'De bekrompen Hollander'

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Q-Dancer, 30 dec 2003.

1. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    postcount maakt niet uit hier. volgens mij wist hij het alleen niet :emo:

2. Ashavan

Ashavan Guest

Voordelen zijn net zoals karikatuur tekeningen. Je pakt iets en blaast het 20x op.

Ik vind nederlanders in het buitenland altijd zo lawaaierig en asociaal dat ik dan doe alsof ik geen nederlander ben. Schaam me dan gewoon voor die mensen. Zoals in Engeland dat ze van de ene naar de andere schreeuwen van : "Jan...JAN!!! HIER IS HET HOOR!!!". Ze stonden nog geen 4 meter bij elkaar vandaan.

Maar goed vergeleken met aso Russen, Polen, Engelsen, Duitsers en Amerikanen doen we het helemaal niet slecht.

3. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    in elk land heb je aso''s maar ik vind Duitsers toch echt wel een van het aardigste en gastvrije volk dat ik heb meegemaakt. Over het algemeen natuurlijk want je heb altijd uitzonderingen.

4. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Als je alleen de vooroordelen belicht, krijg je natuurlijk het idee dat er een zeer negatief beeld over ons bestaat. Toch merk ik dat veel buitenlanders dit een heel interessant land vinden, en de mensen best aardig (doch uiterst vreemd :9). Onze reputatie als toeristen in het buitenland is minder om over naar huis te schrijven.

Vooral als je kijkt wat zich voltrekt op Spaanse vakantie-eilanden, lijkt dit beeld aardig terecht te zijn.

Hoewel ieder volk zich wat anders gedraagt, vind ik niet echt dat je van bepaalde volkeren kunt zeggen dat ze beter of slechter zijn. Toch vind ik persoonlijk Duitsers meestal wel aardig.

5. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    De rest van Nederland mag dan misschien heel ongastvrij zijn, hier in brabant staat de koffie altijd klaar hoor.

6. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    ik denk dat de meeste dingen wel kloppen. geld natuurlijk niet voor elke nederlander. maar toch wel voor 75% denk ik

7. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    in elk vooroordeel zit een kern van waarheid.
    anders waren ze er namelijk nooit gekomen.
    duh.
    Maar ik snap het meeste wel.
    Koken? Frituren en prakken.
    Dansen? dacht het niet.
    Gierig? kijk maar naar Xbazar ja.
    en dat Dutch Courage ken ik ook wel :)
    Ik kende alleen dutch defense nog niet. Ik geloof dat die toevoegin beetje nep is. De fransen staan bekender om hun overgeven :+

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    xbazar heeft niets met gierigheid te maken, maar met slim handelen en zuinig op je centjes zijn ;)

9. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    :thumbs: fo' life

10. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, met zo'n woordformulatie lijk je in en in gierig. :9

Ach ja, ik ga natuurlijk geen al te hoge bedragen bieden, maar als ik iets graag wil hebben wil ik daar best iets voor geven.

11. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    denk vooral dat het door de geschiedenis komt, gierigheid is denk ik ontstaan door de handels geest van nederland, vroeger deden wij nederlanders alles voor geld en dan kom je al snel als gierig bekent te staan, ook als je kijkt naar typische nederlandse uitvingdingen kan je spreken over gierigheid: flessen likker(hoe haal ik het laatste restje uit het vla pak), kaas schaaf(hoe kan ik zo dun mogenlijk plakjes maken)

en dat we slechte koks zijn, dat komt waarschijnlijk omdat ons eten de meeste mensen niet zal aanspreken.

denk dat de meeste voor oordelen wel ergens op gebaseerd zijn, maar dat de meeste in de loop van de tijd gewoon zijn opgeblazen.

12. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nederlanders.. 'kijken, kijken, maar niet kopen' is ook zo'n uitspraak. Tsja je doet er weinig aan, je moet je er gewoon weinig van aantrekken. Alsof andere volkeren zo geweldig zijn. Elk volk heeft zo zijn dingen; accepteren.

13. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Al die negatieve Dutch ~ uitspraken stammen nog uit de tijd van de Nederlands-Engelse zeeoorlogen, trouwens. En de vijand, dat kan natuurlijk nooit een stel toffe jongens zijn.

Nederlandse dingen die nu nog berucht zijn, zijn bijvoorbeeld the circle of death, onze "oergezellige" verjaardagspartijtjes waarbij er een kring van stoelen wordt gemaakt en besproken wordt hoe de endeldarmoperatie van tante Truus is verlopen, of hoeveel de ander nu verdient, afgewisseld met een afgemeten hoeveelheid koekjes en koffie. Enigszins overdreven natuurlijk ;)

De Nederlandse bekrompenheid zit 'm er vooral in dat alles persé zo "gezellig" MOET zijn en nooit anders kan.

Verder zijn wij een nog al bot volkje met een vrij directe manier van spreken, die als uiterst onbeleefd wordt gezien. Met de deur in huis vallen is dan ook not done in veel culturen. In Azië wordt er altijd een halve week oid voor een deal uitgetrokken, waarbij de laatste dag pas over handel gesproken wordt. Daar staat tegenover dat Nederlanders in de Gouden eeuw en daarvoor vrijelijk met China mocht handelen, dankzij de no nonsense aanpak en omdat wij niet het Christendom probeerden aan te smeren maar gewoon zaken wilden doen.

In Nederland heerst nog steeds een "doe nou maar normaal, dan doe je al gek genoeg" mentaliteit, waarbij we niet echt veel positieve of negatieve extremen hebben. Zo heerst er bijvoorbeeld nog een echte zesjescultuur onder studenten etc.

Verder hebben Nederlanders dan wel weer lef, zien ze er toch vrij knap uit, hebben ze gevoel voor humor, zijn ze liberaal en vernieuwend en uiteraard meesters van het water :cool:

Er zijn veel voor- en nadelen aan iedere cultuur, maar uiteindelijk is er niet een veel beter of slechter dan de ander.

14. Slaatje B

Slaatje B XBW's Dark Knight

Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon 3 km van Brabant af, maar toch voelen wij ons Brabanders hier :+
    (Moet de maas nog over namelijk, dan ben ik er:cool:)

15. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    De Flessenlikker is een Finse uitvinding, dacht ik. En de kaasschaaf is gewoon superhandig, omdat met een mes plakken snijden veel lastiger is, en hompen kaas op brood zijn arelaxt :cool:

16. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    idd... wat heeft een kaasschaaf nou weer met gierigheid te maken. Het is gewoon een gemaks voorwerp, veel makkelijker om kaas met een kaasschaaf te snijden dan met een mes..

17. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    een kaasschaaf uitvinden vind ik ook niet zo gek als je zelf een land bent dat bekend is om kaas ;)

18. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Heel weinig dingen hebben met gierigheid te maken. 'Kijken kijken niet kopen?'

Ja, vinden ze het gek dat ik eerst even rondkijk voor ik iets koop, aangezien het geld niet op m'n rug groeit? Wat doen ze in andere landen dan? In iedere winkel waar ze binnenstappen dingen kopen die ze eigenlijk niet nodig hebben?

Als dit land gierig is vraag ik me af waarom er zoveel mensen in de schulden zitten.

Deel Deze Pagina