[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

1. Gewoon bij McLaren

18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Las dat Daimler Chrysler de boete zou betalen, maarja hoe betrouwbaar is dat?

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Het is voor McLaren een hoop geld ja. Echter, er zit ook aardig wat geld in McLaren. Schijnt dat de Vodafone deal van dit jaar ongeveer al goed is 140 a 150 miljoen euro. Zou wel echt top zijn van Daimler Chrysler.

3. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Lijkt mij nog niet echt betrouwbaar als je bedenkt dat de boete nog niet eens officieel is.

4. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    F1Racing heeft het ook door:

McLaren gediskwalificeerd in constructeurskampioenschap
    13 september 2007

McLaren-Mercedes is in de spionagezaak gediskwalificeerd in het constructeurskampioenschap van 2007. Het team heeft tevens een boete van honderd miljoen dollar ontvangen. Voorafgaand aan het seizoen 2008 moet het team ook nog eens aantonen dat ze niet met 'intellectueel bezit' van andere teams op hun auto rijden.

Fernando Alonso en Lewis Hamilton ondervinden geen hinder van de straf. De World Motor Sport Council heeft besloten dat zij hun punten in het coureurskampioenschap mogen blijven behouden.

Teambaas Ron Dennis zal later vanavond een persconferentie geven.

Verdere details over de straf zullen volgen zodra deze bekend zijn.

-Edit-

Jaha precies, ze zouden dat dan wel heel snel hebben besloten.

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    RTLGP:

6. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Maar een groot deel van de inkomsten is dat prijzengeld, toch wel zonde.

Las ook dat als McLaren dit jaar weer wint, dan komt er geen teamlid meer mee naar het podium.

-Edit-

Laatst bewerkt: 13 sep 2007
  7. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik ben overigens benieuwd wat er met Renault gaat gebeuren. Tevens ben ik benieuwd naar het nieuwe bewijs wat dus voor de straf heeft gezorgd en wat de eventuele rol van Alonso in dit hele verhaal is geweest.

Edit: De verklaring van McLaren:

Er is als ik het dus goed begrijp, nog steeds geen bewijs dat McLaren de info heeft gebruikt. De straf schijnt dus puur te berusten op het in bezit hebben van de info. Verder een duidelijk en helder persbericht. Ik blijf Dennis en McLaren geloven dat men de Ferrari info niet heeft gebruikt.

Gelukkig blijven de punten van de rijders wel staan en blijft het rijderskampioenschap spannend. En thank god mag McLaren volgend jaar ook gewoon deelnemen.

8. JeePee

JeePee Guest

Een mooie straf. Mclaren is dus puur gepakt op het hebben van de documenten en niet op het gebruiken ervan, anders zouden Alonso en Lewis ook gedisqualificeerd zijn.

Daarnaast is 100 mil doller erg veel. Zoveel is Spyker niet eens waard. En de mensen die als argument kwamen dat ze de onderdelen niet gebruikt hebben omdat ze daar te weinig tijd voor hadden krijgen nu hun gelijk. Mclaren kan de auto voor 2008 namelijk nooit zo goed ontwikkelen als dat ze gepland hebben.

En 100 mil... blijft 40 mil over van Vodafone, gaat 25 af van Alonso en 4 voor Hamilton. Blijft over 11 miljoen. Reken daarbij de andere sponsoren bij op, en je komt denk ik uit op zo'n 60 miljoen. Plus nog het saldo wat ze hadden voordat ze dit seizoen begonnen. Ja, Mclaren gaat het moeilijk krijgen volgend jaar.

9. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    idd en mag er alsnog een bom vallen op het ferrari team. Bij de eerste berichten dacht ik echt rip f1, nu valt het alleszins mee. Hopelijk wint McLaren het hoger beroep nog.

10. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ze overwegen trouwens nog wel om in hoger beroep te gaan.

11. JeePee

JeePee Guest

Zonder Ferrari stonden Alonso en Hamilton geen 1 en 2 hoor :cool:

j/k

Maar dit was toch een hoger beroep? Eerst geen straf, toen ging Ferrari in hoger beroep, en nu wel straf. Of mis ik iets?

12. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29

Ferrari ja. Maar nu mag McLaren dat tegen hun straf. Maarja, daar zit natuurlijk altijd een risico aan vast. Vandaar dat ze het ook niet zeker weten of ze het doen.

13. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kan ik mij best voorstellen, immers ze hebben de auto van 2007 helemaal zelf gebouwd, wat dus ook de conclusie is van de world motor sport council. Als het bezit van de documenten van Ferrari het enige is waar het team op bestraft wordt dan lijkt mij een boete voldoende en zijn de redenen voor uitsluitsel van het constructeurskampioenschap een beetje mager. Belangrijkste is dat alonso en hamilton zondag weer ferrari's aars kunnen schoppen. Ben wel benieuwd hoe dat met renault nog afloopt, volgen auto motor und sport zou briatore hebben toegegeven ontwerpen van McLaren in bezit hebben en hebben gebruikt voor de R27

14. JeePee

JeePee Guest

Ze hebben toch ook gelogen tegen de WMSC, door te zeggen dat niemand er iets vanaf wist.

Dit soort reacties lees ik de laatste week erg vaak.
    Denk eens verder dan 1 race in het verleden.

15. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De McLarencoureurs staan ruim nummer 1 en 2 in het kampioenschap (eigenlijk al zowat het hele seizoen), het team stond voor de straf 23 punten voor (eigenlijk 38, maar die punten van Hongarije komen dus ook niet meer terug) en McLaren heeft Ferrari op hun eigen 'heilige grond' in Italië ruim verslagen. McLaren heeft de beste auto, met naar mijn idee de beste rijders van het veld. De McLaren is snel, constant en zeer betrouwbaar. En de betrouwbaarheid van Ferrari laat flink wat te wensen over. Ze zouden daarom best weer kont kunnen gaan schoppen naar mijn idee.

16. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    doe ik ook, nl drie races in het verleden. Btw hebben ze vrijwel dezelfde verklaring afgelegd als eerst, dat niemand er echt iets vanaf wist. Overigens denk ik dat alle mclaren fans niets liever zien dan dat ferrari gruwelijk te kakken wordt gezet op de baan. Sport blijft immers emotie.

Laatst bewerkt: 14 sep 2007
  17. JeePee

JeePee Guest

Dat heeft Kimi ook gedaan in Silverstone ;)

Maar de snelheid ten opzichte van elkaar ligt puur aan de circuits. Hoge curbs en krappe bochten? Mclaren. Lage curbs, snelle bochten? Ferrari. Ik verwacht Ferrari dan ook ruim vooraan in Spa (mits de teams niet gestopt zijn met ontwikkelen enzo). Met de laatste en eerste bocht kan Ferrari het nog moeilijk krijgen, maar daarna is de Mclaren gezien. En laten we wel eerlijk wezen... als Mclaren niets afwist van de bodemplaat, was Ferrari nog een tandje sneller geweet.

En ja, de kans bestaat dat er een Ferrari stuk gaat, maar wanneer iemand uitvalt vind ik niet dat je iemands kont schopt. Net zoals dat Alonso Kimi's kont in 2005 ook niet geschopt heeft bij wijze van spreken.

18. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De zege van Ferrari in Engeland was geen 1-2 en was niet zo dominant als de zege in Monza (de McLaren rijders hadden ook nog allebei 1 stop meer dan Raikkonen). Daarnaast ligt de druk en de eer om de thuisrace te winnen bij Ferrari een stuk hoger, mede door de tiffosi. Mentaal gezien was de klap in Monza een stuk harder voor Ferrari dan voor McLaren in Engeland.

We zullen zien, elk weekend is anders.

Ow, je bedoelt die bodemplaat die niet mocht? Tja, als Ferrari niets afwist van de supercharged V12 in de McLaren, dan was McLaren nog een tandje sneller geweest.

Feit is wel dat je auto gezien beter in elkaar zit dan de andere auto. Op technisch vlak schop je dus wel degelijk de kont.

19. northernlight

northernlight PSV!

Leuk Bevonden:
    0
    Komen ze echt goed weg in vergelijking met de schokkende berichtgeving begin van de avond.
    Ik ben niet echt voor Mclaren of Ferrari, maar ik vind wel dat Mclaren ondanks dat ze veel sterker zijn dit seizoen zichzelf ongelovelijk in diskrediet hebben gebracht. Het is ronduit triest dat ze die documenten hebben en ook dat incident in Hongarije vond ik waardeloos, alhoewel ik die straf die ze toen kregen helemaal belachelijk vind.

Deze straf is sportief gezien mild, maar veruit het beste voor alle formule1 liefhebbers. Je wil Ferrari toch ook niet zien winnen op de Amerika manier van afgelopen jaar. Renault is niet alles dit seizoen en het veschil tussen Ferrari en BMW is te groot om er zonder Mclaren nog iets van te maken dit seizoen.

Wel echt een inmense boete zeg, hoorde iemand iets zeggen dat het de grootste sportboete ooit is, maar weet niet of dat waar is. Vond dit op Rtl.nl:

Laatst bewerkt: 14 sep 2007
  20. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag komt de FIA met een hele uitleg over de hele zaak en de straffen die zijn opgelegd, daarna gaat McLaren bekijken of het reeël is om in hoger beroep te gaan.

McLaren blijft ook volhouden dat het geen informatie heeft gebruikt en als dat dan inderdaad zo is dan zou ik er absoluut tegenaan gaan, deze straf is dan ook veel te hoog.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina