De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, uitslagen & discussie] [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 1 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    En zo zie maar weer als je de uitslagen bekijkt dat het verschil tussen de top 4 en de rest wéér maar een beetje groter blijkt geworden te zijn....
    Zodat de topploegen maar elk 6 topwedstrijden per seizoen voor de kiezen krijgen tegen aan elkaar gewaagde ploegen...Bijzonder nefast voor de ontwikkeling van de jongere spelers....

2. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Real Madrid 1-3 Sevilla. :emo:

Drenthe wel gescoord.

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    sc heerenveen, vitesse, groningen en twente hebben nog niet tegen een topclub gespeeld.....dus je bent nog een beetje aan het dramatiseren.

VVV, Heracles en graafschap zijn nou eenmaal in de aanbieding voor degredatie

4. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Hehe, daar ben ik eigenlijk te nuchter voor...destijds in 1992 gebruikte ik haast dezelfde woorden om het verschil tussen de belgische toppers en de rest van de belgische eerste klasse te beschrijven...En toen gebruikten mijn vrienden nét dezelfde woorden als jij...Maar tegenwoordig weten ze allemaal hoezeer ik destijds het bij het rechte einde had...En O ja ,de belgische competitie beloofd dit jaar spannend te worden,helaas is er één probleem.De toppers van destijds zijn afgegleden naar de middenmoot en komen er europees niet meer aan te pas.ongeacht een ploeg zoals anderlecht laatst met 8 buitenlanders speelden europees,helaas de kwaliteit "has gone in belgium". Wij hebben hier ook argentijnen lopen,helaas zijn het er die ze nergens anders willen,misschien biglia uitgezonderd....

5. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Je blijft dat herhalen, maar de situatie in Nederland is gewoon anders.. er blijft topkwaliteit binnen komen, en het geld is gewoon voorhanden hier, om die kwaliteit te blijven halen.
    De voetbal-wereld is veranderd sinds 1992 ;)
    Er gaat meer geld in om, en er is dus meer geld voorhande om zo'n kwaliteits-downgrade te voorkomen..

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Je zegt dat je er te nuchter voor bent, maar na 1 speelronde van de toppers concludeer je al dat de topploegen stukken beter zijn dan de "rest"

Twente vorig jaar gezien?
    Alves gezien?

Ik denk juist dat de top 6 a 7 een stuk dichter bij elkaar komt.
    En een middenmootploeg is nou eenmaal een middenmoter, dat is al jaren zo.....hoe lang zitten die ploegen in de eredivisie en zijn ze in de top 5 (op willem 2 onder Co uitgezonderd) geeindigd?

Een jonge speler ontwikkelt zich ook tegen NEC of weet ik veel welke andere middenmoter. Daar heb je geen topper voor nodig.

7. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Drenthe gescoord:confused::confused:

8. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ja. Vanaf 30 meter keihard in de linkerbovenhoek. Heeft ook gewoon goed gespeeld...

...in tegenstelling tot het grootste deel van het team, aangezien de einduitslag 3-5 is geworden, wat gewoon te triest voor woorden is. :emo:

Laatst bewerkt: 20 aug 2007
  9. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ik hoop echt dat je gelijk hebt kerel,maar persoonlijk vrees ik ervoor.De hele invoering van de championsleague versterkt dit hele fenoneem nog. De rijkste clubs in europa worden steeds maar rijker en kopen de rest bijgevolg uit zodat ze steeds maar sterker worden, en de anderen, die mogen dan netjes de feiten achternalopen .Neem de financiele moeilijkheden van feyenoord maar mee in je gedachten....de eerste grote nederlandse club....de vraag is blijven de anderen buiten schot en kunnen ze dezelfde sportieve hoogte aanhouden...mwa... ,binnen 10 jaar weten we meer....Feit is dat onze nationale competities op zich te klein en te zwak worden om op lange termijn met de europese topcompetities mee te kunnen...de meerwaarde die zij innen op het gebied van tv-contracten alleen al geeft hun clubs financieel veel meer armslag dan wat de clubs hier krijgen....om over de inkomsten van de champion-league nog maar te zwijgen..

10. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    Real gaat volgens mij echt geen 1 prijs winnen volgend jaar...En vooral niet met die Nederlandse aankopen...Ze doenen net Barca na in 2003 met grotendeels nederlanders, en toen was Barca ook zo slecht als wat...

11. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    1995 is een mooi voorbeeld in dit geval.. Ajax wint de Champions league, en word leeggekocht, dus toen was dit fenomeen er al. Ajax is nooit meer zo goed als toen geworden, maar naar de huidige maatstaven, met deze ploeg, zou Ajax makkelijk mee kunnen doen om grote prijzen als de CL.. t ontbeerd Ajax gewoon aan wilskracht..
    Maar wat ik wil zeggen, Nederland is al jaren geen grote jongen, al decennia.. Zo eens in de paar jaar komt er een club ver in de CL of Uefa Cup (PSV in de CL en Feyenoord in de Uefa Cup als hoogtepunten van na de eeuwwisseling), maar echt hoogvliegers zijn we gewoon niet. Nooit geweest. Ja, we brengen legendes voort, Van Basten, Cruijff, etc, maar ook die vertrokken meteen naar t buitenland, en toch weet de Nederlandse competitie zich al jaren staand te houden, en blijven we toch nog van enige betekenis in de Champions League..
    Dit is al heel lang zo, en t hoeft niet te veranderen, want de Eredivisie blijft een mooie, goede competitie, en daarnaast, wat 3 jaar terug nog een top 3 was, is nu een top 4, en de middenmoot sluit steeds beter aan op de rest, met FC Groningen, FC Utrecht, FC Twente als duidelijke speerpunten.. Denk dat deze competitie alleen maar groeit, en ik zie daar heel snel geen verandering in komen..

12. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Mooi gezegd GG _O_

13. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, dat is ook een wat irrelevante vergelijking. Als Schuster (waarom moest hij godverdomme voor Capello komen?) het team op de rails krijgt wordt het misschien wat. Misschien wat verder komen in de CL, aangezien bekertoernooien makkelijker te winnen zijn dan gewone competities.

14. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
  15. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Beginnersgeluk :cool:

16. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Goed weekend voor Ajax, al is de Graafschap geen graadmeter. Suarez moet ophouden met schwalbes.

Knappe overwinning van Feyenoord. Grandel hielp ze wel in het zadel :{ Wat doet die vent in het profvoetbal?

PSV was weer des PSV. Verschrikkelijk dus...

Liverpool - Chelsea was even frustrerend. Een beter Liverpool maar Chelsea krijgt na een laffe klotewedstrijd een onterechte pingel. Wel een nette binnenkomer van Fernando Torres \o/

Inter - Roma: Zwak Inter. Roma is, zeker met eventueel Cicinho kampioenskandidaat. Inter moet stukken beter. Als ze spelen zoals tegen ManU kunnen ze iedereen aan. Dat was puur genot :thumbs:

Bayern was fenomenaal dit weekend. Ribery, Altintop, Klose en Toni zijn dikke, vette topaankopen. Die beweging van Ribery was echt _O_ Bayern is niet m'n favoriete club maar wel erg leuk om naar te kijken nu :)

Lehmann :cool:

Laatst bewerkt: 20 aug 2007
  17. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Inderdaad, die pingel ging echt nergens over :mad:

18. basovich

basovich Guest

PSV was idd echt klote :confused:..maargoed dat kennen we van ze, altijd traag tijdens het begin van het seizoen. volgende week NEC thuis met lazovic, Perez en Farfan. dat moet wel wat makkelijker worden;).

En Lehmann, tsja. zat weer te grabbelen;). maar toch wel een goeie keeper..zal 'm nog 1 kansje gunnen.

19. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Echt waar hoor. Real madrid is echt niets meer de laatste jaren en hopelijk mag dat ook blijven zo want barca is mijn buitenlandse lievelings club. Ik vind het echt zoooo jammer van sneijder dat hij naar real ging want ik vind altijd dat ze je talent daar alleen maar verknallen. Had hem liever gezien bij barca :). Maare real pakt dit jaar niets, overigens mooi doelpunt van drenthe :) en man utd....... wat is er met hun aan de hand =(

20. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, de laatste jaren niks meer, daarom pakten ze een paar maanden terug ook de competitie. :emo:

Iedereen begint nu in het voorseizoen al de balans voor het hele jaar op te maken. Hoewel ik ook wel inzie dat het niet goed gaat en dat Capello had moeten blijven, is het zo'n enorme bullshit om nu al vast te stellen dat Real niks gaat winnen.

Maar ja, wat dat betreft zitten de meeste mensen in Nederland altijd te drooggeilen op Barsa, dus ik begrijp het ook wel.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina