@ De 'Halo *zoveel* is kut' en 'Halo *zoveel* is vet!' meningdelers hier.
Ik denk dat de mening die hebt over het spel grotendeels wordt bepaald door de manier waarop je zelf speelt. Klinkt logisch, maar hiermee bedoel ik dus bijvoorbeeld:
Je zit in een game en je wordt constant geowned door speler X met wapen Y. Nu kun je gefrustreerd raken, het wapen haten, de speler haten, quiten en hopen dat er in een andere game dit wapen niet te vinden is, schelden naar de speler, bungie kut vinden omdat ze wapen Y niet ook vlak bij jouw spawn hebben neergelegd, halo haten en een ander spel spelen.
Wat je ook kunt doen is: niets of niemand haten, maar een manier vinden om speler X te ownen, eventueel met wapen Y: want het wapen schijnt goed te zijn -> met goede wapens kill je mensen -> kills maken geven de meeste mensen meer plezier dan dood gaan. Maar hoe krijg je dat wapen nou als speler X hem de hele tijd heeft
? Nu ga je echt gamen! Probeer een manier te vinden om dat wapen sneller dan heb te krijgen. Probeer een anti-zijn-wapen te vinden (Simpel voorbeeld: wapen Y is een zwaard, pak een longrange wapen, kom niet in kleine ruimtes terecht, en blijf vooral op afstand, ren niet naar hem toe, als hij weg rent: ren hem vooral niet achterna, heb geduld). In geval van een teamgame: praat en team-up! Voorspel hem. Net als in vele andere games neem je zooooveel voordeel tot jezelf als jij je tegenstander kan voorspellen. Voorspellen kun je doen door simpelweg te bedenken wat jij zou doen als jij hem was. Dit noem ik nou gamen!
Natuurlijk heb je enige kennis nodig van wapens, maps, game physics en je moet redelijk kunnen aimen. Maar een beetje gamer snapt dit wel en weet dat een spel pas leuk is als je het snapt.
Waar de discussie hier voornamelijk over gaat: 'n00b-wapens', 'n00b-unbalanced-maps'. Nogmaals: het gaat om de manier hoe je het zelf speelt. Als jij het spel vet wilt vinden, maak het dan voor jezelf leuk en verzamel wat live-vrienden en start een custom en speel map A gewoon niet! Of zet wapen Z gewoon uit! Wil je percee matchmaking doen? Leer er dan mee leven dat mensen je met een n00b combo of zwaard killen en gebruik de wapens zelf ook, in het kort: ga gamen en probeer een manier te vinden om diegene te killen: probeer om het jezelf leuk te maken.
Lukt het gewoon echt niet en blijf je het spel kut vinden, dan stop ik nu met praten en dan ben je dus simpelweg niet een halo-gamer. Vond je halo 1 de bom en halo 2 kut (chaos, teveel n00b wapens, pistol is zwak) dan zeg ik: halo 1 is niet halo 2, de manier waarop je speelt om halo 1 leuk te maken is niet de manier waarop je speelt om halo 2 leuk te maken.
Woho uitgetypt! Hier dus mijn kijk op de eeuwige discussie tussen kut-spel en vet-spel!
Klik om te vergroten...