Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wow hou je dat allemaal bij?! :eek:

Mbt je buikspieren...hoe wil je compoundoefeningen doen voor je buik? Lijkt me vrij lastig dan wel onmogelijk :+

Ik zit met een enorm kloteprobleem mbt mijn nieuwe eetschema. Ik zit ws met lactose-intollerantie. Heb altijd al een gaar maag/darmgestel gehad maar sinds ik met het nieuwe schema ben begonnen (veel kwark en yoghurt) is het echt drama. Hele dag erg veel buikpijn, superveel naar de wc etc etc......

Vandaag een hele dag nauwelijks tot geen zuivel (wel shakes gehad, met water; echter in het poeder zelf zit uiteraard ook lactose) genomen en de buikpijn is echt 90% minder.

Mijn moeder heeft er ook last van trouwens (bij een dokter laten constateren) dus vreemd is het niet.

Goed klote! Want dit houdt dus in dat ik of nog meer eieren moet gaan eten, of nog meer tonijn, of nog meer shakes.

De eerste twee opties staan me gewoon niet aan omdat ik daar geen zin in heb om dat weg te werken en de laatste optie is nogal duur.....

Best klote :confused:

Laatst bewerkt: 24 sep 2007
  2. Ashavan

Ashavan Guest

Dat hou ik allemaal bij, elke 2 weken op de zondag. Je vond toch dat ik alles gestructureerd had opgezet ;) Werkt goed om gemotiveerd te blijven. Wat ik wel vaag vind is dat me armen bijvoorbeeld van 36-37-39-37 zijn gegaan o_O

Compound oefeningen...tja...Het is inderdaad onmogelijk in de zin dat je er weinig profijt van lijkt te hebben. Enige oefeningen dat ik gezien heb waar het eventueel mee zou kunnen is squat en deadlift. Schiet niet op in theorie, maar we zullen zien. Ik blijf er in ieder geval er naast gewoon crunchen.

Lactose intolerantie is kut. Dat beperkt je enorm in wat je wel en niet kunt gaan eten. Zelf zou ik geen problemen hebben met meer Vis en iets meer eieren. Maar veel naar de wc hoeft niet per sé daar aan te liggen. Als ik een nieuw schema doe heb ik dat de eerste week of 2 ook. Lichaam moet dan nog wennen.

Me huidige schema eindigd. Maar loop nog niet tegen muren aan waardoor het 5x5achtig schema van stal gehaald moet worden. Dus dan maar een ander schema wat ik ga doen.

Dag 1: Squat, Deadlift, Leg Curl, Leg Extention, 45min crosstrainer
    Dag 2: Chestpress, Fly's, Tricep Extention, Reverse cable pulldown, 45min Crosstrainer
    Dag 3: Lat cable front pull down, DB Row, DB Bicep Curl, BB Bicep Curl, Militairy Press, Cable Side Raise, 45min Cross trainer
    Dit schema roeleert gewoon door tot de 5 werkdagen gevuld zijn met buik oefening Crunch op Ma, Wo, Vr. Elke oefening wordt met een iets zwaarder gewicht uitgevoerd zodat het na 3sets van 8-10herhalingen op is.

Na deze week weer 2 weken vrij. Denk dat ik op Ma, Di, Do vroeg op sta om nog een extra cardio sessie van 60mins in de ochten erbij knal voor me ontbijt. Dit om extra vet verbranding te stimuleren.

Laatst bewerkt door een moderator: 24 sep 2007
  3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

Laten we het er maar ophouden dat ik het zeer 'lezervriendelijk' heb geschreven en er niet echt meer met me te leven was.....als je begrijpt wat ik bedoel ;)

4. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Zou ervoor kiezen om meer vis te gaan eten, toch wel de gezondste oplossing denk ik zo..

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    yep, maar ook vrij lastig icm een fulltime baan :)

6. Ashavan

Ashavan Guest

Hoezo is dat lastig? Kunnen je collega's niet tegen de lucht van vis? Zelf heb ik daar schijt aan toen er eentje over begon te zeuren.

Sonja Bakkeren verpest Stofwisseling
    Dat ze daar nu pas achter komen. Iedereen met een beetje basis kennis qua voeding weet dat je om af te slanken juist meer kcal in juiste samenstelling moet eten wil je afvallen. Elk andere manier van minder eten verziekt je stofwisseling. En heel weinig mensen die dat snappen :p

Sportschool in basispakket verzekering
    Vage shit. Iemand die gezond is die allerlei bullshit moet gaan betalen voor anderen die te onverantwoordelijk zijn. Doe dan net zoals in Duitsland ofzo dat iedereen kortingen krijgt om goedkoop naar de sportschool te gaan. 65 euro in de maand is immers niet goedkoop.

Wat nu wellicht een idee is... Even een tijdje bulken dat je vet bent. Dan klagen over borst/hartkloppingen en bullshit en dan even fitness abbotje krijgen...flink cutten en droogtrainen ;)

7. Ashavan

Ashavan Guest

Gisteren niet getrained en vanmiddag dus weer. Maar na het opnieuw bekijken van me schema denk ik...

Op de dag van de benen vervang ik Deadlift met Leg Press. Op de dag van de rug vervang ik de Lower Back oefening met de Deadlift. Zou dan optimaler zijn lijkt me en minder blessure gevoelig.

8. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Gister bij een aantal oefeningen gewicht weer wat verhoogt. Bench press nu 20kg per kant, eindigde met 25 per kant in laatste set (3 hh los daarna negatief dmv hulp). Me tiet stond op springen man 8)

9. Ashavan

Ashavan Guest

Je tiet stond op springen?

Was gisteren erg moe vanwege slaapgebrek. Begon met squat en deed maar 55kg 3sets met 10herhalingen. Daarna Leg Press met 110-120kg, Leg Curl voor het eerst gedaan met 3sets van 25 en Leg Extention met 30kg gevolgd door 30min crosstrainen. Ondanks mijn vermoeidheid en lichte gewichten waren de benen schijnbaar goed opgewarmd. Na 30minuten op niveau 12 zat ik nog niet op 75% van me hartslag :confused:

Vanmiddag: Chest Press, Fly's, DB Bicep Curl, BB Bicep Curl, Militairy Press, Side way cable pull, buikoefening, crosstrianer.

Kan niet wachten op morgen. Ga dan de Deadlift proberen voor het eerst :D

Laatst bewerkt door een moderator: 26 sep 2007
  10. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95

:) Aye

11. Ashavan

Ashavan Guest

Rofl. Ik heb geen idee wat daar bij voor te stellen, maar klinkt verdomd komisch :D

12. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Mèn, ken je dat gevoel niet na een oefening dat de spanning op de spier echt hoog staat?

13. Ashavan

Ashavan Guest

Ah op die manier. Zat even te danken aan manboobs :p

Het gevoel heb ik regelmatig met me armen. Dan zitten ze zo vol gepompt met bloed dat ze strak staan tot zelfs 3-4 uur na het trainen. Het randje van belasting en overbelasting. En dan voelen ze enorm zwaar aan.

Voelt goed :D

14. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Blessure begint eindelijk weer een beetje te herstellen. Kracht begint weer een beetje terug te komen. Train nu volgens een Split schema.
    laatste training:

Incline Bench press 6 x 90 kg 2 opwarmsets, 2 normaal
    Dippen 8 x eigen gewicht + 16 kg 1 opwarm, 2 normaal
    Peck Deck 8 x 70 1 opwarm, 2 normaal

Close Bench press ( tricep) 8 x 70 kg 1 opwarm, 2 normaal
    Cable kickback 8 x 25 kg 1 opwarm, 2 normaal

crunches

Heel lang last gehad van de schouders en daardoor veel kracht verlies gehad. Ben wel blij dat het nu eindelijk weer een beetje terug begint te komen. Althans voor mij is dit best netjes haha. Heb 82,5 gewogen. weeg nu 78 door wat gezondheids props. Pfeiffer gehad jeeejjj :)

15. Ashavan

Ashavan Guest

Pfeiffer for the win :D
    Had een jaar of 2 terug ijzer te kort en sliep 14-16 uur per dag :confused:

Ben zelf ook ziekjes. Vrijdag lichte keelontsteking, hoofdpijn,loopneus, alle ledematen voelden zwaar aan. Heb nog wel 60kg gesquat in 4sets met 10herhalingen.

Ach ja :D

Vorige week trouwens ook voor het eerst deadlift gedaan. Lichtjes met 30kg en dan 3sets geoefend. Blijf voorlopig op de 30 tot ik de techniek beheers. Steeds als ik hem omhoog trek knalt hij tegen mijn ballen :mad: Denk dat ik een tok ga aanschaffen ofzo hahah

Laatst bewerkt door een moderator: 1 okt 2007
  16. T!jg3rn00tj3

Leuk Bevonden:
    1
    Dude als je ziek bent moet je niet gaan trainen. Je bouwt zowieso niks op. En je bent alleen maar je imuumsysteem aan het slopen. Imuumsysteem gaat sowieso door trainen achteruit en het lijkt me dat je een goed imuumsysteem nu wel kunbt gebruiken. Ik neem aan dat je wel dingen zoals multivitaminen en vitamine c neemt? liefst wel van een amerikaans merk want die zijn kwalitatief gezien het beste.

17. Ashavan

Ashavan Guest

Ik slik regelmatig C, D, B12, multivits en Immunonorm voor me immuun systeem. Dus het zit redelijk snor. En ik laat me niet stoppen door een griepje :p Heb nu alleen last van een loopneusje dus straks gewoon weer sporten nadat ik me cardio sessie vanochtend had afgezegd.

Regel me vits via me stiefmoeder. Zij controleerd me bloed om de zoveel weken om te zien waar iets fout zit. Dus ben ingedekt.

18. Shapes

Shapes Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een tijdje niet gefitnessed (zo'n 2 maanden) vanwege drukte en heb 2 weken terug tegen een longontsteking aangezeten waar ik vandaag mijn antibiotica kuur voor afrond. En ik voel me weer goed om te gaan beginnen.

Ik vroeg me af of iemand me een beetje zou kunnen helpen met een trainingsprogramma (kracht en een klein beetje conditie) en wat voor voeding ik het best kan gebruiken (hoeven niet tig pillen op een dag te zijn want die dingen vergeet ik toch in te slikken8))

Ik ben namelijk nu al een tijdje bezig met mijn vervolgopleiding (ik zit nu in 5 havo) en ik wil echt graag naar de KMA (Koninklijke militaire acadamie). Met het leren zit het wel goed maar ik zou er echt van balen als ik niet door de selectie kom.

Toen ik voor het laatst fitnessede was dit mijn "trainingsschema":

-10 min intensief roeien (hoogste niveau)
    -Bovenbenen 2 sets van 16 herhalingen (45 kg)
    -hele onderlijf 2 sets van 12 herhalingen (90 kg)
    -vertical press (machine) 2 sets van 15 herhalingen (46 kg)
    -incline press (machine) 2 sets van 12 herhalingen (32 kg
    -Benchpress 3 sets van 10 herhalingen stang + 20 kilo
    -buikspieren (machine) 2 sets van 50 kg
    -losse gewichten (eerst rechts optillen dan links en dat met 14 kg 20 keer 2 sets

Het zou mooi zijn als iemand een goed trainingsschema weet en wat goede voeding zodat ik in een periode van 3 kwart jaar wat fitter, sterker en een iets betere conditie zou hebben.

Bij voorbaat dank.

19. T!jg3rn00tj3

Leuk Bevonden:
    1

Wat jij eerst even moet doen is een goede Probiotica kuur kopen om je darmflora te herstellen/ op peil te houden. Antibiotica sloopt alles. en zeker bij langdurige kuren moet je hierop letten. Die ratten bij de dokter geven je namelijk geen beschermers mee. Om niet ziek te worden later en vatbaar te worden voor van alles en nog wat ga ff naar een goede supplementen winkel of natuurwinker waar ze ook supplementen verkopen. Niet naar 'De Tuinen' gaan. daar verkopen ze troep.

Ik kan het zelf weten omdat ik zelf ook langdurige antibiotica kuren heb gehad en daar heb ik niet zo'n leuke dingen aan overgehouden.

Verder zie ik weinig rug in je training voor komen. belangrijke spiergroep vergeet die niet. Ik neem aan dat je voor die 2 sets een opwarm set doet? doe eerst even 1 set van 20 herhalingen met een licht gewicht. niet te licht, maar dat je spier even goed vol loopt met bloed en even warm wordt.

20. T!jg3rn00tj3

Leuk Bevonden:
    1
    verder....biceps, triceps? ik neem aan dat je dat schema wat je gepost hebt niet elke training volgt? je moet wel zorgen dat alles in je lichaam getrained wordt zodat alles in verhouding blijft en je all round meer kracht krijgt.

btw zit op het werk dus kan niet editten helaas....leuk van de systeembeheerder :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina