Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Dan zal ik als ik jou was eerst naar de sportschool gaan en daar leggen ze je wel uit wat je het beste kan doen etc en dan kan je meestal eerst nog een proefdag ofzo doen. 15 jaar is trouwens wel wat jong voor krachttraining aangezien je nog in de groei zit, volgens mij kan je dan wel krachttraining doen maar met mate. Maar je kunt het beste dus eerst even naar de sportschool gaan en daar om advies vragen.

Badankt voor je advies trouwens Ashavan, ik ga morgen wel ff de omvang van me armen meten alhoewel ik wss teleurgesteld zal zijn als ik die 41cm van jou zie:D

Laatst bewerkt: 5 sep 2007
  2. Ashavan

Ashavan Guest

@Jereby
    De prijzen verschillen enorm per sportschool. Ga er gewoon bij een paar langs en neem een kijkje om te zien waar jij je het prettigst bij voelt.

Sommige zijn 15-20 euro in de maand, maar hebben dan alleen wat toestellen en belabberde ondersteuning. Maar je hebt ze ook van 63.50 p/m en dan zit er nog eens een sqaushbaan, zwembad, groepsessies van bodyattack e.d. erbij in begrepen. En natuurlijk alles er tussen in.

Nu de vakantie voorbij is hebben veel sportscholen binnenkort opendagen en kun je gewoon een kijkje nemen en dingen uit proberen.

Cardio kun je op je 15e gewoon doen. Fietsen, Crosstrainen...zelfs roeien waarbij je je rug meepakt.

Qua kracht moet je nog erg voorzichtig zijn aangezien je nog in de groei zit. Toen ik daar mee begon wilde ik zo snel gaan dat ik bij me biceps zwangerschapsstriemen kreeg. Ik groeide te snel, dus wees niet gehaast en luister naar de instructeurs haha. De meeste instructeurs zullen je niet meer dan 25kg laten doen en je begint dan bij 10 ofzo. Daarnaast laten ze je ook veel herhalingen doen.

41cm is niks...heb je de armen van KevF gezien en hij traint al veel langer dan mij :eek:

3. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Maar Kevf is een pussay!! :cool:

Hoe gaat het met je schema trouwens Kevf? Al een tijd geen update gezien :)

4. Ashavan

Ashavan Guest

Syzigy, nog even terugkomend op je armen. Het is normaal dat er een verschil tot max. 1,5-2cm kan voorkomen. Je ene arm normaal blijven trainen en de kleinere arm de komende maanden harder aanpakken, eventueel met een zwaardere gewicht.

KevF is te druk met Bioshock om naar de sportschool te gaan ;)

5. II DDE II

II DDE II Skilled&Sexy

Leuk Bevonden:
    0
    Jerreby hier in OBL heb je 3 sportscholen waarvan Dick van Egmond bij de Boogerd het goedkoopst is, 27.50 voor een studentenabbo, dan kan je alleen overdag en 37 voor een volledig abbo. Geen inschrijfgeld nodig! En ja, daar zit ik.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zo was dat even flink ingekakt na de verhuizing. In totaal 1x getraind in zes weken tijd. Dat was dus nog nooit eerder gebeurd |:-

Ben weer bij week 1 begonnen, maar zelfs dat voelde al te zwaar aan (week 1 moet zeer licht zijn). Ik ga denk ik zaterdag weer mijn 5rep max bepalen en opnieuw beginnen aan het schema. Is even niet anders :x

Als er mensen hier het leuk vinden als ik een beknopt blogje bijhoud, dan hoor ik het wel O-)

7. Ashavan

Ashavan Guest

Blogje...tja wat info af en toe is wel meegenomen. Kan ik er wellicht wat uithalen als ik met me 2e schema aan de slag ga. Nog 4 weekjes en dan ga ik ook 5 weken 5x5 doen om vervolgens weer 6 weken schema 1 uit te voeren.

Heb gemerkt dat je na verloop van tijd gewoon tegen een muur aan zit, je max kracht zal ik maar zeggen. Zat te denken om die 5x5 gaan te hanteren om die muur te doorbreken om daarna weer op uithoudingsvermogen te trainen voor 6 weken.

8. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Is het gewoon, dat je met sommige oefeningen paar weken lang op hetzelfde niveau blijft qua gewichten en met anderen constant omhoog gaan? Misschien omdat ik nog niet zo heel lang bezig ben (nog geen 3 maanden).

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Als je net bezig bent is het normaal dat je progressie zeer schokkerig verloopt. Zolang het totaalplaatje maar omhoog blijft gaan. Misschien dat je wat kan stoeien met je oefeningen om sommige plafonds te doorbreken.

@ Ashavan: Ik zou het schema zeker geen 5 weken doen. Het is een 9 weken durend schema en ook er echt op toegespitst om in die periode pr's te zetten.

Ik ben overigens zelf weer helemaal overnieuw begonnen aan het schema. Max reps ed bepaalt en heb door de sportschooleigenaar een eetschema laten opstellen die ik hopelijk vandaag krijg.

Doe ik normaliter zelf, echter ik heb even een duwtje in de rug nodig. De man in kwestie heeft al tientallen wedstrijdbodybuilders begeleid dus ben benieuwd.

Zal het schema hier ook nog wel even neerzetten.

10. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik ben vanaf vorige week ook weer begonnen met redelijk intensief trainen. Ga nu 3 keer per week naar de sportschool en daarnaast wil ik ook nog thuis zoveel mogelijk oefeningen doen.

Ik heb alleen nu niet echt een schema waarmee ik train. Ik train met 3 vrienden, die al veel verder zijn dan ik, en dus is het wel lastig om aan te haken.
    Is het beter om met een schema te trainen? Meestal doen we op maandag bices/triceps en buik. Woensdag rug en biceps/triceps en op donderdag borst buik en ik pak ook nog een beetje benen mee.

Wat kan hier aan verbeterd worden, qua spiergroepen op dezelfde dag trainen?

Alvast bedankt.

11. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Train je je rug en benen niet?

Op zich zou je wel gewoon mee kunnen trainen, enkel met wat minder gewicht. Denk dat je vele oefeningen ook wel kan doen.

12. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik train op woensdag mijn rug behoorlijk uitgebreid, en probeer ook af en toe benen mee te pakken.
    Ik doe ook wel vrij veel oefeningen die zij ook doen, maar met minder gewicht. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit tricpes oefeningen gedaan, dus deze zijn sowieso even wennen.

13. Ashavan

Ashavan Guest

Ben deze week in week3 van 5x in de week trainen. Nu ik vakantie heb ga ik er de komende 2 weken 10x van maken dmv een extra sessie alleen voor cardio. Het is echt zwaar vermoeiend, maar ondanks alles blijf ik met verscheidene oefeningen progressie boeken. Maar ik merk dat als ik nu een dag of 2 rust neem en dan weer de oefeningen doe dat er opeens nog eens 15-20kg bij komt. Echt geweldig vind ik dat.

Heb ook trouw elke 2 weken alles op lopen meten om bij te houden en ook daar is de vooruitgang motiverend. Me gewicht zakt bijna niet, maar me spiermassa groeit terwijl me vet% blijft zakken...dus dan vind ik het niet erg dat me gewicht nauwelijks mee zakt. Sta telkens verbaasd te kijken...vanwege me buik en formaat dacht ik altijd een enorm hoog vet% te hebben, maar het is "maar" ongeveer 17%. Nog 7 er af en ik ben tevreden. Maar ja ik val onder de endomorf en die zijn nu eenmaal van nature al groot met sterke spieren die je niet ziet vanwege hun normale laag vet die er over heen zit en nooit zal verdwijnen :confused:

@[2K]
    Het is normaal dat je in het begin met alle oefeningen omhoog gaat...en snel. Maar op een bepaald moment kom je een muur tegen met bepaalde spiergroepen en dan vertraagd het daar. Je spieren blijven zich ontwikkelen, maar het duurt langer eer je weer wat extra gewicht erbij kan nemen. En dat gaat steeds trager en trager worden.

Zelf heb ik moeite om de 60kg grens te doorbreken bij verscheidene oefeningen terwijl ik met beenoefeningen gewoon al boven de 80-100 zit zonder het gevoel te hebben me grens al bereikt te hebben.

@Hoosie
    Een schema is altijd beter om mee te trainen. Dan kun je doelgericht bezig zijn ipv doelloos rond te dwalen. Enige wat ik aan jullie schema zou veranderen is meerdere spiergroepen erbij te nemen zodat je in die 3 dagen zo'n beetje heel je lichaam gedaan heb.

Wat beenoefeningen en schouderoefeningen erbij. Als je gewoon 2 oefeningen per spiergroep doet is het prima.

Zelf zou ik op donderdag de buik weg laten aangezien het net zoals elke andere spiergroep 1 dag rust nodig heeft. En dan kun je dus andere oefeningen er voor in de plaats doen.

14. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ben schouders er vergeten bij te zetten, maar deze trainen we ook op woensdag. Zoals ik het nu na een eerste week met hun mee trainen heb ervaren is het niet zo dat we doelloos ronddwalen op oefeningen, maar dat ze goed weten waar ze mee bezig zijn.

Nog even een vraagje. Hoelang duurt het ongeveer dat je een goed resultaat gaat zien van het fitnessen? Ik doe het nu al 2 jaar, maar eerst deed ik eigenlijk alleen cardio fitness en geen krachttraining.

15. Ashavan

Ashavan Guest

Meestal zie je vooruitgang al na een week of 2-3..althans bij krachttraining. Maar als je de schouders hebt hoef je alleen nog benen er bij te doen.

Fitness ben ik geen fan van. Heb dat ook jaren gedaan en vond het niet echt geweldig te noemen. Nu ik krachttraining-semi bodybuilding doe is het veel duidelijker te zien. Enige wat ik nog van fitness hanteer is 30min. cardio.

16. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ok, dan gaan we eens kijken of ik nog wat tijd kan vinden om ook mijn benen te trainen. Eventueel kunnen we er een sessie met biceps/tricpes af halen aangezien iedereen zelf ook gewichten bezit om deze te trainen.

Nu na een week vind ik het ook prettiger om krachttraining te doen omdat je een meer voldaan gevoel overhoudt na een training. Zo'n gevoel dat je helemaal leeg bent en alles hebt gegeven.

Komt er trouwens ook weer een nieuwe vraag in me op. Is het effectiever om meer gewicht te doen, of meer herhalingen van een bepaald gewicht? Of maakt dit geen donder uit?

17. Ashavan

Ashavan Guest

Ligt er aan wat je wilt bereiken.

Wil je veel massa ontwikkelen en breder er uit zien doe je zwaardere gewichten met 8-12 herhalingen en dat je dan op bent. Als je kracht wilt, maar niet echt breed en meer spieruithoudingsvermogen doe je iets lichter en 12-15 herhalingen. Maar wil je echt veel massa winnen dan doe je enorm veel gewicht met maar 5 herhalingen. Maar wel telkens 3-4 setjes

18. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik denk dat ik maar voor de 1e optie ga. Hoef er niet geweldig breed en gespierd uit te zien, maar wil toch wel een beetje kracht hebben. Zag gister iemand rondlopen en die zag er gewoon eng uit zo breed als hij was. Zo wil ik echt niet worden.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ Hoosie:

http://www.geocities.com/elitemadcow1/5x5_Program/Linear_5x5.htm

Kijk dat eens door, ik weet zeker dat je er je voordeel mee kan doen.
    Het is flink wat leeswerk, maar het maken van een trainingsschema en een voedingsschema is nou eenmaal wat meer werk als het uitzoeken van je volgende 360 spel ;)

Hoe zit het trouwens met je voeding?

mbt TE breed worden: ik ben persoonlijk van mening dat je dat naturel niet voor elkaar kunt krijgen :)

20. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Bedankt, ik zal het vanmiddag eens gaan doorlezen.

Dat verschilt heel erg per week. De ene week snoep ik mezelf dood, en de volgende week eet ik veel kwark, fruit en gezonde dingen.

Wat zijn goede producten die je kunt eten als je een mooi lichaam wilt krijgen met een laag vetpercentage?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina