VVD: Rutte zet Verdonk uit fractie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 13 sep 2007.

1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    [​IMG]Met verbijstering lees ik op Nu.nl de volgende headline"Rutte zet Verdonk uit fractie ". Dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Ze is uit de fractie gezet vanwege haar opmerking tijdens een besloten diner dat de VVD rechts wordt ingehaald door de PVV met betrekking op het vreemdelingenbeleid. Ook heeft ze tijdens het zelfde diner gezegd dat ze achter Mark Rutte blijft staan. Op zich niets mis mee, want het was immers een besloten vergadering. Toch heeft iemand deze opmerking bewust gelekt naar de Telegraaf met het gevolg dat Rita Verdonk nu haar biezen moet pakken.

Is dit een juiste beslissing van de partijleider van de VVD? Ik vind van niet, maar ja ik ben geen partijleider. De VVD fractie had even adem moet halen en af moeten wachten op de resultaten van het congres. Een congres waar de VVD betuttelend bezig is. De VVD staat voor minder regels en een kleine overheid. Nu wilt het hoofdbestuur een gedragscode op stellen om zo de mond te snoeren van enkele politici. Maar de VVD staat toch voor Vrijheid?

Vrijheid van woord en geschrift. Waar iedereen wat mag vertellen. Natuurlijk moeten we zelf eigen Verantwoordelijkheid nemen en Verdraagzaam zijn tegenover een andere opvatting. Dat is immers Sociale Rechtvaardig en behouden we onze gelijkwaardigheid. We moeten geen partij zijn die een andere mening niet respecteert. Ook moeten we een ander niet gelijk wegsturen, als deze een andere opvatting heeft. De gedragscode is iets wat ik een overmaat van regelzucht vind.

Jammer dat dit moet gebeuren. Ik hoop dat de partij een oplossing vind voor dit probleem. Misschien moet men binnen de fractie ook eens gaan nadenken over de koers van de partij en of ze de mening draagt van haar kiezers. Verdonk heeft immers meer stemmen gehad dan Rutte. Dat zegt ook iets over de meer waarde van een persoon. Het is jammer dat ik zaterdag door omstandigheden niet bij het congres aanwezig kan zijn. Ik denk dat de Prinsjesdag Borrel erg interessant gaat worden. Hopelijk worden nu alle zeilen bijgezet, zodat het schip "De VVD" terug op koers komt.

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    tjonge jonge... hier kan ik me dus kwaad om maken :eek:

3. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Had het net op tv, ben er wel blij mee dat Verdonk weg is.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat wordt weer een 1 mans eeehh vrouwpartij, wedden?

5. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    juist, weg met die griet, op naar een sociaal nederland.

6. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Oprotten met dat wicht. Hopelijk begint ze niet nog zo'n schreeuwerige anti-islam partij. Wat word ik daar doodmoe van zeg. Die Wilders met z'n gehuil. Ik snap ook niet dat die knuppel zoveel aandacht krijgt. Inhoudsloze onzin.

7. AgentSmith

AgentSmith Guest

8. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Allemaal 1 pot nat die politiek, kan er niet warm of koud van worden. :{

Het valt wel op dat er een hoop linkse knakkers hier op xbw zitten... gelijk schelden is ook dood normaal.

9. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Ik kan dit alleen maar toejuichen. Op de korte termijn zal het de populariteit van de VVD zeker aantasten, maar de rust keert op deze manier weer terug binnen de partij en dat is ongetwijfeld beter op de lange termijn dan de eeuwige machtstrijd tussen Verdonk en Rutte.

Hopelijk geeft dit de VVD de kans om goed over haar koers na te denken en ik hoop dat ze dan kiezen voor een (klassiek) liberale in plaats van conservatieve koers. Echter, dat is 'wishful thinking' van mij.

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Wat heeft schelden op Rita nou weer met links te maken? :eek: Ze is uit de VVD getrapt en die zijn volgens mij nog steeds rechts.

Ben wel benieuwd wat de gevolgen hier van zijn, ik ben bang dat veel Rita stemmers nu op Wilders gaan stemmen.

11. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Verdonk gaat naar de partij van Geert Wilders, let maar op!

12. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Niks! En btw de ... had een komma moeten zijn ;)

Oftewel gelijk schelden in topics als deze zijn heel normaal op het strikte XBW, beetje zielig is het wel.

Laat ook gelijk zien waar de intelligentie grens ligt... laag dus, en die van mij lag al laag dus dat wil veel zeggen.

13. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Jouw intelligentie grens ligt inderdaad laag. Wat een opmerking weer. 1 iemand zegt oprotten met dat wicht en vervolgens concludeer jij daaruit dat heel XBW niet-intelligent slash dom is?

Over intelligentie gesproken...

14. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Om vervolgens (wederom) tweede viool te spelen? Ik denk dat de ego's van Wilders en Verdonk moeilijk te combineren zijn.

15. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me wel wat voor haar om bij de PVV te gaan. Maarja zou goed kunnen als ik nu wat stoms zou zeggen:+

16. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Lezen is inderdaad moeilijk, maar aangesproken voelen daarintegen is heel makkelijk. :+ :{

17. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het juist wel een anders gezien op xbw, dat de rechtse rakkers juist veel scholden.
    ontopic:
    Ik denk wel dat het beter is dat Rita uit de partij is, het gaf veel onrust tijdens de verkiezingen dat er zeg maar twee kapiteins op het schip zaten.
    Rutte vind ik nou ook niet echt een 'sterke' leider. Ik vind hem op televisie nooit echt overtuigend overkomen, het is een nog een beetje een 'schooljongen'.

18. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    op naar de 0 zetels! VVD gaat de PVDA achterna met deze praktijken.. die zijn ook al zo goed bezig....

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Wat sommige misschien niet weten is dat ik een VVD raadslid ben. ik heb het hier moeilijk mee. Ik denk dat Rutte de partij veel schade doet en ik denk dat ook hij beter kan vertrekken

Het wordt tijd voor een nieuwe liberale koers met of zonder de VVD

20. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Zonde. Ik vond Rita wel goed.

Deel Deze Pagina