misfits + Marky Ramone, punk, ook melkweg;

Nog anderen die hier heen gaan?

5. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    billy talent de 28ste deze maand:) ben ook nog van plan om naar enter shikari te gaan in ik dacht oktober

paramore en the used zijn erbij gekomen:)

Laatst bewerkt: 6 aug 2007
  6. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Nog nooit gezien deze thread. Mooi dat ik hem nu eindelijk is zie. Ik ben de laatste tijd is wat meer mijn muzieksmaak aan het verkennen en aan het kijken wat ik mooi vind, wat ik leuk vind en waar ik graag naar luister. Mijn bevindingen tot nu toe zijn dat ik de muziek die Linkin Park, Red Hot Chilli Pepers, Blink 182, The killers en 30 seconds to mars erg goed vind. Alleen dan wel met een paar kanttekeningen, het geschreeuw in sommige nummers van Linkin Park vind ik helemaal niks. Afgezien van dat vind ik het wel geweldige nummers. En het snelle van bijvoorbeeld sommige nummers van The Offspring ( Want you bad) vind ik ook niet mooi. Iemand toevallig aanraders qua bands die goed tussen deze bands vallen? Noem maar wat namen, ik sta overal voor open. Ik ben net alle 10 pagina's afgegaan en heb alle bandnamen genoteerd. Wanneer ik is een hoop tijd is ga ik ze is allemaal stuk voor stuk langs en afstrepen wat ik niet leuk vind en natuurlijk veel luisteren van wat ik wel leuk vind!

7. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Wel grappig, de meeste mensen vind Linkin Park juist zo gaaf door het geschreew van Chester, de zanger. :)

Overigens, de beste nummer van The Offspring is meer het oudere werk.
    Dan moet je eigenijk eens de volgende cd's luisteren :
    - Smash
    - Ixnay On The Hombre

Maar je zocht bands waarin in iedergeval geen geschreeuw voorkomt en het moet ook niet té snel gaan, dan denk ik dat de volgende bands daar wel tussen vallen :

- American Hi-Fi met het album American Hi-Fi
    - Ash met het album Meltdown
    - Hoobastank met het album Hoobastank
    - Incubus met het album Ligt Grenades
    - Muse met het album Black Holes And Revelations
    - Yellowcard met het album Ocean Avenue

Er valt ongetwijfeld nog veeeel meer onder. 8)

EDIT:
    Wat je zeker even moet luisteren is Feeder!
    Dat ga je denk ik wel gaaf vinden, de cd The Singles is dan een aanrader. ;)

Laatst bewerkt: 15 aug 2007
  8. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat je denk ik ook wel leuke cd's vindt:
    Foo Fighters - There is nothing left to lose
    Ok Go - OK Go, of hun 2e Oh No
    The Strokes - This Is It
    Orson - Bright Idea

9. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Om dat vervolgens aan te vullen met:
    - +44 met het album When Your Heart Stops Beating
    - Fall Out Boy met het album Infinity On High
    - Kaiser Chiefs met het album The Angry Mob
    - The Kooks met het album Inside In / Inside Out

:D

10. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Thanx gasten. Ik ga is wat van die cd's luisteren!

11. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    't Is wel duidelijk dat je niet alleen rock luistert, maar toch ook naar het metal neigt hoor. Ik zal 's wat van de meer leuke Hardrock muziek posten, misschien komen enkele (bekende) namen je wel bekend voor.

- Aerosmith; Probeer gewoon de Ultimate Hits, is een dubbel CD. Hoor je wat 't is, de beste nummers, en ben je verder geinterreseerd, download/koop je de rest. Zijn zo'n 15 CD's.
    - Rolling Stones; Oude rockers, erg lekker! Ken je vast wel, maar zij zijn dus ook échte rockers. Ook van hen kan je Greatest Hits of iets dergelijks proberen, en dan later downloaden wat je leuk vind.
    - Lostprophets. Als je 30 Seconds to Mars leuk vind, die een beetje Metal/Rock en neigen naar Emo, kan je dit zeker ook proberen. Zijn ietsje ruiger dan 30 Seconds to Mars, maar vind ze wel beter. 30 Seconds is heel veel 't zelfde. Lostprophets heeft echter veel meer variatie. Zeker per album. Ze hebben geen collectie album, maar ik zou gaan voor Start Something. Het eerste album, The Fake Sound of Progress, is redelijk ruig, dus probeer die pas als je Start Something leuk vind. Die's stuk zachter. Het nieuwste album, Liberation Transmission is erg soft. Dus zie maar wat je leuk vind.
    - White Stripes. Je hebt Icky Thump op tv vast niet gemist. Als je die niet leuk vind, dat zegt niet alles. Het album Icky Thump heeft héél véél verschillende soorten nummers. Veel variatie, lekkere muziek, wellicht simpel, maar 't werkt. Vrolijke muziek! Zelf raad ik naast Icky Thump het album Elephant aan, waar ook op Seven Nation Army op staat, één van hun bekendste nummers.

