Dat is algemeen bekend en het is een typisch geval van hedendaagse ethiek toepassen op dingen die meer dan 1000 jaar geleden plaatsvonden.
Ja. Laten we vooral andere culturen compleet negeren, en iedereen die niet aan die eis voldoet het land uittrappen. Dat zal dit land in goede banen leiden.
In dit geval wordt het tijdens het vak godsdienst gegeven, wat op zich niet nieuw of verwonderlijk is, aangezien ik tijdens godsdienst ook ongeveer een halfjaar les heb gekregen over de islam. Niet op iedere school wordt godsdienst gegeven, en er wordt alleen geïllustreerd hoe men in die culturen leeft/denkt (wat me niet onhandig lijkt aangezien mensen nogal wat volstrekt incorrecte dingen over de islam willen zeggen), zonder dat er waar dan ook een waarde-oordeel wordt geveld, dus ik snap überhaupt niet waarom dit als een probleem wordt gezien.
Zolang ze maar geen godsdienstig getinte lessen geven tijdens wetenschappelijke vakken (uitzonderingen daargelaten) ben ik blij.
Maar ja, Wilders en zijn horde ja-knikkers zullen wel weer wat one-liners uit de hoge hoed toveren en weer wat zetels winnen in de peilingen.
Laatst bewerkt: 10 sep 2007