De fans zijn tot nu toe altijd wel kwaliteit geweest, maar echte kwaliteit fans maken maar heet licht tot amper geluid. Probleem van Microsoft is dat ze in de eerste en tweede generatie Xbox 360 units een design fout hebben gemaakt op het moederbord, waardoor de Xbox 360 van binnen te warm wordt. De design fout hebben ze opgelost in de 3de generatie Xbox 360 units door een extra heatsinks erin te zetten. Op dit moment met de Elite mag je wel zeggen dat de vierde generatie Xbox 360 units is aangebroken. De plaat van het moederbord in de Elite (en straks in de Premium/Pro en Core/Arcade) zijn haast het zelfde maar van wat betere kwaliteit en bepaalde onderdelen hebben een andere plaats gekregen of zijn vervangen door betere onderdelen zoals je hieronder kan zien.
De 'Falcon' Xbox 360 units die eind dit jaar zeker in de Amerikaanse (en Europese??) winkels liggen zullen over een vernieuwd moederbord beschikken vanwege de 65nm CPU chip. In de 'Falcon' Xbox 360 units zal de 90nm GPU chip blijven zitten, maar door de 65nm CPU chip zal er minder warmte worden geproduceerd waardoor die Xbox 360's minder warm worden en daardoor de kans klein is dat 'Falcon' Xbox 360 units oververhit zullen raken. Voor de rest is er niet veel bekend over de 'Falcon' Xbox 360. Wel lijkt het me verstandig dat Microsoft in de 'Falcon' Xbox 360 units alle heatsinks zet en niet 1 eruit haalt omdat ze denken dat de 65nm CPU chip al zorgt voor minder warmte enzo.
Daarnaast voor de gene die hun Xbox 360 willen opsturen die van de eerste of tweede generatie is omdat daar kwantiteit hardware onderdelen inzitten en 'Falcon' onderdelen in hun Xbox 360 willen hebben kunnen beste een tijdje wachten nadat de 'Falcon' Xbox 360 in Europa is gekomen. Want dan weet je zeker dat ze in het reperatie centrum nieuwe onderdelen hebben liggen zodat je 'Falcon' onderdelen in je Xbox 360 krijgt.
(Groot deel van dit verhaal heb ik van een vriend van me die iemand kent die in een game shop werkt en wat verstand van dit gedoe heeft en connecties heeft enzo.)
Laatst bewerkt: 28 aug 2007