Dat was dus echt de rock e.d, van bands die mij net te binnen schoten en die je wellicht leuk kunt vinden. Nu komt ruigere, metal muziek. Metal betekent trouwens neit dat er geschreeuw in zit. De muziek is gewoon minder van 't zelfde, luider, soms rauwer, gemener. Maar 't kan ook bijvoorbeeld heel snel of uitdagend zijn. Hier volgt een lijstje van muziek die je wellicht ook leuk vind.

- Blind Guardian. Eén van de oudere metal bands. Ze hebben veel verschillende muziek. Hele rustige muziek, zoals The Forgotten Tales (aanrader!) en The Bard Song (klassieker!), maar ook ruige muziek als Battalions of Fear en Follow the Blind. Ook hebben ze een album helemaal gewijd aan Lord of the Rings, gemaakt nog voor de films bestonden! Dus helemaal omdat zij 't leuk vonden. Dit album heeft Nightfall in Middle-Earth en is érg, érg goed. Echt een aanrader. Verder hebben ze in 2006 ook nog een EP uitgebracht, genaamd Fly. Ook een aanrader. Als je Blind Guardian gaat luisteren, zou ik voor The Bard Song (EP), Fly (EP) en Nightfall in Middle-Earth (CD) gaan. Je kan later nog altijd verder kijken.
    - Breaking Benjamin. Band bestaand uit een aantal zeer jonge gasten, maar heerlijke muziek! Zit soms wel geschreeuw in maar dat is vaak een aanloop/intro naar ruigere muziek. Verder is 't qua stem en muziek heel zuiver, maar wel duidelijk metal/zware rock! Probeer op YouTube eens Diary of Jane en So Cold en je hoort wat 't is. Van de albums raad ik Phobia aan.
    - Tool. Zeer bijzondere muziek. Is metal, maar niet door gemene stem of muziek. Neen, alles behalve dat. Het is gewoon in één woord briljant. De muziek schept zo'n sfeer! Ongelooflijk! Eerlijk waar. Briljant! Zoek op YouTube eens naar Vicarious, The Pot of Jambi. Probeer wel videoclips of iets dergelijks te luisteren, live opnames op YouTube zijn vaak van lage kwaliteit. Van albums raad ik Aenima en 10,000 Days aan.

Nu nog twee speciale bands, die moeilijk in een hokje te plaatsen zijn. Die een eigen naam hebben, een eigen muziek. Die echt bijzonder zijn. Uitblinken, uniek zijn.

- Coheed & Cambria. Een bijzondere band. De zanger en gitarist Claudio Sanchez zingt met een hoge stem, maar in plaats van verwijfd klinkt dit heel bijzonder. Dan is de muziek ook nog eens van uitmuntend hoog niveau. De drums hoef je niet bijzonder te prijzen, maar het gitaarspel is echt heel goed! Waarlijk briljant. Bekijk dit eens, het nummer The Final Cut. Lees de beschrijving bij het filmpje maar. Vind je de stem niks, niet alle nummers zijn zo. Maar ik vind het geweldig. Als je de eerste minuten gehoord heb, skip even naar 8 á 9 minuten en luister dan verder. Briljant! Bij dat videotje staan er rechts Related Videos, klik die ook even aan. Delirium Trigger en Welcome Home, ook ge-upload door WilllemNL (ik). Als je een album wilt luisteren, ga voor In Keeping Secret of Silent Earth: 3. Het eerste album zal je alleen waarderen als je de muziek en de band al kent, anders ga je 't heel vreemd vinden.

- Machinae Supremacy. De enige en eerste SID Metal band. SID is een geluid origineel geproduceerd door de Nintendo 64. Een van de bandleden heeft dit geluid geprogrammeerd als gitaar-effect. Zij zijn ook de enige die dit geluid hebben. Nu heb je dus een normale gitarist, een bas-gitarist en een SID-gitarist, plus nog een drummer. Albums zijn mogelijk te verkrijgen, omdat ze geen label meer hebben. Op hun site is er echter wel iets te downloaden, maar dat is het mindere werk. Als het idee je leukt lijkt zal ik wel 's een paar nummers mailen. Mocht je het leuk vinden zorg ik wel voor een (legaal!) download linkje van hun tweede album, Redeemer. Wel de Underground Edition natuurlijk! ;)

12. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Leuke post willem. Ik luister inderdaad ook Lost Prophets, dus dat komt idd overeen. Die andere bands heb ik nog nooit van gehoord en ga ik binnenkort is even bekijken. En tja, Metal, ik heb het idee dat ik daar totaal niet van hou. En juist niet naar de metal neig. Maar misschien heb ik ook wel een verkeerd beeld van metal, mijn beeld is namelijk dat het schreeuwerig, druk en headbangen is. Geen idee of dit er ook maar een beetje op lijkt. Verder vind ik muziek van de Artic Monkeys en 3 Doors Down ook echt ontzettend goed. Bedankt je voor je post en je suggesties. Mocht iemand nog andere suggesties te binnen schieten, graag! Ik zal ze allemaal is even bekijken. Ik zal als ik jullie suggesties heb bekeken ook even wat feedback plaatsen, is wel zo leuk.

13. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    In september naar Sick of it all. Helden van de oldschool NY hardcore punk.

[yt]cyUGm6yqKNs[/yt]

14. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Het probleem met metal, kijkend uit de ogen van mensen die niet naar metal luisteren is heel het beeld van geschreeuw, geweld, agressie, drukte, herrie. Maar metal is niet dat, metal is het idee achter muziek! Metal is hóe je de muziek maakt. Hoe je het brengt. Hoe je er energie in steekt. Hoe het jouw muziek is. En vaak is dat met geschreeuw en donderdende gitaren. Maar soms ook niet. Maarja, de keuze is natuurlijk aan jouw he. Als je 't niet mooi vind, luister je 't gewoon lekker niet.

15. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Probeer Fall Out Boy, Sum 41 en Nickelback ook maar eens :)

16. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Sum 41 en Nickelback luister ik al inderdaad. Ik ben wat bands tussen mijn posts vergeten. Maar volgens mij is het rijtje nu al aardig compleet. Ik ga Fall Out Boy NU is proberen, heb je nog aanraders qua nummers van Fall out Boy?

Dan komt mijn metal beeld dus nog aardig overeen. Over het algemeen vind ik metal dus ook niet echt aansprekend. Dit vind ik ook niet van bijv 50cent gangster muziek (geen idee wat de term daarvoor is) en toch vind ik er nog wel eens een nummertje tussenzitten die ik best leuk vind. Dat zal bij metal ook vast zo zijn, alleen het genre metal is niet mijn genre denk ik net zoals hiphop ook mijn genre niet is.

Laatst bewerkt: 16 aug 2007
  17. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ik zou de cd's " From under the cork tree" en "Infinity on High" proberen

Misschien dat je de Foo Fighters ook wel leuk vindt

18. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Misschien moeten we maar 's stoppen met suggesties geven, voor ie 20 Gig nieuwe muziek binnen haalt. 8)

19. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ik sta overal voor open. Graag suggesties. Ik heb nu al weer mening wat nummers gedownload. Vooral van de volgende bands: Death cab for a Cutie, Fall Out Boy, The Infadels, Kasabian, Razorlight, Smashing Pumpkins, Snow Patrol, The postal Service, The kooks, The Rakes, The zutons.

Ik heb nog maar een heel klein deel kunnen beluisteren. Van alles heb ik wel wat gedownload en geluisterd maar ik heb nog niet genoeg geluisterd om een goede objectieve mening te vormen. Die houden jullie dus nog te goed. Ik moet een nummer vaak ook meerdere keren luisteren wil ik hem mooi gaan vinden. Het gebeurt niet vaak dat ik een nummer luister en hem er gelijk al vind uitspringen. Ik heb dan ook nu even een heel nieuw mapje aangemaakt voor alles wat ik de laatste dagen aan "nieuwe muziek/bands" heb gedownload. Dan laat ik hem lekker shuffelen en de nummers die ik dan leuk vind luister ik nog 2x en dan kan ik een goede mening geven ;). Anyway, de bands die ik nu heb geluisterd daarvan springt The Kooks ervoor mij uit. Snow Patrol, Razorlight & The Postal Service kende ik al, maar heb ik wat meer van gedownload. Waar ik uit kan concluderen dat ik Razorlight nog meer goede nummers heeft behalve "america". Natuurlijk koop ik van de bands die ik echt goed vind de cd's, zo heb ik ook Stadium Arcadium, Hybrid Theory, Meteora etc allemaal orgineel :). Anyway, ik heb nog 73,8 GB vrij, dus brand maar los mochten er meer suggesties zijn ;).

Laatst bewerkt: 17 aug 2007
  20. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    The Kooks: Sofa Song, See The World, She Moves In Her Own Way, Ooh La, Naive, Matchbox.
    The Infadels: Can't Get Enough, Topboy, Girl That Speaks No Words (erg rustig nummer dat wel, val je lekker bij in slaap 8))

Misschien is Unwritten Law wat voor je?
    Superman, Sound Siren, She Says, Suzanne, Sorry, Teenage Suicide, Up All Night, Celebration Song, Lost Control, Save Me (Wake Up Call).

Laatst bewerkt: 17 aug 2007

Deel Deze Pagina