[Anime] Algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 8 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Goede show, laat je alleen niet afschrikken door de vaagheid. Eens je de serie hebt uitgezien zul je merken dat die vaagheid een van de goede punten van de serie is :).

2. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Haha ben benieuwd, ga vanavond al beginnen met de eerste 4/5 epi's. :cool:

En zijn Gurren-lagann en Denno Coil al afgelopen, of al bekend wanneer ze aflopen? Volg te veel series atm namelijk die nog niet zijn afgelopen, dus neem alleen nog maar wat complete series erbij die ik in 1, 2 dagen kijk. Luxe probleem. :+

/edit Whaa KGNE is super zielig. Ben niet verder dan epi 3 gekomen, moet nu eerst iets vrolijks kijken. :+

3. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    KGNE?

Btw, a.f.k. heeft eindelijk Lucky Star 19 gesubbed :+.

Is er iemand hier trouwens nog iemand anders die History's Strongest Disciple Kenichi volgt? Een van de grappigste series die ik al heb gezien (niet dat ik al zo veel comedy anime's heb gezien) en de actie en het verhaal zijn ook te pruimen. Humor is wel totaal anders dan die van Lucky Star btw, deze serie is meer zoals de humor die je tegen komt in Naruto en Bleach.

Laatst bewerkt: 22 aug 2007
  4. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Manly spirit, guts, mecha, GARness en manly tears met goed geanimeerde, epische gevechten en een paar A+++ characters, what's not to like._O_ ;)
    Maar zelf zijn er ook dingen waar ik niet van houdt, en zonder te kijken zo'n beetje afschrijf, namelijk dingen die zich in de Edo-periode afspelen(met uitzondering van comedy's als Gintama e.a.). :p

Ik ken je pijn, mijn HDD's zijn ook aardig vol, die aanbieding bij de MM op het moment is wel leuk(500 GB ding voor 99 euro:thumbs:), maar ik wacht op een 1 TB schijfje voor een euro of 200 in de aanbieding, daar kan ik iig een tijdje mee vooruit. ;)

Gurren-Lagann zijn 21 eps van de 27 van uitgezonden en gesubt, Dennou Coil 13 van de 26 eps uitgezonden en alle 13 gesubt).
    Dus maybe eerst wachten en later een marathon. :b:
    En och, zelf volg ik 25 series van alleen al het afgelopen spring en summer season, waarvan er pas 1 net is afgelopen + nog meerdere oudere shit, die sloom gesubt wordt. ;)

Mja, het einde van KGNE ep 2 was toch echt het grootste "WTF?!, dat zag ik niet aankomen" moment in anime ooit voor mij denk ik(ik had ook altijd alle spoilers vermijdt over de serie, dus wist er niks over). :'-(

Kom op, KGNE ken je toch wel. ;)
    Kimi Ga Nozomu Eien, ook wel bekend onder naam 'Rumbling Hearts' in de States.

En tja, a.f.k. heeft nog meer te doen tegenwoordig(Sayonara Zetsubou Sensei), dus Lucky Star eps komen wat minder snel.

Laatst bewerkt: 22 aug 2007
  5. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Wth, 25 series tegelijk? Nice! :cool: Maar dat wordt dus binnekort een marathon voor die 2, heb ik in de koude herfstmaanden ook nog wat te doen. :+

En inderdaad, dat einde van KGNE epi 2 is echt een heerlijke plot twist. Maar hoop wel dat er een happy end komt, al betwijfel ik het. :+

En ja ik volg ook Kenichi, geweldige serie! :cool: Goede comedy, maar ook met goede en coole actie. Erg gave combi. En Miu is uber cute. <3

6. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ken KGNE dus niet, maar alvast weeral een serie om binnekort te zien :+.

7. Deoxis

Deoxis Coloris

Leuk Bevonden:
    0
    Daar zeg je het dus al, ik heb het echt niet op mecha :+

8. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ben dan ook maar begonnen met het downloaden van Dennou Coil in HD... hopelijk gaat het er nog volledig op op de 8GB die ik nog vrij heb (komen ook nog ander series bij) |:-.

9. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Zojuist klaar met Kimi Ga Nozomu Eien, prachtige serie! Echt heel mooi.

10. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ben nu naast Naruto begonnen met Claymore, wel vette serie maar ik heb het niet zo op monsters die alleen maar "BWOAAAAH" doen. :cool: Dat vind ik het vette aan Naruto, dat het meestal mensen <> mensen is. Daarnaast ben ik nu bij ep 3 van Hayate No Gotoku! Wel vermakelijk. :)

11. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    KGNE aan het binnehalen, Dennou Coil beginnen te zien en Kaze no Stigma verder gezien.

Kaze no Stigma: Nu aan episode 10 en het blijft een gewone entertainende anime, niets meer maar zeker ook niet minder.

Dennou Coil: _O_ Dit is zowat de origineelste anime van dit seizoen (van degene die ik toch al heb gezien) en ook nog eens een zeer goede. Heb zoveel vragen over die wereld en ik hoop echt dat ik alle antwoorden ga krijgen... maar ik betwijfel het :mad:.

EDIT: Zo juist even per toeval de clip van Kanye West - Stronger gezien en heel die zooi is gewoon gebaseerd op Akira :eek:.

EDIT 2: Hoe spelen jullie regio 1 dvd's af? Met een gewone dvd-speler? Zo ja, dewelke dan? Want heb een paar anime dvd's op het oog, maar sommige zijn voor regio 1 :mad:.

Laatst bewerkt: 24 aug 2007
  12. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    NU FMA aan het kijken, geweldige humor die erin zit! 8)

13. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Regio 1 dvd's is dat niet US? Dan heb je een regiovrije dvd speler nodig denk ik. Je zou even naar de japanse variant kunnen kijken, spelen wel af op EU dvd spelers (althans bij mij dan :+) en zitten vaak ook engelse subs bij. Maar welke dvd's heb je op het oog, dan kan ik even voor je zoeken eventueel?

14. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Dat is gewoon Daft Punk hoor, tenminste, als hij filmpjes van origineel Daft Punk werk gebruikt. Maar misschien hebben Akira en Daft Punk elkaar geinspireerd. In welke volgorde weet ik niet hoor.

15. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    De video is toch echt op Akira gebaseerd...

Iemand trouwens Damekko Doubutsu gezien? Dat is een anime van een twintigtal episodes van 5 minuutjes, neemt dus niet teveel tijd in beslag. Lees er hier meer over:
    http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=4994

HEt is geen topanime ofzo, maar na al wat gezien te hebben kan ik concluderen dat het behoorlijk droge humor is :+

Laatst bewerkt: 26 aug 2007
  16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Is eigenlijk blijkbaar maar 1 box die regio 2 :+ (Zone of the Enders thinpack).

Dat het met een regiovrij speler weet ik ook wel, maar probeer er eens 1 te vinden die regiovrij is (om om die zelf regiovrij te maken, best rot). Daarom dat ik dacht dat jullie misschien een regio-vrije dvd gebruikte en eens zeggen welke dat juist is.

Op de site waar ik het wil bestellen hebben ze de Japanse variant trouwens niet. Het is geen al te grote (en bekende) online-shop en ben bovendien niet echt een fan van importeren.

Kan wel zijn dat het filmpje van Daft Punk is, maar dan nog is het gebaseerd op Akira. Of jij moest denken dat Akira gebaseerd is op een clip van Daft Punk :+.

17. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Zie dat de japanse variant geen eng-subs heeft, schiet ook niet op. :+ Maar voor regiovrije dvd spelers kan je hier is kijken. Niet echt duur, en voor zover ik weet is jbox betrouwbaar, heb er nog niks zelf besteld tho. :)

18. Ashavan

Ashavan Guest

Japanse en Amerikaanse regio's spelen soms wel en soms niet af. De ene film lukt wel zoals kenshin terwijl de film van ghost in the shell niet mee werktte.

Gewoon een dvd speler kopen die je regio vrij kan maken. Als je de dvd speler koopt even in de winkel vragen en of ze meteen een blaadje met de code er voor mee willen geven. Anders zelf eerst online kijken of er een code voor is.

De meeste goedkope (130euro) home cinema setjes van sony zijn ideaal. JVC kan ook makkelijk gedaan worden.

Dit is degene die ik heb terwijl ik aan het sparen ben voor een fatsoenlijke set. Zo te zien hier is het al te krijgen voor 119 euro. Gebruik die set ook meteen voor dolby met gamen. http://www.productervaring.nl/telev...en-afspelen/home-cinema/philips/hts3100-5170/

Enig minpunt wat ik heb is dat de volume vaak hoog staat en op een gegeven moment hoor ik wat gekraak bij de harde bas geluiden. Te vaak, te hard....niet goed voor dat ding :p

Laatst bewerkt door een moderator: 26 aug 2007
  19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ik weet wel dat sommige regio 2 dvd's werken, maar ik zou het liever hebben dat ik zeker ben dat ze werken. Bovendien heb ik op m'n kamer enkel de 360, PS2 en m'n pc als dvd speler. Dus al te veel hoop heb ik niet (en heb geen zin om de regiocode van m'n dvd-rom te veranderen). Maar bedankt voor die site :D.

Ik zou trouwens nooit voor een dvd speler (of recorder) van Philips gaan. De tv's van Philips mogen dan wel goed zijn, van de optische apparaten heb ik nog niet veels goed gehoord. Mijn ogen waren gevallen op de Samsung 1080P7 of de HD870 en nu zeker dat er (werkende) hacks voor zijn :+. Alhoewel... :mad:.

Laatst bewerkt: 26 aug 2007
  20. Deoxis

Deoxis Coloris

Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje, heeft iemand Juuousei al gezien?
    Ben van plan dvd te bestellen als t iets is.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina