1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 2008 [deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 12 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Ik houd juist van de snelheid. Realisme is tot daaraantoe, maar het is een computerspel. Als het precies zoals in het echt zou gaan, dan zou ik echt in slaap vallen. Realisme vind ik echt een zwaar overgewaardeerd punt in computerspellen. Ik zeg niet dat het totaal onbelangrijk is, in tegendeel, maar je moet het ook niet overdrijven. PES 4 vond ik bijvoorbeeld dus echt heel gaaf. Deel 5 vond ik supergaar en deel 6 vond ik ok. Te traag en te realistisch geeft mijns inziens gewoon een saai spel. Echt realisme vind ik elke zondag op het veld. Op mijn scherm wil ik vermaak hebben.

2. staeske

staeske Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kaka is in het echt ok razend snel en sterk aan de bal;)

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik ben bang dat ik dit jaar van m'n geloof afval, en voor FIFA ga! :eek:

4. HellBoy

HellBoy AjaCied

Leuk Bevonden:
    0
    waarom fifa ik vind dit een tegekke game :D

5. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Jij hebt duidelijk teveel gezopen ;)

Puntje van ergernis is dat keepers afstandschoten slecht verwerken. Veelal blijven ze liggen in de 16m, waar een spits altijd klaar staat om de bal erin te prikken.

6. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    *Slaat

Valt het zo tegen... :eek:

7. Remcooo

Remcooo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    :D Die schwalbes zijn zóó vet :D

Net de keeper (wel op de minste moeilijkheidsgraad dan :p ) 2x een gele kaart aangesmeerd :D

8. Avilla

Avilla Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen is blijkbaar van mening dat afstandsschoten er gemakkelijk in gaan. Op welke moeilijkheidsgraad spelen jullie? Bij mij lukt het namelijk nog niet zo goed. Ze gaan er toch niet gemakkelijker in dan bij PES 6...

Laatst bewerkt: 21 sep 2007
  9. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Pes 2008 is juist sneller naar mijn gevoel, nog steeds niet overtuigd. Vind het zo vreemd dat de graphics in 6 beter waren. Hopelijk word dat beter. En een andere camera stand helpt waarschijnlijk ook wel :)

10. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Demo stuk of 10x gespeeld. Mijn indruk:

+ schieten gaat lekker
    + spelers reactiver en doen meer wat ik wil dat ze gaan doen
    + passen gaat ook lekker(der)
    + snelle hervatting keeper is ok

- lijkt wel of de keepers veel slechter zijn (in PES6 was Y een tijgeractie maar nu???)
    - het lijkt sneller (is dat optisch)
    - WTF doet defending A pressure nog??? (zal wel kwestie van wennen zijn)

Maar mijn grootste - is dat de DEMO gewoon niet maatgevend voor mij is:

(op mijn pc tft monitor met vga kabel) Het is 4:3 in normal view terwijl ik bij PES6 een 16:9 met wide view had. Gevolg ... Ik ben veel te veel ingezoomd, kan het spel niet goed beoordelen, en het fokking gras is INDERDAAD een pixelbrij ...

... maar goed, all is not lost. Ik ga er van uit dat 16:9 in WIDE een heleboel scheelt, dat het gras dan veel beter oogt en dat wellicht het spel ook minder snel overkomt dan nu (want als ik ergens een hekel aan heb is dat wel arcade ping pong tafel voetbal)

(de menu zien er wat strakker uit en de muziek ... f*k de muziek en de menu's het gaat mij maar om 1 ding, en dat is de gameplay ... t.b.c.:)

11. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Ik vind de AI in de demo ook niet echt super. Zelfs op topplayer mag ik soms vanaf eigen helft direct doorstomen naar de 16m, zonder ook maar een been van de tegenstander tegen te komen.
    Anyway, voordat ik een goed oordeel kan geven, wil ik eerst het volledige spel hebben. Vervolgens een goede camera kiezen, zodat ik "echt" pes kan gaan spelen :9 Vind de demo super, maar denk dat er nog meer uit te halen valt, helemaal online!

12. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Maak es screenshotje van jullie scherm dan.. Bij mij ziet het er toch echt beter uit hoor.. Of ben ik heel erg scheel (heb PES6 zelf niet, speel het wel eens bij een vriend)

13. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Ik moet eerlijk zeggen ik ben niet helemaal onder de indruk. Ik vind het te snel gaan en het ziet er nou niet bepaald mooi uit. Menu's en sounds nog steeds bagger. Wel zijn de animaties mooi, bewegingen lekker. Schieten gaat goed. Maar ik vind dat het allemal een beetje te arcade aan voelt. Fifa daarentegen vind ik weer te langzaam. Niet allen het hele passen enzo maar ook de bewegingen, bal aanames enz. Maar fifa, die moves die je kan maken zijn echt zo master. Ik wacht alles nog een beetje af. Kijk de kat it de boom. Ga nog ff de demo's checken vergelijken en als ze in de shop liggen ff de final versions.

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb precies hetzelfde, ben geen voetbal fan, maar ik ben aangenaam verrast door de demo. Het speelt heerlijk en ziet er goed uit. Fifa 08 is misschien grafisch mooier, maar ik vind PES 08 echt een heel stuk lekkerder spelen. Ik zou dus veel eerder PES 08 halen dan Fifa 08.

15. TSquares

TSquares Pionier

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is het mooie van alles. De niet-voetballiefhebbers/arcade liefhebbers gaan nu voor PES en de mensen die een simulatie willen gaan voor Fifa. De rollen zijn omgedraaid.

16. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Het 'probleem' is dat de hard-core PES gamers PES niet afzetten tegen Fifa maar afzetten tegen de vorige versies van PES.

Aangezien de serie altijd al stond als een huis moet Konami bij elke nieuwe versie verdomd goed oppassen met zogenaamde 'verbeteringen'

... maar ja, ik ga weer ff de demo spelen, ik weet nu wat ik kan verwachten:)

Maar die is hopelijk alleen maar een waanidee. Fifa??? Ik moet er echt niet aan denken.

Laatst bewerkt: 22 sep 2007
  17. jerooney

jerooney d'r in dat telt

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben denk de enigste die de demo nog niet gespeeld hep;) maar hij is wel vet dus? iemand enig idee hoe je een amerikaans acount naar europees kunt zetten? hep al recover gedaan maar kunt niks verzetten en op marketplace ook al alles geprobeert maar lukt me niet:confused:

18. TSquares

TSquares Pionier

Leuk Bevonden:
    0

Times are changing. Er is een ware revolutie gaande. Steeds meer PES fans kiezen voor Fifa. Jij zal ook overstag gaan. Als het niet dit jaar is, dan volgend jaar:b:

19. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb de demo ook nog niet gespeeld! Ik wacht lekker op de volledige versie.. Een ander camera standpunt dan Wide vind ik namelijk echt prut :)

20. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik heb ook maar eens de PES demo gedownload en gespeeld.

In vergelijking met Fifa ziet dit er echt niet uit. Je ziet het al meteen aan de menu's. En dat gras... de voorgrond is enigszins gedetailleerd, de achtergrond is een pixelbrij. Je ziet precies aan een lijn waar het detail wegvalt. Echt lelijk. Publiek vind ik er ook niet uitzien. De speler animaties zijn daarentegen weer best goed.

Ik ben de AI van Fifa gewend (of je zou kunnen zeggen: de AI bij EA games) en die ventjes doen werkelijk nooit wat. Mijn eigen speler is altijd het werkpaard. Ik werd daarom ook aangenaam verrast toen ik een AI teammate in PES een bal zag onderscheppen... wow! Ik hoef ineens niet alles meer zelf te doen. De AI van je teammates is stukken actiever in vergelijking met Fifa. Het begint bijna op een teamsport te lijken. ;)

Ik denk dat ik beide voetbalspellen aan de kant laat liggen. Ik vind Fifa dit jaar helemaal niet lekker spelen. PES speel ik nou voor het eerst en dat speelt weer wel lekker... maar dat ziet er weer niet uit. Ik schaam mij er niet voor, maar ik ben toch een beetje aan de hoogwaardige presentatie van Fifa gewend geraakt.

Laatst bewerkt: 22 sep 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina