1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 Elite

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 5 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil dat ook wel eens weten :)
    Kan mn huidige (1 jaar oude) premium verkopen voor 300 en denk nu toch wel erg veel na over die Elite....

2. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    +
    Ik snap die focus op MFR nog steeds niet; het is algemeen bekend dat Microsoft op MFR-dag X gerust 360's maakt met verschillende drives of iets dergelijks. Maar ja, voor jullie gemoedsrust: 27-06-2007 en voorlopig ben ik er enorm tevreden mee.

3. Speedy NL

Speedy NL Guess Who's Back ?

Leuk Bevonden:
    0
    Mocht er iemand een transferkabel nodig hebben, ik heb er een liggen ivm de aanschaf van een 120 GB schijf.

4. Koleos

Koleos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er een nodig, heb al paar keer gebeld maar telkens wordt ik door verwezen naar dat formulier op xbox.co.uk terwijl anderen het via de telefoon kunnen aanvragen. Via een formulier gaat allemaal langzamer... Als je de ''Transfer Kit'' terug wilt hebben daarna stuur ik het gewoon weer terug, ben al blij dat ik me data dan kan overzetten van de 20GB HD naar de 120GB HD.

Laatst bewerkt: 27 aug 2007
  5. Simba

Simba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt. Vaak kijkt men ook naar de lot nummer en laatste 5 cijfers van de serial. Maar dan nog kan men verschillen aantreffen. Zo las ik op xbox.com dat er 2 types fan zijn. De Nidec system fans en de DC Brushless fans, de laatste maakt meer lawaai. Zie onderstaand:

"The quietest ones are the Nidecs and the louder ones are DC Brushless. You can id this by looking through the holes on the back of the unit. There will be a white sticker on the centre of the fan saying 'DC BRUSHLESS'. The Nidecs are all black with no stickers or writing."

Dus ondanks een stille DVD drive kan de 360 nog veel 'lawaai' produceren door een luidruchtige systeem fan.

Ik denk dat ik maar toch even wacht. Eerst een aantal weken op vakantie en na terugkomst een Elite aanschaffen.

6. max9673

max9673 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook aan het twijfelen om een elite te kopen.
    Het zou enkel zijn om de hdmi ik kan alleen 1080p via hdmi krijgen(sony46w2000).
    Ik heb nu 6 maand een premium maar die 1080p blijft in het hoofd zitten .
    Hoe zit het eigenlijk met het verschil (1080i vs1080p) bij games.
    Is dit merkbaar en doet deze ook upscaling tot1080p met dvd ?
    Graag jullie menig .
    Is toch terug 449 euro
    Thx

7. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Je gaat er geen WERELD van verschil mee krijgen....
    Je moet dus voor jezelf bepalen of je dit er voor over hebt en kijken of je de elite én de premium ergens kunt vergelijken....
    Ik weet niet of ze het doen maar dat is de enige manier om echt goed te kunnen kijken of het je waard is...

8. Koleos

Koleos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Xbox 360 units blijven geluid maken omdat Microsoft kiest voor fans die wel hun werk goed doen, maar wel geluid erbij maken. Zulke fans zijn goedkoper dan fans die echt haast niet te horen zijn.

9. Simba

Simba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja.... bij MS zeker kwantiteit boven kwaliteit.

10. Koleos

Koleos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De fans zijn tot nu toe altijd wel kwaliteit geweest, maar echte kwaliteit fans maken maar heet licht tot amper geluid. Probleem van Microsoft is dat ze in de eerste en tweede generatie Xbox 360 units een design fout hebben gemaakt op het moederbord, waardoor de Xbox 360 van binnen te warm wordt. De design fout hebben ze opgelost in de 3de generatie Xbox 360 units door een extra heatsinks erin te zetten. Op dit moment met de Elite mag je wel zeggen dat de vierde generatie Xbox 360 units is aangebroken. De plaat van het moederbord in de Elite (en straks in de Premium/Pro en Core/Arcade) zijn haast het zelfde maar van wat betere kwaliteit en bepaalde onderdelen hebben een andere plaats gekregen of zijn vervangen door betere onderdelen zoals je hieronder kan zien.
    De 'Falcon' Xbox 360 units die eind dit jaar zeker in de Amerikaanse (en Europese??) winkels liggen zullen over een vernieuwd moederbord beschikken vanwege de 65nm CPU chip. In de 'Falcon' Xbox 360 units zal de 90nm GPU chip blijven zitten, maar door de 65nm CPU chip zal er minder warmte worden geproduceerd waardoor die Xbox 360's minder warm worden en daardoor de kans klein is dat 'Falcon' Xbox 360 units oververhit zullen raken. Voor de rest is er niet veel bekend over de 'Falcon' Xbox 360. Wel lijkt het me verstandig dat Microsoft in de 'Falcon' Xbox 360 units alle heatsinks zet en niet 1 eruit haalt omdat ze denken dat de 65nm CPU chip al zorgt voor minder warmte enzo.

Daarnaast voor de gene die hun Xbox 360 willen opsturen die van de eerste of tweede generatie is omdat daar kwantiteit hardware onderdelen inzitten en 'Falcon' onderdelen in hun Xbox 360 willen hebben kunnen beste een tijdje wachten nadat de 'Falcon' Xbox 360 in Europa is gekomen. Want dan weet je zeker dat ze in het reperatie centrum nieuwe onderdelen hebben liggen zodat je 'Falcon' onderdelen in je Xbox 360 krijgt.

(Groot deel van dit verhaal heb ik van een vriend van me die iemand kent die in een game shop werkt en wat verstand van dit gedoe heeft en connecties heeft enzo.)

Laatst bewerkt: 28 aug 2007
  11. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je lenzen / bril? Ben je nachtblind? Wel eens last van een vlek voor je ogen? Dan is 1080i voldoende. Wil je 1080P & genieten, dan moet je constant helemaal stil op de optimale kijkafstand van de TV zitten (heeft te maken met de booghoek van je ogen). Dan pas zie je het verschil tussen 1080i en 1080P.

Besides; HDMI is een zwaaaar over-rated technologie. Of ik nou een DVD afspeel op 720P of 1080i op mijn RGB-360 of mijn HDMI-DVD; ik kan eerlijk gezegd weinig verschillen ontdekken.

Ik denk dat je beter de helft van je budget kan besteden aan een calibratie van je TV (voor zeer goede afstelling van je kleuren, features en dergelijke), dan dat je een Elite koopt "omdat er dan 1080P over HDMI kan". Kijk maar eens op http://www.isfcalibraties.nl/ voor meer info.

12. Looney-Crew

Looney-Crew Punish and Enslave

Leuk Bevonden:
    0
    Nou zwart is hij dus echt niet!
    Hou je afstandsbediening erbij of zet hem in je zwarte kast (ik heb een meubel van vogels, glans zwart glas) en hij is echt NIET zwart!!...
    De controller is zwart het console is donkergrijs....=(

Zoek op internet waarbij het console en de afstandsbedieningen te zien zijn en zie je het verschil meteen....
    De hdmi is niet denderend veel verschil vergeleken met de ''oude'' premium nee...de dvd speler is net zo luiddruchtig dus absoluut geen verbetering (Ligt eraan welk spel je speelt ik praat hier over call of duty 3 dan maakt hij meestal het meeste geluid...condemned en tenchu zijn daarintegen echt bijna net zo kwa geluid als de fans achterin.
    die van mij komt uit 27 juli 07 dus redelijk nieuwe versie....
    Volgens llamma.com is er absoluut WEINIG tot GEEN verschil kwa geluid met de dvd en fan geluid vergeleken met de premium....evenals de warmte blijft hetzelfde vergeleken met de premium...kijk maar op llamma.com daar staat uitgebreid rapport kwa decibels, hitte afvoer en dergelijke....
    Er zit wel verschil (Ook weer volgens llamma.com) tussen de elite hitachi en de premium hitachi....

Gegroet _0/

ik blijf erbij console is donkergrijs...de afstandsbedeining is ECHT zwart! :)

Bewijs van EIGEN foto!...afstandsbediening van de elite naast het console.waar hij op staat is mijn meubel waar ik het over had dat is pas zwart, het console is donker grijs!

Check dus eerst je referenties voordat je een oordeel geeft....

Laatst bewerkt: 28 aug 2007
  13. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Trouwens, op de site van gamekings kan je er eentje winnen. Moet je een filmpje maken van de plek waar je hem wilt neerzetten.

14. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Als eerste wil ik zeggen dat als je uit eigen ervaring spreek dat je een prima referentie bent.
    Ten tweede ben waarschijnlijk genaaid want zo hoor een elite er niet uit te zien punt! Die van mij is gewoon netjes matzwart, die van jou lijkt eerder lichtgroen,grijs.

Ik ben er zeker van dat mijn elite minder geluid maakt als mijn prem. Dat durf ik mijn hand om te verwedden wat de test bij llama ook zeggen...

15. Koleos

Koleos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die test van llama is gebruikt bij een Elite van de Elite launch in Amerika, dat is 6 maanden geleden. In die tussen tijd heeft Microsoft al laten weten dat ze dingen willen verbeteren aan de Xbox 360 enzo vanwege de problemen met de Xbox 360. Dus zullen er in de Xbox 360 Elite units die nu in Europa te koop zijn beter kwaliteit hardware bevatten dan de Elite units van 6 maanden geleden in Amerika.

16. Nosferatu111072

Nosferatu111072 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het idee dat de Elite, twee dagen in bezit, net zoveel geluid produceert als de premium versie van begin 2006 maar dat het geluid anders is. Een betere omschrijving kan ik niet bedenken. Opzich fantastisch apparaat alleen qua geluid valt ie mij tegen. Ook de dvd speler maakt naar mijn idee niet minder lawaai dan mijn premium.

17. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Bij mij is dat klepje al kapot dat de USB ingangen voor beschermd...
    1x een I-pod ingedaan, zonder lomp te doen.

Veertje is gesprongen. Kan ik hier nog iets voor krijgen?!
    Heb hem net sinds Zaterdag.
    Dus een nieuwe faceplate ontvangne omdat het onder garantie valt?

18. max9673

max9673 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo
    Zit er nu al een falcon in de elite of niet .
    Is Er iemand die dit met zekerheid kan bevestigen want blijkbaar zeggen ze maar en weet niemand het zeker

19. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Jup, heb ik ook gehad. Is gewoon garantie.

Nope, die zit er niet in. Alles is nog 90nm. Falcon komt pas einde van het jaar.

Laatst bewerkt: 29 aug 2007
  20. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    @ Dynamike

Ik heb hem dus 5 dagen terug bij de Media Markt in Eindhoven gehaald.
    Daar moet ik ook heen om een nieuwe Faceplate te ontvangen?

Of het via Microsoft regelen? (zojah, hoe dan?)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina