[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

1. Gewoon bij McLaren

18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Mja, de kans dat naast Alonso Hamilton er ook van afwist is natuurlijk wel vrij groot

2. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kijk regelmatig ook GP2, maar bij de GP van Frankrijk was ik op vakantie, en had ik dus dit gemist kom ik net achter, mooi crashje hoor,

[yt]ASM74TUKFUM[/yt]

3. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ik kende de crash maar die start nog niet, dat is ook lullig. :9

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wat een domme fouten maken die gasten daar in de GP2.

---
    Volgens diverse goed ingevoerde bronnen heeft autosportfederatie FIA afgelopen vrijdag een brief aan alle Formule 1-teams en ook de coureurs Alonso, De la Rosa en Lewis Hamilton geschreven. Daarin wordt verzocht dat het ieders plicht is om alle informatie met betrekking tot de spionagezaak met de autosportbond te delen.

In ruil voor belastende informatie zou de coureurs amnestie zijn aangeboden. Vooralsnog houdt de FIA zich op de vlakte en ontkent zelfs het schrijven van de brief. Alonso is door zijn werkgever McLaren het zwijgen opgelegd. De zaak zal op 13 september worden vervolgd bij de hoorzitting, waarbij Ferrari zeker van de partij zal zijn, zo bevestigde de Italiaanse renstal.
    ---

Wat is dit nu weet voor een BULLSHIT.
    De coureurs hebben bewust mee gedaan en krijgen vervolgens amnestie.

5. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Als ze volledig meewerken ja, en ALS het waar is. Zat net ook te kijken, 13 september valt net niet op de vrijdag. :)

6. SVS

SVS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en nu de officiele bevestiging:

FIA bevestigt betrokkenheid McLaren-rijders
    07 september 2007

De internationale autosportbond FIA heeft vrijdagmiddag middels een persverklaring bevestigd dat McLaren-coureurs Fernando Alonso, Lewis Hamilton en Pedro de la Rosa betrokken zijn bij de spionagezaak tussen McLaren en Ferrari. De FIA maakte bekend dat de coureurs op 31 augustus een brief hebben ontvangen, waarin hen werd gevraagd volledige medewerking te verlenen aan het FIA-onderzoek.

bron: f1.gpupdate.net

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    We kunnen het nog officieler maken.

Bron Fia.com

EDERATION INTERNATIONALE DE L' AUTOMOBILE
    BY FAX AND POST 31 August 2007

Dear Mr De La Rosa

As you will be aware, the FIA has recently investigated whether, how and to what extent
    McLaren was in possession of confidential Ferrari technical information. The FIA has
    subsequently been made aware of an allegation that one or more McLaren drivers may
    be in possession, or that such drivers have recently been in possession, of written
    evidence relevant to this investigation.
    In the interests of the sport and the Championship it is important that the FIA as the
    regulator establishes unequivocally and rapidly whether or not this allegation has any
    basis in fact.
    The FIA therefore formally requests that you produce copies of any relevant documents
    which may be in your possession or power of procurement and which may be relevant to
    this case. For these purposes “documents” includes all written materials such as emails,
    letters, electronic communications, text messages, notes, memoranda, drawings,
    diagrams, data,. or other material, stored in any physical, “hard copy” or electronic form.
    In particular (though without limiting the generality of this request), the FIA wishes to
    receive copies of any electronic communications (howsoever conveyed or stored) which
    may be relevant to this case and which make reference to Ferrari, Nigel Stepney or any
    technical or other information coming from or connected with either Ferrari or Mr
    Stepney. In the event that you are aware of the existence or previous existence of any
    document falling within the above description but are not in a position to produce it,
    please describe the content of the document in question, the circumstances under which
    it came to your knowledge and the reasons why you are unable to produce it. In the
    event that you are unsure as to whether any document falls within the above description,
    kindly submit it (or a description of it) and the FIA will assist in making a determination.
    You will appreciate that there is a duty on all competitors and Super Licence holders to
    ensure the fairness and legitimacy of the Formula One World Championship. It is
    therefore imperative that if you do have any such information, you make it available to us
    without delay. I can confirm, given the importance of this issue, that any information you
    may make available in response to this letter will not result in any proceedings against
    you under the International Sporting Code or the Formula One regulations. However, in
    the event that it later comes to light that you have withheld any potentially relevant
    information, serious consequences could follow.

Mr Pedro De La Rosa 31 August 2007
    We are sending identical letters to Fernando Alonso and Lewis Hamilton. We look
    forward to hearing from you at your earliest convenience. Thank you very much for your
    co-operation.

Yours sincerely
    Max Mosley

8. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Gaat Kimi Räikkönen zometeen toch nog WK 2007 worden :D. Dat zou me toch wat zijn.

9. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Die kans wordt steeds groter.
    Een team en coureurs die zo lopen te rotzooien , mogen nooit wereldkampioen worden.

Heb toch liever Massa als nieuwe Wereldkampioen.

10. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Als dit waar blijkt te zijn en het hele team ervan wist / schuldig is, dan is de hele F1 echt naar de klote. Heb eigenlijk geen eens zin meer om de GP dit weekend te kijken. Is gewoon vergalt (het hele seizoen is nu gewoon vergalt) door deze zaak. Daarnaast, het word steeds duidelijk wie kampioen gaat worden, dus de spanning is ook weg.

Voor wat het nog waard is:

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dit hele zaakje stinkt net zo als de Tour de France.

Als Alonso of Hamilton toch wereldkampioen worden , worden ze door niemand meer serieus genomen.
    Ben bang dat Alonso wel kan fluiten naar het stoeltje bij Renault.

12. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Vraag me af waar je dat vandaan haalt, iedereen is juist ingelopen op Hamilton de afgelopen race. En mocht McLaren gediskwalificeerd worden voor het seizoen dan nog weet je niet wie van Ferrari de titel op eist.

Maar goed. Ik zou het ook jammer vinden als McLaren eruit wordt gezet. Ben eigenlijk altijd, 1999 uitgezonderd, voor de concurrent van Ferrari geweest. Maar het is wel de eigen stomme schuld van McLaren. Dat de F1 misschien vergalt wordt, ligt niet aan deze zaak maar ligt aan McLaren. En blijkbaar hebben ze dus ook nog dingen verzwegen en dus niet de waarheid verteld in juli. Hier maak je het dus alleen maar erger mee. Kijk maar naar Hongarije toen ze na Alonso's actie ook hadden gelogen tegen de FIA met als gevolg dat ze geen punten kregen.

Las net dat Hamilton zat te jammeren over de uitlatingen van Ferrari in de pers, maar dat vind ik totaal onterecht. Hij is er gewoon bij betrokken, dus dan moet ie maar voor de gevolgen in staan. En als Ferrari iets doet wat niet mag, zeggen de anderen daar ook iets van. Dus die moet niet zeuren.

Heel McLaren stelt me hier toch ff teleur.

13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Tenzij men onschuldig blijkt te zijn, echter, het begint er steeds meer op de lijken dat in ieder geval een aantal mensen wel schuldig zijn. Van wat ik van het hele verhaal heb begrepen gaat het vooral op Alonso en De La Rosa. Aan de hand van die mail, moet McLaren nu voorkomen. Trouwens, McLaren heeft Alonso het zwijgen opgelegd over de hele spionagezaak. Misschien te ver gegrepen, maar het verklaart wel waarom Alonso laatst nog zei dat de McLaren zo snel was dankzij hem. Degene die echt schuldig blijken te zijn, moet wat mij betreft uit de F1 verbannen worden, voor altijd.

Nou, de kans dat heel McLaren eruit geknikkerd word, word met de dag groter. Het begint er dus steeds meer op te lijken dat een van de Ferrari coureurs kampioen gaat worden. Wat mij betreft is dan de spanning weg. De overige teams zijn beduidend langzamer dan Ferrari, dus je hoeft niet gek op te kijken als je het ene 1-2'tje na de andere ziet van Ferrari.

14. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Heel politiek gezeik is het ook tegenwoordig.

15. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Waarom is er toch weer altijd wat aan de hand. Ieder jaar is het wel iets. Niet normaal zeg. Ik zou het ook jammer vinden als het kampioenschap beslist wordt in de rechtzaal in plaats van op de baan.
    Ik zie liever een goed gevecht tussen Alonso en massa bijvoorbeeld, dan dat ik in de krant moet lezen dat Alonso en Hamilton uit het kampioenschap gezet worden.

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik kijk de komende dagen alleen nog op de site van de FIA.
    www.fia.com

17. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Het liefst ga ik gewoon slapen tot 14 september, dan is de waarheid naar boven want nu hoor je toch overal allemaal verschillende berichten.

Waarom toen niet? :'-(

18. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Lees net wat interessants op een ander forum. Wat gaat er gebeuren met de volgende partijen als McLaren eruit gekicked word dit jaar en volgend jaar?

-Vodafone (is duidelijk niet blij met alle negatieve publiciteit)
    -Mercedes (is duidelijk niet blij met alle negatieve publiciteit)
    -Alonso (heeft het toch al niet naar z'n zin bij McLaren)
    -Hamilton (gaat niet tot 2009 thuis zitten wachten op McLaren)

Puur even wat speculatie, wat denken jullie?

Hij heeft een punt. Een aantal teams wacht met de rijdersbeslissing tot na de uitspraak volgende week. Het kan namelijk zomaar zijn dat er opeens kansen zijn met Alonso en Hamilton.

19. SVS

SVS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat de uitspraak ook is. Dit seizoen is toch al verkloot. Wereldtitels hebben veel minder glans als anders.

20. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    even erop inhaken? Hoe heeft alonso dan geholpen met de spionagezaak? Hij heeft toch feitelijk niets te maken met ferrari, net als hamilton en de la rosa. Dit zaakje stinkt aan alle kanten, met voor mij als hoofdverdachte ferrari, die niet vies is van dergelijke politieke spelletjes.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina