Menu's zien er weer gelikter uit. Je kan uit een redelijk aantal teams kiezen om in de demo mee te spelen. Toen ik begon te spelen vond ik het veld niet mooi. De besturing voelde stroef aan. Maar gelukkig kun je nu beter passen zowel over de grond als steekpasses door de lucht. Alleen jammer dat dieptepasses nu te vaak ACHTER de man wordt gelegd of dat de ontvanger als een idioot over de bal heen stapt terwijl hij juist moet knallen
Sommige spellers hebben zo'n versnelling dat ze in no time het halve veld zijn overgestoken. Dat is dan weer minder. Spelers zijn iets moeilijker af te stoppen. De balans tussen verdedigers en aanvallers lijkt ook beter te zijn nu. Het is niet meer er voor kruipen en wegrennen met de bal zoals bij 6. Mooie is dat je in een beweging opeens een andere kant op kan. Bij 6 rende je naar de bal, maar de speler bleef maar rennen en ging de bal vaak onnodig over de lijn. Dat is nu minder dus beter. De keepers zijn nu ook alerter op de bal, alhoewel ik ze bij 1 afstand schot een beetje traag zag reageren, maar kan onder het mom van geblokkeerd zichtsveld door de verdediging. Andere keer was een panna bij de keeper en zag je de bal rustig over de lijn rollen.
Bal beheersing van de spelers is beter. Heb wat mooie 1touch passes gedaan waarbij Tevez van afstand keihard in knalde. Acties van C. Ronaldo zijn ook makkelijk te doen. Je doet de schaar en halverwege de animatie zeg je welke kant hij op moet en doet dan achter zijn standbeen langs. Ben zo een paar keer het 16 in gesneden en gescoord.
De spelers zien er ook niet uit. Ze lijken wel strak te staan van de anabole steroiden man alsof er brede krachttrainers over het veld jakkeren ipv atleten. Bij Tevez en Messi is het helemaal erg omdat ze ook nog eens klein van postuur zijn waardoor het nog meer op valt. Sommige gezichten zijn wel goed gedaan. Maar de rest is bagger en irriteer me er aan. Het is niet eens een lichtelijk storen, maar irriteren.
Laatst bewerkt door een moderator: 21 sep 2007