Halo 3 [Deel 9]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Kortestier, 19 aug 2007.

?

Halo 3 beta vs. CoD4 beta!

1. Halo 3 beta

71,3%
  2. CoD4 beta

28,8%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Free For All ?

2. Freezing Aaron

Freezing Aaron Registered member

Leuk Bevonden:
    0
    En zijn de levels het zelfde als bij halo2 want ik hoor iemand die heel snel level 43 was. Ikdacht dat het nu met sergeant en dat soort ranks ging.

zero, thnx

3. LeGeNdaRisCh

LeGeNdaRisCh Je ziet ons

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zijn levels voor de verschillende gametypes. Rank is denk ik algemeen.

4. Xorta

Xorta Reflex GT

Leuk Bevonden:
    0
    @ De 'Halo *zoveel* is kut' en 'Halo *zoveel* is vet!' meningdelers hier.

Ik denk dat de mening die hebt over het spel grotendeels wordt bepaald door de manier waarop je zelf speelt. Klinkt logisch, maar hiermee bedoel ik dus bijvoorbeeld:

Je zit in een game en je wordt constant geowned door speler X met wapen Y. Nu kun je gefrustreerd raken, het wapen haten, de speler haten, quiten en hopen dat er in een andere game dit wapen niet te vinden is, schelden naar de speler, bungie kut vinden omdat ze wapen Y niet ook vlak bij jouw spawn hebben neergelegd, halo haten en een ander spel spelen.

Wat je ook kunt doen is: niets of niemand haten, maar een manier vinden om speler X te ownen, eventueel met wapen Y: want het wapen schijnt goed te zijn -> met goede wapens kill je mensen -> kills maken geven de meeste mensen meer plezier dan dood gaan. Maar hoe krijg je dat wapen nou als speler X hem de hele tijd heeft :'-(? Nu ga je echt gamen! Probeer een manier te vinden om dat wapen sneller dan heb te krijgen. Probeer een anti-zijn-wapen te vinden (Simpel voorbeeld: wapen Y is een zwaard, pak een longrange wapen, kom niet in kleine ruimtes terecht, en blijf vooral op afstand, ren niet naar hem toe, als hij weg rent: ren hem vooral niet achterna, heb geduld). In geval van een teamgame: praat en team-up! Voorspel hem. Net als in vele andere games neem je zooooveel voordeel tot jezelf als jij je tegenstander kan voorspellen. Voorspellen kun je doen door simpelweg te bedenken wat jij zou doen als jij hem was. Dit noem ik nou gamen!

Natuurlijk heb je enige kennis nodig van wapens, maps, game physics en je moet redelijk kunnen aimen. Maar een beetje gamer snapt dit wel en weet dat een spel pas leuk is als je het snapt.

Waar de discussie hier voornamelijk over gaat: 'n00b-wapens', 'n00b-unbalanced-maps'. Nogmaals: het gaat om de manier hoe je het zelf speelt. Als jij het spel vet wilt vinden, maak het dan voor jezelf leuk en verzamel wat live-vrienden en start een custom en speel map A gewoon niet! Of zet wapen Z gewoon uit! Wil je percee matchmaking doen? Leer er dan mee leven dat mensen je met een n00b combo of zwaard killen en gebruik de wapens zelf ook, in het kort: ga gamen en probeer een manier te vinden om diegene te killen: probeer om het jezelf leuk te maken.

Lukt het gewoon echt niet en blijf je het spel kut vinden, dan stop ik nu met praten en dan ben je dus simpelweg niet een halo-gamer. Vond je halo 1 de bom en halo 2 kut (chaos, teveel n00b wapens, pistol is zwak) dan zeg ik: halo 1 is niet halo 2, de manier waarop je speelt om halo 1 leuk te maken is niet de manier waarop je speelt om halo 2 leuk te maken.

Woho uitgetypt! Hier dus mijn kijk op de eeuwige discussie tussen kut-spel en vet-spel!:D

5. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Zoals altijd Xorta: :thumbs::thumbs:

Deze meneer heeft gewoon gelijk op welke manier je het eigelijk ook bekijkt O-)

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En ik ben het roerend met je eens :)

7. ghiodora

ghiodora F40 0-100 -> 3.2 sec

Leuk Bevonden:
    0
    Vindt ik ook.

Maar je kan nog steeds gefrustreed raken met host voordeel bij Gears

8. Phantom X

Phantom X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lol idd ik hoop dat het niet zo erg is bij halo 3 want dat is echt 1 van de hoofdredenen dat ik gow minder speel want het verpest alles.

9. ViperMike

ViperMike Guest

Ben het niet eens met Xorta, ik vind dat je altijd kans moet maken. Want ik ergerde me er altijd kapot aan dat die kleine kinderen die er niks van konnen en een gigantisch grote bek hadden mij nog kilde, puur en alleenmaar om hun wapen. Kun je wel zeggen van, moet je ze maar voor zijn. Maar dat lukt ook niet altijd, vaak word je keer op keer gespawnkilled en krijg je niet eens de kans om iets te pakken. Het is puur en alleenmaar goeie wapens/voertuige bij elkaar sprokkelen en dan win je wel.
    En dan zeggen mensen weleens van, ik win wel eens van een rocket met een smg. Maar dan is die tegenstander gewoon slecht want hoe kun je in godsnaam een rocket missen op een lopend poppetje.

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Je kan toch wel een keertje dood gaan? :+ Als het goed is krijgt iedereen de goede wapens ongeveer evenveel en gaat het erom wat je er mee doet.

Doet me een beetje aan poker denken...

11. Gangsterdwerg

Gangsterdwerg Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt ja, als mijn tegenstander AA heeft pak ik ook altijd een rocket launcher 8)

12. ViperMike

ViperMike Guest

Daarom vind ik poker niks aan, draait 50% om geluk. Ik hou meer van spellen waar het om oefenen draait en skills. En niet degene die het lames't kan spelen.

13. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is jouw visie. Ik denk dat je eerst kijkt of het spel (gameplay, wapens, maps) je bevalt JA/NEE voordat je besluit om het spel anders te gaan spelen en er probeert beter in te worden. Ik ben ook gestopt met Halo 2 omdat ik me teveel irriteerde aan het spel. Dit was echter NIET omdat ik niet probeerde om Halo 2 op de manier te spelen waardoor het spel opeens "KNIP MET JE VINGERS" leuk zou worden :confused:

Dit was omdat Halo 2, daar heb je helemaal gelijk in niet Halo 1 is. Het zijn 2 totaal verschillende spellen en naar mijn mening zou je het niet eens een vervolgdeel MOGEN noemen. Halo 3 echter lijkt dan weer WEL heel erg op een VERVOLGdeel. Bungie is met de halo series na deel 1 een totaal andere weg ingeslagen en die zetten ze nu voort. Als dit je niet bevalt so be it, maar kom dan alsjeblieft niet met het argument aan: Dan ben je geen halo-gamer :+.

Ik heb halo 1 helemaal kapot gespeeld, en daar werd ik in het begin ook keihard geowned. Het is echter de vraag vind je het spel leuk genoeg om er beter in te willen worden. We spelen hier namelijk niet om duizenden $$$ zoals ze in de USA wel doen met Major League Gaming. :'-(

En ja natuurlijk probeer je je tegenstander te voorspellen, dat verhaal dat je daar typt over wapen X en speler Y is net zo simpel als 1 + 1 = 2. Snap daarom ook niet dat sommigen zoveel bewondering hebben voor dat lapje tekst. :{

14. Nejra

Nejra *poke in your eye*

Leuk Bevonden:
    0
  15. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben het meer met Escobar eens... Halo 1 staat los van de andere Halo's.

Over overpowered wapens, ik vind het prima dat deze er in zitten, zo lang het er maar niet teveel zijn. Mensen die klagen over het zwaard in H2, snappen blijkbaar niet helemaal hoe het werkt. Bij FFA is het inderdaad kut als 1 iemand het zwaard heeft, maar bij een team game is het gewoon juist mooi als je door power wapens als het zwaard, een lekkere spree kan maken. Het team dat controle kan krijgen over sniper/zwaard/rocket, kan zo makkelijk map control krijgen en de game winnen. Als je dit niet hebt, worden het toch alleen maar BR shootouts?

Wat Legendarisch al zei, Halo CE multiplayer als arcade titel zou echt goud zijn :)

16. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    Lopende poppetje? lol 8)

Je bent nu in elk geval van het probleem af dat iemand zo maar ineens met een onverwacht wapen voor je kan staan. Je kan van te voren zien wat iedereen bji zich heeft dus is het van te voren duidelijk of je wel of juist niet ver van die speler vandaan moet blijven.
    Daarnaast vind ik wel dat sommige wapens in sommige gevallen ook gewoon sterker moeten zijn. Anders is geen reden verschillende wapens te hebben. Het zwaard en de shotgun werken nu eenmaal velen malen beter in krappe omgevingen dan een battle rifle. Als je geen van beide hebt weet je van te voren dat je niet sterk staat als je een nauwe gang in gaat.
    Of je een kans hebt ligt helemaal aan je zelf. Ga je naar buiten met alleen een shotgun? Dan maak je nu eenmaal geen kans tegen iemand met een sniper en zo hoort het ook.

Laatst bewerkt: 30 aug 2007
  17. Xorta

Xorta Reflex GT

Leuk Bevonden:
    0
    Prima. Het 'so be it' bedoelde ik ook al in de vorm van 'dan stop ik nu met praten''. En het geen halo-gamer zijn neem ik terug, maar corrigeer het in 'halo2-gamer'.

Ja Mr_Escobar ken ik zeker nogwel van H1 XBC, meerdere malen met/tegen u gepeeld *). En ik moet inderdaad wel zeggen dat halo 1 sterker was in het doorgaan-ookal-wordt-je-geowned dan bij halo 2.

Maargoed, het idee in mijn verhaal is denk opgevat in de vorm van: als je goed bent of wordt in halo2, is het een leuk spel. Jij vind het geen leuk spel, maar ik neem aan dat je wel 'goed' was (door halo1) en dus ben je het oneens met mij. Terrecht. Maar in mijn verhaal doelde ik op mensen die halo2 slecht vinden met de redene die ik noemde: frustratie door het niet lukken van iets. 'Het niet lukken van iets' geldt voor heel veel mensen die weinig halo ervaring hebben, en daar valt een redelijk 'kleine' groep buiten: de halo1muliplayer community destijds. 'Klein' maak ik op uit het aantal NL XBC spelers, en LANs zijn vergelijke met online gamen sowieso 'klein'. Daarom vond ik mijn verhaal redelijk euu... universeel. :9

Natuurlijk hoeft het voor niet halo1 spelers die wel 'goed' zijn in halo 2 dan ook niet altijd te gelden dat je dan het spel wel goed vindt. Maarrrr.. *Lees verder hieronder na deze quote*

Nogmaals: Mn verhaaltje was bedoeld voor de iets onervaren spelers. En zelfs voor hen is het in woorden waarschijnlijk inderdaad 1+1=2. Maar in de praktijk gebeurt dit zelden door onervaren spelers en dus vallen ze eventueel op de 'gefrustreerde-'halo2iseenkutspel-gamers' berg. Met het 1+1=2 verhaal breng ik deze mensen misschien op een andere gedachte :).

Ik tip hier dus de mensen die volgens uw JA/NEE methode NEE hebben gezegd, om de JA/NEE keuze even uit te stellen en het spel eerst op een 'andere' manier te spelen in de vorm van het eerder genoemde verhaaltje over wat ik ECHT gamen noem.

18. LeGeNdaRisCh

LeGeNdaRisCh Je ziet ons

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom staat bij MLG het zwaard uit :+
    Ik speelde gistere tegen wat nederlanders die zaten te bitchen dat we in 4v4 wel zwaard gebruikte (MLG lockoutslayer) maar ze vonden het niet erg dat het op FFA midship wel word gebruikt. Rare gasten :{. (ze wilde ook alleen rifles spelen zodat, wat je al zei alleen BR shootouts krijgt, te gaar)
    En met een beetje teamwerk kan je een powerwapen zo overmeesteren, daarom is bijvoorbeeld zwaard een wapen wat je zo weer kwijt kan raken, als je er een iemand meer neer slaat kun je wel verwachten dat er een teammaat in de buurt staat.

Trouwens esco heeft gelijk, maar het is net hoe je het bekijkt ;)

19. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Halo's Gone Gold!
    http://www.bungie.net/News/content.aspx?type=topnews&cid=12737

\o/_O_\o/\o/_O_\o/

20. BLACKHAWK EM

BLACKHAWK EM Target Theory

Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus: