[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

1. Gewoon bij McLaren

18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Haha lol. *)

Heb de kwali niet kunnen zien maar de uitslag is wel een klein beetje tegenvallend, ook zonde trouwens voor Kubica en knap van Rosberg. Hopelijk wordt het een mooie race. :)

2. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik had liever gezien dat ferrari 1 en 3 stond.. start is dan veel makkelijker. Het zit wel dicht bij elkaar dat is wel mooi.

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Zo dan. Ik denk dat het Alonso en McLaren verhaal nog wel een staartje gaat krijgen. Kan trouwens ook toeval zijn, maar Flavio zou de Renaultrijders voor 2008 na Monza bevestigen. Echter, nu wil hij dit rond de Japanse GP doen.

De heksenjacht van de FIA tegen McLaren begint me nu echt de neus uit te komen.....

4. JeePee

JeePee Guest

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb net het hele Alonso verhaal gelezen. Wat een onsympathieke rat zeg. Dreigen bij McLaren, of je maakt me nummer 1 in het team en je geeft me een voorkeursbehandeling, of ik geef belastende info aan de FIA (belastende info waar onder andere Alonso zelf verantwoordelijk voor is). Ron Dennis heeft goed gehandeld door te zeggen je gaat je gang maar en de FIA te informeren. Wat mij betreft echt weg met Alonso bij McLaren, iemand zoals hij hoort daar niet thuis. Lees ook dat de relatie met het team nog meer verslechterd is, aangezien Alonso zijn mailverkeer de directe aanleiding was voor de boete van 100 miljoen en de uitsluiting van het constructeurskampioenschap van 2007.

6. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Fisichella start laatste door een motorwissel. Dit seizoen lijkt net op 1998, 1999 en 2000. Toen ging het in de eerste seizoenshelft goed, maar na Canada wilde er weinig meer lukken. En ook nu heeft ie steeds pech waardoor hij al een aantal races na elkaar buiten de punten is gefinisht :mad:

7. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    alonso ftw

8. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Leuk dat we weer terug zijn op Spa, maar mijn god wat een tergend saaie race. Ben echt bijna in slaap gevallen. Het enige spannende was de actie van Kubica en Sato, verder niks. Heb het maar uitgezet.

9. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Enige leuke was Sutil die leuk meekwam.

10. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Inderdaad ja. Dat was samen met de acties van Kubica en van Sato het enige toffe aan de race. Verder echt slaapverwekkend. Zowat de saaiste race op Spa die ik me kan herinneren. Hoop dat Fuji een stuk spannender word. Verder echt een buiging voor Sutil. Hij heeft het echt goed gedaan vandaag. Hij kon echt lekker meevechten. De B-spec is beduidend een stuk beter dan de A-spec. Je ziet dan meteen dat Sutil lekker in zijn vel zit en je ziet meteen zijn talent. Zo wel grappig zijn om ooit Sutil en Hamilton weer als teamgenoten bij McLaren te zien. Zoals ik het zei maakt Sutil echt wel een kans om ooit bij McLaren te komen.

Autosport vat de race heel goed samen:

11. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Man dat moet wel de saaiste GP op Spa ooit zijn geweest. Het kampioenschap wordt er wel spannender op maar de races zijn echt triest, iedere keer als ik GP2 zie is het een leukere race dan de F1.

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Idd. De enigste races die echt spannend waren dit jaar waren de GP van Canada en de GP van Europa.

13. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik vond de race in ieder geval beter dan de laatste 2 races die ik niet eens heb afgekeken zo saai waren ze. Soms leuke gevechten op de baan tussen meerdere auto's. Het is wel zo dat de gevechten in het middenveld waren, en niet aan de kop.

Heb zitten genieten van kubica vandaag zeg. Hele goede coureur.
    Ook Sutil deed het lekker vandaag. B-spec is inderdaad beter dan die vorige prut wagen.

14. JeePee

JeePee Guest

Kvond het wel een aardige race, maar wat wil je als je favoriet comfortabel aan de leiding ligt :) En ik vind Spa nooit saai. Ookal is l'Eau Rouge makkelijk volgas, ik blijf het geweldig vinden als je onboard door die bocht gaat. Met name die voorvleugelview van Alonso was gaaf.

Maar deze race was goed voor het WK. Als Alonso en Hamilton elkaar er eens echt afrijden (gebeurde bijna bij het uitkomen in bocht 1 en zij aan zij door Eau Rouge is ook niet bepaald ongevaarlijk) en Kimi wint of wordt 2de ofzo, dan kan je echt niet zeggen wie er WK wordt tot de laatste race.

Ik zou het echt geweldig vinden als Raikkonen nog het WK pakt. Voor wie de voorbeschouwing heeft gezien: het interview met Mosley vond ik echt mooi. Hij zei precies wat ik dacht: Het zou lullig zijn voor Lewis en Alonso als ze hun punten kwijt waren geraakt, maar wat moet hij nu aan Kimi vertellen? Daarom zou ik het echt gaat vinden als het hem nog lukt. Dan heeft het rijders WK ook geen smet meer, die als het een van de Mclaren rijders wordt wel heeft.

Dus, zet 'm op Kimi :cool:

ps. haha, hoor Raikkonen dan dat ie Fuji niet kent, je zag Alonso ook beetje glimlachen. Ik zou zeggen, trek Gran Turismo 4 uit je kast, en speel 'm daar. de Ferrari´s gaan het er iig niet makkelijk krijgen. Laatste gedeelte is echt heel erg technisch en mechanische grip is een must.

15. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Kwam net wel een aardig plaatje tegen:

Hier trouwens de map van Fuji. Ben heel erg benieuwd naar deze baan. Ik ken de baan uit verschillende Japanse raceklasses en uit Gran Turismo. Ben benieuwd hoe de F1 het hier gaat doen. De omgeving rondom het circuit is in ieder geval echt prachtig. Maar, het is geen Suzuka.

16. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ga je nou echt Hamilton met Senna vergelijken?:emo:

17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Eh nee, misschien over een paar jaar wel, maar nu (nog) niet (is trouwens ook niet mijn vergelijking). Ging puur om de helm in dit artikel en een aantal andere overeenkomsten tussen beide heren.

18. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Kritiek op handelswijze WMSC en Alonso

De Tsjechische afgevaardigde in de World Motor Sport Council (WMSC) heeft zich kritisch uitgelaten over de handelswijze van de WMSC en het gedrag van Fernando Alonso.

Maling
    "Lewis Hamilton en Pedro de la Rosa kwamen naar de hoorzitting en gedroegen zich voorbeeldig., alleen Alonso had hier maling aan", aldus Radovan Novak in de Tsjechische krant Mlada fronta Dnes.

Informatie
    In de nacht voor de hoorzitting op donderdag stelde McLaren de 26 leden van de WMSC meer informatie ter beschikking. "Maar dat waren duizend bladzijden, dat kan niemand meer lezen."

Onaantastbaar
    Volgens Novak kwam het voorstel voor de geldstraf van honderd miljoen dollar van Formule 1-baas Bernie Ecclestone. "Maar ik heb gevraagd of we ook niet over Ferrari moesten oordelen. Spionnen wisselen informatie onderling uit, dus is het duidelijk dat de Italianen ook iets in bezit moeten hebben. Maar Ferrari is onaantastbaar", zei Novak.

Verschikkelijk
    Het verloop van de hoorzitting was, zo zei Novak’ ‘verschikkelijk’. "Er liepen ongeveer veertig advocaten ronden, ieder van hen opgefokt. Met een zitting van het WMSC had het eigenlijk niets meer te maken."

Hier heeft ie wel gelijk in, kan Ferrari ook iets in bezit hebben?

19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Interessant verhaal inderdaad. Ik zou toch wel willen zien dat deze hele zaak helemaal uitgezocht word.

20. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Weet nog niet zo zeker of Ferrari wel informatie heeft. Stepney heeft de informatie aan McLaren/Coughlan gegeven met als doel Ferrari schade toe te brengen dus het zou imo een beetje vaag zijn dat hij dan McLaren info aan Ferrari door zou geven.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina