Ik heb ook maar eens de PES demo gedownload en gespeeld.
In vergelijking met Fifa ziet dit er echt niet uit. Je ziet het al meteen aan de menu's. En dat gras... de voorgrond is enigszins gedetailleerd, de achtergrond is een pixelbrij. Je ziet precies aan een lijn waar het detail wegvalt. Echt lelijk. Publiek vind ik er ook niet uitzien. De speler animaties zijn daarentegen weer best goed.
Ik ben de AI van Fifa gewend (of je zou kunnen zeggen: de AI bij EA games) en die ventjes doen werkelijk nooit wat. Mijn eigen speler is altijd het werkpaard. Ik werd daarom ook aangenaam verrast toen ik een AI teammate in PES een bal zag onderscheppen... wow! Ik hoef ineens niet alles meer zelf te doen. De AI van je teammates is stukken actiever in vergelijking met Fifa. Het begint bijna op een teamsport te lijken.
Ik denk dat ik beide voetbalspellen aan de kant laat liggen. Ik vind Fifa dit jaar helemaal niet lekker spelen. PES speel ik nou voor het eerst en dat speelt weer wel lekker... maar dat ziet er weer niet uit. Ik schaam mij er niet voor, maar ik ben toch een beetje aan de hoogwaardige presentatie van Fifa gewend geraakt.
Laatst bewerkt: 22 sep 2007